Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden sorry voor me vraag, maar gezien we allemaal op de wachtbank zitten vraag ik het toch maar even....

bij mijn vorige Tp hebben we in de wachtweken niet geklust.. ik had er geen zin in....

bijdeze poging heb ik geen med gebruikt alleen (pregnyl) en wil ik het best wel....

mag het nou wel of niet.........

Geplaatst

Hallo mijnbaby,

je mag een week lang na de tp niet sexen.Dit ivm de baarmoederlijke trekkingen als je een orgasme krijgt.Na een week na tp mag je weer.

Dit is mij verteld in het ziekenhuis.

Geplaatst
Ik durf het echt nog niet te geloven....

zojuist uitslag, hcg is 101....

Geloof het maar!!! Gefeliciteerd, je bent zwanger!!!

Liefs Elke

Geplaatst
Meiden sorry voor me vraag, maar gezien we allemaal op de wachtbank zitten vraag ik het toch maar even....

bij mijn vorige Tp hebben we in de wachtweken niet geklust.. ik had er geen zin in....

bijdeze poging heb ik geen med gebruikt alleen (pregnyl) en wil ik het best wel....

mag het nou wel of niet.........

Ik gebruik van die bollen, dus voor ons geen sex, zo vies zijn ze. Ik zou het toch niet doen. Het is gewoon het gevoel.

Anders bel je toch gewoon het zhk. Zij weten het vast wel en hebben deze vraag vast vaker gehad!!

Liefs Elke

Geplaatst

Terugplaatsing:

Armanda: 8 april

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie 10 april

Hildever: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74:12 april

Ellie71: 12 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Elke: 19 april

@Nes, ik heb je erop gezet!! Ik dacht dat je bij een IUI 14 dagen erna mocht testen?

@Francis: maar je jezelf nog groen?? Dat staat zó mooi!! ;-)

Liefs Elke

Geplaatst

hi Elke, wat goed zeg dat jij die lijst bijhoudt met groen en rood. Geeft goed weer hoe het met iedereen verloopt. Maar ziet er tot nu toe positief uit. Ik zal voor jou duimen 19 april! Als het bij ons niet lukt (8 april testen) krijgen we ook een cryo terugplaatsing, nu begreep ik via het internet dat de kans 10% is (en bij IUI 15% en IVF 20%) klopt dat? Zoals ik het lees heb jij 12 cryo's in het begin, betekent dat dan dat je 6 TP van cryo's krijgt.

En nog een vraagje, hoeveel tijd mag er tussen IVF poging en cryo TP zitten. En moet ik bij de cryo TP ook decapeptyl gebruiken? Sorry voor vragen vuur..maar helaas...heb jij ervaring..was het maar anders he...

Hier nog 2 daagjes wachten, ik voel me niet zwanger ofzo, maar wel hypernerveus, bang voor de teleurstelling. Kan zeker nu nog niet testen he (punctie was 23 maart ...)

Geplaatst

Bloempje als ik jou was zou ik niet te veel met doe procenten aan de gang gaan.... want het is ook geluk hebben.....

als ik lees 10% voor een cryo dan ben je zo geneigt om te denken het lukt NOOIT...maar je weet maar nooit...

suc6 meid!

Geplaatst

Terugplaatsing:

Testen:

Francis 6 april

Jessie 10 april

Thanks Elke!

Geplaatst

Hoi Elke, zo je mag weer een dag wegstrepen. Nog even terugkomend op je zonnebank vraag: mij is verteld dat het wel mag maar dat je een handdoek onder je rug en over je buik moet leggen. Verder mag je niet te warm worden, dus niet echt zo lang gaan dat het zweet tussen je billen staat J. Ik heb het zelf ook wel gedaan toen ik zwanger was, niet zo vaak alleen voor een feestje ofzo en vooral mijn gezicht met een bescherming ingesmeerd want anders kan je door de hormonen zwangerschapsmasker krijgen.

Twinklestar: wat een verdrietig nieuws toch weer. Zo niet wat je gehoopt had! Bah! Ik wens jou en je hubbie veel sterkte toe met het verwerken van deze poging.

Ik ging zelf altijd meteen door met een cryopoging, maar het is zo persoonlijk… Doe wat je hart je ingeeft. Maar eerst even goed uithuilen. He, wat balen zeg! Ik gun het iedereen zo want iedereen is er hier met hart en ziel en heel veel bloed zweet en tranen mee bezig. Heel veel succes bij je volgende poging meid en sterkte.

Jessie hoe gaat het nu?

Esly van harte welkom op het drukke bankje van Elke! Ze kan wel een goedlopende kroeg beginnen. Een alcoholvrije kroeg dan wel he.

Francis!!! Van harte gefeliciteerd!!! Ben oprecht heel blij voor je. Ik denk dat wij het hier allemaal jou echt ontzettend gunnen. Het is niet niets wat je hebt moeten doorstaan.

Poezebeest! Van harte gefeliciteerd! Wat een goed nieuws, daar word een mens blij van!

Armanda, heb je al wat gehoord of hoor je dat pas vrijdag?

Suuske je moet het wel gaan geloven nu he!!

Marlijnne, we gaan voor je duimen hoor! Op naar een mooie TP!

Bloempje: bij mijn ziekenhuizen mocht ik altijd meteen door. Bij het ene ziekenhuis moet je wel deca+progynova+utrogestan gebruiken, bij het andere ziekenhuis helemaal geen hormonen, bij weer een ander werk je bijvoorbeeld weer alleen met pregnyl. Het hang van jouw ivfcentrum af dus.

Ik zet mezelf trouwens ook op het lijstje. Dat stond ik nog niet. Lekkere testdag ook, de 13e…

Terugplaatsing:

Testen:

Francis 6 april

Jessie 10 april

Noor: 13 april

Geplaatst

Hey Noor, ben je nog op vakantie of al terug? Lekker daar?

Ik hoor morgen voor 11 uur op er een eitje bevrucht is. Zo ja dan heb ik vrijdag een tp.

Geplaatst
Terugplaatsing:

Testen:

Francis 6 april

Jessie 10 april

@Nes, ik heb je erop gezet!! Ik dacht dat je bij een IUI 14 dagen erna mocht testen?

@Francis: maar je jezelf nog groen?? Dat staat zó mooi!! ;-)

Liefs Elke

Hey bedankt Elke!

Ik mag pas na 18 dagen testen omdat de decapeptyl die ik ook heb gebruikt de afbraak van het HCG vertraagd......vandaar. Ik moet dus ff iets meer geduld hebben.

Geplaatst
Ik gebruik van die bollen, dus voor ons geen sex, zo vies zijn ze. Ik zou het toch niet doen. Het is gewoon het gevoel.

Anders bel je toch gewoon het zhk. Zij weten het vast wel en hebben deze vraag vast vaker gehad!!

Liefs Elke

Hmmmm, nou nee, ik doe 'het' ook niet nu omdat ik van die bolletjes gebruik. Nu zijn er natuurlijk andere manieren om intiem te zijn maar heb er totaal geen zin in, hihi!

Geplaatst

Hee Amanda, nee we zijn nog op vakantie. Lekker weer, maar dat hebben jullie ook zo te horen!

Spannend morgen, maar tuurlijk zijn er bevruchtingen.Als dat niet zo was hadden ze je vandaag toch al afgebeld? Ze gaan je dan echt niet onnodig laten hopen hoor. De vraag is alleen hoe veel en welke kwaliteit.

hou je ons op de hoogte? Het gaat dit keer gewoon goed, let maar op. Je zit op het juiste bankje en hebt voor goed karma gezorgd vanwege je pleegzusjes. Gewoon geloven dat t goed komt. Doen!

groetjes

noor

Geplaatst

@Elke; 25 maart heb ik de tp gehad. Mag officieel zaterdag testen, 15 dagen later. En ondanks dat de test steeds donkerder wordt houd ik natuurlijk wel nog een slag om de arm, maar ik heb er ook wel het vertrouwen in dat het gewoon goed zit. Ik vond het vroege testen eigenlijk wel fijn. Het bevestigde mijn vermoedens aangezien ik echt kotsmisselijk was en het geeft me een bepaalde rust. Ik weet natuurlijk niet hoe het zou zijn als het qua streepjes niet loopt zoals gewenst, waarschijnlijk zou ik mezelf dan ontzettend vervloeken. Ik raad het ook niemand aan om te doen.

@Francis; dat is een mooie score hoor! Je bent echt zwanger proficiat :-)

@mijnbaby; hier ook geen gesex hoor, ik vind dat die utrogestan echt rommel geeft, daarnaast ook echt geen zin op dit moment.

@bloempje; ik zou niet teveel ophangen aan die percentages. Het is een kwestie van wel of niet en een heleboel geluk. Gewoon er voor gaan, meer kun je niet doen!

@armanda; spannend morgen! Ik duim voor je!

Geplaatst

Esly, welkom hier! Hoe gaat het tot nu toe? Last van het stimuleren en weet je al hoeveel follikels je kan verwachten?

Francis en Poezebeest, wat een goed nieuws! Dit gaat echt een groene maand worden. Snel aanpassen die lijst meiden! Dat is weer positief voor de wachtenden onder ons.

Elke, doen wat goed voelt wat het testen betreft.

Merk je al iets?

Marlijnne, vreselijk spannend he zo'n cryotp! Ga heel hard voor jullie duimen dat het tot een tp mag komen. Krijg je een tp van 1 of 2? Testdatum is afhankelijk van de dag waarop je cryo's zijn ingevroren,is mij verteld. Onze cryo's waren op dag 3 ingevroren, ontdooidag is dan de 4e dag en wij mochten 10 dagen na tp testen dmv een bloedtest.

Bloempje, procenten zijn van heel veel factoren afhankelijk. Denk daar dus maar niet teveel aan. Wij hebben een tp gehad van niet al te goede cryo's en ik ben nu zwanger. En de vorige keren bij excellente emmy's was ik niet zwanger of is het verkeerd afgelopen.

Mijnbaby, bij ieder ziekenhuis worden er weer andere richtlijnen gegeven. Ik zou dus voor de zekerheid je ziekenhuis even bellen.

Noor, jij hebt steeds de juiste woorden voor iedereen hier maar hoe gaat het eigenlijk met jou?

Armanda, duim, duim...

Geplaatst

Hoi Zara, ik ben lekker op vakantie. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik geen enkel verschil gemerkt met hoe ik mij normaal voel. Misschien omdat ik 2 jaar lang nonstop aan de hormonen hing hihi. Het viel me zo tegen want al je zintuigen staan wagenwijd open als je een behandeling ondergaat en ik had echt wel gedacht dat ik "iets" zou voelen. Je staat op scherp voor elk mogelijk symptoom. Maar nee hoor, de eerste keer dat ik wat voelde bij de zwangerschap was bij 22 weken toen ik de beeb voelde voor het eerst. Serieus, geen steekje geen krampen geen gevoelige borsten, niets! Nu voel ik ook niets, helemaal niets. Het is echt afwachten dus. Pompidompidom.

Maar ik ga zo naar bed dan is er weer een dag voorbij! Morgen is de tp al weer 9 dagen geleden dus het schiet op.

Groetjes en thx for asking!

Noor

Geplaatst

Hey,

Iedereen met een positieve test GEFELICITEERD!!!!!!!! super super!!!!

voor de meiden die negatief hebben getest sterkte!!

Ik heb de eerste wachtweek erop zitten en voel eigenlijk niks...

alleen 2dagen vreselijke hoofdpijn gehad in het weekend... gebruik nu geen bollen, niks...

vorige week 30 maart tp gehad van 2 cryo's ( 4 dagen oud)... weet eigenlijk niet wanneer ik mag testen...

moet ik gewoon zelfde dag als Noor aanhouden 14 dagen na tp? spannend...

Succes allemaal!

xx

Geplaatst

zara wij krijgen tp van 1 cryo. 1 gaat helaas verloren. Maar dit ivm ons verleden kiezen we voor 1. Ons eigen gevoel en op advies arts. De volgende keer zullen de cryo oos per rietje worden ingevroren ivm medische redenen.

Pfff ik leef met jullie allemaal ontzettend mee. Wat een spanning

Geplaatst

hoi meiden, ik lees mee vanaf me mob dus kan niet uitgebreid typen...ben bij jeff dunham geweest lachen joh haha..

Vraagje, kan je van pregnyll opgezette/gevoelige borsten krijgen?heb die 8 dagen geleden gezet xx

Geplaatst

Ha Hoopvol,

Ja pregnyl is een zwangerschapshormoon en kan je vreselijk in de maling nemen met alle zwangerschapskwaaltjes.

Ik heb zelf altijd gelijk gevoelige en wat grotere borsten van de pregnyl. Maar kan natuurlijk ook betekenen dat je "gewoon" hartstikke zwanger bent let#s hope xx

liefs Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden