Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Weet je, onzin of niet, ik doe t hoor! Haha

Maar hoe kom je bij twee glazen per dag?

Geen idee. Dat had ik weer van iemand ander gehoord(Ellentrik, Medusa, Wish?)

Ik heb geen idee hoeveel je er precies voor moet drinken.

Liefs Elke

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Geniet vooral van deze prachtige dag!!!

Lekker een dagje in de zon, even helemaal niets!

Even alle ellende in de wereld vergeten!

Morgen vroeg op pad voor mijn punctie, ik ben heel erg benieuwd hoeveel het er uiteindelijk zijn!

Ik kan op dit moment toch niks doen om de uitkomst te beïnvloeden, dus ik doe het lekker rustig aan vandaag.

Morgen meer nieuws...

Fijne dag allemaal!

Liefs Dani

Geplaatst

Annemarie... hoe kan dat nou?!!! Dit is echt heel gek. En in mijn ogen ook niet erg handig van je gyn dat hij je dit keer niet uit voorzorg pregnyl heeft laten bijspuiten. Betaalt hij soms de extra pogingen die je straks misschien nodig hebt omdat je baarmoederslijmvlies zo snel wordt afgebroken?! Het kan toch sowieso geen kwaad om een paar spuitjes pregnyl extra te zetten, waarom doet hij dat dan niet meteen. Nou ja, hij zal zijn redenen er wel voor hebben. Ik heb het vorige keer na mijn cryo ook gehad, binnen 6 dagen ongesteld en heb toen afgesproken dat als er nog eens een cryopoging zou zijn ik pregnyl zou bijspuiten. Dit is wel heel zonde van al de moeite die je gedaan hebt!! Echt niet leuk!! Wat een teleurstelling. Heel veel sterkte meis.

Dani! Wat fijn, morgen punctie, dan gaat het voor jou ook beginnen!! Zet 'm op. En laat even weten wat je geoogst hebt, daar zijn we natuurlijk erg in geinteresseerd.

Over die Pom he, ik denk dat ik de allergekste ivf kloek ben van het hele forum, ik was echt compleet doorgedraafd in alles. Wat ik allemaal niet gedaan heb, je wilt het niet weten. Of toch wel.. misschien maak ik er wel een lijstje van; sommige dingen kunnen andere mensen misschien helpen. Maar dat granaatappelsap, gek he, daar ben ik niet in meegegaan. Waarom weet ik niet, want ik doe alles zelfs als het niet wetenschappelijk bewezen is en er alleen wat losse berichten op internet over te vinden zijn. Als ze me hadden gevraagd om in mijn blote kont naar Rome te lopen had ik het ook gedaan. En toch heb ik die Pom niet gekocht. De vraag is....... zal ik er spijt van krijgen...... iekiekieiieieiek bijna D-Day...

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor, laat je niet gek maken!! :-) ik heb wel de POM gedronken en niet zwanger geworden. Zwanger worden is echt geluk hebben.

Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik helamaal niet gedaan, alleen foliumzuur geslikt. Je proberen vanalles, maar of het echt nut heeft...? Ik snap het wel, je probeer allesom maar een womdertje bij je mogen dragen en krijgen. Als dze poging niet lukt bij je ( wat wel gaat lukken natuurlijk!!!) dan kun je het de volgende keer altijd nog proberen :-D

Dani, heeeeel veeeel succes morgen en dat je maar snel met een mooie emmhier plaats mag nemen!

Liefs Elke

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry, long time no hearing.... Ben erg druk geweest de afgelopen dagen...

Maar eh, t is hier rood. Rotkleur, dus haal me maar gewoon van het wachtbankje af.

Vond het erg lastig beoordelen... Mijn menstruaties zien er gewoon anders uit als dat dit is... Normaal zitten er bij mij allemaal stolseltjes bij. Dit is gewoon rood... Maar eh, 3 maandverbandjes vol in 24 uur is vast wel mis....

Mijn man heeft gisteren wel nog even het ziekenhuis gebeld. Ik ben erg verkouden en had gisteren ook verhoging/koorts. Dit, met dat het vloeien voor mij er anders uit ziet als een menstruatie vond hij genoeg reden om te bellen. Ik had zoiets van: joh het is gewoon mis. Maar als jij bellen wilt, moet je dat doen... ik doe het niet. Ze zeiden dat het voortekenen voor een naderende menstruatie kon zijn, maar dat het ook goed kon gaan. Maar vandaag is het van hetzelfde laken een pak... Had vanmorgen buikpijn... Vannacht ook meer gevloeid als de nacht ervoor... Zal morgen voor de show nog een test doen (heb er toch 2 van het kruidvat... dus eh). Maar ik weet al wel dat het maar 1 streepje wordt.

Het zou ook te mooi geweest zijn om waar te zijn: 2x in 1 keer raak.....

Morgen maar weer bellen naar Zwolle wanneer we weer kunnen starten.

Ik merk trouwens wel dat ik aan het afvallen ben, terwijl ik in mijn beleving meer snaai en snoep dan anders.... Nou ja, helemaal fit ben ik niet!

Lieve mensen, het was een beetje veel wat ik allemaal gelezen heb hiervoor... dus ik doe effe heel kort:

Wachtende dames.... succes.... En meiden die ook afgevallen zijn...Balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nog 2 kansen hier... dus we geven de moed nog niet op!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Even tussendoor ivm de granaatappelsap:

Net voor de tp en tijdens de ww heb ik om de paar dagen een granaatappel opgepeuzeld (geen sapjes dus), omdat het (wellicht vooral symbolisch) de vruchtbaarheid zou bevorderen, en ook de innesteling. Of dit nu waar is of niet, het is en blijft wél een vrucht die gigantisch boordevol vitaminen en anti-oxidanten zit. En vooral dat kan in mijn ogen geen kwaad. Daarom heb ik er extra op gelet tijdens de ww en mits wat geluk ben ik (nog steeds) zwanger geworden. Ik vind het grappig dat het sindsdien een trend is geworden op het maart bankje en april bankje, maar het heeft helaas niet het spectaculaire resultaat. Ik had echt dankzij de pom-drinkers op een knalgroen bankje gehoopt, maar helaas. Dus behalve een flinke dosis geluk en gezondheid, moet het individuele vrouwenlichaam ook dat embryo'tje weten te herkennen en zeggen 'blijf maar lekker zitten'. En ik hoop voor jullie allemaal dat het ook echt zal lukken!

liefs en toi toi toi!

Ellen

Geplaatst

Ik heb vanmorgen getest en het is niet te geloven maar............IK BEN ZWANGER. Ik heb vanmorgen op zo'n stickje van het kruidvat geplast en direct weggelegd. Ik durfde niet te kijken. Mijn man is gaan kijken en erg stond een dikke plus op

Ik kon het niet geloven dus vanmiddag nog eens getest en toen werd die weer direct een dikke +.

Ik kan het echt nog niet geloven. Dit was pas dag 12 na de terugplaatsing maar ik wil dinsdag nog eens testen.

Geplaatst

Jeeej!!! Jessie!!! Wat heerlijk voor je! En je hubbie!! Van harte gefeliciteerd meid!!!

Eindelijk weer wat groen!!

Top!!

Elke, ja ik weet het draait om alles op het juiste moment op de juiste plek, geluk dus! Thx voor je antwoordje terug. Ik hoop dat we hier nog veel geluk op t bankje zullen krijgen met zijn allen!!

Fijne avond allemaal!

grts

noor

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Marlijnne: 24 april

Jorien: 29 april

Hildever,

Ik heb je met pijn in mijn hart rood gemaakt.

Jessie,

Aan jou de eer om jezelf groen te maken!!! Gefeliciteerd!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hildever wat verdrietig voor jullie!!! Dikke knuffel voor jullie. Ik hoop dat je geen ontsteking hebt, ik zou het wel even goed laten controleren morgen!!

Jessie!! Yesssss! Gefeliciteerd, je kunt naar 't 12 weken bankje toe :))

Wij hebben vandaag genoten van 't mooie weer! Zelfs de hond lag languit in de zon. En dat met haar dikke vacht. Ik wilde eigenlijk van alles gaan doen maar toen ik eenmaal buiten zat was ik niet meer van die stoel af te slaan haha.

Geplaatst
Zo even 1 dagje niet hier geweest en bijna niet meer bij te houden, zeker niet vanaf een ipad...

Charlotte heb je verder nog getest?

Zara, van harte met je mooie hcg waarde. Rustig blijven nu he.. Ik zat ook zo te stressen naar de eerste echo en ik was daar nog niet buiten of ik begon te stressen voor de 12 weken echo... serieus! Probeer even te genieten van het moment. We zijn allemaal jaloers op je! Op een leuke manier hoor, we gunnen je het ontzettend!

Ruth alvast succes met je gesprek de 12e

Nes is het vandaag je testdag?

Annemarie welkom! Hoe gaat t nu?

Poezebeest van harte gefeliciteerd!!! Wat heerlijk voor jullie!

Kinderwens hoe gaat het nu? nog steeds goed?

Sannetim, niet tillen en niet stofzuigen heb ik hier gelezen....

Jrn welkom op het bankje!

Juliaantje hoe gaat het nu? nog iets te zien?Marlijnne...jiiiiiiiipppppppie! van harte met je tp!

Armanda my girl..!! well done!! Van harte!!! Het is je zo gegund!

Welkom maaike en dani! heel veel succes!

Hier alles rustig. Morgen 14 dagen na de punctie, woensdag testen...

Groetje

noor

@Noor, morgenochtend ga ik testen. Tot nu toe vooral even in de ochtend en 's avonds na het eten krampachtige gevoelens in de onderbuik.....Dan denk ik wel elke keer dat mijn menstruatie er aan komt. De afgelopen dagen wel wat 'wit verlies' gehad. Het leek nog wel van die bollen te komen. Het blijft spannend....

Geplaatst

He Jessie, gefeliciteerd! Wat onwerkelijk he, jij hebt een lange strijd achter de rug zeg. Hoop dat je kan genieten.

Ellen; nav berichten op dit forum ben ik wel een pom gebruiker na de terugplaatsing en met succes!

Geplaatst

hallo meiden

Hildever en Kris, ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen, wat een enorme domper!!

Alle wachtenden heel veel succes!!

Jessie, van harte gefeliciteerd, op naar de eerste echo!!!

lieve groet

Babeth

Gast Kinderwens7
Geplaatst

Jessie; wat een goed nieuws zeg!! Van harte gefeliciteerd!!! Wat is IVF D? Geniet ervan samen!

Geplaatst

ik ga mijn vast heel voorzichtig aanmelden (er van uit gaande dat er goede eicellen uit komen)

Poging 1 van februari was dus negatief, we kwamen (vanwege mijn over stimulatie) in aamerking voor het IVM onderzoek, waarbij ze de eicellen eerder aanprikken (tussen de 8 en 12 mm ipv 20+ )

De verwachting was dat ik eerst 2 rustmaanden moest hebben dus eind mei/begin juni weer mocht starten afhankelijk van mijn ongesteldheid.

31 maart zijn we bij van kamp op gesprek geweest en kreeg ik te horen dat ik even ongesteld moest worden en dan mochten we weer beginnen. Ik moest 11 april ongesteld worden maar had

verwacht dat dit wel twee weken op zich liet wachten (we gaan paasweekend naar duitsland en altijd als ik daar heen ga word ik ongesteld) maar wonder boven wonder werd ik het al een week te vroeg, zat wel even raar te kijken (ben eigenlijk altijd te laat..) maar werd er natuurlijk wel vrolijk van. Moet wel zeggen dat het een hele rare ongesteldheid is, overdag ongesteld, snachts niet en overdag begint het weer, het is sinds vandaag pas echt helemaal over, na 3 dagen was het de moeite al niet meer waard maar bleef toch iedere dag nog een beetje vloeien.

Zondag 3 april werd ik al ongesteld, maandag zette het echt door en dus gebeld. moest op cd 2 of 3 langs komen dus dinsdag heen geweest(had 27 eitjes per kant), op cd 3,4,5, (wo, do, vr) puregon spuiten en 9-4 (cd6) heen voor een echo. er was een eitje zichtbaar van 11 en van 8 mm, dus maandag de puntctie en dan afwachten hoeveel er geprikt kunnen worden en hoeveel er uiteindelijk over blijft. Ze kijken direct of er al rijpe eicellen bij zijn, dan worden die meteen bevrucht en de rest worden verder gerijpt in het lab. Hoe het allemaal gaat komen is niet helemaal bekend, het is afwachten en als ik het goed begrepen heb worden we dagelijks op de hoogte gehouden..

Spannend!!

De stimulatie is niet pijnlijke, geen opgezette eierstokken, geen buikpijn, geen hoofdpijn :D de punctie is alleen wel pijnlijker (en de vorige keer vond ik het al een ramp) maar krijg nu wel een soort roesje (jippie) achja, we zien het wel. De kans van slagen is kleiner 10-15 procent in tegenstelling tot ivf icsi 20-25 maar het voordeel is wel dat deze poging vergoed wordt door het ziekenhuid en dus niet van de 3 behandelingen van het ziekenfonds af gaat, dus eigenlijk gewoon een gratis extra poging !!

Nu hopen dat er morgen mooie eicelen gevonden worden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden