Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames, daaar ben ik weer, het is hier erg spannend zeg. Jeetje, 4 jaar terug dacht ik waarom ik?

Heb op 22 april een bloedtest, kijken of ik tot die dag kan wachten met testen. heel spannend, en ik voel van alles steken, krampjes pfff, borsten die op ontploffen staan hahahaha

Weet iemand of gele afscheiding nou van de pregnyl komt of niet? een keer per dag heb ik dat nu sinds gisteren. ppffffffffffff

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Jessie,

Je lichaam is het gewend om te bewegen, dus je kan het naar mijn idee wel weer oppakken. Mijn ervaring is wanneer ik bijv. door blessure even niet heb kunnen sporten mn conditie zo weer op niveau is. Doe wel rustig aan zodat je je hartslag niet te veel omhoog jaagt, dat is het belangrijkste. Ik ben bij mijn vorige traject weer les gaan geven direct nadat ik positief getest had en niemand die wist dat ik zwanger was! Ik moest dus wel "over de step" vliegen en rustig aandoen was er niet echt bij. Ik probeerde wel wat te smokkelen zonder dat het opviel en heb wel eens gedacht van "dit kán niet goed zijn", die kleine wordt helemaal geklutst.;-) Volgens de gyn kon het absoluut geen kwaad, mits ik naar mn eigen lichaam bleef luisteren. Zolang je het vol kan houden en het goed voelt gewoon blijven sporten meid. Schijnt zelfs goed te zijn voor je zwangerschap.

Misschien is het een idee om bijv voor een weekje "jezelf te testen" in de fitness?

@Marlijn;Ik voel ook nog niks....(behalve dat ik me dan zo nu en dan wat inbeeld!!!) Gebruik jij ook van die vieze bollen? Daar kan je ook zo moe van worden he?! Mijn duimen draaien volop voor je!

@Noor; morgen Big Day.....mijn duimen draaien volop voor je!

Fijne avond allemaal!

Liefs Esly!

Geplaatst

@Amanda duim zo voor je !!! voelt toch anders he de laatste kans voor ons is ook echt de allerlaatste kans ben me er wel heel erg van bewust dat ik al in mijn handjes mag knijpen dat het bij ons al wel een keer gelukt was maar onze dochter kwam destijds uit de allerlaatste cryo van de allerlaatste poging en deelde ook nog slecht maar is nu inmiddels een zalige peuter hoop zo dat bij jou ook de allerlaatste kans je het grote geluk mag geven.

Ha ha en over dat niets doen ik ben dit keer wel nog voorzichtiger dan alle andere pogingen maar ja werk en huishouden gaan voor een groot deel toch wel door maar ehh ben stiekem al neurotisch as ik over een bobbelige weg fiets ha ha alsof het er zomaar uit zou vallen: Laten we het maar op de hormonen gooien hi hi ben normaal nuchtere Annie ha ha

@Noor trek je het nog ? of heb je al stiekem getest ??

@Noekie super resultaat zeg !! hoop dat de rest ook zo voorspoedig gaat duim voor je .

liefs Anne

Geplaatst

O ja heb er nog een ha ha ha ik loop niet meer op hoge hakken hi hi heb weer ergens gelezen dat dat in de beginfase mogelijk slecht zou kunnen voor een evt. innesteling doordat je wanneer je op hakken loopt je bekken meer kantelt en dat zou niet goed zijn ...

Kan het me niet voorstellen ha ha maar doe het ondertussen toch niet

liefs Anne

Geplaatst

haha, die anne, ik moet echt lachen om je!

maar ondertussen, misschien ga ik morgen ook even geen hakken dragen! hihi (heeft dat zin op wd5?) :-D

Geplaatst

Heej dames!!

Wat een berichten weer!!

Ellie,

wat eer treurig bericht, je bent ook zó vroeg van het bankje gevallen. Ik wens je heel veel sterkte.

Noor,

Ik duim voor je morgen voor een groen resultaat!!

Ik zit nu op de helft!!! Over een week weet ik of ik groen mag kleuren :-)

Liefs Elke

Groetjes,

Elke

Geplaatst

Louise, heb je je ziekenhuis nog gesproken en ben je al wat wijzer?

Kelebek, welkom! (Mooie naam trouwens...)

Charlotte, wat een verdrietig nieuws en zeker als je er helemaal niet op bent voorbereid. Moet de klap nog extra groot zijn. Heb je een bloedtest gehad?

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Marlijnne, niks voelen was voor mij goed. Hoop voor jou hetzelfde. Sterkte met wachten.

Noor, voor jou niet leuk maar moet vreselijk lachen om je opmerking over je wallen. Na morgen zijn ze vast weg hoor!

Jessie, sinds een aantal weken loop ik hard. Tijdens de wachtweken heb ik dat ook gedaan. De dag dat ik hoorde dat ik zwanger was, liep ik helemaal niet lekker. Sindsdien heb ik dan ook niet meer hard gelopen. De één zegt dat het wel kan, de ander zegt van niet. Ik wil het risico niet nemen na alle moeite. Ik loop nu gewoon een rondje of ga een eind fietsen. Wel bewegen maar op een manier die minder belastend is.

Hildever, hoe is het nu met jou? Heb met je te doen meid. Nog langer in onzekerheid. Heel veel sterkte!

Esly, succes met de wachtweken!

Ellie, nogmaals heel veel sterkte toegewenst en heel begrijpelijk dat je het niet kan opbrengen om hier te komen. Ik hoop dat tijd jullie rust, wijsheid en nieuwe kracht brengt.

Verder weet ik niet waar je woont maar is het misschien een idee om eens een second opinion aan te vragen? Ik ben onder behandeling in België en weet dat daar meer mag en mogelijk is dan in Nederland. Ook is mijn ervaring dat ze meer de tijd voor je nemen en jouw ideeën meenemen. Als je meer info wilt, neem je maar contact op.

Sterkte!

Kinderwens, sterkte! Hopelijk zijn je verschijnselen voor het goede doel!

Noekie, goed nieuws voor jou!

Armanda, ik hoop heel hard voor je dat je droom uitkomt. Nog "even" afwachten.

Meiden, hoop zo dat het bankje groener wordt. Het begon zo mooi maar op het moment lijkt rood de overheersende kleur.

Geplaatst

Even inbreken, ik hoorde van een vriendin van mij die altijd al fanatiek fitnesst dat hardlopen echt niet goed schijnt te zijn maar bijv crosstrainen, fietsen etc wel omdat je lichaam dan minder schokken krijgt.... Ik meld het ook maar even omdat ik haar dat toevallig vandaag vroeg. Ze hoorde dat van een gediplomeerde fitnesscoach maar ja ik weet er zelf weinig vanaf. Ik wacht eerst tot een goede echo voordat ik ga fietsen of crosstrainen....

Meiden die negatief getest hebben, veel sterkte en veel succes met een volgende poging....

Positieve teststers, gefeliciteerd en wellicht tot ziens in het uitgerekend in dec. topic!

Hildever, voor jou blijven mijn duimen draaien!!

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april?

Sofia: 16 april?

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees:25 april

Jorien: 29 april

Ik heb mezelf even weer op het wb gezet.. 25 april testen.

Geplaatst

Zara wat leef je toch altijd lief mee met ons! Dank je wel!

En iedereen die mij succes heeft gewenst heel erg bedankt. Ik ben erg nerveus, wil zooooo graag nooit meer een punctie...ben er zooo klaar mee. Maar ik zou het morgen weer doen hoor als het nodig is.

Noekie wat fijn! Echt super goed nieuws!

Nou, tot morgen! Ik ga er om half 8 heen, hopelijk rond 16uur uitslag. Het is maar een klein labje, gaat niet zo vlot.

Alvast trusten

Noor

Geplaatst

Dees: 25 april

Even de kleurtjes weer aangepast.

Liefs Elke

Geplaatst

Nou als ik dat allemaal zo lees, moet ik a.s. zaterdag misschien ook maar niet in alle attracties van Walibi gaan..!

We zijn uitgenodigd door Pleegzorg, als bedankje (terwijl we nog niet eens begonnen zijn, hihi, al hebben we wel op 12 mei een kennismakingsgesprek voor 2 zusjes van 8 en 9 voor om de maand een weekend) om de hele dag naar Walibi te gaan. Vind ik super leuk! Op dat moment zit ik op wd 8. sowieso ga ik geen dingen doen die ik eng vind (want stress is niet relaxed) maar leuke dingen wil ik eigenlijk wel doen, ALS het niet te veel hobbelt dan, haha

Heeft er iemand die al zwanger is (geweest) ook last van een heerlijke pukkel hier en daar? Haha, ik heb er een paar gekweekt ineens, lekker hoor! Hoop dat dat een goed teken is.

(sneu he, dat ik dat als teken hoop te zien, hahhaaaa, just kidding).

Noor, wat moet jij morgen dan lang op de uitslag wachten zeg! Doe je echt niet tussendoor een thuistestje?

Nou heeeeeeel veel geduld gewenst. So far so good. xx

Geplaatst

hallo dames, omdat ik de topic niet van begin af aan heb gelezen, snap ik de kleuren niet zo goed.

De dames in het groen hebben jullie positief getest?

Rood is ongie daar is geen ontkomen een heel vervelend kleur :(:(

Geplaatst

Kelebek: 22 april (bloedprikken ziekenhuis)

Dees: 25 april

Heb even mijzelf toegevoegd, als het niet goed ik hoor ik het wel hihihihi

Geplaatst

Kelebek, groen zijn de dames die positief getest hebben en dus zwanger zijn. Rood zijn de dames die helaas negatief getest hebben en niet zwanger zijn. De zwarte dames wachten nog op de uitslag.

Yolande, ik heb inderdaad ook gehoord dat van hardlopen je lichaam te veel op en neer gaat en je dus teveel schokken krijgt. Bedankt voor de aanvulling. Kunnen we hier ons profijt weer mee doen.

Armanda en Noor, tuurlijk leef ik met iedereen hier mee. Moet echt veel aan jullie denken hoor! Gun het iedereen zo en als je dan leest dat het is mis gegaan...

Bij mij gaat het op en af. Het ene moment blij, voorzichtig aan het dromen, het andere moment denken dat het weer mis zal gaan. Maandag de eerste echo. Hopen dat ik dan weer voor even gerust gesteld ben.

Armanda, wat betreft je vraag van Walibi. Ik had afgesproken in de meivakantie naar de Efteling te gaan met mijn neefje en nichtje maar twijfel ook of ik dat wel moet doen. Bij sommige attracties krijg je behoorlijk wat druk op je buik of in ieder geval flink geschok.

Geplaatst

Hieronder heb ik het stukje gekopiëerd wat ik ook in mijn dagboekje hier heb geschreven. Dat geeft zo ongeveer aan hoe het met me is....

Wil toch nog effe wat hersenspinsels van mij hier in mijn dagboekie krabbelen. Want wat zijn dit rare dagen! Merk dat ik ook aan weinig dingen toe kom.Het is een mooie chaos in huis. Ben blij dat de hulp weer even is geweest vandaag.

Het vloeien wordt minder. Merkte dit gisteravond al.

En Noor, ik heb het stukje van Toverstafje gelezen. Dat geeft heel veel moed. En aan de andere kant komt de nuchtere Hilde weer de hoek om zeilen: niet op hopen, dan doet het straks alleen maar meer pijn....

Toen ik vanmorgen opstond had ik zoiets van: wat zijn we gisteren toch ook dom geweest om te testen! Wrs. had een ander helemaal niet meer getest. 't Is je eigen schuld dat je nu nog zo in twijfel zit. En aan de andere kant blijft er achter in mijn hoofd iets knagen: het is niet zoals anders!

Vandaag heb ik nog even overwogen om nog een test te doen. Gelijk kwam daarbij de vraag: wat levert het je meer op dan dat je nog een dagje langer wacht en van het ziekenhuis hoort hoe het er voor staat? En dan gaat mijn verstand weer werken: een heeeeeeeeeeleboel meer onzekerheid... Voor mezelf dus ook de conclusie getrokken: morgen gewoon weer even bloed laten prikken. Dat geeft in dit geval gewoon het duidelijkste beeld. En ik dwing mezelf eigenlijk ook om te verwachten dat het hcg omlaag is gegaan... En in mijn achterhooofd komt dan zo'n eigenwijs stemmetje: maar het hoeft niet!

Op momenten dat ik dan echt even alleen ben voel ik het dan ook bubbelen in mijn buik. En gelijk dwing ik mezelf dan weer om er geen oordeel aan te geven... Ik merk dat ik moe ben. Ik wil 's avonds eigenlijk ook graag op tijd naar bed... Nog even de tv aan... Maar ja, kan ook spanning zijn...

Mijn nuchtere ik en een ander stukje van mij (kan ik niet zo goed een naam geven) zijn steeds met elkaar in gevecht. Normaal wint het nuchtere stukje altijd... Maar er is zo'n gevoel ergens diep van binnen, die gewoon zoiets vertelt van: het is nog niet voorbij.... En ik weet niet meer waar ik naar moet luisteren....

Mijn man worstelt ook... Hij was zo ongeveer van het roken af... maar gisteren is hij weer sigaretten wezen halen.... Hij heeft dezelfde strijd... En toch lever je hem, ondanks dat je samen bent en we er ook over praten, ook voor een groot deel alleen. Sommige dingen zijn gewoon niet zo goed onder woorden te brengen.

Morgen meer duidelijkheid.... als het hcg tenminste gedaald is... Want anders blijft het nog even tobben ben ik bang!

Nou, vanmiddag effe bakkie doen en eten bij mijn jarige zus. Effe andere dingen aan mijn hoofd.

En allemensen, wat wordt er hier toch ook veel geklept! Hahaha, is gezellig hoor....

Armanda, ik hoop dat jij ook mag voelen hoe het is dat een kindje in je groeit. Het is heeeeeeeeeeeeel bijzonder! Dat heb ik gelukkig al een keer mee mogen maken.

En wat het sporten betreft... De eerste week na de terugplaatsing heb ik ook niet gesport. De avond van de terugplaatsing voelde ik me niet echt heel erg super, en de keer daarna was de dag nadat ik die maffe eierstok al had gehad... Zag ik het ook niet zo zitten. Vorige week ben ik wel weer gewoon 2 keer geweest. Heb niet mee gedaan met de gewichtjes en de buikspieroefeningen, en verder inderdaad een beetje geluisterd naar wat ging en iets minder fanatiek gesprongen (doe Zumba). Gisteren ben ik ook niet geweest... wil nu eigenlijk eerst meer duidelijkheid over hoe en wat merk ik...

Wachtende meiden... er is weer bijna een dag voorbij. Weer een dag dichter bij de uitslag! Hihihi, ik zit nu op wachtdag 15.....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Al die dingen die je wel en niet mag pffff...lastig hoor!

Volg je gevoel dan zit het wel goed!

Bedankt voor de reacties. Wel fijn om even te lezen wat jullie voelen.

Geplaatst

Hildever mooi geschreven!!krijg er gewoon kippenvel van.

Bepaalde dingen zijn zo herkenbaar.

Een dikke digi knuffel jou kant op.

Hopelijk morgen een mooie uitslag....

Geplaatst

Hildever,

Net wat Marlijnne zegt. Heel mooi geschreven en heel herkenbaar. Ik wil deze keer absoluut niet eerder gaat testen, maar dat is me nog nooit gelukt. Ik heb me de laatste keer lelijk in mijn vingers gesneden door het eerder testen, maar het wachten is zo moeilijk!!!!

Ik ben toch voor je aan het duimen dat je HCG mooi is gestegen!

Liefs Elke

Geplaatst

Dank je wel Zara en Elke

Hildever, je hebt helemaal zo herkenbaar. Je doet het samen, maar op een gegeven moment, sta je toch beiden alleen heel raar is dat.

Noor morgen ben jij aan de beurt, wij hopen op een groene kleurtje meid........ Vandaag snel naar bed, dan is het snel ochtend :)::):)

Geplaatst

mijn god kan niet eens meer normaal een zin maken hahahah

Ik bedoelde je hebt helemaal gelijk, het is zo herkenbaar wat je hebt geschreven.

sooo dit is beter

Geplaatst

Hey Elke,

Ik heb beide keren niet eerder getest... Puur en alleen omdat ik zoiets had van: het ziekenhuis zal er wel een hele goede reden voor hebben om juist die dag er voor aan te wijzen. En inderdaad... als je eerder negatief test, blijft het je niet los laten.. Of zoals jij geloof ik, als je wel positief test en later negatief is dat ook zo'n enorme domper. Vorige keer werkte dat ook prima bij ons.... Hihihi, positieve test....

En nu ook inderdaad, netjes gewacht tot de dag van de test... Ook positief, maar.......

Het is en blijft spannend... Even de nuchtere ik: wat maken die paar dagen uit op een hele zwangerschap ;-)).

Groetjessssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden