Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nogmaals dank voor alle lieve woorden!

Dani: Je bent zwanger, van harte! Wat een wowwww gevoel!!

Hier komt de ongi beetje opgang en we hebben besloten gelijk verder te gaan. Vanochtend zh gebeld. En op de dag dat ongi doorzet weer starten.

De laatste cryo! Wie weet dat die beter is....

Het was lastig om die beslissing te maken want ik ben nog zo verdrietig.....

Esly fijn dat je wel nog een poging mag doen. Eerst de cryoos.

Knuffel voor jou!

Meiden succes en nog wat groen graag!!

Fijne Avond

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Hier gaat het nu wel weer ietsie beter, de tranen zitten nog wel hoog en als ze komen laat ik ze ook maar stromen, ze zullen er toch uitmoeten! Vandaag heb ik wat vanuit huis gewerkt, er kwam niet veel uit m'n handen, maar vond het wel fijn om een beetje bezig te zijn. We zijn opgelucht dat we, mocht het nodig zijn, na het cryo traject nog een ivf traject mogen en wanneer we zover zijn zullen we het ziekenhuis bellen. Deze cyclus mag ik nog niet, volgende cylcus mag ik wat hun betreft weer starten. Eerst maar eens kijken hoe we ons tegen die tijd voelen, ik vind het nu nog een beetje lastig om daar iets over te zeggen.

@Bibi; ja voor jou blijft het nog even spannend. Dom he, dat ik je met Dani verwarde....de enige overeenkomst in jullie namen is de i aan het eind;-) Zet em op he?!

@Armanda; ik kan me voorstellen dat je ongerust bent met bruin bloed verlies, ik hoop dat het je lukt om wat te ontspannen. Laat het snel stoppen zodat het echte genieten voor jou ook kan beginnen!

@Zara; dank je wel voor je lieve woorden! t Komt vast wel weer goed, ik merk alleen dat m'n reserves minimaal zijn en dat zodra ik ook maar iets moet incasseren ik niet in staat ben om te blijven staan. We krabbelen wel weer op en gelukkig heb ik er wel hulp bij. Het is fijn om af en toe even je hart te luchten bij een "praatmevrouw" die snapt welke emoties er voorbij komen bij een ivf traject. Heb jij je eerste echo al gehad? Lukt het je al om een beetje te genieten van je zwangerschap?

@Tochikweer; ja heel fijn dat ze verder willen met ons in Zwolle. Ze kennen ons daar, kennen ons verleden en dat voelt heel vertrouwd. Zodra we er weer aan toe zijn gaan we weer verder. Wanneer de cryo's aanslaan denk ik dat we op het "juni wachtbankje" terecht gaan komen. Misschien een hele domme vraag mbt Hoopvol....heb wel wat gelezen dat ze zich ongerust maakte, maar daar is het bij gebleven. Het is toch niet foutgelopen bij haar?!!!

@Hilde; hoop dat jij je gauw weer de oude voelt! Weet jij al wanneer je weer verder mag? Of moeten dan eerst alle klachten weg zijn?

@Kelebek; Dank je, lief van je!

@Noekie; Zo knap van je dat je zaterdag pas gaat testen. Hou vol he meid, laat jij Zwolle vertegenwoordigen met een onwijze groene regel!!

@Marlijnne; Dikke knuffel! Ik heb je nog een mail gestuurd.

Liefs Esly!

Geplaatst

Hilde, wat lief van je, thx voor je reactie. Het komt vast goed. Dat móet gewoon!

Esly, ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik denk aan je en bij deze een dikke knuffel.

Hoopvol had een Buiten baarmoederlijke zw helaas. Het cryootje zat volgens mij in haar eileider vast en dat moesten ze een stuk verwijderen.

Ze heeft iig een paar dagen in het zhs gelegen. Ik heb geen update meer gezien. Ik denk ook veel aan haar, echt verschrikkelijk om mee te maken!

Geplaatst

@Armanda, geeft niet hoor meid dat je even niet weet wat je moet zeggen....ik weet het zelf momenteel ook niet echt! Ik vind jullie steun en support echt super.....t komt ongetwijfeld weer goed!

@Hoopvol; ik weet niet of je dit leest, maar wil je heel veel sterkte toewensen! Wat verschrikkelijk wat jij hebt moeten doormaken meid...de rillingen lopen over m'n rug bij het lezen van het berichtje wat Armanda me net stuurt! Wat ligt geluk en verdriet dan toch dicht bij elkaar......Ik hoop dat het je lukt om "hoopvol" te blijven meid! Dikke knuffel!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Armanda, Is het bloeden weer gestopt? Ik verlies vandaag ook weer een beetje bruin bloed en heb ook buikpijn. Heb ook veel te veel gedaan. In de tuin gewerkt, gestofzuigd, gedweild en met loodzware boodschappentassen gesleept. Daar wijt ik het nu maar aan :S. Heb jij iets geks gedaan vandaag?

@ Maika, heel veel succes met de IUI donderdag!!

@ Hildever, meisje ik denk dat die kleine rustpauze niet alleen voor jouw lijf, maar ook voor je hoofd goed is. Heb je een klein beetje tijd om alles een plaatsje te geven!

@ Noekie, wel speciaal op koninginnedag testen!! Als je dan een positieve test krijgt voel je jezelf een koningin :)

@ Zara, hoe is het met jou eigenlijk? Je komt altijd wel vragen hoe het met ons gaat, maar gaat met jou zelf alles goed?

@ Esly, ik vind het zo geweldig dat je ondanks je eigen grote verdriet, toch nog hierheen komt om ons allemaal een hart onder de riem te steken! Laat je tranen er allemaal uitkomen. Al komen ze op de meest onverwachte momenten. Het moet er toch allemaal uit, anders komt het op een later tijdstip dubbel zo hard terug. Ik denk dat voor jou/jullie die pauze ook goed is. Heb je een beetje tijd om dit weer een beetje een plekje te geven!

@ Marlijnne, meisje voor jou een megadikke digitale knuffel. Ik weet zeker dat je meisjes je gerberas prachtig vinden! Ik denk aan je morgen!!

Geplaatst

Uiteraard ga ik voor de positieve test, zou mooi zijn :D

Moet wel zeggen dat dit bankje er al een stuk positiever uitziet dan het wachtbankje van maart, dus wat dat betreft moet het goed komen :D

Geplaatst

Tochikweer, hoe gaat het eigenlijk met jou dan?! Wanneer heb je nu precies je echo? Had jij afgelopen week nog bloedverlies of alleen gister? Gelukkig is het bruin. Bij mij ook.

Al kreeg ik veel reacties dat soms wat rood bloed ook niet gelijk erg hoeft te zijn.

Ik heb niets zwaars gedaan, niet getilt of gedweild ofzo. Dat wil ik ook echt niet doen. Klinkt misschien overdreven maar mocht het mis gaan, dan komt het zeker niet omdat ik me te veel inspan iig, haha. Nee eerst wat meer zekerheid.

Durf ook nog altijd niet te vrijen met mijn man, maar hij ook niet dus we knuffelen gewoon, hihi.

Jouw echo komt nu iig wel dichterbij toch? Dan weet je ook gelijk of er toenertijd eentje afgestoten is of dat je er toch twee hebt! :-)

Ik weet het pas over 2 weken, op 11 mei.

Heb jij trouwens ook een bloedtest gedaan? Bij het mck doen ze dat niet maar ik wil het misschien alsnog bij Saltro (via huisartsverwijzing) laten doen...

Marlijnne... jullie zijn in onze gedachten...

[ATTACH=CONFIG]1259[/ATTACH]

Geplaatst

Marlijnne, heel veel sterkte vandaag.

Een hele moeilijke dag waarbij het gemis van jullie meiskes tastbaar zal zijn.

Ik weet dat je er voor je meiden toch iets moois van maakt, dat zullen ze prachtig vinden.

Heel veel kracht toegewenst

Liefs

Noor

Geplaatst

Ook van mijn kant heel veel sterkte gewenst Marlijnne.

Deze dag had zoveel mooier moeten zijn.

Hopelijk kan vanaf vandaag deze dag wel nog steeds een mooie blijven,

maar dan helaas met zoveel pijn in het hart, bitterzoet.

Jullie meisjes blijven jullie meisjes, voor eeuwig.

Dikke knuffel

Ellen

Geplaatst

Marlijne heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat jullie veel steun hebben aan elkaar.

Armanda: vervelend dat bloedverlies. Maar het hoeft idd niks te zijn. Gelukkig had je gisteren een mooie test in handen. En het is goed dat je het rustig aan doet. Ik zou het in het begin ook allemaal eng vinde.

Tochikweer: nog 5 dagen. Ik hoop zo dat jullie goed nieuws krijgen. Bah wat is dat wachten toch vervelend. Heb je zelf nog getest of wacht je tot maandag?

Esly: fijn om te lezen dat jullie nog een poging mogen doen, al doet dat natuurlijk niks af aan je verdriet. Knap dat je hier je gevoelens zo kan uiten. Het is mooi dat we hier allemaal zo veel steun hebben aan elkaar. Wat je omgeving vaa niet snapt, wordt hier meteen begrepen.

Dani en Dees. Gefeliciteerd. Zwanger geniet er leker van.

Anouk en Bibi. Succes met wachten.

Ik kan mn naam niuet rood maken. Bah wat is dat ook naar om te doen. Dus als iemand dat voor me kan doen... Voel me gelukkig weer wat rustiger. Volgend weekend moet ik beginnen met spuiten. Hoop dat het dit keer meevalt.

Geplaatst

Marlijne, ik ben hier nog niet zo lang, maar wil je wel heel veel sterkte wensen vandaag.

Ik hoop dat je er een hele mooie dag van kan maken voor je kleine meisjes. Het is zo verdrietig allemaal, en toch vind ik dat ke er heel mooi mee omgaat.

Je meisjes zullen genieten van je roze gerbera's.



Liefs Bibi

Geplaatst

Zo, nu ben ik ook groen!

Zelfde kleur als mijn gezicht waarschijnlijk, want ik ben enorm misselijk vanmorgen!:sad:

De vorige keer begon dat pas rond de zevende week!!

Nog even en dan is het lijstje klaar!

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april

Hoopval: 16 april

Sofia: 16 april

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Poehh: 22 april

Kelebek: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Bibi: 28 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Geplaatst

@ Armanda, Goed om te horen dat het alleen bruin bloed was! Hier was het gestopt maar is 2e paasdag weer een beetje begonnen. Ik krijg a.s. maandag die echo. Ik vind het wel verschrikkelijk lang duren voor ik wat weet en ik begin steeds zenuwachtiger te worden. Met m'n lief kan ik er trouwens niet over praten want die wil er niet aan denken. Die is veel te bang dat het weer misgaat. Daarom weigert hij eraan te denken en wil er eigenlijk ook niet over praten. Bij mannen werkt dat blijkbaar :S. Wij hebben trouwens het weekend voor het eerst weer gevreeën. Dat was voor het eerst sinds we in maart zijn begonnen hiermee. Die hormonen en toestanden rondom de ivf beheersen je leven zo dat je hoofd er gewoon niet naar staat.

Geplaatst

@jrn, oh wat mag je snel weer gaan spuiten!! Had jij nou nog cryo's of moet je helemaal van voor af aan gaan beginnen? Dat lijkt me helemaal heftig!

Ik heb helemaal niet meer getest. Ik durf het niet. Laat me dan maar op die echo zien of er nog leven is daarbinnen. Maar ik ben helemaal niet misselijk of moe of zo, dus eigenlijk zie ik het een beetje somber in :(.

@ Bib, weet je al iets meisje?

Geplaatst

Nou ik durf niet te testen vandaag. Ook al is de drang sterk. Laatste pregnyl 1500 was vorige week donderdag en ben veel te bang als ik positief test dat ik denk dat t de pregnyl nog is, en dan twijfel ik dan nog steeds. 2 mnd terug testte ik 6 dagen na pregnyl en had ik een hele hele lichte streep. Dus ik wacht tot morgen. Als ik t uithou haha.

Gr. Bibi

Geplaatst

Ik kon me toch niet inhouden, want had nog 2 testen in de kast liggen. Maar hij was negatief, dus kan er wel vanuit gaan dat t niets meer wordt.

Ik ben toch wel een beetje teleurgesteld.

Ik heb al een prachtig zoontje,dat relativeerd de boel. Alleen voelt t zoals een zinloze aktie weer.

Weer een poging zonder die gehoopte cryos waarschijnlijk.

Wat is t nut van icsi als er niet meer resultaat komt. (10 eitjes,2 bevrucht en 1 twijfel die misschien in de vriezer mag) nog 1 poging en die ha ik niet direct doen. Ik weet even niet of ik dat überhaupt nog ga doen. Het is dan zo definitief.

Ik ga ff kijken wat ik met de teleurstelling kan vandaag.

Gr. Bibi

Geplaatst

Hey Esly, voor zover ik weet mag ik in juni gewoon weer aan de pil en daarna in juli de rest weer zeg maar....

Marlijnne, sterkte vandaag....

Tochikweer, succes met die allerlaatste loodjes! Jij hebt echt wel mega wachtweken zeg!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april

Hoopval: 16 april

Sofia: 16 april

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Poehh: 22 april

Kelebek: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Bibi: 28 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Jorien ik heb het met pijn in mijn hart voor je gedaan. wat toch kut he.

En bibi, jij ook al! Toch niet volgehouden. Neeeee wat naar joh. Idd fijn dat je een zoontje hebt maar de teleurstelling is zwaar k natuurlijk.

Ik hoop dat je je zinnen nog een beetje kan verzetten vandaag.

Tochikweer

Ik kan er redelijk met mijn man over praten maar ik heb ook veel aan het forum hier hoor! Voor mannen is het idd anders.

Al die gevoelens in je lichaam... wat betekent het! Maar nu voel je even niets... dat heb ik ook!

Ik heb geen misselijkheid, geen moeheid, geen gevoelige tepels. Ik heb alleen maar keiharde borsten en bruin bloed. Hmm, nou ja, schijnt oke te zijn.

Maak jij je nou ook niet te veel zorgen he! Zoek wat afleiding, echt doen hoor, dat helpt echt! Dan is ineens de dag voor bij. Nou zet 'm op meis.

Geplaatst

Hoi allemaal,

tsja die mannen he, ik heb een hele lieve en fijne man die er altijd voor me is maar in dit deel van ons leven doe ik het voor mijn gevoel toch een beetje alleen. Ik noem hem soms mijn niet zo anonieme zaaddonor haha. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook zelf doe, wil er ook niet altijd over praten...het hele traject negeren is een beetje mijn ding haha

Ik kom net achter een stom detail van deze iui....mijn testdatum is precies dezelfde als die van vorig jaar (die uitliep op een mk)....ik weet nog niet precies hoe maar ga heeeel erg mijn best doen hier een positief verhaal van te maken.....

iedereen die nog moet testen heel veel succes! en alle anderen sterkte met alle teleurstellingen

Geplaatst

Lieve Meiden,

Bedankt voor alle berichtjes. We waren al vroeg op pad.

Ik ben zwaar ongi dus energy is ook wat minder. Over 2 weken echo en dan verplaats ik me hoogstwaarschijnlijk naar wachtbankje mei

Nu weer lekker thuis.

Hier nog het bloemstuk wat ik had gemaakt voor onze meisjes!!

[ATTACH=CONFIG]1267[/ATTACH]

Fijne dag allemaal!!

Lfs

Geplaatst

marlijnne.. veel strekte vandaag..wat een mooi bloemstukje heb je gemaakt voor jullie meisjes.

@ nanoes: ja klopt ik zat op het zelfde wb alleen ik kreeg toen de miskraam helaas.. anders was ik gewoon ook al 20wk geweest

@ dani.. woeiiii!! van harte .. wat top zeg.

@ armanda, je hebt me gezien op hyves las ik.. haha enne ik heb ook niet echt ergens last van hoor, alleen super moe, zie er ook pips uit en grotere boobs..

met de zwangerschap van julian had ik in week 7 tm 12 constant last van misselijkheid... ben toen ook 5 kg afgevallen.

liefsss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden