Ga naar inhoud

Wachtbankje april 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Dees, wat een SUPERnieuws voor jullie! Gefeliciteerd :) Op naar het 12 weken bankje voor jullie!!

@ Esly, het MKC in Leiderdorp gaat sowieso tot 43 door dus daar zouden jullie nog een poging kunnen doen? Maar eerst dit maar weer verwerken :(

@ Bibi, succes vandaag!! We duimen voor je!!

@ Armanda is het bloeden weer gestopt??

Geplaatst

@ Armanda, Sannetim en Zara: Bedankt voor jullie tips. Vanmorgen ben ik gelukkig een beetje 'kwijtgeraakt' op de wc. Bedankt voor jullie tips.

Ik drink al 2 glazen water op de nuchtere maag, neem daarna een kommetje müsli met een kiwi erin omdat dat ook goed zou zijn voor de stoelgang enz. Van die bifidus drankjes heb ik ook altijd in huis, die brengen bij mij niet het gewenste resultaat helaas, maar de roosvicee kan ik ook nog wel eens proberen! En Havermout ga ik ook eens opzoeken :) Bedankt!!

@ Marlijnne, hoe gaat 't vandaag met je? Het is zo'n zware tijd voor je dit!! Nog een digi-knuffel van mij.

Geplaatst

lieve Marlijnne en Esly,

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met de terleurstelling die jullie weer hebben gekregen!!! Heel veel kracht toegewenst om weer verder te mogen gaan!! k had het juist jullie zo gegund, na wat jullie al hebben mee gemaakt!!

marlijnne; Zware dag morgen!! Sterkte meid!!

liefs

Geplaatst

Hoi Tochikweer, Ik heb net uitsluitsel gekregen van het ziekenhuis en we mogen gelukkig nog een poging doen. Wél eerst de cryo's opmaken en ik mag wat hun betreft de volgende cyclus weer instappen. Wij gaan ondertussen bekijken of wij dat ook willen....Ik bedoel: deze klap was weer erg hart en we merken dat we weinig reserves hebben na het verlies van ons mooie mannetje. De trajecten worden zwaarder en de spanningen groter....Eerst inderdaad deze teleurstelling verwerken...kom vandaag ook niet echt aan werken toe! Ben weer zo verdrietig, de tranen stromen weer in overvloed!

Bibi; ben je al gebeld? Ben wel nieuwsgierig hoor;-) Hoop zo dat t ook voor jou groen gaat worden!

Geplaatst

Net gebeld door het ziekenhuis: ZWANGER!!!!!:woohoo:

Ik ben zo blij!!! Onze kleine krijgt een broertje of zusje!

Op naar de 12-weken!

Liefs Dani

Geplaatst

Dani............supergefeliciteerd meid!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij bent, geniet ervan! Weet je al wanneer je je echo hebt?

(sorry dat ik je door de war haalde met Bibi...ik bedoelde jou natuurlijk in het berichtje hierboven!!! )

Geplaatst

 te gek Dani!!

Super nieuws.

Was t maar zo dat t voor mij was Esly, ik moet helaas nog ff wachten tot donderdag.

Geniet ervan Dani.

Gr. Bibi

Geplaatst

Esly, wat vervelend dat je je nog zo verdrietig voelt. Zo begrijpelijk. Het voelt of dat je al die moeite voor niets doet.

Gelukkig heb je nog cryos.

Anders wacht je toch even een maandje als je dat nog nodig hebt?

Ikzelf vond t altijd wel lekker om gelijk door te gaan, dan werd ik toch een beetje verplicht om vooruit te kijken.

(alhoewel ik jammer genoeg nooit cryos heb) poging is bij mij vaak 1 poging.

Succes vandaag.

Gr. Bibi

Geplaatst

Manlief is ook erg blij!

Voor de tweede keer in één keer raak.

Ik vind het zo jammer dat het niet bij iedereen zo gaat!

17 mei gaan we voor de eerste echo, de periode daarnaartoe blijft toch ook spannend.

@Bibi: heel veel succes donderdag! Nog eventjes.... Ga voor je duimen!

Liefs Dani

Geplaatst

Hoi allemaal,

iedereen die groen is, van harte gefeliciteerd! Zo op het lijstje zijn het er toch heel wat..nooit genoeg maar toch...

En voor iedereen waarbij het niet gelukt is, heel veel sterkte!

Elke keer als ik bijlees zit ik weer met tranen in mijn ogen van blijdschap voor alle "groene" en daarna met tranen voor alle "rode"...

wat is het toch een gek gedoe, zoveel verdriet en vreugde zo dicht bij elkaar....mix dat met alle hormonen die we hier gemiddeld in ons lijf hebben (gekregen) het is nog een wonder dat we nog normaal functioneren haha

Hier gister de laatste echo gekregen en donderdag de iui...wachtbankje mei maar eens aanmaken...

Geplaatst

Hey Esly! Gaaf dat je weer gewoon in Zwolle mag komen! En eh... die tranen.... laat maar rollen... Het is ook allemaal heel heftig! Zeker naar wat jullie allemaal voor de kiezen hebben gehad!

Dani, gefeliciteerd meid! Geniet ervan!

Geplaatst

*breekt even in*

Dees gefeliciteerd!! Ik ken je nog van een eerder wachtbankje geloof ik. En Dani ook van harte natuurlijk. Dat er nog velen van jullie mogen volgen!

*breekt weer uit*

Geplaatst

@ Esly, wat fijn meid dat je door kunt gaan in Zwolle! Dat het steeds moeilijker en zwaarder wordt kan ik me heel goed voorstellen. Eigenlijk is het onmenselijk wat jij en Marlijnne al hebben doorgemaakt. Ik gun het jullie zo enorm!! Ik hoop wel dat we nog op de een of andere manier elkaar in de gaten houden als april voorbij is en mensen vertrekken naar andere bankjes. Hildever is ook zo iemand waarvan ik zo hoop dat het volgende keer resulteert in een mooie zwangerschap. En Hoopvol die haar droom uiteen zag spatten in het ziekenhuis. Zoveel lieve mensen hier die ik zo het geluk van een kindje gun!!

@ Dani, meisje GEFELICITEERD!!! Super nieuws voor jullie!! Nu Bibi nog!!

Geplaatst

Esly, nou gelukkig joh, je mag nog een keer. We gaan er gewoon vanuit dat het dan aanslaat!

Dani, wat geweldig!!! Super gefeliciteerd!

Meiden, ik verlies toch weer bruin bloed. Ik schrik er wel van. Heb ook hele lage buikpijn, continue eigenlijk.

Is dit wel goed? Very scared.

Heb wel vanochtend weer getest, ik had alleen maar vrijdag getest namelijk. Het is toch echt een plus, dat wel, maar ben erg bang...

Geplaatst

Hey Armanda, ik heb de eerste tijd ook nog wat oud bloed verlies gehad bij onze dochter. Hoefden we ons geen zorgen over te maken, werd er gezegd... De boel is gewoon goed doorbloed om die kleine hummel goed te voeden... Ze hadden toen zo iets van: 2 inlegkruisjes per dag kan gewoon gebeuren.

En je baarmoeder is aan het rekken he? Dus het kan ook te maken hebben met de buikpijn... Het gaat gewoon helemaal goed komen, Armanda! Ik heb geloof ik ongeveer een week (zo lang ik de bollen stopte) last gehad van dat oud bloed verlies. Dit kon ook gewoon rood zijn, werd ik al voor gewaarschuwd destijds.

Hier vanmorgen maar weer met het ziekenhuis gebeld. Na de buikpijn heb ik nu ruim 2 dagen lage rugpijn... De verpleegkundige had het ervan dat mijn lichaam nu ook aan het ontzwangeren kon zijn... Ben eerlijk gezegd wel blij dat ik niet helemaal gelijk door ga... Ken mijn eigen lijf nu nog niet terug en wordt daar gek van!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Lieve Esly, je weet je verdriet en pijn zo goed te omschrijven! Je hoopt dit natuurlijk nooit mee te maken maar ik denk dat het wel "goed" is dat je je verdriet uit door te huilen. Zo komt het er in ieder geval uit. Wil je er nogmaals heel veel sterkte mee wensen en misschien is het een idee om met iemand te gaan praten als je dat al niet doet?

Fijn, dat je in ieder geval de geruststelling hebt door te mogen maar volg je eigen gevoel en doe wat voor jou goed voelt. Je cryo's verouderen niet.

Marlijnne, denk ook steeds aan jou... Hoe voel je je vandaag? En is het nog gelukt met je roze gerbera's?

Morgen zal geen makkelijke dag worden maar ik hoop dat het je een beetje sterkt dat er mensen zijn die aan je denken! Hopelijk heb je ook veel lieve mensen in je omgeving.

Dani, gefeliciteerd zeg! En twee keer in één keer raak??? Jij hebt vast een engeltje op je schouder zitten....

Hildever, wat vervelend dat je je lijf nog niet terug kent. Kan ook best een poosje duren. Wil je daar veel sterkte bij wensen maar met al die positiviteit van jou moet dat een keer lukken.

Bibi, nog even meis. Houd je het nog een beetje vol? Al een gevoel welke kant het op gaat?

Tochikweer, wat heb je een mooie post geschreven en inderdaad hoop ik ook dat we elkaar op de één of andere manier kunnen blijven volgen en dat iedereen die nu niet zwanger was of bij wie het mis gegaan is een volgende keer wel meer geluk heeft...

Geplaatst

Tja, Marlijne ik ken je niet. Maar wat een ervaring zeg.

Het is iets wat niemand ooit zou moeten meemaken

Ik hoop ook voor jou dat je heel snel een positieve test hebt. Heel veel sterkte morgen.

Ik hou het nog wel aardig vol al zeg ik het zelf.

Ga er eigenlijk van uit dat het niets wordt, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik voel niets bijzonders, in tegenstelling tot de keer dat ik zwanger ben geweest van mijn zoontje. Toen had ik meteen aandrang om te plassen heel vroeg in de ochtend.

Maar de ene zwangerschap is de andere niet.

Ik wacht geduldig af.

Gr bibi

Geplaatst

Ik ben weer terug van mijn weekend weg en wat is er weer veel gebeurd hier!! Moest even 12 pagina's bijlezen :S

Alle postieve testers GEFELICITEERD!!!

Alle negatieve testers, wat verschrikkelijk balen maar helaas weten we allemaal dat de kans op negatief groter is :S Heel veel sterkte toegewenst!!!

Hier gaat het nog goed, als ik er zo over nadenk komt het erg dicht bij... Maar heb nog geen drang om te testen.. Vorige keer op wd 9 of 10 getest,

maar nu voel ik de drang nog niet.. Het voelt allemaal heel anders als de vorige keer, maar goed ook dat hoeft niks te betekenen. We zien het wel!

Geplaatst

ligt niet in de planning aangezien ik samen met mijn vriend wil testen en hij om 5.15 de deur uit gaat. Zelf moet ik donderdag en vrijdag ook werken dus dat schilt ook, is goed voor de afleiding :D Tot nu toe nog geen drang om te testen dus als dat zo blijft ga ik het goed volhouden tot mijn testdatum.. ik zie het wel, het is wel de planning om te wacten tot 30-04!

Geplaatst

Heb het lijstje even er bij gepakt. Dani, aan jou de eer! GROEN!

Noekie, nog een paar dagen. Je klinkt nuchter, dat is volgens mij al heel goed ;-)

Testen:

Ruth: 1 april

Femmie80: 1 april

Zara: 1 april

Karin: 5 april

Suuske: 6 april

Twinklestar: 6 april

Francis: 6 april

Esther73: 7 april

Juliaantje: 7 april

Maureen: 8 april

Bloempje80: 8 april

Poezebeest: 9 april

Jessie: 10 april

Hildever: 11 april

Charlotte: 11 april

Nes73: 11 april

Kris74: 12 april

Ellie71: 12 april

Noor: 13 april

Sannetim: 15 april

Hoopval: 16 april

Sofia: 16 april

Tochikweer: 16 april

Mijnbaby: 18 april

Anne6: 18 april

Kinderwens7: 18 april

Elke: 19 april

Armanda: 22 april

Poehh: 22 april

Kelebek: 22 april

Marlijnne: 24 april

Esly: 24 april

Dees: 25 april

Dani: 26 april

Bibi: 28 april

Jrn: 29 april

Noekie1988: 30 april

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden