Jump to content

Tip gevraagd! Koffieverslaafd

Recommended Posts

Posted

:coffee2:Hallo lieve medeforummers,:coffee2:

Sinds mijn cryo-tp van gisteren wil ik eigenlijk geen koffie (en andere caffeïnebevattende dranken) drinken. Dit omdat ik al een paar keer ben tegen gekomen dat het niet goed is tijdens een evt zwangerschap.

Gistermorgen bij het opstaan dus heerlijk van mijn laatste mok koffie genoten en vastbesloten vanaf dan de koffie te laten staan maar wat heb ik een verschrikkelijke hoofdpijn!!! Ondanks dat ik normaal maar 3 koppen per dag dronk, blijk ik dus wel degelijk koffieverslaafd.

Omdat ik het vanmiddag niet meer kon houden van de hoofdpijn (stress die ik daar van kreeg, leek me erger dan caffeïne) heb ik toch maar een mok koffie gedronken. Dat is natuurlijk al een verbetering van 3 naar 1 per dag.

Zijn er mensen die dit herkennen? Hebben jullie tips? Heb zelf al de caffeïnevrije koffie en de granenkoffie gedronken maar die helpen dus niet.

Bedankt voor het meedenken alvast!

Posted

2 a 3 kopjes per dag kan geen kwaad en het had misschien makkelijker geweest als je het van te voren had afgebouwd. Maar met maar 3 kopjes per dag zullen je afkickverschijnselen snel verdwenen zijn hoor. Zo veel caffeïne kreeg je niet binnen. Misschien heb je zelfs wel hoofdpijn van de spanning van geen koffie meer drinken ipv de caffeïne.

Succes en gewoon even doorbijten!!

Posted

Hai Zara,

IK heb hetzelfde gehad.

Ik dronk 1 gigantische mok in de ochtend.

Bij de 6e terugplaatsing ben ik ermee gestopt.

INderdaad flink hoofdpijn gehad, maar dat duurde 3 dagen en toen ging het beter.

IK ben toen wel zwanger geraakt.

Nu inmiddels 28 weken zwanger en drink zo af en toe weer eens koffie.

Guest Guusje
Posted

Net wat Witje zegt, volgens mij mag je best eens een kopje koffie. En ander koffie mild? Scheelt toch weer.

Posted

Als je echt wlt stoppen: veel water drinken, frisse lucht en evt. een paracetamol tegen de hoofdpijn de eerste dagen. Ik herken het van het stoppen met suiker, 't gaat betrekkelijk snel over vond ik.

Posted

Hoi Zara

ik ben ook volledig gestopt met cafeine (op een stukje chocolade na dan...) en inderdaad de hoofdpijn van het stoppen herken ik wel, ookal dronk ik op een bepaald momente nog maar 3 kopjes en niet eens sterke....

Ik had het echt afgebouwd en inderdaad, veel water drinken en wanneer het echt erg was nam ik een halve paracetamol.

Goed dat je er nagenoeg mee gestopt bent, ik hoop van harte dat deze cryopoging aanslaat en je dadelijke de koffie niet eens meer wil ruiken!!!

lieve groet

Babeth

Posted

Dank jullie wel, lieve meiden!

Ik kan niet tegen sterke koffie dus drink altijd van die zakjes oploskoffie van Nescafé. Vandaag weer geprobeerd maar dacht tegen 2 uur dat ik moest overgeven van de bonzende hoofdpijn dus toch maar weer één gedronken. Nou ja, één per dag moet wel kunnen toch?

Verder drink ik heel veel water (best al warm achter in je tuintje) en Rachel, ik laat het je weten of het morgen op de derde dag lukt om te stoppen.

Babeth, koffie ruikt ook veel te lekker he? Zo'n nostalgisch, vertrouwde geur. Haha, ik hoor mezelf nu praten. Vrees dat ik nog steeds verslaafd ben...

Posted

Zara als je zwanger bent krijg je waarschijnlijk toch een afkeer van koffie. Je lichaam geeft het vanzelf wel aan en 1 kopje per dag kan volgens mij geen kwaad hoor! Ik geniet sinds ik het weer een beetje kan verdragen ook weer van mijn koffie tot soms wel 4 koppen per dag. Genieten is voor zwangerschap soms nog belangrijker dan iets laten wat stress opleverd. Zo mocht mijn vriendin niet stoppen met roken tijdens haar zwangerschappen, omdat de stress slechter zou zijn nog dan de sigaretjes die ze nog rookte. En dat zal je volgens mij niet snel van een arts te horen krijgen.

Posted

haha Zara,

normaliter vind ik koffie heerlijk ruiken en vind ik koffieijs ook erg lekker maar ik was gaan afbouwen tijdens de stimulatie zodat ik zonder "klachten" de tp en wachtrweken kon ondergaan.

En zoals Sandra schrijft, ik kreeg iedere keer een afkeer van koffie, de eerste 10 weken waren het ergste. Nu moet ik er nog niets van hebben maar kan inmiddels wel weer visite voorzien van koffie.

Zelfs na de bevalling heeft het nog zo´n 3 maanden geduurd voordat ik ineens die trek in koffie kreeg.

Succes meid!!

groetjes

Babeth

Posted

He zara, de hoofdpijn komt idd van het afkicken van de cafeine, dat is al bij hele kleine hoeveelheden. Ik zou wel stoppen met alle koffie. wat je kunt gebruiken is evt paracetamol met caffeine toegevoegd. ik heb nl begrepen dat het innestelen niet zozeer tegen wordt gegaan door de cafeine, maar door iets anders in koffie (ooit ergens gelezen) dus moet je ook geen decaf gebruiken.

maar wees gerust, het gaat echt met een paar dagn over!

Posted

Sandra, wat een wijze woorden! Leek mij idd ook dat de stress erger zou zijn dan het drinken van één kop koffie. Het vreemde is alleen dat toen ik zwanger was echt behoefte had aan koffie maar het me niet smaakte. Ook na de missed abortion heb ik dat nog een tijd gehad. Misschien door het HCG wat dan nog in je bloed zit?

Meiske, je woorden geven me hoop! Ik zet gewoon nog even stug door.

Yola, ik kan mezelf wel hoofdpijnpatiënt noemen alleen is het nu echt zo'n heftige, bonzende allesoverheersende hoofdpijn waar je ook nog misselijk van wordt. Verder ben ik enigzins anti medicijnen dus wat deed ik altijd als ik hoofdpijn had? Een kop koffie drinken, hielp nog ook 9 van de 10 keer.

Vind je verhaal over paracetamol met caffeïne wel erg interessant en ook de decaf koffie. Maar je weet niet meer waar je dat vandaan hebt?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Posted

Hoi Zara,

Ik kan het nergens meer vinden :-s. Misschien is het wel zo'n broodje aap verhaal dat dan op internet de ronde doet. Ik kom nu alleen onderzoeken tegen als ik google dat het toch de cafeine is. pfff je weet nooit wat klopt van die verhalen die je leest. Oja: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_effects_of_coffee staat ook iets over de risico's van decaf: heeft te maken met de chemische goedjes die ze gebruiken voor het decaf proces.

Hoorde ook ergens dat 'sochtends een appel eten misschien kan helpen (is iig gezond haha), omdat de natuurlijke suikers een even opwekkend gevoel zouden geven als koffie.

Maar als je er echt zón last van hebt, dan is 1 kop koffie misschien beter dan de stresshormonen door de hoofdpijn idd!

Posted

Wat lief dat je het speciaal voor me opgezocht hebt! Eet s morgens idd al een appel. Jaja, moeten aan de vitamientjes denken. 2 ons groenten en 2 keer fruit en dan natuurlijk nog granaatappelsap.

Merk al een kleine verbetering. Had vanmorgen en vanmiddag geen behoefte aan koffie, kreeg pas uur geleden flinke hoofdpijn. Morgen misschien dus wel helemaal klaar ermee.

Duimen jullie mee?

Ben trouwens ook wel benieuwd of jullie specifiek moeite hadden om te stoppen met iets.

Posted

Zara nog een paar daagjes en je bent er vanaf :))

Ik heb nu soms enorm zin in koffie, ben nu 19 weken. Krijg er alleen last van maagzuur van. Dus de rennies liggen in de buurt. Ook die niet teveel gebruiken hihi jeetje waar moeten we allemaal wel niet op letten zeg.

Posted

Zeg dat wel! Maar voor een positief doel.

Hoeveel weken heb jij geen koffie gedronken? En je hebt er nu zelfs een Rennie voor over? Klinkt ook wel redelijk verslaafd hoor!

Ga trouwens dit topic vanavond verder een btje vermijden want als ik praat over koffie krijg ik er weer zin in...

Posted

Ik denk dat ik een week of 15 geen koffie gedronken heb. Nu zitten er nog steeds dagen tussen dat ik er geen trek in heb hoor. Wil er op de nuchtere maag nog wel eens nemen, omdat de stoelgang bij mij dan op gang komt ;))

Posted

Whahaha, realiseer me net dat ik vandaag helemaal geen koffie heb gedronken en ik kom er nu pas achter!!! Dat moet toch zeker wel beloond worden ;-)

Super bedankt voor jullie steun meiden! En Sandra, wat moeten we nu bedenken voor de stoelgang? Heb al glas lauw water op nuchtere maag geprobeerd maar dat helpt ook niet echt en gedroogde abrikozen. Hmmm... ben bang dat ik erin blijf. Wat zijn die dingen taai zeg.

Posted

He Zara,

eigenlijk moet ik zeggen: weg jij hier! Verslaafde!,

maarre voor de stoelgang: vijgen! werkt mega goed. Door de pitjes denk ik. Die abrikozen daar word ik vooral winderig van, maar het is ook weer heel goed voor je ijzergehalte. Je kunt ze trouwens ook verwerken in een stoofpotje (rundvlees of lamsvlees aanbraden, uitje erbij, lekker kruiden met bv kaneel, komijn, ketoembar, zout en peper, abrikozen er in en beetje bouillon en lekker laten pruttelen. Hmmm smullen met couscous, bulgur of gewoon rijst!). Of lekker ouderwets tutti frutti maken (gedroogde abrikozen, pruimen en appeltjes laten pruttelen in water met kaneelstokje en citroenschilletje, lekker met vanillevla!). Allemaal heel goed voor de zwangere mens en de ingewanden ;-)

Vannacht heb ik gedroomd dat ik een glas rode wijn dronk... en iedereen keek me verbaasd en een beetje boos aan. Heel onschuldig zei ik: maar ik drink maar kleine slokjes! hihi.. Ik moet zeggen dat ik deze zwsch minder moeite heb met dingen laten staan. Koffie vond ik toen ook heel moeilijk en ik voelde me heel slecht toen ik na 11 weken één kopje dronk op mijn werk om half 8 om wakker te worden.. Dit keer heb ik ook de koffie laten staan tot ongeveer 11 weken, maar nu ik goed zwanger heb ik er ook weinig zin in. het smaakt me gewoon niet goed. Ik drink alleen af en toe koffie verkeerd als ik heel vroeg op moet staan.

Heel soms heb ik 'savonds zin in een glaasje wijn, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat me ook niet goed zal smaken.

Vorige keer heb ik nog een heel topic geopend over tips voor non-alcoholische drankjes bij het eten... Dit keer drink ik gewoon water en ik vind het wel best.. Elke zwangerschap s kennelijk toch weer anders.

btw: wanneer mag jij testen?

Posted

Lukt het met de koffie laten staan Zara?

Ik drink sinds mijn zw en mk van 2008 bijna geen koffie meer. Omdat ik zo ziek was tijdens en na de zw laat ik nog steeds dingen staan, of beter gezegd heb ik een afkeer gekregen tegen bepaalde etenswaar waaronder koffie.

Ik drink het sporadisch en meestal in ongezonde vorm zoals met alcohol of slagroom.

Posted

Ik heb hetzelfde, maar dan met thee. Ik mag graag groene thee drinken, maar tegenwoordig wissel ik dit af met infusions en rooibosthee.

Succes met minderen, Zara. Je doet voor een goed doel.

Posted

Yola in Frankrijk is het heel normaal om af en toe een glaasje wijn te nemen bij de zw, sommige zweren erbij!!!

Mischien dat het idd er tegenvalt als je het neemt, vroeger wisten ze waarschijnlijk niet eens beter.

Posted

Jullie zijn toch lief, met al die ondersteunende woorden en tips. Dank jullie wel hoor! Doet me heel goed. En for the records; heb nog steeds geen koffie op!

Yola, volgens mij moet ik bij jou op kookcursus komen. Wat een heerlijke dingen schud je daar even uit je mouw... Een hobby van je?

De vijgen heb ik in huis gehaald. Ben benieuwd!

Gelukkig heeft ieder zo wel zijn eigen "verslaving" maar in jouw geval moet je het maar bij dromen laten hoor.

Gaat het goed met jouw zwangerschap? Ik mag vrijdag testen. Spannend!

Sylvie, jeetje, jij krijgt het ook echt niet cadeau. Wat heb jij al allemaal mee moeten maken. 3 jaar later nog met de gevolgen leven van je zwangerschap en miskraam. Of het geestelijke gedeelte alleen nog niet zwaar genoeg is. Nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en ik vind dat je die "ongezonde" koffie op zijn tijd dubbel en dwars verdiend!

Chris, hoe is het met jou? Zal best moeilijk zijn. Neem de tijd hoor!

Op het moment drink ik ook door het weer heel veel water, granaatappelsap natuurlijk ;-), en inderdaad ook af en toe thee. De varianten die jij op noemt, mogen toch gewoon? Dacht alleen geen theesoorten die zwarte thee bevatten omdat daar ook caffeïne inzit.

Posted

Zara, met mij gaat het nu wel. Vandaag een vrije dag genomen en morgen ook nog een dagje vrij. Vandaag naar het tuincentrum (Tuinland in Zwolle) geweest, inkopen gedaan en een paar uurtjes in de tuin gewerkt. En genieten van de zon. Ik noem het de Tuinland-therapie. Ik richt mijn blik naar voren. En om even terug te komen op de koffie en thee:

In groene thee zit ook iets van caffeine. Daarom ben ik dus meer infusions (van Lipton) en rooibosthee gaan drinken. Deze zijn vrij van caffeine. Ik weet niet hoe met koffie zonder caffeine. Dat is misschien ook wel minder lekker.

Posted

Update, nog steeds geen koffie gedronken. En ben er zo aan toe op dit moment. Zo'n zalig, dampend, troostend bakje dat de geur verspreidt door je hele kamer. Mmmmm...