Jump to content

Weet iemand iets tegen misselijkheud?

Recommended Posts

Guest Hope30
Posted

Hallo iedereen!

Zit met een vraag, weet niet of er al een topic over misselijkheid bestaat, ik kon het niet vinden..In ieder geval: Ik ben pas 4,5 week zwanger, waarschijnlijk ook nog van een tweeling. En ik ben nu al KOTSmisselijk! Zat vanmorgen om kwart voor 5 al beneden. Ik dwong mezelf wat te eten. Cracker of meergranenkoekje, werd er alleen maar misselijker van. Uiteindelijk met lange tanden een peer op. Ik dacht als ik wat in mijn maag heb, moet het wat beter gaan. Niet dus! Nu mijn vraag:

Wat kan je doen tegen misselijkheid, of tips, of adviezen?

En, ben dus pas 4,5 week zwanger, wordt de misselijkheid, naarmate het hcg hormoon stijgt, erger en erger en erger?

En is het idd ook erger als je in verwachting bent van een tweeling?

Kan me niet voorstellen hoe je dit nog 7,5 maand moet volhouden? Ik weet het, het is voor een goed doel, maar je zo hondsberoerd voelen, hoe doen jullie dat?

Alvast super bedankt, en iedereen die zwanger, toi toi toi, en iedereen die bezig is, sterkte en geef de moet niet op, het kan echt!

Posted

Oh hope, wat een ellende..... Wel een super goed teken maar wel heel irritant. Ik moet zeggen dat ik gisteren ook vlagen met enorme misselijkheid en beetje duizeligheid had maar nog wel te doen als ik snel iets at.

Ik heb ergens gelezen dat gember, bijv. Gemberthee zou kunnen helpen. Misschien kun je dat proberen en mijn beste vriendin zei dat zij telkens iets van crackers nam voordat ze misselijk werd zodat ze het ergste voorkwam, dus gelijk als je wakker wordt, crackertjes naast je bed en gelijk eentje nemen?

Verder ben ik ook nog niet ervaren haha....

Sterkte hoor!

Posted

Hoi Hope, helaas weet ik er geen middel tegen. Ik zelf heb het ook al vanaf mijn 4de schwangerschapsweek. En het is bij mij nog niet beter. Soms zelf erger. En ik heb het niet alleen 's ochtends, maar ook 's nachts en de hele daag. Ik hoop voor je, dat je je snel beter voelt.

Maar ik zie het zelfs als een positiev teken, ook al is het verveelend :)

Ik ben helaas nu ook nog verkouden, dus dat komt er ook nog bij nu. Wat een elende.

Liefs

Sylvia

Posted

Hope het kan zijn dat het met een tweeling heftiger is de misselijkheid maar dat hoeft helemaal niet. Zwanger van 1 kindje kan je ook hele dagen heel misselijk zijn.

Idd zeggen ze dat gemberthee kan helpen, hapje vanillevla werkt ook bij sommige.

Voor je opstaat wat eten en slappe thee drinken, dus ontbijt op bed hihi. Verder kleinere porties eten verdeerld over de dag ipv 3 grote maaltijden. Altijd zorgen dat er iets in je maag zit.

Hopelijk heb je er iets aan!!!! Succes.

Posted

Vervelend zeg dat je nu al zoveel last hebt, de tips die hierboven staan kunnen hopelijk werken.

Anders kun je misschien iets krijgen van je arts, dat kreeg ik ook bij mijn eerste zw, ik was zo ziek dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben beland. Maar dat was wel heel extreem.

Posted
Goeie tip: warme vanillevla!! werkt als een trein...

Succes!

Die had ik nog niet gehoord, lijkt mij niet erg lekker.

Ik hoop dat ik het nog een keer kan uitproberen.

Posted

Het is als bij de Oostenrijkse apfelstrudel met warme vanillesaus... hmm!! Ik zou het gewoon eens proberen! (ik vind t erg lekker... hihihi)

Het werd mij geadviseerd door een drogist ipv andere maagmiddelen die jee wel mag, maar voor je darmen weer niet zo lekker zijn die nu meestal ook erg lui zijn.

Ik duim voor je dat je het nog heeeeel veel zal willen eten!! hihihi

Succes!

Posted

Oe, toen ik die warme vanillevla las, werd ik een beetje misselijk van het idee. Haha, no offence hoor zjoediezzz.

Vervelend dat je zo misselijk bent Hope maar probeer je te bedenken dat het voor het goede doel is. Hoop dat de tips hier snel gaan werken.

Posted

ha Hope, zelf word ik misselijk als ik 'leeg' ben, dus ik probeer continu kleine beetjes te eten..... wat bij mij perfect werkt is appels eten.... die zijn niet zwaar, hoef je niet hard op te kauwen en vult je maag!!

Oo Juut, t klinkt écht heel vies.... haha.... k moet al niet aan koude vla denken, laat staan aan warme.... brrrrrr....

Guest Hope30
Posted

Hmmmmm ik ben gek op vanille, maar warm? Jak! Hahahahahaha, maar zo heeft iedereen weer zijn ding! Peren, dat is lekker! En fritesaus en knoflookstokbrood, getver, daar draait mijn maag ECHT van om. Nu gaat het weer een stuk beter. Het heeft 2,5 geduurd, de misselijkheid. Nu heb ik steeds maar het gevoeld dat ik moet eten, anders voel ik me idd leeg, en daar word ik weer misselijk van! Idioot he, je eigen lichaam.

Wat ik wel heeeeel erg heb, is dat als ik geplast hebt, 1 seconde later, ik werkelijk verga van de rupijn. Zoooooo'n pijn, dat ik bijna flauw val, en kotsmisselijk van de pijn wordt. Net weer naar zh geweest voor een echo. Rechter eierstok is mooi geslonken. Links is nog steeds 5x7 cm. Het is vrij waarschijnlijk dat mijn blaas op mijn eierstok drukt, en zodra mijn blaas leeg is, gaat mijn eierstok draaien, en dat doet vreselijk zeer!!!!! Artsen kunnen er nu niets mee. Het is te hopen dat het snel slinkt, maar dat is waarschijnlijk pas rond de 10 weken. Als de klachten verergeren, en continu blijven, moet ik naar het ziekenhuis. Dan word ik waarschijnlijk geopereerd, en wordt mijn eierstok vastgemaakt. Ieeeew, het idee alleen al.......

Hoop dat alles goedkomt.

Kunnen jullie genieten van je zwangerschap?

Posted

Hoi Hope, ik ben nu 8w 3d zwanger van een tweelling en heb van week 4 tot begin deze week ook hele erge last gehad van misselijkheid.

De hele dag door, echt vreselijk! Veel erger dan bij mijn eerste zwangerschap.

Het ene moment denk je dat je vergaat van de honger maar als je een hap hebt genomen krijg je

niets meer door je keel. Het enige wat ik redelijk goed kon eten was crackers of yoghurt met wat fruit.

Gelukkig is de misselijkheid nu zo goed als weg. Dus hopelijk duurt het bij jou ook niet zo lang..

Wat een eng idee van je eierstokken! Ik hoop niet dat je geopereerd hoeft te worden..

X Danaa

Posted

VOORdat je uit bed gaat een cracker eten, en vervolgens nog een half uur blijven liggen.

Slokje melk, hapje vla

En vooral inderdaad zorgen dat je elke 2 uur iets eet. Een cracker, of een sultana, of zoiets...

Posted

Hoi,

Gember, gember, gember. Gewoon een stuk in een theepot doen, kokend water erbij, laten trekken en koud of warm drinken evt met citroen. En cola (geen light) maar niet te veel ivm caffeine.

En verder... Tijd! Maar daar heb je nu niets aan. Het is gewoon een aantal weken verschrikkelijk, sterkte ermee.

Posted

Ook ik ben best middelijk geweest en eet nu de hele dag een beetje, inderdaad zoals hier eerder geschreven iedere 2 uur. Stukje fruit, plakje ontbijtkoek en dergelijke. Ik was vooral erger misselijk in de avonden.

Ik ben niet zo ziek geweest als andere meiden hier die zwanger zijn van 1, en ik ben zwanger van 2. Het kan dus nog alle kanten bij je op :)

Succes!!!!!

Zomer

Posted

Volgens mij hoeft het bij een tweeling niet rger te zijn hoor- ligt eraan hoe gevoelig je ervoor bent :). Ik ben nu 31 wk zwanger van een tweeling en heb alleen in de 7e en 8 e week wat last gehad van misselijkheid (met name nt voor het avondeten). Ook 's ochtends iets, maar dan hielp vanillevla idd wel een beetje. Mijn tip is om veel kleine beetjes te eten, toch te blijven eten ook al ben je misselijk, en its te etten voordat je ook maar 1 stap uit bed zet 's ochtends.

Heel veel succes met je zwangerschap!!

Posted

Ik ben al vanaf week 5 misselijk en moet nog steeds overgeven en ben inmiddels 31 weken zwanger ! Ik heb van alles geprobeerd zelf medicijnen via de huisarts maar niets helpt ! Ik heb dagen dat het zo zwaar is maar weet ook dat er een einde aan komt. Ik ben 1 van de weinigen die de hele zwangerschap moet overgeven en waar het dus niet weggaat. Ik hoop voor jou dat je er van verlost ben rond week 16. Het enige wat nog wel eens een beetje verlichting gaf was cola ( geen light) . Ik had het eerst veel ś ochtends daarna vaak voor of na het avondeten. Vaak voordat ik naar bed ging en nu vaak ś nachts. Het is idd voor een goed doel maar daarom valt het nog niet altijd mee ! Sterkte !

Groetjes, :throw_up:

Jeanine

Guest Hope30
Posted

Lieve iedereen!

Echt ontzettend bedankt voor alle reacties! Gember ga ik zeker proberen, en cola. Normaal gesproken vind ik cola echt smerig, maar nu misschien niet. Heb voor vannacht crackers naast me gelegd en een peer, omdat ik die wel weg krijg. Ook heb ik idd vandaag ervaren dat ik steeds kleine beetjes MOET eten. Als ik dat niet doe, word ik vreselijk misselijk bah! Maar hey, het is idd voor een goed doel!

@ Jeanine: jeetje zeg, al 31 weken misselijk, pffffffff, hoe hou je dat vol?? Tja, je hebt dan ook weer geen keus he? Ik moet er niet aan denken zeg!! En misselijk zijn vind ik sowieso al het ergste wat er is!!

@ Yolande: die eierstokding moet gaan slinken, maar dat is pas in de 10e week..

Nogmaals iedereen onwijs bedankt!! Heb zeker wat aan jullie tips!

Posted

Hebben de tips al gewerkt Hope?

En Jeanine, 31 weken misselijk. Hoe houd je het vol? Ben je toch ook wel veel afgevallen?

Sterkte meiden!

Guest Hope30
Posted

hi Zara!

Jazeker! Ik eet nu de hele dag door kleine beetjes, gisteravond voor het slapen gaan nog n paar crackers. Heb ook 2 paracetamol genomen voor die rugpijn. Heb heerlijk geslapen, werd ook niet misselijk wakker. Maar moest wel gelijk wat eten. Ben inmiddels verslaafd aan sandwichspreat, eet ik nooit!! Hahahahaha! Warme vanillevla eet ik maar niet, daar draait al bij de gedachte mijn maag om! Hoe gaat het met jou?