Jump to content

Wie is er gekker dan ik?!

Recommended Posts

Posted

Hoi,

In het wachtbankje april had ik gezegd dat ik misschien wel de meest geflipte van het hele forum ben... Heb een lijstje gemaakt met dingen die ik gedaan heb, en me kan herinneren. Is misschien nog wel langer de lijst..

Who beats me?! hahaha Maar misschien staan er nog dingen bij die behulpzaam kunnen zijn. (Let op er staan ook dingen bij die ik uit pure wanhoop ging doen hoor.. je wordt gaande gekker).

- Uiteraard gestopt met roken (rookte alleen als ik een wijntje dronk dus dat was simpel)

- Zeer spaarzaam met medicijnen alleen paracetamol

- Heel lang en heel vaak op de “klok” geklust (mega afnemer ovulatiesticks)

- Cyclus bijgehouden op papier

- Vast laten stellen dat ik een regelmatige eisprong had

- Spermadiagram laten maken

- Hormoonwaardes laten prikken

- Vitamine B6/B12/Foliumzuur waarde laten prikken

- Androgenen in bloed laten testen

- Samenlevingstest gedaan

- Test op Rhesus faktoren (als de vrouw Rh negatief en man Rh positief dan kan dat een reden zijn)

- Cervixslijm laten onderzoeken

- Soa onderzoek 7 stuks, tevens gecheckt op afwezigheid candida en toxoplasmose

- Onderzocht of voeding voldoende ijzer bevat (50% van de vrouwen schijnt te weinig ijzer tot zich te nemen waardoor het moeilijker wordt om zwanger te

worden

- Controle op diabetes gedaan (risico op miskramen schijnt 6x hoger te zijn)

- Schildklierwaarde onderzocht; om zwanger te raken moet deze goed werken. Bij mij was TSH te hoog, moet zo laag mogelijk zijn

maar liever rond 1. Ik heb dit pas na 4 icsi’s laten doen, maar met dit onderzoek zou je eigenlijk moeten beginnen!

- Twee kijkoperaties Endometriose en myomen gehad (1xpaar uur gelaserd en 1x of het

weggebleven was)

- Tussendoor operatie ivm verkeerde PAP uitslag eerder mocht ik niet door.

- Chromosomen onderzoek laten uitvoeren

- Laten testen op Cystic Fybrosis (mijn man is drager)

- Alcohol geheel laten staan (eerst stopte ik bij terugplaatsing (was geen alcoholiste hoor paar keer per week 2a 3 wijntjes) maar later

stopte ik 2 weken voor de stimulatie, ik weet niet of het daardoor komt maar sindsdien veel betere embryo’s)

- Twee weken voor stimulatie gestopt met cafeïne (cola, koffie, zwarte thee)

- Geen mobiele telefoon in de broekzak van de man

- Losse broek man (anders kan de temperatuur te hoog worden) (niet dat hij sowieso een

strakke broek draagt haha)

- Mijn gewicht optimaal gemaakt (was geen tientonner maar toch 10 kg afgevallen).

Ondergewicht is trouwens net zo min goed.

- Ontgiftingskuurtje gedaan

- Hele goede voeding gebruikt, biologisch vlees en vis, elke dag 2 ons groente en 2 stuks

fruit

- Vitaminesupplementen gebruikt, en ijzer, jodium, selenium, zink, foliumzuur, magnesium,

calcium

- Tarwekiemolie gebruikt

- Visolie gebruikt

- Regelmatig gesport in elk geval twee keer per week

- Al mijn amalgaamvullingen laten verwijderen (au au auw!)

- Opgelet dat ik niet in aanraking kwam met chemicaliën (gebruik best wel wat in huis,

bijvoorbeeld vlooienspul voor de huisdieren, of muggenspul)

- Geen deodorant met aluminium gebruikt

- Half uur per dag minimaal in de buitenlucht (dat kwam er vaak niet van had drukke

kantoorbaan)

- Leefstijl aangepast naar minder afspraken, minder stress

- Nog maar 1 keer per jaar ging ik naar een babyzaak en kocht ik tig kadootjes zodoende

hoefde ik niet bij elke baby naar zo’n winkel waar iedereen liep te glimmen met hun dikke

buiken. Werd ik erg verdrietig van, is niet goed voor je!

- Voetreflextherapie

- Acupunctuur met Chinese kruiden

- Visualisering van me mezelf met een dikke buik

- Een auralezeres bezocht, een healer en een natuurgeneeskundig iemand van wie ik alleen

nog geitenkaas en sojamelk mocht drinken. 1 poging ook gedaan.

- Er op gelet dat ik voldoende slaap kreeg

- Mediteren (CD’s met rustgevende muziek gekocht en s avonds voor het slapengaan van

mijn tenen tot mijn kruin proberen te ontspannen)

- Mijn knieën blauw gebeden, zelfs de Heilige Maagd Maria gevraagd of ze een goed

woordje voor me wilde doen en ik ben niet eens Katholiek van huis uit..

- Van IUI over naar IVF van IVF over naar ICSI ondanks dat mijn mans sperma goed is

- Van Puregon over naar Gonal van Gonal over naar Menopur (veel betere embryo’s bij mij)

- minimaal 25 x bloedwaardes laten prikken ter ondersteuning behandeling Brussel

- in totaal meer dan honderd echo’s (ben de tel kwijt)

- minimaal 7500 zwangerschapstesten gedaan 

- Bij de 6e ICSI dus 2 weken voor de stimulatie niet meer gedronken, Thyrax gaan

gebruiken voor schildklier, Menopur ipv Gonal, Brussel ipv andere kliniek en zoals gezegd

de Heilige Maagd Maria maar eens dringend aangeroepen………. en toen…….

- Na in totaal 10 terugplaatsingen, 1 miskraam en curettage……. een geweldige zoon als

gevolg! Het was het zoooo waard, al die zin of onzin.

- Morgen testen voor een brusje…….. spannend…..

Pffff best vermoeiend he alleen als je het leest al!

Groetjes

Noor

Posted

Dat is nou t enige wat ik niet heb gedaan. Ja 1x een bakje bij de AH gehaald, maar geen pom.

Nu maar hopen dat ik het allerbelangrijkste wel heb.... poepie veel Geluk!

Pfffff wordt wel heel spannend.. morgen om deze tijd weet ik het!

Groetjes

Noor

Posted

Wauw Noor, allemaal voor het goede doel he?!

Volgens mijn arts is "roepen tot Allah" ook nog een optie;-) (hoop dat ik nu niemand voor het hoofd stoot, dat is tenminste niet mijn bedoeling)

Op naar een positieve test voor je...hopenlijk maak je het aprilbankje wat groener!

Succes morgen, ik ga regelmatig kijken hoor;-)

Liefs Esly!

Posted

Lieve Noor, had al veel respect voor je door hoe je forumgenoten benaderd en een hart onder de riem steekt maar dat respect is nu nog groter geworden. Dacht dat ik veel deed maar ik kom maar op de helft van je lijst.

Ik weet dat wij hier met zijn allen er alles aan doen om maar dat grote wonder te mogen beleven. Ik wens jou en alle anderen hier het dan ook van harte toe. Ik ga morgen heel hard voor je duimen.

Overigens zei mijn arts: "Het enige wat je kan doen, is positief denken. Onderschat de kracht van positief denken niet."

Posted

Lieve noor,

Respect voor alles wat je hebt ondergaan... Ik zou zelf ook een waslijst kunnen maken, maar of ie zo lang zou zijn als die van jou? Geen idee... Ik laat m lekker voor wat ie is! Ik heb nu mijn eerste kleine wondertje in mijn buik en voorlopig maakt die de hele waslijst goed...

Ik heb wel een wenskaars van mijn ouders gekregen (uit de katholieke kerk: mijn vader is voorganger) en die ga ik NU direct voor je aansteken.... Voor wat het waard is: ik doe vanavond een gebedje voor je!

Succes

Posted

Wow, Noor, indrukwekkend!!!

Hier is ook wel heel wat gebeden... Maar eh, verder... Vond ik het spuiten enzo ook al heel veel.... Die ben je vergeten in je lijstje hoor :happy:

Ik wens je een positieve test toe morgen!!!!

Groetjesssssssssss

Guest Guusje
Posted

En heel veel succes Noor voor morgen.

Ik ga duimen draaien.

Guest Goofy
Posted

Ik neem mijn petje af! :uwoman:

En heel veel succes morgen!!!

:goodluck:

Posted

Oh wow!!! Je zei idd op het wachtbankje april dat je veel hebt gedaan, maar ik had nooit gedacht dat het zó veel zou zijn.

Ik heb veel respect voor je en voor alle dingen die ervoor doet!!

Toch nog ff een vraagje: heb je echt 7500 zwangerschapstesten gedaan??

Liefs Elke

Posted

Noor, tjonge, echt heel veel.

Onwijs gaaf dat je uiteindelijk zwanger bent geraakt!

Of het door al die dingen kwam... We zullen t nooit weten.

Als je ooit terugkijkt, kan je iig zeggen dat je ALLES geprobeerd hebt, en jezelf niets kwalijk nemen.

Wij doen dit keer niet zoveel bijzonders (behalve vitamine en pom :-D). Soms hoop ik dat het juist daarom dit keer moet lukken...

Noor, ik weet dat je t vndg gelijk aan ons laat weten op ond april topic. Ik denk aan je!!

En persoonlijk, ik geloof ik God dus ik bid niet naar Allah of Maria, maar naar Jezus. Ik doe een extra gebedje uit voor jou (en vele anderen).

Dikke digi knuff!

Guest Hope30
Posted

Pffff mijn hemel Noor......kan niet aan je tippen!

Succes vandaag!