Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 173
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even kort; punctie heeft 11 eitjes opgeleverd dus heel mooi resultaat. Maar men, wat heeft het me zeer gedaan. Zat een soort cyste links waardoor ze vanuit een onmogelijke hoek aan moest prikken... Nu is het grote wachten tot maandag begonnen...

Geplaatst

@allemaal.

We zijn weer terug uit het ziekenhuis.

Van de 9 eitjes hadden we 8 top eitjes

Daar waren er 2 van bevrucht en gedeelt in 7 cellen.

De arts vond het top embryos ze zagen er goed uit.

Dus nu duimen draaien dat ze bij me blijven plakken want we hebben geen reserve emmys.

Dit weekend rusten en mijn testdag is 16 mei maar daarvoor heb ik zelf al getest hoor ik moet rond de 8e ongi worden.

Wij zijn er erg blij mee en nu de 2 weken door zien te komen.

Geplaatst

Klopt, ik durfde mezelf niet in het lijstje te zetten.

Mag 1 mei testen van fertiliteitskliniek, maar vandaag de eerste tekenen van menstruatie, licht bloedverlies. Hoewel dat nog niet echt ongesteldheid is, voelt het toch helemaal niet goed. Ben verschrikkelijk van slag. Had nooit eerder zo sterk het gevoel zwanger te zullen zijn dan deze keer.

Vanmiddag toch al test gedaan (vandaag is 14 dagen na punctie), was negatief. Ik zie het even allemaal helemaal niet meer zitten. Hier ben ik zo bang voor, voor wat nu komt. Kan de hele dag al alleen maar huilen. Heb de meivakantie maar vrijgenomen, en ben nu aan het kijken of we samen even weggaan.

Ik weet het even allemaal niet meer,

Liefs voor jullie allemaal,

La Ellie

Geplaatst

En heb door een pcfoutje de laatste pagina's niet gelezen voor ik mijn vorige berichtje typte. Iets teveel in de war waarschijnlijk.

Danielle wat geweldig meid. Super dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!

Geplaatst

Ik heb hem even aangevuld:

Terugplaatsing

Danielle..: 17 April (1 blastocycste)

Ivfsh: 19 april (twee cryo's)

Sissy81: 19 april (1 emmy)

Dee: 25 april (1 cryo)

Meezie: Half mei

Essie:29 April (2 emmy's)

Testen:

Danielle..: 1 Mei

Ivfsh: 3 mei

Sissy81: 4 mei

Dee: 9 mei

Meezue: Eind mei

Essie: 16 mei

Geplaatst

LaEllie: oh wat een verdrietig berichtje van je lees ik hier. Echt zwaar k.t meid! En je had nog wel zo'n positief gevoel. Veel sterkte meis met dit verdriet.

Pien: wat goed, 11 eitjes bij de punctie. Ik duim voor een heleboel mooie emmy's voor je.

Essie: welkom op het bankje! Dat je 2 emmy's maar lekker lang blijven plakken.

Ivfsh: hoe is het met jou? Houd je het wachten nog beetje vol? En kan je de testdrang weerstaan? Of heeft eerder testen bij jou geen zin?

Bij mij gaat het goed. Voel van alles in mijn lijf, ook wel dingen die ik normaal niet zo voel, maar ja, kan misschien ook wel door de pregnyl komen. Gisterochtend de laatste pregnyl gezet, dus nu wachten tot de testdatum. Heb wel een heel positief gevoel bij deze poging, maar ja, dat had LaEllie ook niet, dus het zegt niets helaas...

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hee Ellie,

Wat shit dat je test negatief was... Echt heel vervelend! Ik duim wel nog even door, wie weet is et een wondertje en test je morgenvroeg wel positief. Het kan zo hard aankomen hè...

Hier nog braaf aan het wachten... Voel eigenlijk niets dat op zwangerschap lijkt, dus heb er een hard hoofd in. Eigenlijk dinsdag testen, maar ik denk dat ik zondag of maandag test. Mijn man vertrekt dinsdag nl voor vier dagen naar Denemarken voor werk. Wel even detijd samen hebben om het nieuws te laten zinken.

Ik ga zo lekker slapen,

Groetjes, ivfsh

Geplaatst

O Ellie, wat rot zeg..... We weten hoe het voelt, en voelen met je mee...... veel sterkte!!!!

Essie: welkom op het wachtbankje en veel succes!

Pien: super hoor, 11 eitjes. Hopelijk kun je maandag lekker naast ons plaatsnemen. Zit best lekker, dit bankje in de zon ;-).

Ivfsh en Sissy: wachtenwachtenwachten, maar binnenkort weten jullie het! Duim nog hard voor jullie!

Geplaatst

Lieve meiden!!

Bedankt voor jullie lieve reacties, we zijn nog steeds helemaal in shock!!

Kunnen het nog niet geloven na 4 zware jaren, is het eindelijk zover.

Ik heb dit bankje mooi groen geopend :) En ik hoop echt dat er veel mogen volgen!!!

Ik duim voor jullie allemaal!

Goodluck!!

Geplaatst

ik heb wel sinds de punctie wat pijnlijke eierstokken (word wel minder nu) en sinds gisterenavond een zware onderbuik.

Hebben jullie daar ook last van gehad.

Het plassen is ook na de katheter en de punctie niet zo als voorheen het is wat gevoeliger.

Ik drink wel netjes mijn 2 tot 3 liter zeker per dag.

Geplaatst

Hi mei meiden. Ik zit met een halve bil op het bankje: wel lezen maar niet in het lijstje. Wil jullie allemaal veel succes wensen! Een mooi groen begin is er in ieder geval.

Geplaatst

Hoi meiden,ik zal ook even op de mei bank zitten.

Het is onze eerste IVF poging.Ik heb het kort protokol gekregen,want het was minder activiteit in mijn eierstok.

De punctie was op zondag 24 april en we hebben 9 eitjes gekregen-7 embryos (twee 6 cellige en de rest 4 cellige) De teruglpatsing was op woensdag 27 en ik mag testen op 9 mei.

Ik heb zoveel vragen...mag ik fietsen? wat over sex? hoe lang duurt voor de emmy in te nesten? is mijn kans kleiner met een 6 cellige emmy? waneer kan ik thuis een zwangershap test doen(ik gebruik geen pregnyl alleen de utrogestan bolletjes)?

Ik zal heel blij zijn als jullie hebben een antwoort op mijn vragen :) En sorry voor mijn slecht nederlands

Danielle wat goed voor je meid ! Ik wens je en heel mooie zwangershap en een gezonde baby XXX

Geplaatst

icon1.png

Terugplaatsing

Wannabemom: half mei (nog onder voorbehoud)

Testen:

Danielle..: 1
Mei

Super!!! Een mooi groen begin!!! Ik ga hopelijk ook half mei plaats nemen. Deze week was het nog wel spannend met mijn menstruatie. Zondag moest ik ongesteld worden. Op maandagmorgen klein beetje bloed-> dinsdag afspraak. Echter na dit beetje bloed niets meer gehad. Toen dus een zwangersch.test moeten doen op de kliniek-> negatief(verwachtte ik al). Omdat we 15 mei op vakantie gaan had de gynaecoloog zoiets van, nou je moet vandaag of morgen echt ongesteld worden anders halen we het niet. Dus toen besloten om deze poging af te breken. Baalde wel, want ik had toch al 1,5 week decapeptyl gespoten. Maar tja, de vakantie willen we ook zeker niet afzeggen. Toen kwam ik thuis na deze afspraak, ging naar de wc en...ongesteld!!!

Ben er nog nooit zo blij mee geweest. Dus donderdag weer terug voor de uitgangsecho, het zag er allemaal goed uit.

Nu sinds 2 dagen aan 300 IE gonal-F en woensdagavond weer terug voor een FM. In ieder geval ga ik er nu wel van uit dat het allemaal wel zal lukken; scheelt toch weer een hoop stress. Het is wel gek, ik ben nu al flink aan het sparen voor onze 4e icsi. Mijn man zei toen ook; misschien hebben we het wel niet nodig.... Dacht toen; oh ja dat kan ook. Ga er zo erg van uit dat we zeker wel een 4e of 5e poging moeten doen. Maar als we over hebben zijn er genoeg forumgenootjes denk ik die ik blij kan maken met medicijnen.

Geplaatst

Ik ga me hier ook even melden. Als het goed is word ik maandag ongesteld en begin dan met mijn eerste ivf/icsi. Dat wordt op het laatste moment besloten, afhankelijk van het zaad. Ik vind het allemaal toch wel veel spannender dan iui moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat ik véél meer kansen heb dit keer. Rond de 16de hebben ze mijn punctie gepland en dan ga ik dus de rest van mei ook meewachten...

Ik zet me even erbij in de lijst:

Terugplaatsing

Jeanine77: 16 mei (2 embryo's als ze er zijn)

Testen:

Jeanine77: 30 mei

groet,

Jeanine

Geplaatst

Terugplaatsing

andreana: 27 April (1 emmy)

Jeanine77: 16 mei (2 embryo's als ze er zijn)

Testen:

andreana:9 mei

Jeanine77: 30 mei

Geplaatst

Wow, weer allemaal nieuwe meiden op het wachtbankje. Welkom hier!

Henne: wat spannend dat je ook weer op het bankje zit. Ik duim heel hard voor je dat je positief test en dan zichtbaar ons lijstje groener gaat maken.

Ivfsh: hoe is het meid? Kan me voorstellen dat je iets eerder wilt testen als je man straks een paar dagen weg is. Dit wil je toch samen meemaken.

Ik kan (helaas) niet eerder gaan testen. De pregnyl geeft anders een vals-positieve test. Ik zal dus echt nog paar daagjes geduld moeten hebben.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Het bankje wordt steeds drukker: gezellig!!!

Hier einde van wd 12. Nog niet getest, vind het heel

Spannend, ben er ook erg veel mee bezig. Misschien morgen testen... Eens zien of we durven :-). Jullie horen het wel!!

Slaap lekker!

Geplaatst

@ivfsh

Jeetje wat knap zeg nog niet getest zolang ga ik dat denk ik niet volhouden

Het heeft denk ik ook geen zin eerder maar duurt zo lang hè. .

Ik duim voor jullie op een hele mooie test.

Geplaatst

Spannend Ivfsh, vandaag testen!!!! Misschien dus, als je durft........ Tja, het resultaat beinvloed je toch niet meer door wel of niet te testen maar snap wat je bedoelt. Ik hoop op goed nieuws!

Henne ook weer in de race, duim me suf dat het geluk eindelijk weer met jullie mag zijn!

Essie: katheter? Heb je die gehad bij de punctie dan? Volgens mij heb ik dat nooit eerder gehoord.

Andreana: spannend hoor, je eerste poging. En over je vragen: fietsen mag gewoon, seks wordt de eerste week na terugplaatsing afgeraden (door sommige ziekenhuizen). Een innesteling kan plaatsvinden vanaf 2 a 3 dagen na terugplaatsing volgens mij (hangt ook af van hoeveel dagen oud je embryo is), maar kan ook pas een aantal dagen later gebeuren! Een 6-cellige emmy op de 3e dag na punctie klinkt netjes lijkt me, maar biedt niet meer of minder kans op een zwangerschap. En over een testdatum: per ziekenhuis verschilt dit nog wel eens. Sommigen mogen 15 dagen na punctie al testen (of krijgen op dag 14 of 15 al een bloedtest), en bij andere ziekenhuizen moet je wachten tot 18 dagen na punctie. Eerder testen dan 13 of 14 dagen na punctie heeft eigenlijk geen zin.

Wannabemom: wat fijn dat jullie poging toch voortgezet kan worden!!! Zet 'm op!

Jeanine: heel veel succes met jullie eerste ivf/icsi poging!

Sissy: nog even geduld dus.... dat is wel een nadeel van de pregnyl ja, dat het de test kan beinvloeden..... succes nog even met wachten!

Liefs, Dee

Geplaatst

@dee

Ja net voor de punctie

Ik had uitgeplast en toen kreeg ik medicijnen waar ik een hele droge mond van kreeg en ik voelde mijn blaas zo vollopen

Kwam door dat medicijn moest ze met een katheter mijn blaas legen zo niet fijn.

Geplaatst

@ allemaal

Deze wil ik graag met jullie delen op 1 mei:

De maand Mei is genoemd naar de Godin Maia het griekse woord Maia wat Moeder betekent, de maand van Bloei, Vruchtbaarheid en Moederschap.

Dat het ons allemaal maar geluk mag brengen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden