Jump to content

sporten en cryo terugplaatsing

Recommended Posts

Posted

he meiden,

als alles goed gaat krijg ik volgende week ergens een of twee cryo's teruggeplaatst. Hoe zijn jullie omgegaan met sporten na een terugplaatsing? alleen de eerste 3 dagen niet? of de volledige wachtweken niet?

Ik hockey, en wij trainen redelijk intensief. Veel conditie en 1x per week een wedstrijd. Daarnaast ben ik hardlopen aan het opbouwen middels een schema. Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Groetjes!

Posted

Sowieso zou ik het tijdens de ww wat rustiger aan doen. Juist voor het innestelen. Maar dat is een gevoel hoor, wij staan overal bij stil.

Terwijl vrouwen die gewoon op natuurlijke wijze zwanger raken, er vaak nog geen benul van hebben en gewoon doorgaan met alles.

Als ik jou was, zou ik tijdens de ww dus niet gaan sporten, bewegen is wel erg goed. Maar je zegt zelf dat je intensief traint en dat zou ik toch echt even laten.

Daarna kun je het wel weer oppakken, ook omdat je lichaam het natuurlijk gewend is. Dat scheelt ook. Succes!!!

Posted

Ik hoop ook volgende week een tp van 1 of 2 cryo´s te krijgen maar ik heb voor die 2 weken alle sport afgezegd.

Ik ga er wel heen en loop met ze mee maar sport niet zelf.

Verder ben ik van plan alles wel te blijven doen alleen dan iets rustiger aan geen zware dingen tillen enz.

Heel erg veel succes hopen dat we beide naar een uitgerekend bankje kunnen over 3 weken.

Posted

Hi daisydoo,

Lastig is dat he... Vrouwen die niet in de medische molen zitten denken er niet eens over na en worden toch gewoon zwanger, ondanks sporten, zwaar tillen, enz, enz. Maar.... ook ik doe het rustig aan tijdens de ww: wel bewegen, maar niet intensief sporten. Ik ben tijdens deze ww verhuisd en heb echt uitgekeken met zwaar tillen/sjouwen. Maar goed, ik heb dan ook al twee miskramen achter de rug, dus ik ben misschien wel te voorzichtig geworden.

Ik zou zeggen: doe waar jij je goed bij voelt! het is wel zo dat die eerste week erg belangrijk is ivm innesteling.

Ik wens je veel succes!

Posted

Hallo, tijdens de wachtweken ben ik gestopt met hardlopen. Er is mij verteld dat alle sporten met op en neergaande bewegingen een risico kunnen vormen. Ik wilde dat risico niet nemen na alle moeite.

Sterkte met de wachtweken!

Posted

Hallo daisydoo,

Na elke tp of dit nu een verse of cryo is geweest is het door mijn gyn afgeraden om te gaan sporten de eerste week na de tp.

Ook stofzuigen en dweilen blijkt een slechte beweging te zijn.

Heel veel succes!

Posted

Hmm ik denk dat ik dan ook maar mijn hockey ga afzeggen :) wil ook geen risico's nemen! Even kijken wat ik ze ga vertellen ;)

@ mari, grappig dat we gelijk opgaan. Wel spannend weer hè?

Succes voor iedereen!!

Posted

Ja heel erg spannend ik heb nooit eerder cryo´s gehad dus weet nog niet wat me te wachten staat haha.

Morgen heb ik weer een echo dus ben benieuwd.

Ik heb mijn teamgenoten verteld wat er is maar de dames van het zwemmen heb ik niks verteld daar moet ik nog wat voor verzinnen. Gelukkig is er volgende week vakantie en die week daarop heb ik denk ik rugpijn ofzo haha ik verzin nog wel wat.

Jij ook heel veel succes

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use