Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja pffff wat kan dat lang duren dan he!!

Normaal kijk je er nooit zo naar uit,maar nu :-)

Zie in andere topics dat er een hoop de behandelingen in het VU krijgen.

Dan zullen er vast nog meer meiden op 9 Juni naar de informatie avond

gaan.

Heb ook de dvd besteld over het hele IVF proces, nog steeds niet binnen

ben wel erg benieuwd!!

XX

Geplaatst

Ik was ook super blij dat ik ongi was geworden vorige week, heel dubbel want elke maand hoop je het niet te worden en nu wel.

Ja er zullen best wel andere stellen daar ook zijn

X

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hi Saba,

Ik ben helemaal nieuw met dit. Ik heb 2 gezonde kinderen op de natuurlijke manier gekregen. Ik heb nu een nieuwe vriend en de kinderwens is groot. Nadeel hij heeft traag zaad. Nu moeten we dinsdag naar het ziekenhuis voor een intake gesprek. Wat mij eigenlijk doet bezighouden is dat als je als vrouw "lastig" kinderen kan krijgen moet je aan de hormonen enzo. Is dat dan ook zo als ik gewoon normaal kinderen kan krijgen?? Ben best zenuwachtig!! Het idee alleen al dat er een eitje weggehaald moet worden enzo... Is dat raar??

Groetjes Bianca

Geplaatst

Bianca, ik ben ook 'gezond' en heb ook aan de hormonen gezeten. Er is in het IVF/icsi traject geen andere optie helaas. De punctie (weghalen van gegroeide eicellen) is voor sommige vrouwen een eitje (haha) en voor anderen gheel pijnlijk. Lees vooral veel hier op de site voor meer info, bijvoorbeeld via de knop forum hier oven, dan geven de bovenste topics meer inhoudelijke info.

Geplaatst

Hoi Bianca,

Met toeval lees ik hier dat je wat vroeg ;-)

Met mij is zover ik weet ook niks mis, alleen mijn vriend heeft ook traag zaad waardoor zwanger worden ook moeilijk gaat bij ons.

En als je met IVF/ICSI gaat starten, moet je altijd hormonen spuiten, dit om zoveel mogelijk eitjes aan te maken, voor hopelijk een aantal goede bevruchtingen.

De punctie moet ook gebeuren zodra de eitjes groot genoeg zijn, hier zijn inderdaad wat Fren zegt heel veel verschillende ervaringen mee.

Succes in ieder geval, ga je ook naar het VU????

Groetjes saba

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi Saba,

Hoe is het met je? Weet je al wanneer je je cryo teruggeplaatst krijgt? Spannende tijden weer hoor...

Gisteren een pretecho gehad bij dr. Papa in Amsterdam en ons kindje is helemaal gaaf en alles zit erop/eraan. We zijn helemaal gelukkig; we krijgen een zoon!

Hoop dat alles goed met je gaat en dat je snel mag plaatsnemen in een uitgerekende topic.

Liefs Melissa

Geplaatst

Hoi Melis, heb me gisteravond rond half 12 aangemeld ( lekker laat ) haha maar toen is de ongi goed begonnen, wordt vanmiddag gebeld, dan krijg ik de datum voor de eerste echo,

Denk over max 2 wkn me cryo teruggeplaatst krijg, super spannend!!!!

Heb er zin in!!

Gefeliciteerd een zoon!!! Hoera, leuk dat je het zo vroeg al kan weten ;-) ik zou ook niet kunnen wachten,als het met 12 wkn al kon zou ik dat ook gedaan hebben!!!

Geniet ervan, en lief dat je een berichtje gestuurd heb, zal je snel weer laten weten hoe het bij verloopt!!

Liefs saba

Geplaatst

Hey Saba!

Jeetje meis, dat gaat ook supersnel. Kan me nog zo goed herinneren dat je je teleurgestelde berichtje had geschreven omdat je een maand moest wachten, en nu is het alweer bijna zover! Laat je me ff weten wanneer je voor de echo(s) moet en wanneer je je TP krijgt?! Ben erg benieuwd :):)

Ja, we krijgen een zoontje! Geweldig!! We weten het geslacht zo vroeg omdat we bij dr. Papa zijn geweest, een fantastische man! Je betaald de hoofdprijs voor een echo, maar oh oh oh wat is dat een geweldige vent! Hij heeft ons mannetje al helemaal nagekeken op een hazelip, waterhoofd, klompvoetje en hij is gewoon helemaal gaaf en alles zit erop! Deze echo was al 70--80% van de 20 weken echo, ons geluk kan niet op. Mocht je zwanger worden van je cryo, zeker een aanrader!!

Verder alles goed met je? Ben je nog gestopt met roken?!

Fijne zondag nog, ik hoor het graag van je!

Liefs Melis

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi melis,

Even een berichtje van mij, ik moet morgenochtend weer voor een echo,

Me baarmoederslijmvlies was nog niet dik genoeg en eitje was 15 mm nu,moet ong 18 zijn.

Morgen is de derde echo voor deze week pffff ma ja heb er alles voor over,ga heel hard duimen dat me cryo dus goed ontdooit!

Gelukkig snappen ze op t werk en wordt er tegen mij gezegt dat ik geen stres mag hebben, en de uurtjes

komt wel goed,dus krijg ik bv,kan ik m'n eigen uurtjes bewaren voor wanneer ik het nodig heb.

Denk begin volgende week de tp te hebben.

Dus spannend weer hier!

Hoe gaat het met jou??

Is de kleine lekker aan het groeien???

Liefs saba

Geplaatst

Hey Saba, hoop dat de cryo snel geplaatst kan worden, en dat er iets moois uitkomt.

succes weer de komende ww ( als hij goed ontdooid )

liefs Medusa

Geplaatst

Hoi Medusa, dank je wel!!

Ga duimen draaien, hoop dat me cryo goed uit de vriezer komt, dan heb ik woensdag 5 Oktober de tp, kan ook pas woensdag om half 10 bellen pfffffff ben weer super zenuwachtig!!

Melis, zoals je hierboven kunt lezen wordt het weer spannend, duimen draaien op 4 Oktober dan halen ze me cryo uit de vriezer.

Hoop het zo,anders weer een maand verloren. Ma ja we kunnen niet anders dan wachten.............

Liefs saba

Geplaatst

Echo van gister was trouwens super!! Me baarmoederslijmvlies was goed gegroeit al rond de 10, en het eitje was ong 16.

Ma ja heb er vertrouwen in!!!!

xx

Geplaatst

Saba wat fijn om te lezen dat je echo goed is gegaan!Hoe laat weet je of je cryo goed ontdooit is? Mega spannend zeg, ik zal dinsdag voor je mee duimen draaien!Hier alles goed, inmiddels alweer 17 weken zwanger en 14 oktober staat de 20-weken echo. Kunnen we weer ff ons kleine mannetje bewonderen!Hou je me op de hoogte?! Mocht ik je niet meer spreken, toi toi toi!

Geplaatst

Kan me voorstellen dat het heeel spannend is of hij wel of niet ontdooid, en wat balen ook dat je pas zo laat kan bellen.

ik hoop echt voor je mee.

goed dat je eigen cyclus mooi loopt met de planning :-)

xxx

Geplaatst

Thx meiden. Hoop dat het mee hopen gaat helpen ;-)

Ja ben ook blij dat mijn eigen cyclus zo goed mee werkt deze maand.

Weet eigenlijk niet hoe het precies werkt met een cryo tp. Ma ja als hun zeggen

dat tot nu toe alles goed verloopt,dan heb ik er vertrouwen in!!!

Ik kan woensdagochtend pas bellen,ma ja neem gewoon die dag lekker vrij met goed nieuws wordt het een mooie dag, en met slecht nieuws ben ik i.i.g

niet op mijn werk,kan namelijk emo zijn,en dat heb ik nooit geweten tenminste niet zo erg.

Door deze hele achtbaan van geluk en verdriet ben ik erg snel verdrietig om alles,hoop dat het de moeite waard gaat worden en dat we beloond worden met een klein wondertje,heb er wel vertrouwen in!!

Tot snel. Laat het woensdag weten.

Liefs xxx saba

Geplaatst

Yessssss stap 1 gehaald,de cryo is goed uit de vriezer gekomen!! We hebben vanmiddag om kwart over 2 de terugplaatsing, we komen weer op het wachtbankje pfffff dat wordt weer heel erg spannend!! Ga niet meepraten op het wachtbankje,maar straks in de uitgerekend topic ;-)

Liefs saba

Geplaatst

Net terug van de terugplaatsing,en heb een super mooie embryo aan boord!

Hij is goed door gaan delen,de cellen waren niet meer te tellen een blastocycte.

Nu afwachten en 17-10 heb ik de bloedtest. Pfffff hoop dat hij/zij lekker blijft zitten!!

Weer super spannend hier!!!

Liefs saba

Geplaatst

Vind het wel jammer dat ik geen bolletjes mag gebruiken, geeft je toch een stukje zekerheid meer.

Dit omdat deze tp in eigen cyclus is, dan maak je zelf alles aan.

Ma ja heb een heel goed gevoel over deze tp!!

Geplaatst

Whhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Gefeliciteerd Saba, geweldig dat ie goed ontdooit is en nu lekker in je baarmoeder zit.

Emmy, zorg ervoor dat je in in /junijuli geboren wordt, je mammie en ik zouden nl. in februari samen naar de 9 maanden beurs gaan (beide zwanger).

Dus groei maar goed!!!! :-)

Geplaatst

*breekt even in*

Saba: als je nog bolletjes hebt, en je voelt je er beter door, dan kan en mag je ze gewoon gebruiken hoor! Had in DD 3 artsen, waarvan 1 zei: doe ik nooit, de ander: mag, als jij je er goed bij voelt, en de derde altijd bolletjes voorschreef. Ook bij cryo tp

Heb t zelf ook gewoon een 6-7 weken gebruikt.

SUCCES!!!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Dank je wel Medusa, hoop dat het duimen draaien helpt ;-)

Jaaaaa super he Melis!!! We zijn echt zo blij!!! 1 cryo en een super mooie ook!!! En wat klinkt dat mooi...... mammie en ik zouden nl. in februari samen naar de 9 maanden beurs gaan ;-) Inderdaad groei maar goed!!!!

lala, nu baal ik helemaal, heb het daar verschillende keren gevraagd, bij de echo's en de terugplaatsing, maar alle keren werd mij verteld dat het niet nodig was, na ja ik heb toch maar voor 5 dgn en nu is er al bijna een dag voorbij dus nu gok ik het er gewoon op dat deze super sterk is en blijft, hij/zij heeft de vriezer i.i.g ook overleefd, dus nu lekker warm houden 9 mnd!!!! Zonder de bolletjes dus. Thx voor je reactie!!!

Liefs saba

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden