Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 292
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De bolletjes zijn de utrogestan.

Welkom op het forum Anita, ik lees dat je vandaag aangemeld ben en deze week punctie heb, spannend en veel succes.

Geplaatst

Melis, tuurlijk laat ik het je weten!!! Gaat zeker snel, maar kan niet snel genoeg gaan ;-) Ja denk dat we wel eerder gaan testen, manlief wilde op wd 3 al testen whaaaaaaa

Medusa, gaat goed af en toe wat steekjes, ma ja dat had ik de vorige keer ook, en en nu na 4 dgn alweer gewoon aan t werk gegaan en de vorige keer heb ik ander half week thuis gezeten, hoorde dat de doorbloeding van de baarmoeder (door t lopen enz) ook goed voor je is!!! Dat heb ik de vorige tp bijna niet gedaan, alleen bank hangen met de serie gooische vrouwen haha. Dus hoopt dat het deze keer beter uitpakt!!

Anita79, welkom op het forum, maar inderdaad wat medusa zegt, vaak wordt er na een verse tp utrogestan gebruikt (bolletjes die je vaginaal moet inbrengen) maar kan ook zo zijn dat je pregnyl gaat spuiten. Verschilt per ziekenhuis. Maar ik heb een cryo tp gehad in eigen cyclus, dan hoeft het weer niet. Maar zeker spannend hier, die wachtweken ga je ook mee maken, super spannend en zenuwslopend, ma ja zit niks anders op!! Veel succes!!!

Hier wd 5 bijna voorbij pffff op de helft zal ik maar zeggen. Denk toch dat ik woensdagavond wd7 een testje waag. Heb er een goed gevoel over, en anders zijn we gewoon te vroeg ;-)

Liefs saba

Geplaatst

Medusa, dank je.

Saba, ik heb ook de Utrogestan voorgeschreven gekregen. Bolletjes is een stuk makkelijker om te onthouden ;-). Spannend morgen!

Geplaatst

Spannend hoor!! Wd 7 niet een beetje vroeg? Vorige x had je een positieve test toch, maar was je hcg niet hoog genoeg toch?! Hoop dat hij/zij nu lekker blijft zitten.

Geplaatst

Heb een licht streepje, maar helaas ook al bloed verloren!!!! Heb de hoop dus wel opgegeven. Baaaaaaaaaaaaaaaaal als een stekker had zoveel hoop.

Mooier kon toch niet 1 cryo die t overleefd, en dan ook nog is heel mooi is door gaan delen, en dan gaat het nog fout.

Ga aan mijn lichaam twijfelen,mischien ligt het wel aan mij! Ik weet het niet meer................

Geplaatst

Saba, hou vol! Zijn wel meer meiden met bloedverlies in t begin. Is t geen nestelbloeding geweest?

Succes, en ik duim nog voor je hoor!

Geplaatst

Ik weet het niet, ja ik weet inderdaad dat je bloed kan verliezen in het begin,maar ja heb t liever niet, ik ben zo bang dat het gewoon over is!!! T is allemaal te mooi om waar te zijn!!!

Maar ja als het bloeden snel over is heb ik nog hoop, ma ja zit ook weer met het aanmelden, moet ik het wel doen of niet doen??? Ik mag namelijk gelijk weer met een nieuwe poging beginnen,

wordt waarschijnlijk toch weer een maand de pil ect ect ect pfffffffffffffffffffffff

Maar dank je lala

Geplaatst

jeetje wat onzeker, maar je heb een licht streepje, over 2 dagen weer testen.

Ik heb ook de 1e paar weken bloed verloren, hele rode vegen, niet een druppeltje of zo.

Blijf toch nog voor je duimen

Geplaatst

Saba, wat onzeker meid! ;-( Ik zou over een paar dagen nog eens testen en je iig alvast aanmelden voor een nieuwe poging. Afzeggen kan altijd nog.. Geef de moed nog niet op!!

Geplaatst

Hier is het definitief over hoor. Test is echt veel te licht en streepje komt pas na de 5 min. Heb zo weer een afspraak om 09.00u en begint mijn volgende ICSI. Vind het echt jammer,had zoveel hoop op deze mooie cryo,waarom blijven ze nou niet plakken???

Het is moeilijk om positief te blijven. Ma ja we gaan gewoon door. Jullie horen weer van mij! Heel veel succes en geniet lekker van het zwanger zijn!! Ik blijf er nog even naar uit kijken......

Liefs xxx saba

Geplaatst

Jeetje Saba, wat een teleurstelling! Probeer positief te blijven, de kans dat het meteen de eerste keer lukt is klein. Twijfel niet aan jezelf, het komt goed! Wel fijn dat je meteen verder kan met je 2e poging, hoef je iig niet weer te wachten. Heel veel succes en laat af en toe eens iets van je horen zou ik zeggen ;) Liefs Melis

Geplaatst

Wat balen Saba, het zou zo mooi geweest zijn als je van deze cryo zwanger geworden was.

Wel fijn dat je direkt door mag, succes met je volgende poging.

x

Geplaatst

Hoi meiden,

Melis,hebben jullie een leuke vakantie gehad??

Hier alweer bijna op de helft van mijn strip. De 29e begin ik weer met de deca.

Dan weer wachten tot de ongi doorbreekt.

Moet wel weer voor een echo op cd 3 omdat ik cycstes had (2) en mijn bloedonderzoek wees ook uit dat ze hormonen aanmaakte.

Maar het was niet erg,arts zei dat door het slikken van de pil ze vanzelf weer kunnen verdwijnen.

En gelukkig mocht ik me de pil beginnen,kon ook zo zijn dat de uitslag van het bloedonderzoek dermate slecht was en je gewoon weer

een extra maand moet wachten,gelukkig was dit niet het geval!

Nou jullie horen weer van mij!

Toi toi toi

Liefs Saba

Geplaatst

Zo even op het forum gesnuffeld over welke vitamine er allemaal goed zijn.

Ga over ong 2 wkn beginnen met :

Tarwekiemolie 2 x per dag

Omega 3,1000 mg per dag

Walnotenolie 1 lepeltje per dag

POM granaatappelsap ( geen idee waar ik dat kan kopen)

Vit e ,maar weer nog niet zeker

Tot slot haal ik ook frambozenbladthee

Pffff Hele waslijst,maar is voor een goed doel,en hopelijk brengt het geluk!!

Liefs saba

Geplaatst

hahahaha Saba, een hele lijst :-) hopleijk brengt het geluk.

Ik kocht de pom bij de Jumbo, weet niet of die bij jou zit.

Je gaat optimaal deze poging in.

Geplaatst

Ja ga zeker optimaal de volgende poging in!!

Vandaag alles in huis gehaald,op de walnotenolie na die wordt besteld en kan ik woensdag ophalen.

Koste me allemaal wel 100 euro ong. Ma ja ik ga er alles aan doen!

Voor manlief heb ik vitamine c en zink gehaald ( hij was ook mee,gelukkig geloofd hij er ook in :-)

Neem ook lekker vakantie 2 wkn zoals de eerste tp ( toen had ik me ziek gemeld, maar dat ga ik nu anders doen)

op me werk zijn ze tot nu toe erg meelevend,en krijg gewoon bv voor de dagen dat ik naar het ziekenhuis moet.

Met me cryo tp heb ik gewoon gewerkt,en ook gelijk op een nieuwe afdeling,dus was veel te druk allemaal voor mij gevoel.

Wil gewoon lkkr bankhangen en wandelen met me hondje.

En nu wordt het vast weer wat zwaarder aangezien ik de tp na de punctie zal hebben, dat is met een cryo natuurlijk niet,

en was de vorige ook wel een aantal dagen van slag!!

We zullen zien, hoop zo dat het deze keer gaat lukken!! Duimen jullie weer mee??

Vanavond de eerste spuit deca weer gezet, bijna vergeten pffffff moet weer even wennen!! Heb de tijd van half 7 gekozen, dan ben je vaak wel thuis, dus dat wordt voorlopig

weer elke avond half 7 spuiten.

Jullie horen weer van mij!! Toi toi toi

Liefs saba

Geplaatst

En thx medusa, zag de pom ook staan bij de dekamarkt,heb nu nog granaatappelsap in huis, maar als ik de tp heb gehad begin ik met de pom.

Geplaatst

Nou meid, ik hoop dat alle "moeite" niet voor niets is, ik ga zeker weer duimen voor je.

En de 1e spuit weer gezet, de poging is weer echt begonnen ( althans dat was voor mijn gevoel iedere x zo )

Heb je zoveel dagen dan dat je 2 weken vrij kan nemen??? is wel lekker en wie weet de rust die je dan heb.

Geplaatst

Hey Saba, wat fijn dat je zo snel weer kan beginnen, alweer de eerste deca gezet! Wordt de dosering gonal nu ook verlaagd? Want volgens mij had je vorige keer heel veel eicellen toch? Anyway, heel veel succes en hou ons op de hoogte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden