Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meiden wat ben ik bang dat ik te voorbarig ben. Heb wat bruine afscheiding bespeurd. Maar ja, dat kan ook oud bloed zijn geloof ik... Pff...

Raxanne - ik mocht afgelopen woensdag stoppen, dus dit is mijn 4e dag zonder die bolletjes. Mijn testdatum zou maandag of dinsdag zijn (in 1 ziekenhuis vertelde 2 verschillende Dr-en 2 verschillende data), dus ik zou eigenlijk 6 dagen voor mijn testdatum moeten stoppen... Hou vol meid! Ik weet dat het killing is, iedereen die hier zit kan dat helaas beamen, dus heel veel succes met wachten!

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink, niet onzeker worden door onze eerdere ervaring. Ik heb toen een heel vroege miskraam gehad. De bloedtest gaf aan dat er maar 16 hcg in mn bloed zat, ipv de minsten 100-120 die je nodig hebt voor een goede zwangerschap. Thuistesten slaan uit als er hcg is, er zit geen kwalitatieve meting aanvast.

Geplaatst

Yoehoee, weer 2 groene dames!!

Wat een super nieuws....blij blij blij

Ik ben zelf heel erg blij dat wij een bloedtest kregen want met die thuistesten wordt je soms nog onzekerder dan we al waren haha...als woensdag mijn hcg gestegen is (weer een bloedtest) dan gooien we er een gewone test tegenaan als aandenken!

Ik voel nog steeds niks, ben nu 4 wk en 4 dgn dus zal nog wel komen, het is allemaal nog een beetje onwerkelijk, als ik dan naar mijn dressoir kijk met alle kaartjes, bloemen en kado's dan denk ik ; oja zwanger hihi

Ik ben vanaf de dag dat we gestopt zijn met de pil heel erg open geweest over onze wens, nu tijdens de behandeling ook, voor mij was er geen reden om het niet te zeggen. We genieten zo van alle aandacht en reacties en gaat het mis dan hebben we dat toch niet in de hand, dan hebben we in ieder geval mogen genieten van dit "mama en papa to be" gevoel!

meiden die nog wachten...toi toi toi!!!

dikke knuffel! xx

Geplaatst
Oh meiden wat ben ik bang dat ik te voorbarig ben. Heb wat bruine afscheiding bespeurd. Maar ja, dat kan ook oud bloed zijn geloof ik... Pff...

Raxanne - ik mocht afgelopen woensdag stoppen, dus dit is mijn 4e dag zonder die bolletjes. Mijn testdatum zou maandag of dinsdag zijn (in 1 ziekenhuis vertelde 2 verschillende Dr-en 2 verschillende data), dus ik zou eigenlijk 6 dagen voor mijn testdatum moeten stoppen... Hou vol meid! Ik weet dat het killing is, iedereen die hier zit kan dat helaas beamen, dus heel veel succes met wachten!

Geen zorgen hoor.. dit kan indd innestelingsbloed zijn.. als het gewoon rood wordt dan ben je wel ongi.. maar zolang het "oud" bloed is dus bruin/donkerrood.. no worries!!

Ok .. nou ja ik weet het ook allemaal niet meer.. iedereen zegt dat het zo lang duurt voordat ik mag testen.. zucht..

Geplaatst

Roxanne, jwanneer mag je officieel testen? Ik had dit keer eennheel late datum, as dinsdag pas. In he vorige zh was het op dag 12 de officiele dag, vandaar dat we vandaag getest hebben.

Geplaatst
Roxanne, jwanneer mag je officieel testen? Ik had dit keer eennheel late datum, as dinsdag pas. In he vorige zh was het op dag 12 de officiele dag, vandaar dat we vandaag getest hebben.

Ik mag zondag de 19e testen, 16 dagen na tp.. ok en gewoon plastest ? Welk merk?

Geplaatst
Kruidvat testen me paarse dop. 2 voor 10 euro ofzo

Ik heb 1 test van kruidvat met paarse dop en 1 cleaur blue met tijdsindicator .. dus die cb is niet zo betrouwbaar?

En weet iemand of je door de utrogestan heen ongesteld wordt als je niet zwanger bent?

Geplaatst

Ik mocht eigenlijk dus pas 14 of 15 dagen na de TP testen, maar vandaag dus ook dag 12. Heb alle merken gehad gister en vandaag en ze geven het allemaal aan hahaha!

Bikkel - dan schelen we 5 dagen haha! Ik heb ff zitten rekenen en zou dan nu 3 weken en 6 dagen zwanger zijn ;-)!!! Als ik het goed heb tenminste - was 16 mei ongesteld geworden. En jij?

Wij zijn ook heel open tegen iedereen geweest over de behandeling, maar niet over de testdatum, nou ja, ik heb volgehouden dat we niet eerder mogen en gaan testen dan dinsdag, dus we hebben nog tijd om rustig aan iedereen in te lichten zonder dat alle vragen komen ;-)...

Geplaatst

Word moe van ongi gevoel. Ga ff liggen.

@ roxanne. Laten we gewoon tot vaderdag wachten en tot die tijd leuke dingen doen! ;)

Geplaatst
Word moe van ongi gevoel. Ga ff liggen.

@ roxanne. Laten we gewoon tot vaderdag wachten en tot die tijd leuke dingen doen! ;)

Je hebt wel gelijk hoor.. maar pff.. wat een strijd.. net weer effe naar de wc met pijn aan het hart ik "voelde" iets .. maar het waren de utrogestan bolletjes.. IK WORDT HELEMAAL krankejorum ze kunnen mij straks opsluiten in een gesticht hahahaha :laugh:

Geplaatst

Clearblue is volgens mij wel betrouwbaar, maar test minder snel positief als die van het kruidvat (die is gevoeliger en bespeurt het hcg sneller)... Noi- ongi gevoel is hier ook aanwezig hoor, ondanks de positesten, dus zegt echt niets!

En over die utrogestan: verschilt p.p geloof ik: bij de ene houdt het de ongi tegen en bij de ander komt het er gewoon doorheen...

Geplaatst
Clearblue is volgens mij wel betrouwbaar, maar test minder snel positief als die van het kruidvat (die is gevoeliger en bespeurt het hcg sneller)... Noi- ongi gevoel is hier ook aanwezig hoor, ondanks de positesten, dus zegt echt niets!

En over die utrogestan: verschilt p.p geloof ik: bij de ene houdt het de ongi tegen en bij de ander komt het er gewoon doorheen...

Ok thanks voor de info.. we wachten het maar af.. zeg ik heel gemakkelijk :laugh:

Geplaatst

Wahaa, je hebt gelijk - inderdaad 4 weken en 2 dagen! Joepie, dat zijn dan alvast in 1x 3 dagen voorbij! Haha, leuk zo'n link- bedankt!

Geplaatst

dat was hem ink...ik wist dat er ergens op een site zo'n test stond...leuk he :) en dat ongi gevoel...sja...die heb ik nu nog af en toe hoor en dan ben ik toch "alweer" 6 weken en 3 dagen, alhoewel de misselijkheid begint te overheersen :( en je kan ook die kruitvat 2 voor 5 euro halen, zijn goedkoper en werken net zo goed....qua betrouwbaarheid is denk ik persoonlijk, lees zoveel verschillende dingen, feit blijft...alle testen zeggen zoiezo positief als er hcg in zit, de ene is alleen gevoeliger dan de andere...ik heb zelf na wd 7 positief getest, maar ik ben ook een hormonenbaal, zegt dus niets, de andere test pas met dag 16 positief. en die bolletjes kunnen je menstruatie tegen houden, maar ik werd er gewoon dwars ongesteld heen, dus dat zegt ook weer niets...anyway, blijf het super vinden dat het een heel groen bankje is en ga gewoon fijn verder duimen voor alle meiden :)

Geplaatst

wel handig hé zo'n site, haha

dan weet je precies in hoeveel weken je zit,

volgens berekening zit ik vandaag op 7 weken 1 dag,

ik hoop dat het wel goed blijft gaan (heb wel mijn twijfels)

dames die nog wachten (testen) heel veel succes ,

ik hoop voor jullie dat het alleen maar groen groen en groen blijft worden.

liefs Marie

Geplaatst

Volgens mij ben ik toch te voorbarig. Bruine afscheiding wordt steeds erger en er zit zelfs nu ook wat rood bij (sorry voor de details)... Ben ff de hoop kwijt...

Geplaatst

@ ink volgens de ziekenhuis is dat niet erg (zo is dat mij verteld)

zolang je niet een verband vol helder bloed en kramp (buikpijn) hebt

hoef je geen zorgen te maken.

ik heb ook sinds 2 weken er last van ( met helder rood bloed)

ik ben er zelf niet gerust van wat de ziekenhuis zij...

anders tog even de ziekenhuis bellen,

liefs Marie.

Geplaatst

Nee, heb geen verbandje vol. Draag een inlegkruisje en daar zitten wat druppeltjes in (bruin en rood) en heb geen krampen, maar een aanhoudende rommelende buik. Jeetje wat is dit lastig zeg! Jij al 2 weken joh? Heb je een echo gehad in het zh? Ik denk dat ik vandaag maar even af moet wachten of het door gaat zetten of niet voordat ik conlusies kan trekken of ik wel of niet zwanger ben, maar erg spannend is het zo wel!

Geplaatst

@ ink nee ik heb nog geen echo gehad,

maar woensdag heb ik mijn eerste echo,

ik hoop dan dat ik het hartje zie kloppen (mischien twee)

Geplaatst

och meissie toch :( wat super zenuwslopend voor je, we gaan er maar vanuit dat het erbij hoort joh, rommelende buik kan ook van alles en nog wat zijn, anyway...blijf aan je denken...

Geplaatst

Marie- spannend! Hou je ons op de hoogte?

Benbri -bedankt! Ik ga mezelf maar weer s naar t werk slepen - geeft hopelijk wat afleiding (slaapdienst) en hopelijk morgen geen bloed meer hier...

Geplaatst

ik had net al op het andere forum geschreven voor je ink, maar zou het niet van je punctie nog vandaan kunnen komen? tenslotte is alles nog gevoelig enzo en door de hormonen misschien extra gevoelig? heb er zelf geen ervaring mee hoor...ik had "alleen" een overstimulatie en mocht 2 en half week na de punctie mijn eigen kont niet eens bewegen....alleen ben ik niet zwanger geraakt toen, dus ik weet het verder niet...nou ja, werkse iig en we horen het wel van je :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden