Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, zowel de buikpijn als het bloedverlies zijn er bij mij ook hoor! Lijkt constant op de menstruatie die doorbreekt, maar het (gelukkig!) toch niet doet, dus écht, het kan alle kanten op gaan!!!

En euh, ik zou ook niet gaan testen zonder m'n man, maar de 1e test (die echt veel te vroeg was), had ik toch stiekem zonder hem gedaan - besloot dat ik het gewoon wilde weten zodat ik op dat moment even rust zou hebben, maar dat ik hem niet mee wilde slepen in m'n onzekerheid, dus had ik t m niet verteld! Maar dat is natuurlijk ieders eigen beslissing - maak het jezelf in ieder geval niet moeilijker dan dit allemaal al is, en hoe dat voor jou het beste werkt is voor ieder verschillend...

Sterkte!

• Reacties 797
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dus je hebt al een test gedaan en die gaf negatief dan? .. de 1e .. na hoeveel wachtdagen had je dat gedaan?

Pff buikpijn en bloedverlies bij een zwangerschap zo onwerkelijk.. wanneer heb je je eerste echo.. dan weet je natuurlijk of het er 1 of 2 zijn :D..

Geplaatst

hahaha...ja, ink...dat had ik ook...ik dacht...och, ik doe hem, hij is toch negatief, heb ik weer rust en hij ook, want ik liep uiteraard zijn kop gek te zeuren, dus ik deed hem ook gewoon, vertelde het achteraf wel hoor dat ik hem had gedaan, maar dat ie negatief was en dat ik gewoon geduld moest hebben, maar dan liep hij niet mee te stressen, maar idd...als ie ineens wel positief is....dan sta je daar met je mond vol tanden, hahahahaha....zoals wij dus hadden met die stomme positieve test die ik uuuuuuren later pas bekeek, hahahaha.....pf...ik leef echt mee met ieder hoor...vind het zoooo spannend, alsof ik bijna zelf moet testen (gelukkig heb ik de ww al gehad, hihi)

Geplaatst

Haha, ja Benbri, wij waren vreemde gevallen met onze testen die in de prullenbak beland waren terwijl die ingelijst hoorden te worden ;-)!

Ik had de 27e mijn punctie, de 30e de TP van 2 en toen de 8e voor t eerst getest. Die was negatief (dus dag 9 na de TP). Toen de 10e getest (dag 11 na TP) en daarbij kwam het resultaat pas na een lange tijd tevoorschijn (vandaar dat ik, ongeduldig als ik ben, dacht dat tie negatief was en hem al in de prullenbak had gegooid). Toen dezelfde dag weer getest, maar geen ochtend urine - was echt maar heeeel vaag te zien (leek gezichtsbedrog). Dag er na was tie iets duidelijker. Zondag ook weer iets duidelijker. Maandag niet getest en gisteren was tie echt super! Dus ik zou proberen om dag 12 na de TP aan te houden (en dan dag van de TP tellende als dag 0)...

Geplaatst

hallo meiden, ik breek eventjes in.....

deze maand is in ieder geval al erg mooi groen maar helaas ook nog een aantal die flink teleurgesteld zijn en weer op moeten krabbelen, sterkte!

iedereen die nog in spanning zit, heel erg veel succes, deze weken / dagen zijn echt killing....en dan met die wazige gevoelens die echt 2 kanten op kunnen gaan.

veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

ik had 15e tp, 7 dagen daarna was ie positief, maar dat had ik echt niet verwacht en geloofde het niet, dus ik heb elke dag daarna een test gedaan, bleef gelukkig positief, maar idd....ik had de eerste test maar 1 minuut gewacht en keek pas uuuuuuren later...en toen was ie tot mijn schrik positief, zou idd wel ochtendurine gebruiken, want dat is toch het geconcentreerdststst...ik zou zelf dag 14 na tp aanhouden, maar ik moet helemaal niet iets zeggen eigenlijk, want ik ben gewoon een vroegtester, met allemaal....dusssssssss *ik houd mijn mond*

Geplaatst

@ Ink, ik weet dat bij sommige vrouwen dat erbij hoort, bloed en een zwangerschap. Maar toen ik positief teste na mijn cryo tp bleef ik ook, ok dat was bruin, vegen. Tot dat 3 dagen later alles doorzette en ik ook daadwerkelijk kon merken dat mijn lijf dat ieniemini vruchtje afstoote. Het is ook een soort zelf bescherming. Maar jou verhaal geeft uiteraard hoop!

Geplaatst

Ja, dat hoor je ook, dat het een paar dagen later alsnog doorzet, dus dat maakt me wel wat angstig, maar ben zowiezo overtijd en heb nu al 4 of 5 dagen die afscheiding en nog steeds zet niets door... Zou wel blij zijn als dat gewoon ophoudt - dan ga ik een minifeestje vieren hihi!

Geplaatst

mag zometeen om half vier komen voor de echo...omdat ik zo'n last van mijn eierstokken heb en ik loop te stressen dat het mss een bbz zou kunnen wezen (terwijl de pijn niet constant is) zei ze...je hebt toch morgen een echo, dus die ene dag maakt niet uit en dan is het voor jou wat meer zekerheid, dussssssssssssssssss ik weet zometeen alles aaaaaaaaaal

whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...krijg niet eens tijd om zenuwachtig te wezen....oh, te laaaaaaat ben ik al...whaaaaaaaaaaaaaaaa

oke..sorry...moest even van me af gillen...tis niet eens mijn wachtbankje geweest en toch het idee dat ik bij jullie thuis hoor, hahahaha

Geplaatst

Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad...we hebben een mooi kloppende hartje gezien,

alleen was het hoog (boven) in de baarmoeder genesteld,(vlak bij de eileider)

nu wou de arts dat ik volgende week terug komt...om te kijken hoe het verder gegroeit is,

want als die de andere kant op gaat groeien dan is dat niet goed, van wegen te dicht bij de eileider,

dan zou het geen ruimte kunnen hebben om te groeien...dat was even schrikken,

(heb er wel even van moeten janken) ik had er twee teruggeplaats gekregen,

de andere was er met 5 weken mee gestopt.

nu is het wachten tot maandag dan weet ik meer.

vandaag ben ik 7 weken 4 dagen en uitgerekend op 28 januari 2012.

marie.

Geplaatst

hier ook weer even een berichtje van mij. Vandaag de laatste bolletjes... en dan wordt het spannend. Het zal het weekend wel testen worden maar of het zaterdag of zondag wordt??? Ga zaterdag naar concert van Guus Meeuwis, denk dat het dan wel zondag zal worden... heb daar dan anders ook geen zin meer in denk ik. Verder voel ik me helemaal goed, nergens last van, geen krampen of iets dergerlijks. Tp was 3 juni vandaag zit ik dus op 13 dagen. Bij de vorige pogingen had ik last van krampen en was het mis.. nu nergens last van... zou het dan heel misschien toch......

@ Joleasa, en hoe is je test gegaan???

@ mijbaby... ik denk aan je

@ Roxanne, op vaderdag zou het inderdaad wel bijzonder zijn,.

@ Marie dat is inderdaad even schikken. We gaan ervan uit dat het goed komt.

Liefs Tobbert

Geplaatst

Eef: 1 juni (1 cryo)

Jeanine: 1 juni (bloedtest 2 embryo's)

Lianne: 4 juni (2 embryo's)

Monika: 5 juni (2 embro's)

Veer: 5 juni (2 embryo's)

Nofje: 6 juni (1 embryo)

Liminous: 6 juni (1 embryo, bloedtest)

Wendy: 7 juni (2 embryo's)Helaas een miskraam....

Evelyn: 7 juni (2 embryo's)

Bikkel: 8 juni bloedtest (1 (9)cellige embryo)

Kinderwens: 8 juni (1 embryo)

Stiertje: 9 juni

Suzz: 10 juni (1 embryo)

Do76: 10 juni (2 cryo's)

Neel: 13 juni (denk ik)

Ink: 14 juni (2 embryo's)

Mijnbaby: 14 juni?

Fren: 15 juni

Joleasa: 19 juni (2 embryo's)

Roxanne: 19 Juni (1 embryo)

Noi: 19 juni

Tobbert: 19 juni (1 embryo)

Liedje: 20 juni (bloedtest, 22 juni plastest)

Anne: 22 juni (wo 8 juni TP 2 embryo's)

Inge35: 24 juni (1 embryo)

Sharon76: 26 juni(1 cryo)

mama27(Marjon): 29 juni (1 cryo)

Het lijstje klopt inderdaad niet, heb hem weer aangepast, volgens mij moet hij nu weer goed zijn.

marie, gefeliciteerd met je mooie echo! Nu lekker gaan genieten.

Liefs

Geplaatst

Nou vanaf vanmiddag hoor ik dan ook echt op dit wachtbankje....heb vandaag 1 cryo teruggeplaatst gekregen.

Over 14 dagen mag ik thuis testen, ben benieuwd!

Hoop dat het lijstje de rest van de maand ook zo mooi groen mag worden.

Geplaatst

Een beetje dubbel maar ik ga me hopelijk vanaf zaterdag WEER melden hier op dit bankje en we gaan ervan uit dat hij nu goed kleurt vandaag punctie gehad en dan dus hopelijk zaterdag een tp

Iedereen veel succes hier in deze ww

Geplaatst

Wauw Veer- dat doe je vlot zeg! Hopelijk inderdaad dit keer GROEN!!!

Mama27- ook jij welkom op dit bankje en succes in de wachtweken.

Tobbert - goh meid, al op dag 13? Klinkt positief hoor!

Joleasa - en en en? Getest???

Marie- zie je pm! Spannende tijd meid! Ik ga voor je duimen!!!

Geplaatst

Hmzz ik dacht vandaag dat het DE dag was.. ik had wat bloed en een stukje "weefsel" aan mijn wc papiertje .. toen een inlegkruisje ingedaan.. met wat donkerbruinbloed.. en vanaf die tijd vanmiddag 14:00 niks meer?

Is dit gewoon of.. dit kan en een zwangerschap betekenen en ongesteldheid? Maar heb ik geen buikpijn wat ik bij ongesteldheid heb.. dus ik heb nog maar eventjes hoop denk ik.. of is het niet mogelijk?

Ik zit nu op dag 12..

Ben zo onzeker.. * zucht *

Geplaatst

Roxanne het kan van alles zijn... Ik had dag

10 veeg bloed en toen hele dan niksss...

En volgende dag goed ongesteld... Suv6 met

Wachten nog even..

Geplaatst

Hoi dames,

Nog even voor ik afsluit.

Ik heb nog niet getest, vooral omdat ik vanmiddag toch echt meer ging vloeien.

Stukken minder dan een voor mij normale menstruatie maar toch.:mad:

Daarna wat buikkrampen en een stolsel in de pot (ja sorry hoor) en nu is de buikpijn weer weg.

Ben ook niet echt veel meer gaan vloeien dan dat ik al deed.

Ga voor de zekerheid morgen met ochtendurine testen, maar weet eigenlijk wel beter...

Heb het eigenlijk ookal geaccepteerd.......

Het is two down/ one to go.:nerves:

Ik laat het jullie weten!

Welterusten voor zo meteen!

Liefs J

Geplaatst

Droomde net dat k op de wc mn kindje verloor. K heb m gezien en geaaid. Werd met heftige kramp wakker. Denk ongesteld, na n paar mooie kramploze dagen met opgezette buik waar ik al heel trots op was. Voor mn gevoel was k zwanger. Lekker naief, onbevangen zwanger. Was 'al' (tja..) drie dagen overtijd...Eerste helderrode bloedverlies is er. Vrees dat k t bankje iets roder ga kleuren.

Geplaatst
Droomde net dat k op de wc mn kindje verloor. K heb m gezien en geaaid. Werd met heftige kramp wakker. Denk ongesteld, na n paar mooie kramploze dagen met opgezette buik waar ik al heel trots op was. Voor mn gevoel was k zwanger. Lekker naief, onbevangen zwanger. Was 'al' (tja..) drie dagen overtijd...Eerste helderrode bloedverlies is er. Vrees dat k t bankje iets roder ga kleuren.

Ahh nee .. jeetje wat erg zeg.. en wat een nare droom.. wie weet komt het nog goed.. mijn duimen draaien nog..

Geplaatst
Hmmm Roxanne - klinkt bekend en positief! Spannend! Knap dat je nog niet getest hebt!

Ik moet zeggen... vindt het ook erg knap van mezelf.. :D ..

Nou ja laten we het hopen.. en als het bekend klinkt .. i hope so.. maar ja je hoort ook de tegenverhalen.. maar zolang ik nog niet ongi ben.. is alles goed toch?

JOLESA.. hopelijk was het niets .. en ben je lekker zwanger!

Geplaatst

oh meiden wat maken jullie het weer spannend...het bankje is zo groen, doorzetten hoor (makkelijk gezegt he..) bah noi....hoop dat het niets is, heb je het ziekenhuis al gebeld of doen ze niets? we gaan weer duimen dat je gewoon een van de "vele" vrouwen bent die ook vloeien tijdens zwangerschap, maar een gezond kindje krijgen.

roxanne...het kan idd van alles zijn, wel heeeeeel knap dat je je toch aan je mannetje vasthoud en niet test, man, ik had er al 5 tegenaangegooid denk ik, wat een spanning weer.

jo, hoop dat de test gewoon zwanger zegt en dat het net zoals bij noi helemaal niets is. ik duim echt voor iedereen.

heel veel knuffels voor allen en duimen ook!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden