Jump to content

Recommended Posts

Posted

Meiden,

Ik heb eigenlijk geen flauw idee in welke pijler ik mijn vraag moet stellen. Omdat we bezig zijn met IUI stel ik hem hier.

Ik vermoed dat mijn vrouw en soort apneu heeft (niet vastgesteld). Een week of 4 geleden hebben we een MK gehad (na 11 wk, MA bij 7,5 wk). En ik ga steeds meer denken dat dit wel een (of de) rede zou kunnen zijn. Ik heb zojuist ook de huisarts gebeld en mijn vraag voorgelegd. In eerste instantie zei ze eigenlijk dat de zuurstoftoevoer naar de baarmoeder en vrucht goed gereguleerd is. Maar aan het einde van het gesprek zei ze dat ze het toch graag onderzocht wil hebben. Ik heb ook gevraagd wat voor nu het beste is. Lena staat op het punt om ongesteld te worden, en enerzijds willen we dolgraag weer door. De huisarts wist hier geen zinnig antwoord op te geven.

Aan de ene kant denk ik, we stoppen, gaan dit onderzoeken en over een aantal (zucht) maanden gaan we weer verder.

Aan de andere kant willen we zo graag verder..

Zijn er meiden die hier misschien wat meer over kunnen vertellen?

Posted

Hoi Pippe

Ik kan me je redenatie erg Goed voorstellen, mijn nichtje is zwanger en door haar allergieën en zwangerschap heeft ze het erg benauwd, zij gebruikt zware medicatie om enigszins lucht te krijgen en daarmee het kindje ook, een andere situatie maar misschien enige overeenkomsten?

Kan misschien Kempenhaeghe jullie hier iets over vertellen?

Veel succes, liefs Babeth

Posted

Hi Babeth,

Ik wilde eerst nog even de gyn hierover bellen. Als ik op internet lees naar de klachten die bij apneu horen denk ik dat ze géén apneu heeft (zo overweldigend) . Als ik kijk en zie hoévaak ze haar adem inhoudt, dan kan het toch niet anders? Het lijkt me niet gezond als je zovaak stopt met ademen. Je bloed krijgt dan geen zuurstof en de vrucht dan ook niet?! Mijn conclusie is dan.. dan kan het niet overleven. Misschien maak ik me druk om niks hoor, maar omdat de huisarts ook niet echt duidelijk was, is het moeilijk een keuze te maken.

Posted

Hoi Pippe, ten eerste echt verschrikkelijk dat jullie een ma hebben gehad, en zeker als je zo dicht bij de 12 weken grens bent, ondanks dat het al eerder gestopt was.

Ik kan me het gevoel ook goed voorstellen dat je gelijk door wilt en liever geen paar maanden wilt wachten, maar de gezondheid gaat voor.

Ik zou echt niet weten of het effect heeft of waar je aan moet kloppen omdat te weten te komen.

Wil jullie wel heel veel sterkte wensen met de eventuele apneu en nieuwe poging zwanger te worden.

x Medusa

Posted

Hoi Pippe,

Wat apneu betreft, ik ken 3 mensen die het hebben en allen in een andere mate, vaak hebben de mensen zelf geen klachten, ze merken wel dat ze vermoeider of prikkelbaarder zijn en dat wordt dat toegeschreven aan bv. Drukte op het werk of ouder worden.

Moeilijk hoor, ik hoop dat jullie snel meer horen via de huisarts

Sterkte

Liefs Babeth

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use