Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Start hormonen:

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

FM:

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni

Raba 19 Juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Punctie :

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

TP :

Tobbert : 4 Juni

Inge; 9 juni

Testen :

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het lijstje nog even aangevuld met mijn gegevens Inge ik heb jouw datum TP er ook al tussen gezet, wanneer mag jij testen??

Verder gaat alles bij mij z'n gangetje. Voel me goed heb nergens last van..... Er is niet echt een datum gegeven wanneer ik mag testen. Ik zelf zit met mijn cyclus op 4 weken dus ga uit van 2 weken na terug plaatsting

Start hormonen:

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

FM:

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni

Raba 19 Juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Punctie :

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

TP :

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Testen : 25 juni

Geplaatst

Testen kan 14 dagen na punctie onofficieel, je eigen cyclus werkt nu niet meer he, daar kan je niet vanuit gaan, in het zh zouden ze zeggen 14 dagen nar tp, maar je zou al kunnen testen vanaf wd 8 of 9

Ooo dat bloedprikken en de prikinstrukties info avond moesten wij allemaal hebben voordat we met de ivf zouden beginnen, hebben wij allang gehad.

Geplaatst

Haha inge.. we hebben allebei zelfde tijd de lijst aangepast.. ik had jouw gegevens er tussen gezet.. ook de mijne had ik nog aangevuld, maar volgens mij is mijn lijst nu up to date. Hoe is de terug plaatsing gegaan. Heb je nog een echo mee gekregen?? Wanneer mag jij testen??

Spannend Medusa voor je zaterdag. Ik zal voor je duimen voor veel goede en grote.

Hebben jullie overigens ook allemaal de Utrogestan gekregen voor na de punctie.. en hoe lang moeten jullie deze dan gebruiken.

Geplaatst

Ha Tobbert, ja heb ook die ustrogan, 3x daags 2 pareltjes.. Vind het een beetje viezig, voel er niet veel van en moet dit tot 12 dagen na de punctie volhouden. Vond de TP lichamelijk niets voorstellen, maar emotioneel wel meer met me doen!

Mijn man verzuchtte al; shit , dit dan nog 9 maanden ;-) (hopen we wel natuurlijk)

ZH zei testdatum morgen over 14 dagen... En manlief vond dat ook veel beter... Maar hij zag mijn hoofd al en berust erin dat ik dat wrs toch niet volhou... Dus ik zie meer in jouw wd schema medusa!

Hou jij het een beetje vol Tobbert?

X

Geplaatst

bij ons in het zkh zeggen ze 14dagen na punctie mag je testen het is ook in elk zkh anders

en ook hier worden strax de bolletjes of zoals jullie zeggen pareltjes weer ingebracht op dag van tp en dan volgens mij 12 dagen

normaal zouden wij ook al een bloed test gehad hebben alleen waren we de vorige keer vergeten dat mn man ook moest toen aangegeven dat als er echt iets zou zijn ze dit vast ook wel bij andere contoles van mn man gezien moeten hebben dus hoefde het toen niet alleen deze keer wilde ze het wel hebben en was het goed als het in ieder geval voor de punctie was.

inge tegen overstimulatie aan doe dan maar lekker rustig aan en inderdaad veel drinken

zo net weer 2 spuiten gezet en ook hier altijd wel redelijk rond dezelfde tijd en savonds omdat dat het zkh aangaf

Geplaatst

Ik mag 15 dagen na tp testen van zh, maar dat doet ik niet, ik test veel eerder, en inderdaad elk zh hanteerd weer andere regels.

Wij moeten die bollen doen totdat je positief test of niet.

Geplaatst

He dames nou er wordt druk geschreven!

Heb weinig tijd gehad om alles goed door te lezen. Ben gister begonnen met gonal f. Weten jullie dat trouwens, of je tijdens het stimuleren alcohol mag drinken? Vanvond bij de Griek eten en de wijn is daar zo heerlijk...

Geplaatst

Nou... ik wacht nog maar voel eigenlijk niets... voel me zo als ik me altijd voel. Ben alleen die Utrogestan al zat.. voel me de hele dag niet fris..

Ik wacht echt tot zekers 14 dagen.. als ik eerder test kan volgens mij de test afwijken ivm de hormonen.. Want Utrogestan zijn ook hormonen.. en deze kunnen de test beïnvloeden.

De Utrogestan bijsluiten van de Utrogostan is niet goed he.. er staat nl op de bijsluiter dat je ze in moet nemen. Ik kwam in het zkh voor terug plaatsing en trof daar nog iemand aan die ook een terug plaatsing kreeg en het ging over de Utrogestan.. die had ze ingenomen... in ons boekje stond dat je vaginaal ik moest brengen.. en nog iemand bevestigde het.. ze werd eigenlijk spontaan misselijk haha .. dat kon ik wel begrijpen .. Snap eigenlijk niet dat ze zo'n bijsluiter erbij doen..

Ik drink in deze periode helemaal niets... of het kwaat kan.. ik zou het eigenlijk niet weten.

Goed.. ben al op mijn werk.. ga maar even wat doen.

Groetjes

Geplaatst

Nee hoor kan geen kwaad alcohol drinken, het kan ook geen kwaad in de ww alcohol drinken, je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Utrogestan heeft geen invloed op je test alleen de pregnyl/ovitrelle.

Er is een topic dat heet vroegtesters daar staan wanneer dat uit je lichaam is, ik deed 10 dagen na de pregnyl bij de iui test en dan was die uit mijn lichaam.

En volgens mij bij IVF is het bij wd6 of wd7 al uit je lijf.

Maar ook met het testen moet je doen waar je goed bij voelt.

Ja stom he dat ze dat in de bijsluiter zetten dat je ze moet innemen.

Daar zie ik ook wel tegenop om die bollen te gaan nemen.

Droompje, eindelijk ook aan het stimuleren op naar de 1e fm

X

Geplaatst

@ Medusa, spannend, waarschijnlijk begin volgende week de tp???

@ Inge, hoe voel je je, ga je heel rustig aan doen, of juist niet???

Gister naar de informatieavond geweest in 't VU,

was heel mooi om te zien hoe het allemaal te werk gaat!!!

Kan niet wachten, tot we eindelijk de tp hebben, ma ja dat duurt nog even :-(

Nog 16 dgn de pil, volgende week zondag met de deca beginnen.

Liefs Saba

Geplaatst

Hoera droompje begonnen! Wanneer heb je je eerste fm?

Saba; de weken gaan dan best snel hoor, voor je het weet mag jij ook beginnen met spuiten!

Ik heb ook wel een wijntje gedronken tijdens de stimulatiedagen, nou drink ik niet dagelijks wijn dus die ene kon best.. Nu na e TP doe ik dat maar niet.. Voel me al iets beter.. Heb vandaag t/m dinsdag lekker vrij dus ga het maar rustig aan doen. Manlief vertrekt dit weekend naar zijn broer in het buitenland, vond dat best wel even spannend omdat ik me niet echt lekker voelde.. Maar nu gaat het vast goedkomen.

Tobbert; voel me idd ook wat onfris met die bolletjes.. In mijn bijsluiter stond het wel goed gelukkig, maar ook dat er 3 pe dag moeten en ik moet er 6.. Naja op de sticker van het doosje staaat het wel goed dus het zal wel goed zijn. Hoe stipt ben jij met het inbrengen? Om de 8 uur?

Liefs,

Inge

Geplaatst

Oja, wij vonden die infoavond ook bereinteressant! Knap hè wat ze allemaal uitgevonden hebben!

Ik heb nog medicatie over.. Is het wat voorbarig om die weg te geven? Terug te even naar de apotheek kan, maar wie weet hebben vrouwen die het zelf moeten betalen er meer aan..

X

Geplaatst

Uuhhhh Inge, eerst maar afwachten totdat je zelf zwanger bent en de 12 weken grens voorbij ben, tot die tijd de hormonen bewaren.

Geplaatst

Hahaha!!

Ik dacht het zo ;-) als deze mislukt, dan nog een cryo in eigen cyclus.. Zonder gebruik van medicatie.. En als dat ook mislukt krijgen we wel weer recepten mee voor de nieuwe poging!

X

Geplaatst

Inge, ik ben niet zo nou hoor met die 8 uur.. afgelopen weekend werd ik pas rond 11:00 uur wakker... tja.. ga het dan niet meer reden om de 8 uur.

Door de weeks begin ik rond 7 uur en tussen 15:00 en 16:00 uur de volgende en dan als ik weer naar bed ga... Dus dan kom ik aardig in mijn schema. Alleen het weekend is een beetje problematisch.

Ook ik heb nog medicijnen over. Ik gebruik alleen de Gonal F en Cetrotide. Ik had bij mijn eerste behandelingen nog aardig wat over... ook nu heb ik weer over.. ik krijg voor ongeveer 16 dagen medicijnen geleverd en de eerste keer heb ik maar 11 x gebruikt, deze keer 12 x dus ik heb nu ongeveer voor 9 dagen medicijnen over... maar ik heb zitten rekenen. Stel het lukt nu niet.. en ik moet voor poging 3 krijg ik weer voor ongeveer 16 dagen medicijnen. En houd dan waarschijnlijk weer over.. en al dat niet lukt. Poging 4 moet je uit eigen zak gaan betalen.... dan heb ik dus genoeg medicijnen voor poging 4 en hoef deze dan niet te kopen. En dat scheelt al weer een € 2.000,00. Want de prijzen die op de doosjes van je medicijnen staat.. daar wordt je niet vrolijk van als je die moet betalen.

Medusa succes morgen met de punctie. Zal voor je duimen voor veel goede en grote eitjes

Geplaatst

Medusa heel veel succes morgen

Ben blij dat de werkdag erop zit kwam niets uit mn handen bennook kei moe en flink chaggie kan ik van de vorige keer niet echt herinneren nu lekker voetjes op de bank

Geplaatst

Ooooh arme manlief... Ben echt kattig tegen hem.. Heb gewoon zelf door hoe onredelijk ik kan zijn en dan kunnen we er gelukkig wel weer om lachen.. ;-)

Zal de combinatie hormonen, stressig en het stoppen met roken zijn .. (toch nog last van in zulke spannende weken)

Medusa!!! Veel succes morgen! Hoop op een boel mooie eicellen! Zl aan je denken morgenochtend!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Inge: wat fijn dat je een tp hebt gehad! Super he, hopelijk over 2 weken een positieve test! Je mag nu best even kattig zijn, dat zullen idd de hormonen en de stress zijn. Die mannen hebben het af en toe maar zwaar met ons hihi. Vervelend dat je het risico op overstimulatie loopt, doe vooral lekker rustig aan.

Veer: spannend bij jou, groeit goed he. Heb je er last van?

Medusa; veel succes morgen, hopelijk veel goede eitjes!

Tobbert: die utrogestan (ik wist eerst ff niet wat jullie met pareltjes bedoelden ;) is idd rotzooi. Ik heb ze bij de laatste 3x iui gebruikt. Kreeg er gelukkig een inbrenghuls bij anders vond ik het niet te doen. De bijsluiter is idd altijd verkeerd, heel irritant . Ik vond wel dat de bolletjes voor zwangerschapssymptomen zorgden, evenals de pregnyl. Ik was altijd behoorlijk in de war tijdens het wachtbankje en was er vooral in de eerst ww altijd van overtuigd zwanger te zijn. Gek genoeg 'voel' ik in de tweede week altijd dat het mis is, ruimschoots van te voren zelfs.

Saba; jij moet dus nog even wachten met spuiten zie ik. Maarja, het is nog maar een goede week en die gaat vast snel voorbij.

Info-avond: hebben wij ook verplicht gehad, vond het best interessant. Vraag me alleen af hoe ze controleren of je ook daadwerkelijk op de verplichte avond bent gekomen, want er waren wel 40 stellen volgens mij en er werd geen naam gecontroleerd.

Bloedonderzoek: dat gebeurde bij ons nog voordat we officieel op de wachtlijst stonden, namelijk na het intakegesprek. Om alle ziekten uit te sluiten, volgens mij is dat overal standaard. Tevens werd het zaad nog een keer onderzocht. We zijn namelijk voor ivf naar een ander ziekenhuis moeten gaan omdat ons eigen ziekenhuis geen ivf doet. Jammer want ons eigen ziekenhuis is lekker dichtbij en nu moeten we 30 tot 45 minuten rijden. Gaat dus veel tijd in een simpele fm zitten.

Hier nog niks te merken van de decapeptyl. voel niks, merk niks en voel me prima. Hopelijk blijft dat zo.... als er bijwerkingen zouden komen, komen die dan snel of sluipen ze er stiekem in?

Hoe is het bij degenen die al een punctie/tp hebben gehad eigenlijk op het werk gegaan, hoe lang ben je ongeveer uit de running? Ik dacht zelf alleen de dag van de punctie en de dag van de tp afwezig te zijn, maar misschien onderschat ik het wel. Op mijn werk zijn ze op de hoogte en krijg ik alle vrijheid die ik nodig heb dus dat scheelt een hoop.

Hebben jullie veel last van je buik gehad tijdens het stimuleren? Ik heb vanmezelf een ontzettend pijnlijke eisprong en voel de eitjes altijd een paar dagen van te voren groeien. In een gestimuleerde cyclus voel ik precies hoe het met mn eitje gaat, en dan ging het bij iui om 1 eitje. Ik zie best op tegen veel eitjes in mn buik omdat het altijd zo gevoelig is. Hoe was dit bij jullie? De eisprong die ga ik nu op een andere manier voelen, dat snap ik ;) ... ach ja ieder ervaart het op zijn eigen manier, dat weet ik.

x

Geplaatst

@miesje

Ik had vooral bijwerking van de cetrotide, moe en niet lekker.. Maar da ging na een uur wel weer weg.

Ik vond de punctie erg tegenvallen, ben de dag er na nog thuis gebleven en ben de dag daarna weer gaan werken wat niet echt beviel. De volgende keer dat het nodig is ga ik denk ik een hele week vrij houden.. Maar ik weet niet hoe dat geldt voor meiden bij wie de punctie minder heftig was..

Ik voel normaal gesproken ook altijd mijn eisprong en heb pijnlijke menstruaties., ik had vooral het weekend voor de punctie veel pijn en steken in mijn buik.. Zoals een fikse menstruatie is.. Had er ook veel last van met lopen, alsof ze allemaal heen en weer sprongen in mijn buik ;-) het leek wel of ik meer last kreeg van de bijwerkingen naarmate ik meer dagen had gespoten.. Naja..

X

Geplaatst

Inge: ja zo kort voor de punctie kan ik me goed voorstellen dat het pijn doet. Ik las ook dat je behoorlijk wat follikels had dus dat zul je idd voelen.

Cetrotide is om te stimuleren of net als deca om alles stop te leggen?

En nu breekt misschien wel de meest spannende fase aan, de wachtweken.... heb je voldoende afleiding?

Geplaatst

begin nu echt mijn eierstokken te voelen. Steken in mijn zij en bolle buik. Wat last van mijn hoofd.

Ben er blij mee dan weet ik tenminste dat het goed gaat. Want zo voelde ik me ook met onze 1ste poging.

Geplaatst

@ Inge, voor mij kan d tijd niet snel genoeg voor bij gaan :-) als jij mag testen begin ik met gonal-f.

Ja vond het ook echt super knap wat er in het lab. allemaal gebeurd! En ook de punctie, en tp zo precies moet er gewerkt worden.

Hoelang ben jij nu gestopt met roken? Ook speciaal voor de behandeling?? Ik ga 't aankomende week proberen, en moet wel!

Ze zeggen dat je 50% minder kans van slagen heb. Volgende week zondag begin ik met deca, dus dan wil ik wel gestopt zijn!

@ Veer, haha chaggie, van de hormonen??

@ miesje, ja hoop het ook!! Duurt me allemaal al lang genoeg;-)

En de info avond was bij ons niet verplicht maar het werd wel aangeraden ,vond het best wel interessant!

@ Medusa, succes morgen!!

Liefs saba

Geplaatst

Hè medusa wilde je nog even heel veel succes wensen met de punctie dat er maar een hoop eicellen te vinden zijn

Saba kan me goed voorstellen dat je nu ook eindelijk wilt beginnen het duurt allemaal al lang genoeg en dan ook nog stoppen met roken veel succes daarmee

Inge hou je het wachten nog een beetje vol

Raba hoe gaat het nu met je eierstokken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden