Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

medusa succes vandaag.

Eierstokken zijn goed te voelen. Opgezette buik vind ik wel lastig i.v.m wat voor kleren moet je nou aan omdat ik niet willen horen dat mensen zeggen ben je zwanger. Net als de vorige keren. Maar gelukkig ben ik vanaf morgen 14 dagen vrij en is zondag onze 1fm.

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Ben een paar daagjes niet geweest en heb genoeg om te lezen haha, wel leuk dat er veel geschreven wordt! :-)

@inge, zo de tp gehad, hopen dat de tijd voorbij vliegt en je mag gaan testen!! Heb je nog 1 cryo? De medicatie zou ik nog even bewaren ;-)

@medusa, vandaag de puncie, spannend hoor heel veel succes!

@Saba, succes met het stoppen met roken, (mij is het ook nog niet gelukt),merk dat ik het heel moeilijk vind zeker met al die stress erbij............maar het is voor een goed doel dus ik moet ook zeker stoppen!

@raba, hoe gaat het met je eierstokken, veel last lees ik?

Hier nog geen ongi, ben bang dat ik pas na de vakantie kan starten :-(

IIk ga 1 juli weg dus denk dat dat echt net niet uitkomt...............nog even afwachten.

Wie weet hoe lang je na de medicatie de ongi kan verwachten? Ik heb al bijna 5 maanden geen ongi gehad doordat ik lucrin heb gebruikt, dus zal wel weer flink tegen vallen!!

Iedereen heel veel succes en sterkte

Heel veel liefs natas

Geplaatst

@Saba en @natas

Wat een taboe hè dat roken.. Vnd het ook erg moeilijk om te stoppen.. Had me zo voorgenomen om te stoppen voor d punctie, maar dat is gewoon niet gelukt.. En je weet gewoon waar je hè voor doet! Rookte wel erg weinig, 3 per dag (na de punctie) en nu het liefst helemaal niet meer! Dus ik WIl het volhouden om niet te roken!!!

@raba.. Heb nog steeds zo'n gezwollen buik, en moet idd ook nadenken wat ik aan ga trekken! Haha herkenbaar hoor!

Oww medusa! Ben zo benieuwd hoe het gegaan is!?

X

Geplaatst

Hey meiden, ff een berichtje van mij, reageer later meer.

De punctie viel best tegen, rechts was inprincipe goed te vinden en voelde ik de prik ietsjes en daaran het duwen van de echo.

Links was niet te vinden, heeeel hard moeten duwen en met de echo draaien, later een 3e verpleegster erbij gehaald die ook met beide hard moest duwen op mn buik en lukte het nog niet, toen hebben ze de punctie door mn buik gedaan, we hadden geluk dat we die arts hadden want bijna niemand doet puncties door de buik, mochten we weer punctie nodig hebben moeten we dit van te voren aangegeven dan krijgen we weer die arts.

Waarschijnlijk heb ik verklevingen in mn buik waardoor die eileider diep en vast ligt.

Er zijn 6 mooie eitjes gevonden en het zaad was goed, maandag worden gebeld of er bevruchting is geweest en dinsdag de tp.

Ik ga zo lekker naar bed, ben heel beroerd geworden van de morfine.

X

Geplaatst

@ Medusa, wat een tegenvaller dat het niet lukte! Zal je zenuwachtig geweest zijn op dat moment! Gelukkig lukte rechts wel in 1een keer,en was er een arts die

die de punctie,door je buik kon doen! En gelukkig 6 mooie gevonden! Nu afwachten, en hoop dat je je snel beter voelt!

@ Veer, ja inderdaad,kan niet snel genoeg gaan! En stoppen met roken pffffff ma ja het moet maar,aangezien we er al meer voor over moeten hebben,

kan dat er ook nog wel bij :-( ga me best doen,maanda laatste dagje roken!

@ Raba, is het echt zo erg dat je buik zo opzet,tijdens het spuiten van de hormonen??

@ Natas, dank je,hoop ook dat het lukt, ze maken je wel bang dat de kans van slagen de helft minder is,dat is best veel,alleen ik rook ook niet veel ong. 5 op een dag

maar goed ik probeer ook naar nul te gaan! En inderdaad we hebben al genoeg stress,dan ook nog stoppen! Pffffff

Wat jammer, maar hoop dat je evengoed nog lekker kan genieten op vakantie!

@ Inge, ja erg hè, maar 3 is ook niet echt veel, alleen als je zo weinig rookt wordt je ook steeds duizelig,heb jij dat niet? Hoe voel je je verder??

Liefs Saba

Geplaatst

Zo dat klinkt niet fijn maar via de buik hoe doen ze dat dan

In ieder geval 6 gevonden en goed zaad dat is mooi nu vol spanning wachten op het telefoontje maandag en dan vanaf dinsdag in de ww spannend hopelijk ben je een beetje opgeknapt van het slapen lekker rustig aan doen maar vandaag

Geplaatst

Ha medusa, wat een geluk dat die arts het kon uitvoeren op deze manier! En fijn ;6 mooie eicellen en goed zaad! En dat ze nu maar goed hun best doen! Ik duim mee hoor..

Het gaat weer de goeie kant op.. Even op de fiets gegaan, maar dat is echt geen succes.. Dat doet nog wel pijn, vooral de bobbeltjes in de weg.. Auw!! Maar voel me alweer iets beter!

@Saba mijn buik zwol ook steeds een beetje meer op.. Nou ja met een beetje geluk blijft dat natuurlijk zo ;-)

Nou, beterschap medusa.. Lekker slapen en veeeeeeel drinken!

X

Geplaatst

@Veer, punctie door de buik gaat exact hetzelfde als op de normale manier, ze duwen met de echo over je buik totdat ze de juiste plek hebben en daarna met de hollenaald prikken naar je eileiders.

@Raba, wat balen dat je zo last van je buik en en opgeblazen is, je zit niet te wachten nee op vragen of je zwanger bent.

@Natas, ik weet dat soms vrouwen provernova ( of zo iets ) krijgen om de ongi op te wekken als het te lang duurt, succes op dat het snel komt.

Stoppen met roken, ik ben 8 jaar geleden gestopt door het boek te lezen van Alan Carr, en zonder moeite gestopt... ik vond het belachelijk en geloofde het niet, zo doende ben ik dat boek gaan lezen van een vriendin, en het heeft toch geholpen. succes met stoppen meiden.

xxx

Geplaatst

Medusa: poeh heftig zeg. Lijkt me heel vervelend om mee te maken, dat het niet lukt. Hopelijk viel het met de pijn een beetje mee. En 6 is een goede score! Ik duim heel hard voor je dat je veel bevruchtte eitjes hebt! Laat je maar goed door je man/vriend verwennen.

Raba; vervelend dat je buik zo opgezet is. Dat is een van de dingen waar ik ook een beetje 'bang' voor ben. En dan idd die vragen. Ben gelukkig een jurkjes/tuniekjes mens daarmee kun je veel verbergen.

Natas: vervelend dat je waarschijnlijk pas na je vakantie kunt beginnen. Geen idee wanneer je je ongi kunt verwachten met medicijngebruik. Hopelijk komt het snel en valt het gunstig met je vakantie zodat je toch gewoon kunt beginnen!

Inge: fijn dat het weer wat beter met je gaat!

Vandaag de laatste pil voor mij, ben benieuwd wanneer ik ongesteld word. Hopelijk komt het snel want anders zitje er maar zo op te wachten. Maar kan wat langer duren met de decapeptyl heb ik eens gehoord. Laat het maar snel komen zodat de uitgangsecho de 20e ook goed is want dan kunnen we de volgende stap gaan zetten.

Geplaatst

@ Inge, oke hoop dat het meevalt met dat opzwellen, anders gaat iedereen inderdaad vragen op mijn werk of ik al zwanger ben, en wat moet ik dan zeggen.....???

Maar daarna mag het gerust groeien hoor, 9 maanden lang ;-)

@ Medusa, wat knap dat je dan zo in een keer gestopt ben door een boek!! Mischien ook maar gaan lezen :-) Hoe voel je je verder nu??

@ miesje, wat fijn dat je vandaag de laatste pil heb!! Ben benieuwd hoelang het duurt voordat de ongi doorbreekt, bij mij loopt het precies weer vervelend!! Heb Zaterdag 25 Juni de laatste pil

en 1 Juli hebben we teamuitje bij een strandtent, nou zie de bui al hangen, lkkr als je ongi ben naar 't strand, en hoop dat ik de uitgangsecho heb, dan weten ze dat ik niet kan komen,

tenminste de gene die ik het verteld heb op 't werk,we zullen zien.

Liefs Saba

Geplaatst

Medusa jeetje meid wat naar. Bij mij moeten ze ook op mijn buik drukken en dat voelt niet fijn. Gelukkig dat het gelukt is en dat het gelukt is VIA de buik. Hoe doen ze dat dan. Op naar super bevruchtingen.

Wij zijn onderweg voor onze 1fm

Ik vind het niet erg hoor day mijn buik is opgezet dat geeft een goed gevoel. De ene heeft het meer dan de ander

Geplaatst

Rabat succes zo dat er al een mooi aantal liggen

Zelf net terug vanuit zkh voor 2de smaller zag er goed uit links 3 waarvan de grootste 20 recht een stuk of 6 allemaal rond de 13 nog 1 dag doorspuiten en dan woensdag de punctie zie er erg tegen op

Geplaatst

@ inge: geweldig nieuws een tp! Ga voor je duimen!

@ medusa: wat vervelend voor je dat de punctie zo een tegenvaller is geweest. Ga voor je duimen dat je een tp heb, dat het niet voor niks is geweest!

@ raba: succes vandaag!

Geplaatst

@medusa hoop dat je een beetje opgeknapt bent, hoe gaat het vandaag? Kan je wel een beetje rust nemen, lijkt me wat lastiger met je dochtertje om je heen. Je gezin draait toch gewoon door hè..

@raba succes vandaag! Hoop dat er mooie te zien zijn!

@veer wauw mooi aantal! Hoop dat de andere 6 mooi doorgroeien! En die punctie.. Ja.. Het is spannend, hoop dat het inderdaad woensdag wordt voor jullie!

@miesje vandaag dan pilloos!! Hoop dat je gauw ongi wordt!

Thanks rican voor het duimen! Hoe ver ben jij nu?

Voel vandaag voor het eerst minder pijn.. Nog wel wat opgezwollen maar dat is juist wel ok.. Het idee dat er wat gaande is zeg maar.. Zal ook wel de bolletjes zijn maar het idee is wel prettig. ;-)

Liefs,

Inge

Geplaatst

@ inge: gisteravond om 20 uur heb ik mezelf voor het eerst met deca geinjecteerd. Om 10 voor 20 werd ik toch wel zenuwachtig. Dacht bij mezelf die spuit moet er gelijk in anders wordt het moeilijker voor me. Ik voelde deca wel, het juikte. Had deca 1 uur van te voren eruit gehaald. Maak et verschil als we het 2 uur van te voren uithalen, weet iemand dit? Vind allemaal spannend! Na hoeveel dagen ga je echt merken dat je deca spuit? We zijn echt nog leken, is namelijk onze eerste keer. We weten wel wat de oorzaak is bij ons. Mijn man is cf patient. En 99% van de cf mannen hebben geen zaadleiders. Zo ook bij mijn man. Het lijkt mijn indd verveeld als het niet wilt lukken en er geen oorzaak gevonden is.

Geplaatst

Raba, hoop dat er al een mooi trosje zit, punctie via de buik doen ze precies zo, gewoon dat echo ding op je buik hard duwen en zoeken tot ze in beeld zijn en dan die naald je buik in.

Veer, mooi aantal al, spannend nog 1 dagje door spuiten en woensdag punctie :-) neem niet mijn voorbeel hoe een punctie kan gaan, want ik heb het in die 3,5 jaar dat ik op dit forum ben nog nooit eerder gelezen dat dat gebeurd.

Inge, fijn dat het begint af te zwakken.

Heb ff een raar vraagje misschien, maar er vanuit gaand dat we dinsdag tp hebben, moet ik dan sochtend gewoon die bollen in doen??? dan zit je met smurrie tijdens de tp?? das toch vies??

Miesje eindelijk gestopt met de pil nu de ongi afwachten.

Rican hoe ver ben jij inderdaad???

Ik heb nog best wel zeurderig gevoel in mn buik maar het gaat wel

Geplaatst

Start hormonen:

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

FM:

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni

Raba 19 Juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Punctie :

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

TP :

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Testen : 25 juni

Geplaatst

zo maar weer naar boven gehaald

O ja, hebben jullie ook nog bijgeloven of dingen die jullie doen of laten tijdens de WW.

Ik wel, ik drink granaatappelsap, dat schijnt goed voor innestelling zijn.

Dat is ook een hele hype ( geweest? ) hier op het forum, en ik dacht nja ik doe het niet meer, maar nu de ww er weer bijna is kan ik het toch niet laten en heb het gekocht.

Geplaatst

Start hormonen:

FM:

Tobbert 28 mei

Raba 19 Juni- 21 juni

Punctie :

TP :

Geplaatst

6 links en 6 rechts bijna allemaal even groot.12 of 15 mm weet niet meer wat dr leende zei.2fm dinsdag dan is het dag 10 dat ik aan het stimuleren ben. De linker eierstok was slecht te zien maar gelukkig met duwen liet die zich zien

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik meld me ook aan voor start mei/ juni. Ik zal straks ook even het lijstje aanvullen.

Ik ben afgelopen donderdag begonnen met de deca en vandaag de laatste pil geslikt. Verwacht dus vrijdag ongi te worden en dan 22 juni beginnen met de puregon. 1 juli de 1fm en dat wordt spannend. Bij mijn laatste poging is het bij de 1 fm de behandeling stop gezet omdat er geen follikels te zien waren. Ik prik dit keer 300 ie puregon, dus hoop toch zo dat er wel wat te zien is.

Bij het het prikken van de deca hebben jullie dan ook dat er een druppeltje terug komt uit de huid? Is dit heel erg?

Allemaal heel veel succes en hopelijk mogen we allemaal zwanger worden.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Start hormonen:

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

FM:

Tobbert 28 mei

Raba 19 Juni- 21 juni

Appel: 1 juli

Punctie :

TP :

Geplaatst

Hoi Appel, welkom hier :-) l;ets gezellig mee, je he jezelf al aangevuld zie ik.

Ja ik had dat ook bij de deca, maar das niet erg volgens mij, ik spoot ook 300e puregon, succes met deze ivf

X

Geplaatst

@medusa, Jeetje wat een gedoe zeg met de punctie. Ik wist niet eens dat het ook door de buik heen kon............gelukkig toch 6 eicellen, ik duim voor je dat ze mooi delen :-)

@Appel, Welkom.. succes,hopen dat er nu maar veel folikkels gaan groeien. Spannend voor je zeg. Mijn 1 ste poging ook af moeten breken omdat er maar 1 follikkel zat! Hoeveel puregon spoot jij toen? Ik 125E en bij de volgende poging mag ik 150E gaan spuiten..............maar 300E is wel veel toch?

@inge, Gelukkig voel je je iets beter.....hoop echt voor je dat het lekker warm binnen blijft zitten!

@Raba, 12 follikels, Toppie toch!!

@veer, nou mooi aantal ......spannend woensdag.

@Saba, Ja dat is minder als je ongi bent en naar t strand moet! Ik ga aankomende donderdag een lang weekend naar Italie, een bedrijfsuitje van mn vriend zn zaak....lekker met zn alle waterskieen enzo! Nou zal je straks zien dat ik ook ongi ben :-((

@miesje, Zo pilloos! Nu maar snel beginnen(als je er op wacht, duurt het zolang he)

Groetjes en Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden