Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rican: spannend he, zo`n eerste keer spuiten. Ik haal de deca altijd een kwartiertje van te voren uit de koelkast. De eerste keer voelde ik m een beetje branden en jeuken, maar de 2e keer al niet meer.

Raba; wat een mooi resultaat, 12 follikels!

Medusa: granaatappelsap, nooit van gehoord. Wist niet dat dat het een en ander kon bevorderen. Ga ik wel aan denken als ik een tp heb, misschien moet ik het ook maar gaan drinken;) Hoor je vandaag of je een tp hebt, of morgen? spannend he. En je voelt je inmiddels weer wat beter las ik , fijn.

Appel en Eve welkom.

Tobbert wat vreselijk balen dat je geen cryos hebt zeg. Lijkt me echt vervelend. Hopelijk heb je ze niet nodig en test je deze week positief! Spannend hoor. Jij hebt dus in je eigen cyclus gestimuleerd als ik het goed begrijp. Lijkt me een stuk minder belastend.

Veer: Voel je je weer wat beter? Vervelend he, die moodswings.

Inge: seksleven staat bij ons ook op een lager pitje, simpelweg omdat het nu niet meer 'moet' . Denk dat meer mensen dat nu hebben. En met die bolletjes is het idd onfris ja. Het is idd fijn om op een forum mee te schrijven, je krijgt toch een beetje bevestigd dat je niet 'gek' bent in wat je voelt en wat je denkt, maar dat veel vrouwen hier last van hebben.

Ik geloof dat ik vanmorgen mijn eerste opvlieger heb gehad. Kreeg het niet echt superheet, maar wel een heel onrustig en opgefokt gevoel. Mijn hart klopte heel snel en ik werd heel onrustig. Mijn moeder zei later dat dat wschijnlijk een opvlieger was. Lekker dan.... maarja alles voor het goede doel!

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ miesje ik heb inderdaad gestimuleerd in mijn eigen cyclus. Heb eigenlijk helemaal geen last gehad. Deze stimulatie bevalt me goed.. en het werk blijkbaar goed bij mij.

@ inge wordt gewoon bang van dat wachtbankje... allemaal groen.. maar we gaan er van uit dat wij daar allemaal belanden!!.

Die bolletjes... die doen volgens mij heel wat met je lichaam. Ook wel gevoelige borsten.. gisteravond had ik het in eens super warm. Verder voel ik gewoon helmaal niets.. vind het gewoon eng..

@ medusa en weet je al wat?? is er een TP

@ Droompje van al die hormonen heb je inderdaad een opgeblazen buik.. lijkt idd net of je zwanger bent.. maar moet eerlijk wezen. Nu gaat dat bij mij aardig afnemen.

Geplaatst

Hey meiden, lees straks meer maar we zijn net gebeld en van de 6 hebben we 5 embryo's, morgen worden er 2 terug geplaatst JAHOOOOO ooo vond het stiekem toch wel spannend. ze zei er wel bij dat het niet vaak voorkomt dat ze goed genoeg zijn om in te vriezen, hou er rekening mee dat we geen cryo's hebben, maar ik ben errrrrrrrrrrrrrrrrg blij.

Geplaatst

@Veer, wat naar je dat je er ff door heen zit, maar het is ook allemaal niet niks.

@Tobbert, ooo jij doet dus ook dat cetrotrail, knap dat je zo lang kan wachten met testen :-)

@Rican, ook begonnen met de deca, ik vond de 1e deca spuit super spannend ondanks dat ik de puregon gewend was.

@Miesje, granaatappelspan schijnt al vanaf de oudheid romeinen of zo iets errrg lang geleden in ieder geval de vrucht van de vruchtbaarheid te zijn en al sindsdien gebruikt voor bevoordering van het innestelen.

Bij ons is het sexleven ook minder hoor en volgens mij van vrij veel stellen door dit traject en inderdaad met die bollen moet er ook ff niet aan denken.

@Jose, thanxxx

Geplaatst

Start hormonen:

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

TP :

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Testen :

Tobbert: 20 juni (?)

Inge: 24 juni

Medusa : 29 Juni

Geplaatst

Medusa: Wat een goed nieuws!!! Plaatsen ze bij jullie altijd twee terug? (alleen als je dat wilt dat snap ik). Bij ons doen ze dat niet. Als je A kwaliteit hebt, dan krijg je er maar 1tje teruggeplaatst en bij B kwaliteit 2. Maar ze doen het liever maar met eentje. Van mij mag het meteen met twee, maakt de kansen alleen maar groter! Ik vind het trouwens heel knap dat je voor een tweede kindje nog eens de mmm in bent gegaan en ivf doet. Ik stel me erop in dat het bij ons bij 1 kindje blijft (als die er al komt) want ik vind het hele mmm gebeuren veel te zwaar.

Tobbert: Ja die bolletjes doen rare dingen met je he. Ik herken dat nog van mijn iuis. Ik was er telkens van overtuigd dat ik zwanger was, simpelweg door de bolletjes en de bijwerkingen van pregnyl. Want pregnyl kan je ook goed voor de gek houden. Hadden we maar een glazen bol he, dan hoefde je niet zo lang te wachten;) .

Geplaatst

Miesje, ja bij ons heb je gewoon vrije keus of je er 1 of 2 wilt maakt niet uit welke kwaliteit embryo, ik weet de kwaliteit overgens nog niet dat hoor ik morgen bij de tp.

Inderdaad van mij ook gelijk 2 het vergroot je kans.

Nou ja ik vind het nu wel lang duren hoor 1,5 jaar alweer bezig in de mmm, maar ja net als bij de 1e als je eenmaal bezig bent ga je door. en ik werd toen bij de 1e iui zwanger dus dat duurde niet zo lang :-)

Ik merk nog niets van de bollen, maar weet niet of dat al kan na 2 dagen

Ik begin wel links pijn in mn buik te krijgen maar heb geen idee of dat ergens door kan komen.

Geplaatst

Heb even het lijstje aangepast

Start hormonen:

FM:

Tobbert 28 mei

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Punctie :

Veer : 15 juni

TP :

Veer : 18 juni

Testen :

Veer : ????

Geplaatst

even vlug reageren vanaf mn werk

gisteren laatste spuit gezet en morgen is het de dag zie er zo tegen op omdat het de vorige keren echt pijn deed krijg nu meer morfine dus hoop dat het nu beter te doen is

medusa succes vandaag met je tp dat ze er maar een mooie terug zetten

raba succes met je 2de fm vandaag dat ze maar lekker gegroeid zijn

Geplaatst

Raba succes met je fm

Veer, kan me voorstellen dat je er dan zoo tegenop ziet ja, hoop door meer morfine dat het mee valt, ik zie dat je lekker optijd de punctie heb, hoef je er niet zo lang tegenaan te hikken.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik ben vorige week dinsdag begonnen met deca en donderdag met meno(300) Morgen hebben we de eerste echo, ben benieuwd wat we dan te zien en te horen krijgen. Heb gelezen dat het niet altijd gezegd is dat je de hele planning die op papier staat doet afwerken? Is het ook zo dat als de follikels morgen er goed uitzien dat de punctie dan eerder wordt gepland? We zullen het zien;-)

Tine

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Veer : 15 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Veer : 18 juni

Testen :

Roxanne: 19 Juni (vaderdag)

Veer : ????

Geplaatst

Hallo Roxane enTine welkom hier.

@ Tine ik heb geen kant en klaar schema gekregen dus dat weet ik niet, succes in ieder geval

JOEHOE ik heb er 2 aanboord de kwaliteit was B en we hebben geen cryo's, maar dat vind ik niet erg.

Raba hoe was je fm???

Geplaatst

Hallo Medusa,

Goed zeg dat er 2 tp zijn, maar wat bedoel je met B? Spannend nu... ga je nu ook echt wachten tot 29 juni met testen? Of kan het ook eerder? Succes en ik duim voor je.

Moet zeggen dat ik niet erg last van bijwerkingen heb... alleen het gevoel dat er pingpong-ballen onder in mijn buik zitten;-)

Geplaatst

@ Saba26... pssstt.. kom ff stiekem op het IVF-forum kijken....

Hoe is het met je?

Met mij alles goed.. Afgelopen zondag 1e FM gehad en ik heb 12 follikels.. Morgen 2e FM.. Spannend, ben erg benieuwd wanneer de punctie zal plaatsvinden! :-)

Voor alle meiden hier; wens jullie allemaal alle succes van de wereld! Moge al jullie dromen uitkomen!

Liefs Melissa

Geplaatst

@ Inge35: Het is erfelijk. Je krijgt pas cf als je van beide ouders de gen meekrijgt. Ben al onderzocht en ik draag de gen niet bij me. Ons kind zal dus een drager worden van de ziekte maar het zelf niet krijgen. Als ik wel de gen bij me had gedragen hadden we een nog lastige project moeten doorlopen, maar gelukkig hoef dit niet.

Heb nu 3 spuiten er op zitten. Heb het idee dat ik wat suffer ben dan normaal zou dit kunnen?

Ga nu snel verder lezen wat er allemaal gepost is.

Geplaatst

Welkom Tine en Roxanne.

@ Melis25, wat leuk dat je ff komt spieken hier, kijk ook af en toe bij jou op het forum :-)

Wat goed al 12 te zien, spannend morgen, hoop dat ze alle 12 lkkr gegroeid zijn!!!

Voor jou komt het steeds dichter bij al!!!

Ga zondag strarten met Deca en volgende week zaterdag is mijn laatste pil.

@ Medusa, goed nieuws 2 terug geplaatst!! nu moeten ze lkkr blijven zitten ;-)

@ Tobbert, Inge hoe gaat het met jullie????

Liefs Saba

Geplaatst

@ Tine, je heb kwaliteit a b c, a= super goed b= gewoon goed c=niet zo goed

Neeeeee ik wacht niet netjes met testen tot de 29e, ik ga vanaf wd 8 testen, dat is hetzelfde als met iui wd11 en dan zou je al positief kunnen testen.

@ Veer succes morgen

Geplaatst

Tine en Roxan welkom hier.

Medusa: en nu is het lange wachten begonnen....spannend he! dus jij gaat al over 8 dagen testen, dat is niet zo heel lang meer! Heb je nog last van de punctie of kun je al je dagelijkse werkzaamheden weer hervatten?

Veer: heel veel succes morgen. Ik kan me goed voorstellen dat je ertegen op ziet. Zeker als je al wat pijnlijke ervaringen hebt gehad. Ik zie er ook als een berg tegenop en heb nog niet eens ervaren hoe het precies voelt. Hopelijk kun je goed ontspannen en helpt de morfine goed! Succes meid!

Rican: Volgens mij kan het goed dat je je suffer voelt van het spuiten. Ik voel me ook heel moe. Verder nergens last van, jij?

Het lijkt erop dat ik al ongesteld aan het worden ben! Ben dr helemaal blij mee. Vanmorgen is het lichtjes begonnen, het zet nog niet echt door maar het begin is er. Verwacht dat het morgen doorzet. Ik heb in mijn natuurlijke cyclus altijd eerst een dag of 3 spotting maar van mijn pilcyclus kan ik het me niet meer herrinneren. Maar denk dat het morgen gewoon 'lekker' doorzet. Ben benieuwd of het ook even hevig is als altijd of dat het meevalt.

Maandag uitgangsecho dus het komt allemaal steeds dichterbij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden