Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusa; het is al spannend genoeg... je hebt gelijk hoor dat je op wd 8 al gaat beginnen:-) moet je zeggen denk dat ik zelf ook niet kan wachten;-)

Veer; heel veel succes morgen.

Geplaatst

@ Saba.. Spannend hoor zondag je eerste prik, hoe kijk je er tegenaan?

Bij mij houdt het prikken al bijna weer op, het is me ontzettend meegevallen en vooral erg snel gegaan.

Ik zou bijna zeggen "geniet er maar van", maar dat klinkt ook een beetje raar.. ;-)

Meiden, fijne avond. Ik ga lekker mijn bedje in want ik heb morgenochtend vroeg de 2e FM..

Slaap lekker straks!

Geplaatst

Bedankt voor de succes wensen duik zo m'n bedje hopelijk slaap ik goed vannacht heb wel last van m'n buik maar ga er vanuit dat dat goed is

Medusa mooi 2 terug geplaatst goed toch b kwaliteit

Tine succes morgen met je 1 ste fm

Miesje

Geplaatst

Gelukkig redelijk geslapen nu alweer in de auto onderweg naar t zkh de zenuwen gieren door m'n lijf laat later op de dag wel weten hoe t gegaan is

Iedereen succes verder

Geplaatst

2fm ging goed ze hopen op 12 eitjes. Dus ik hoop dat dat lukt mijn bloedwaarde was 450 blijkbaar goed genoeg voor de punctie donderdag. Gisteren de laatste spuit pregnyl gezet. Wel altijd een ramp met het breken van die ampullen breken nooit bij het streepje maar met een handdoek gaat het goed. Vind het wel weer spannend. De spuitplek van de pregnyl is wel gevoelig.

Veer succes vandaag duim voor een goede oogst

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Testen :

Roxanne: 19 Juni (vaderdag)

Tobbert: 20 juni (?)

Inge: 24 juni

Medusa : 29 Juni

Veer : ????

Geplaatst

Dankzij de medicatie viel de punctie deze keer mee jammer genoeg hebben ze maar 2eitjes gevonden de arts klonk niet tevreden t is nog maar de vraag of ze geinsimineerd kunnen worden ben er bang voor we worden zo ie zo vanmiddag gebeld of het gelukt is

Zo lekker m'n bedje in

Geplaatst

@raba, dat is een mooi aantal en nu dus de punctie morgen spannend

@Veer inderdaad das erg weinig hoop dat ze toch geplaatst kunnen worden

Geplaatst

Ha dames,

Veer, jammer hoor zo weinig, nu maar hopen dat ze allebei goed genoeg zijn om teruggeplaatst te worden!

Raba, spannend morgen de punctie. Welke bloedwaarde meten ze dan bij jou? Bij mij prikken ze volgens mij geen bloed meer..

Medusa en Inge, voelen jullie al wat? Spannend zeg..

Morgen heb ik mijn eerste follikelecho. Ben zo benieuwd wat er in mijn buik gaande is, voel nl helemaal niets!! Ook raar toch. Ben nu al 7 dagen aan het stimuleren.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vinden jullie het goed als ik hier ook af en toe kom meeschrijven? Ik ben momenteel weliswaar met m'n 1e ICSI behandeling bezig, maar bij het ICSI forum is het vrij rustig..

Ik kom net terug uit het VU van m'm 2e fm. Bij de 1e fm zagen ze 12 follikels en nu maar liefst 17, we wisten niet wat we hoorden! Voor de zekerheid ook ff bloed laten prikken om te kijken of m/n hormoonwaardes matchen met de gemeten follikelgrootte. Word vanmiddag gebeld met de uitslag en krijg dan meteen te horen wanneer ik de pregnyl mag spuiten! Heb er onwijs veel zin in en kan niet wachten tot de punctie..

@ Droompje33.. Is dit je 1e IVF behandeling? Spannend morgen de 1e fm, het is altijd afwachten wat je te zien krijgt natuurlijk. Zou me niet teveel zorgen maken hoor, dat je niks voelt wil natuurlijk niet zeggen dat er niks groeit van binnen ;-) Volgens mij verschilt dat ook per vrouw en per lichaam, de één voelt veel en de ander weer minder! Laat het morgen lekker op je afkomen, meer kan je toch niet doen! Succes morgen!...

@Veer.. 2 eicellen is i.d.d. wel weinig, maar geef de hoop niet op hoor! Je leest vaak genoeg verhalen dat er een embryo van B-kwaliteit wordt teruggeplaatst en er een zwangerschap door ontstaat.

Liefs Melissa

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

Melis25: 23 mei deca & 5 juni gonal-f

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Melis25: 12 juni en 15 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17/18 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Testen :

Roxanne: 19 Juni (vaderdag)

Tobbert: 20 juni (?)

Inge: 24 juni

Medusa : 29 Juni

Veer : ????

Geplaatst

Tuurlijk Melis of het nou ivf of icsi is maakt niets uit, maar wat een mooi aantal zeg 17 stuks.

Wij moesten ook bloed prikken voor de fm en dan kijken ze ook naar je hormoonwaardes.

Droompje dat zegt inderdaad niets hoor dat het niets voelt, ik had het ook pas vlak voor de punctie

Nee joh ik voel nog niets maar dat kan ook niet, heb gister pas de tp gehad.

En ik heb me voorgenomen om me niet te concentreren op wat ik voel, want je weet toch niet of het die bollen zijn of een zwangerschap, ik ga op feiten, wel of geen positieve test.

Geplaatst

@ Medusa.. Spannend hoor.. Nog ff geduld voor de test, dat lijkt me best lastig.. Zeker als je ook nog eens (zwangerschaps)klachten kan krijgen van die gekke bolletjes :S

Heel veel succes en ik hoop op goed bericht! :-)

@ Saba.. hoe is het met jou?

Geplaatst

Ik merk nog niets van die bolletjes dat scheelt, en ik ga natuurlijk al vroeg testen volgende week woensdag/donderdag dat scheelt een week :-) en de 1e week is altijd wel houdbaar

Geplaatst

TE vroeg testen wel natuurlijk maar gewoon vroeg testen niet.

met de goedkope testen van kruidvat kan je al vroeg testen, ik ga testen vanaf wd8 dan is de pregnyl allang uit je lichaam dus heeft er niets anders effect op de test.

En inprincipe zou je al een lichte streep moeten kunnen zien dan, ik teste met iui altijd vanaf wd11 en dat komt overeen als je de datum vanaf de punctie neemt.

er zijn ook zh die als testdatum 14 dagen na de punctie hanteren.

Maar er zijn er ook zat die gewoon hun test datum aanhouden hoor, niet iedereen voelt zich daar goed bij.

ps: alleen pregnyl of ovitrelle kan je test beinvloeden niet de utrogestan

Geplaatst

Zo er wordt hier veel geschreven. Ik kan het bijna niet bijhouden:)

@ Veer: Ik kan me goed voorstellen dat het tegenvalt. Wij hadden bij onze enelaatste poging ook slecht 3 eitjes, daarvan is er toen 1 tp. Heb toen heel even een positieve test gehad, maar is toen vrijwel direct ook mis gegaan. Wat ik probeer te zeggen is; geef de hoop zeker nog niet op!

@medusa; Lekker warm houden Bertje en Bbartje of berthe en Bertien. Inderdaad niet te veel aantrekken van klachtjes (voor zo ver mogelijk dan), want anders wordt je jelemaal gek.

Sorry, ik ben de rest even kwijt, maar allemaal weer veel succes vandaag.

Geplaatst

Thanxxx Appel, ik doet mn best :-)

Ik heb af en toe hele venijnige steken links en rechts, ik zag er net fftjes sterretjes van, zou dat nog van de punctie komen of zo?? kent iemand dat?? ( dat heb ik voor de tp trouwens )

Geplaatst

Gelukkig zijn beide eitjes geïnjecteerd kunnen worden nu wachten op zaterdag of er een tp is

Over de bolletjes bij ons in het zkh gebruiken ze nu andere ben de naam even kwijt door de negatieve ervaring van iedereen en omdat het inbrenghulsje niet meer te leveren was moet nu 3 maal daags 1 bolletje inbrengen ben benieuwd wat hier de bijwerkingen van zijn

Raba succes morgen met de punctie dat er een mooi aantal uitkomt

Medusa jij gaat wel snel testen volgens mij bij ons in het zkh houden ze 15 dagen aan

Geplaatst

@ melis, leuk dat je hier nu ook mee komt schrijven!! Ow dat is een super mooi aantal!! Weet je al wanneer je de punctie krijgt?? Hoe groot waren ze nu dan?? En hoe was je bloedonderzoek? Met mij gaat het goed, vandaag pijn in m'n buik en last van mijn rug, dat was minder maar ja al ruim ander half jaar gestopt met de pil, en nu slik ik ineens de pil weer, ik ben best zenuwachtig voor zondag, maar zoals de meeste zeggen, het went wel, gaat vast goed komen, zondag krijg ik prik instructies

@ veer, da valt wel tegen, maar ja je heb er maar 1 nodig! Duim voor je dat je in ieder geval een tp heb!!

@ Raba, jij morgen de punctie? Succes!

Liefs Saba

Geplaatst

@ Veer, ja mijn test datum van het zh is ook 29 juni 15 dagen na TP, maar ik ga zelf al testen vanaf wd8, omdat het zh zegt 15 dagen na tp betekend niet dat het niet mogelijk is ;-)

Hoop dat er toch een tp is zaterdag zal hard duimen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden