Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja hoor Medusa, hoe laat ongeveer?

Kijk wel regelmatig op het forum, maar is ook zo lullig als je tegen me praat en ik dan niet reageer..

Eet smakelijk en tot straks :-)

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ inge & tobbert: Balen zeg! Doe rustig aan! Wanneer kunnen jullie zich weer aanmelden? @ saba: gisteren je 1ste spuit! Hoe is het gegaan? Ik begin wel steeds meer te merken aan mijn lichaam. @ medusa: wanneer mag je testen?@ melisa25: geweldig nieuws een tp en cryos

Geplaatst

@ melis, wat goed 5 cryo's, en een mooie Emmy terug geplaatst! Hoe voel je je verder??@ medusa, spannend, nog ruim een week ( of eerder) Hebben jullie als je de gonal-f pen voor het eerst gebruikte ook eerst op 75 gezet en het lucht er uit spuiten tot je het eerste druppeltje ziet, dat staat namelijk op de dvd alleen dat heeft ze niet gezegt bij de prikinstructies.Liefs Saba

Geplaatst

Met de iPad een bericht sturen is ook niet alles :-( zo had ik het berichtje niet gestuurd, ma ja. Hoop dat jullie het begrijpen

Liefs saba

Geplaatst

@ Rican, ja het ging heel erg goed, vanavond mag manlief het bij me doen, ook om even te oefenen :-) kan niet wachten tot ik straks ongi ben en eindelijk mag beginnen met stimuleren, ben zo benieuwd met het aantal eitjes die ik ga krijgen en hopelijk cryo's .

Hoe gaat het met jou?

Liefs Saba

Geplaatst

@ Rican, thnxx voor je lieve woorden.. Hoe ver ben jij in het traject?

@ Saba26, ik voel me goed hoor, dank je.. Beetje buikpijn nog van de punctie, maar wel draagster van een top-emmy! Kortom, niks te klagen duss.. Hoe gaat het met deca spuiten?

De gonal-f pen moet je gebruiksklaar maken door de eenheden op 37,5 te zetten, naaldje erop, ff met je vinger tegen het reservoir tikken, druk-punt eruit trekken en spuiten maar. Vervolgens draai de eenheden naar de hoeveelheid die jij moet spuiten en zet je er een nieuw naaldje op. Kan je hier iets meer? Succes meid!

Geplaatst

@saba26 & melis25: vanavond gaat spuit 10 erin! Manlief heeft het ook 2 x bij me gedaan, maar vind het fijner als ik het zelf doe. Me man maakt de spuit gereed en ik doe hem er in. Doe we toch allebei wat. Had gisteren ongi moeten worden, maar tot nu toe niks. Hopelijk wordt ik snel want anders mag ik zaterdag niet beginnen met gonal en moet ik contact op nemen met het ziekenhuis. Kan het ool normaal zijn dat je cyclus langer duurt omdat je deca spuit?

Geplaatst

o ja bedoelde 37.5 eenheden;-) oké dus dat moet wel gebeuren, dus 1 naald gebruik je eigenlijk voor niets, dus wel een nieuwe weer erop zetten, en dan spuit je alles eruit, en dan op het totaal zetten wat ik moet spuiten? Zo hoop dat ik alles zo goed begrepen heb. Thx in ieder geval!!

Zo nu hopen dat het lekker blijft zitten bij je,en over 2 wkn een positieve test ;-)

Echt grappig dat je vandaag iemand van het forum heb gezien in het VU!! Dan heb je toch een gezicht bij het verhaal!!

Maar heb jou natuurlijk ook gezien, dus dat heb ik bij jou ook!!

Gelukkig alles goed gekomen met manlief ( aan je handtekening te zien ) jullie hebben al een hoop meegemaakt zo, nu hopen op mooie tijden!!

Wat knap wat ze allemaal kunnen, echt super!!

Liefs Saba

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : 22 juni Puregon 100E

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Miesje: 29 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Geplaatst

Melis: yes hij zit erin! fijn he! en nu maar hopen/duimen enz. dat hij blijft zitten!

Rican: ik ben vrij vlot ongesteld geworden, zaterdagavond de laatste pil en op dinsdagochtend ongesteld. Dit in combi met de deca he. Ben jij ook aan de pil?

Saba; mijn vriend mag niet spuiten bij mij hihi dat wil ik echt niet hebben. kan het beter zelf doen, dat vind ik veel prettiger.

De uitgangsecho was goed, mag woensdag gaan beginnen met de puregon. Niet morgen al, wschijnlijk omdat het dan voor het ziekenhuis beter uitkomt. Ze doen bij ons geen puncties ed in het weekend. Heel stom maargoed niks aan te doen. Dus woensdag starten met puregon 100E en dan de woensdag erna de 29e de eerste fm en dan vrijdags de tweede. Spannend want nu gaat het echt beginnen! heb vandaag hoofdpijn maar denk dat dat puur spanning is. Ben nogal vlug zenuwachtig en krijg daar nu spanningshoofdpijn van.

Geplaatst

@ Rican, het schijnt heel normaal te zijn dat je een aantal dagen later ongesteld wordt dan in je eigen cyclus. Ik had op zaterdag de laatste pil en werd de vrijdag erop (pas) ongesteld. Niks om je zorgen over te maken. Probeer er niet teveel aan te denken, dat kan nl. ook een reden zijn waarom je menstruatie vertraagd is danwel uitblijft.

@ Saba26, je hebt het helemaal goed begrepen, haha ;-) Ik hoef (gelukkig) niet twee volle weken te wachten, het VU rekent 14 dagen vanaf de punctie, dus nu nog 11 wachtdagen voor de bloedtest. Knap dat je je mannetje laat spuiten, mijn man wilde dat ook maar ik wilde dat niet. Uiteindelijk heb ik hem een lege deca spuit gegeven zodat hij zichzelf kon prikken, maar na een half uur kwam het hoge woord eruit; ik durf dit niet, haha.. Overigens hebben we er een goed gevoel bij, alles gaat zo voorspoedig :-D

@ Miesje1979, fijn om te lezen dat de uitgangsecho goed was! Vanaf nu gaat alles in sneltreinvaart, althans zo heb ik e.e.a ervaren. Succes meid! :-)

Geplaatst

@ meisje1979: ben niet aan de pil. Moest dag 21 beginnen met spuiten! Heb zo 2 jaar al een cyclus van 28 dagen, meestal op precies hetzelfde tijdstip. Vandaag is mijn cyclus dag 30 ben dit dus niet gewend.

Geplaatst

@ Rican, haha inderdaad dat doen jullie allebei wat ;-) ben benieuwd hoe hij reageert, denk dat het wel goed komt!

Jammer dat je op je ongi moet wachten,terwijl het eigenlijk al had moeten beginnen!! Hoop voor je dat het snel komt!

@ Miesje, ben benieuwd hoe hij reageert,hij wilde het echt niet doen, maar heb hem overgehaald.

Nu gaat het echt beginnen!! Succes!! Hoop dat je hoofdpijn snel weg is!

Liefs Saba

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb even alles doorgelezen, weer veel gebeurd.

Inge & Tobbert; heel veel sterkte!

Er zijn gisterochtend 4 eitjes gescoord;-) en morgen voor 11 uur horen we of het gelukt is met de deling.

De punctie was ....... heb ook de rest van de dag en vanmiddag nog op bed gelegen.

Ze waren wel heel lief en vroegen of ze moesten stoppen, maar nee natuurlijk niet, we zijn al op de helft dus ga maar gewoon door.

Ik heb het alleen met de verdoving binnenin moeten doen, ben allergisch voor Morfine, tanden op elkaar en tellen;-)

Ga zo weer plat...

Voor iedereen een fijne avond en truste

x Tine

Geplaatst

Tine: wat vervelend dat je het zonder morfine hebt moeten doen! Hoe weet je dat je daar allergisch voor bent? Lijkt me in dit geval knap vervelend!

4 eitjes, spannend zeg hoeveel er bevrucht zijn! Was 4 ook de verwachting?

Rican: ow wat vervelend als je al 2 jaar zo`n keurige cyclus hebt en je moet er nu op wachten! Daar word je vanzelf onrustig van he. Hopelijk komt het snel. heb idd al eens gehoord dat het langer kan duren in combi met de decapeptyl.

Melis: ja het zal nu zeker snel gaan ... ik ben iemand die nogal veel denkt en piekerd en vooruit denkt en ik bedacht me vanmiddag dat als alles voorspoedig verloopt ik zomaar eens over precies 2 weken de punctie kan hebben. Stel dat ik 10 dagen moet stimuleren, dan heb ik rond 4 juli de punctie en dat is vandaag precies 2 weken. En dat gaat snel! Wat ik wel een nadeel vind is dat het precies in de laatste schoolweek valt. Maarja dit gaat voor! Als ik vrijdag 8 juli maar lekker op school kan zijn om afscheid van mn groepje te nemen.

En als ik de punctie heb, dan weet jij al of je eerste poging is gelukt! je klinkt errrrg positief , hopelijk kun je dit volhouden!!!

Geplaatst

Ha miesje

Lastig hè op school.. Ben zelf directeur op een basisschool, en besef hoe lastig dit was geweest als ik nog voor de klas had gestaan.. Heb in het verleden wel vaak mijn klasje in de steek moeten laten voor behandelingen.. Voelde me altijd opgejaagd omdat een collega mijn klas overnam tot ik er weer was.. Dus mijn advies; neem je rust!!! Tien minuten later binnenkomen maakt echt niet meer uit hoor!!

@all

Veel succes allemaal.. Veel actie hier op dit moment! Geweldig! Succes met alle puncties, tp's en fm 's !

Ik moet van het ZH toch nog testen a.s. Donderdag omdat de bloeding toch wat anders dan anders is.. Erens een klein sprankje hoop, terwijl realistisch gezien ik allang weet dat het niet goed is.. Maar... Ergens moet een keer een wonder bestaan toch? En anders eerst lekker op vakantie en dan direct met ons cryootje verder..

X

Geplaatst

Zo de tweede prik zit erin, me mannetje heeft het goed gedaan, alleen bleef ik nu staan,dat was niet echt handig dan is je buik te gespannen dus morgen maar gaan zitten.

En morgen wilt hij het weer doen,hij vond het zelfs leuk hihi

@ melis, o 11 dgn en dan de bloedheet,dat schiet al op! Dan zal dat bij ons ook wel zo zijn. Echt super spannend!!

@ Tine, 4 eitjes, hoop dat ze alle 4 goed delen!! Wanneer hoor je het of je een tp heb en wanneer??

@ Inge, toch nog een klein beetje hoop, succes!! Duim voor je!!

Ik heb nog een vraagje, waar doen jullie de gebruikte spuiten en naalden?? Weet echt niet waar ik het naar toe kan brengen.

En heb last van diaree, hebben daar nog meer meiden last van?? Kan dat van de deca komen?? Heb er eigenlijk nooit last van :-( sorry hoor.

Nu lekker slapen morgen 5u de wekker weer!!

Slaap lekker allemaal.

Liefs Saba

Geplaatst

saba ik heb zelfs 2containers gekregen, 1 in het ziekenhuis en 1 in de apotheek. Het schijnt hier zo te zijn dat je voor het legen 4 euro moet betalen. Heb geen diarree gehad maar wel onrustige darmen dus zou idd de deca kunnen zijn. Trustuh!5uur wekker is errrrrrg vroeg. Inge aha een collega ;) leuk dat je directeur bent, is ook wat makkelijker met naar het zkhuis gaan hoef je geen kinderen in de steek te laten. Heb je ook bijna vakantie? Ik wel nog maar 3weken werken. 1 laatste sprankje hoop om je aan vast te houden....spannend! De wonderen zijn de wereld niet uit en hoop doet leven dus toch maar proberen positief te blijven hoe moeilijk dat ook is. Wie weet wat donderdag brengt! Ik duim nog even verder voor je!

Geplaatst

Ha miesje! Nee geen kinderen in de steek laten, maar de school te laten starten zonder dat ik bij de deur sta te begroeten is toch wel jammer ;-) helaas pindakaas, deze directeur wil ook weleens wat haha

Nog twee weekjes! En dan lekker vakantie, regio midden.. Ben er ook wel aan toe! Jij nog even volhouden.. Moet je nog rapporten schrijven enzo? Gauw doen, voordat je je naar gaat voelen..

X

Geplaatst

Hallo,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ik ben begonnen met mijn 2e IVF poging. Sinds anderhalve week ben ik aan de decapeptine. Ik herken de darmproblemen. Mijn stoelgang is ook niet zo "stevig" als normaal.

30 juni heb ik de uitgangsecho. Ik hoop dat ik dan met de Gonal mag beginnen.

Geplaatst

inge heb groep 3 en die krijgen nog geen echt rapport, alleen het rapportboekje waar ze zelf in werken. Moet nog wat toetsen verwerken en een aantal dossiers bijwerken en dat wil ik deze week idd afmaken zodat ik vlgnde week een tandje lager kan doen. Moet eerlijk zeggen dat ik nu al wat concentratieproblemen heb dus wil het afhebben voordat ik met het echte grote werk (stimuleren) ga beginnen. Lekker nog maar 2 weken, het zuiden mag nog 1weekje langer. Sta jij elke ochtend bij deur? Dan heb je een heel persoonlijke benadering, mooi! Zo, nu is het bedtijd, trusten! X

Geplaatst

Slaap lekker miesje! Ja, elke dag bij de deur! Elk kind even zien, en de ouders.. En had zelf ook altijd groep 3, leuk hè!

Na, nu tijd voor ons eigen kindje ipv die van anderen.. Ook leuk maar anders ;-)

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden