Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@medusa: hoop voor je dar je vandaag een positieve test heb!

@ inge: heb je donderdag nog getest?

Der is ver een hoop gepost hier. Ga het nu even allemaal lezen.

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou dames, het is officieel negatief hoor, wij hebben van het zh een hele late testdatum door gekregen, veel zh hanteren ook 2 weken na punctie aan en die is nu, en negatief, dit dus niet te vroeg getest maar een realistische uitslag.

Ik hoop dat er nu na mij allemaal zwangere zijn :-)

Ik zal niet actief meer mee schrijven maar wel blijven kijken hoe het met jullie gaat.

liefs Medusa

Geplaatst

@pixel: welkom hier! Mijn man is cf patient. Bijna 98% van de cf mannen hebben geen zaadleider. Het zaad zit dus opgesloten in de ballen. We doen dus ICSI met PESA. Dit is onze 1ste poging. Sinds 11 juni spuit ik deca, heb bijna geen bijwerkingen alleeb dat ik sneller moe en. Vanaf vandaag gaan wij gonal-f erbij spuiten. En volgende week zondag hebben wij onze 1ste fm. We gaan dus een beetje ter gelijk op samen met saba. Wie weet zijn we volgende maand alle 3 zwanger! Daar ga ik voor duimen.

Geplaatst

Weer ff naar boven gehaald, voor wie nodig is kan up daten

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : 30 Juni

Melis25: 1 juli (bloedtest)

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Nou meiden, het moet wel wat beter gaan hier

Geplaatst

@ medusa: wat vervelend voor jullie! Laat je weten wanneer jullie je volgende pogibg begint. Zal je volgen, en voor je blijven duimen!

Geplaatst

De volgende poging duurt nog wel ff, helaas moeten wij een maand wachten van het zh, ik wacht nu eerts de ongi af, vandaag de bollen nog en dan stop ik en dan evaluatiegesprek in het zh.

jij heel veel geluk met deze poging liefs

Geplaatst

Ha medusa e.a.

Hè bah een negatieve test! Hier een digitale knuffel!

Ook wij gistern een negatieve test, wist dat ook al wel maar moesten toch nog testen van het ZH. Hebben dinsdagavond een evaluatie met de arts. Wrs een maand gewone cyclus afwachten en dan hopelijk een TP van ons kleine cryootje.. Ben erg aan het bijkomen van de aanslag op mijn lijf. Merk nu pas het verschil, nu alles weg is uit het lijf. Moet er ook even niet aan denken dat we direct door zouden gaan. Eerst even lichamelijk en emotioneel bijkomen van de afgelopen maand vind ik wel prima. Ik schrijf nu ook even niet actief mee, maar lees wel jullie verhalen allemaal. Hoop dat er veel succesverhalen komen, succes allemaal! Ik sluit me hopelijk bij het augustus topic weer lekker aan!

Liefs en x

Inge

Geplaatst

Inge en medusa dit is echt k** heel veel succes met het verwerken hiervan en veel kracht gewenst voor een volgende poging

Ik kom er niet echt aan toe om elke keer op iedereen te reageren ben dan ook de hele week al druk bezig met het pakken van spullen voor onze vakantie wij vertrekken morgen vroeg richting Italië ik kan jullie dan ook niet gelijk laten weten wat de uitslag is heel veel succes iedereen

Geplaatst

Inge en Medusa;

Echt balen dit!!! Gaan jullie even je lichaam op rust stand zetten en ook je geest weer wat rust geven en vast ruimte creeeen voor de volgende poging.... want geef het niet op!!! Ook bij jullie moet het mensje `wonder`een keer voor de deur komen. een firtuele knuf van mij;-)

Veer; Fijne vakantie!!! Geniet er lekker van!!

Melis; Gezellige dag!! De punctie is een ramp geweest.. daarentegen was de tp een lekker warm gekookt eitje;-) en idd mooi 8-cellig:-) Mag nu gaan wachten op wat het gaat brengen;-) of de rode baretten of de ooievaar;-))) Heb nog geen flauw idee, en kan ook niet echt duidelijk zeggen wat ik voel... de pijn aan mijn borsten is van die bolletjes( fijn voor je sex-leven) echt een uitvinding....NOT!!!! Gaan maar gewoon wachten op 5 juli. Bij ons is er niets gezegd over geen sex na de tp, dit zouden ze neem ik aan wel doen wanneer het het proces benadeeld?

Fijne dag

x Tine

Geplaatst

@ Rican... Thx en wie weet zijn er in augustus 3 nieuwe pixels :-) ik ga voor jullie duimen.

Ben sinds woensdag decapeptyl aan t spuiten maar heb beste wel last van misselijkheid, buikpijn en hoofdpijn. Op zich wel goed te doen hoor maar ik hoop niet dat heel veel erger wordt. Yes yes het is voor een goed doel en ook helemaal niet erg maar iets minder bij werking is ook best prettig.

Geplaatst

@ Inge, Medusa, heel veel sterkte, ga duimen voor jullie volgende poging.

Je moet er zoveel voor doen, spuiten ect. en dan heb je een negatieve test, pfffffff echt heel zwaar!!

@ Pixel, ik voel me aardig goed, wel last van mijn darmen maar ja geen misselijkheid ofzo, nog niet althans.

Ik heb hopelijk aanstaande vrijdag de uitgangsecho heb net mijn laatste pil genomen (lekker vroeg hihi, hoop dan eerder ongesteld te zijn :-))

Hoe gaat het met jou???

@ Rican, ja wij lopen aardig gelijk samen met Pixel, ben benieuwd!!

@ Melis, hoe gaat het met jou?? Gelukkig zijn de gonal-f spuiten beter dan, soms doen de deca spuiten echt zeer om te zetten, verschilt per dag maar ja.

Veel plezier op de bruiloft!!

@ Veer, fijne vakantie,geniet er lekker van.

Joepie net de laatste pil geslikt en spuit is weer gezet, nu wachten op ongi, hoop maandag of dinsdag. Dan dag 3 starten met gonal-f. Zet je de deca en gonal-f eigenlijk op de zelfde tijpstip?? Spuit de deca

rond half 9 9uur.

Liefs xx Saba

Geplaatst

Medusa en Inge; ik vind het heel vervelend dat jullie niet zwanger zijn. Hopelijk kunnen jullie nu allebei even goed tot rust komen, en je verdriet een plekje geven. En dan over een tijdje weer vol goede moed aan een nieuwe poging beginnen. Dikke knuffel voor jullie!

Pixel: wat vervelend dat je buikpijn, hoofdpijn en misselijkheid hebt van de deca. Hopelijk gaat het snel over. Jammer genoeg moeten we er veel voor over hebben he!

Veer: fijne vakantie!

Tine: bij ons staat het op de site van het zknhuis dat je beter de eerste 5 dagen na tp geen sex kunt hebben omdat het door het samentrekken van de baarmoeder mis kan gaan bij de innesteling. zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon even algehele onthouding doen.

melis: fijn feestje gehad? leuk een bruiloft op het moment dat je veel afleiding kunt gebruiken! heb je lekker een dagje aan andere dingen kunnen denken, lijkt me!

Geplaatst

Saba: ik moet beide spuiten op hetzelfde tijdstip zetten, gewoon achter elkaar. Kan het nog net niet tegelijk;) haha. Hopelijk word je snel ongesteld! Toen ik de laatste pil op zaterdag pakte, werd ik ook op dinsdag ongesteld dus ik hoop dat het voor jou ook zo op gaat! Succes met wachten haha want ik vond het vervelend om op mn menstruatie te wachten.

Geplaatst

Sorry dames voor mij korte berichtjes en late reacties.. hihi lees soms de berichtjes in de verkeerde volgorde.... Ben er niet helemaal bij vandaag!

Fijne avond allemaal

Liefs pixel

Geplaatst

Lieve meiden wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hoop dat jullie allemaal mooie verhalen schrijven als ik weer terug ben van vakantie zal ik snel komen kijken hoe het met iedereen gaat hier

Geplaatst

Hoi meiden!

@ Tine, ik heb maar het zekere voor het onzeker genomen en geen liefde bedreven (netjes verwoord he?). Ben bang dat ik een eventuele mislukte tp daarvan de schuld ga geven. Is dit je 1e tp? Ik vond het heel bijzonder om een emmy teruggeplaatst te krijgen. Ondanks dat je dat natuurlijk niet kan voelen dat er iets extra's in je buik zit, kreeg ik er wel een heel prettig gevoel bij. Heb jij dat ook gehad? Heb je ook nog cryo's?

@ Inge & Medusa, hoe is het nu met jullie? Al besloten of en wanneer jullie verder gaan met een volgende poging/cryo tp? Denk aan jullie, digiknuffel! :-)

@ Saba, thnx voor asking, met mij gaat alles goed. Op sommige momenten erg onzeker, maar heb besloten gewoon de test a.s. vrijdag af te wachten. Druk maken of nadenken of het wel of niet is gelukt heeft geen zin, dus zonde van mijn tijd/energie. We blijven positief denken en hopen dat dat bijdraagt aan een positieve test. Hoe is het met jou? Wanneer ga je beginnen met de gonal? Heel veel succes meis, nu gaat het snel hoor ;-)

@ miesje1979, ben vorige week weer begonnen met werken (na 1,5 week vakantie :-( ) dus mijn wachtdagen gaan eigenlijk best snel. Ben natuurlijk enorm nieuwsgierig naar de uitslag van de test, maar ben er (gelukkig) niet elk uur van de dag mee bezig. Helaas vonden manlief en ik de bruiloft er zakelijk en formeel dus we waren snel weer weg. We hebben er vervolgens samen een leuke avond van gemaakt en zijn vanuit Arnhem naar Leiden gereden (wat een eind trouwens, pffff) om daar lekker tapas te eten. La Cunanita (zit ook in Amsterdam en Alphen a/d Rijn trouwens), een echte aanrader!

@ veer, hele fijne vakantie en ik hoop dat je terugkomst met het nieuws van een positieve test. Geniet van je welverdiende vakantie.

Fijne dag allemaal, liefs xxx

Geplaatst

Weer ff naar boven gehaald, voor wie nodig is kan up daten

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : 30 Juni

Melis25: 1 juli (bloedtest)

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Geplaatst

@Melis, ben gister ongi geworden, ga morgen zh bellen voor evaluatie gesprek, maar helaas moeten we verplicht maand rusten dus wordt niet eerder dan augustus/september

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden