Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sorry dat ik even niet meer heb geschreven moest het allemaal even verwerken. Het is inderdaad niet gelukt deze poging. Even flink zitten huilen.. maar het lucht wel op. Wij moeten voor een nieuwe poging gaan. Helaas geen cryo's. Volgende week al een evaluatie gesprek.. en dan hoor ik wanneer ik weer mag starten voor een nieuwe en laatste poging.

Lief al die berichtjes die jullie voor me achterlaten. Waardeer ik !!

Hou jullie zekers in de gaten op de site. Iedereen heel veel sterkt.

Liefs Tobbert.

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Saba; bloedheet? Hahaha, jij maakt er helemaal een mooi verhaal van, zeg ;-) Heb je inmiddels al een gele naaldcontainer gehaald bij de apotheek?

@ Tine; hoe is de celdeling van je 4 eitjes gegaan? Zijn ze allemaal gedeeld? Blijft toch één van de spannendste momenten tijdens een behandeling vind ik...

@ Inge35; succes donderdag met de test, ik hoop op een wonder voor je/jullie :-)

@ Medusa; heb je al stiekem getest? :P

@ Matroosje; welkom bij deze topic. Succes met je 2e IVF behandeling. Je kan hier veel info, mooie en minder mooie verhalen vinden, maar het allerbelangrijkste zijn de lieve meiden hier die er voor je zijn als je ze nodig hebt! :-)

@ Tobber; ik denk aan je! Liefs

Geplaatst

Zo, mn vriendin doet post lopen, en ze heeft er door de vakantie een wijk bij, heb haar vanmorgen helopen, maar heb nu best last van mn buik nu.

Geplaatst

Matroosje; welkom op dit forum, je kunt hier heel veel aan hebben! En succes met de 2e IVF.

Inge; duim extra hard voor je dat de test donderdag positief is, en dat er idd wondertjes bestaan en uiteindelijk uitkomen!

Melis/Saba; 1 eitje heeft zich gedeeld, en morgen de tp. Ten slotte heb je er ook maar 1tje nodig toch?;-)

Medusa; en en en???

En wat de `stoelgang`betreft... ben ook constant aan de formule 1;-) denk idd dat het van de deca komt.

Fijne dag voor iedereen en allemaal succes

xx Tine

Geplaatst

Hoi Hoi

Jeeminee wat is er weer veel geschreven in de tussentijd, niet bij te houden!

@Inge en Tobbert, balen zeg, heel veel sterkte!

@medusa, het komt nu wel erg dichtbij he, superspannend!

@melis, merk jij al wat?

Ik heb gisteren mijn escape-iui gehad. Het zaad was erg goed gelukkig, 30 milj! Nu maar hopen op een wonder....

Had gisteren wel ontzettende buikpijn, dit begon voor de iui al, us daar lag het niet aan. Ik zat later te denken, misschien was het mijn ''eitjes-sprong'' wel, had immers 4 follikels...

Iedereen erg veel sterkte gewenst de komende tijd!

Geplaatst

@ droompje33; ik merk nog niks, althans geen nieuwe dingen.. Heb wel zere borsten en ben ontzettend moe, lig nu ook in bed half te slapen, haha.. Hoe is de IUI gegaan? Wanneer mag je testen?

Geplaatst

hahahaha, ik weet niet wat het is hoor, maar ik ben zoooooooooooooooooooooooooo moe... :s

kan de hele dag wel slapen ;-)

lekker geslapen medusa?

Geplaatst

Lieve allemaal

Jeetje wat zijn jullie fantieke schrijver zeg! haha

Kan het echt niet meer bijhouden.....

Voor degene die negatief getest hebben, Tobbert en Inge, heel veel sterkte!

Ik ga een andere keer wel inlezen, heb nog steeds veel hoofdpijn als ik klaar ben met werken heb ik de PC wel weer genoeg gezien die dag. Soms lijkt het wel migraine..

Verder gaat alles volgens mij prima, sinds zat gestart met de puregon en kan het zijn dat ik daar al wat van merk of houd ik mezelf voor de gek. Ook erg aannemelijk hahaha

Wil iedereen nog even heel veel succes wensen!

Geplaatst

Tine:Succes morgen! En idd, het hoeft er maar 1 te zijn! Dus daar gaan we voor! Voel je je inmiddels weer wat beter? Ik moest even heel hard lachen om je formule 1 opmerking woehahaha, erg sterk! Die had ik nog nooit gehoord.

Melis: Die bolletjes kunnen vermoeidheidsklachten veroorzaken, evenals pijnlijke borsten. Overigens kun je dit ook van de pregnyl krijgen. Helaas liet ik me door dit soort symptomen altijd behoorlijk in de war maken... waardoor de teleurstelling voor mij altijd erg groot was.

tobbert: sterkte meid! Een nieuwe , en tevens laatste poging lijkt me erg confronterend. Ik hoop dat die poging je mag brengen waar je al zo lang op wacht!

Matroos: welkom hier, je kunt hier je verhaal lekker kwijt en vindt er veel herkenning.

Eve: spannend he, en je weet idd niet wat je lichaam allemaal doet.... voel je wat groeien, voel je niks groeien, hoort het er allemaall bij, heel onzeker allemaal he!

Inge; ook groep 3 gehad, bijzonder jaar vind je niet? Heb het dit jaar voor het eerst sinds jaren gehad, heb hiervoor 5 jaar groep 1/2 gehad maar eerlijk gezegd is groep 3 op dit moment meer mijn ding. Je krijgt er zoveel voldoening en energie van, en dat heeft me dit jaar waarin ik veel teleurstellingen heb moeten verwerken er behoorlijk doorheen geholpen! Hoe voel je je nu? Beetje ontspannen, of gieren de zenuwen door je lijf?

Droompje: ja je kunt best buikpijn hebben gehad van 4 eitjes! Ik had al altijd mega veel buikpijn van maar 1 eitje, dus ik kan me voorstellen hoe je je met 4 eitjes voelt. en nu het wachtbankje.... spannend he! Ik duim voor je!

Medusa; hoe issie bij jou?

Morgen start ik met de puregon. Ben benieuwd wat ik daarvan mag verwachten. Heb het tijdens de laatste 3 IUIs ook gespoten en er amper bijwerkingen van gehad. Dacht dat ik altijd 50 eenheden spoot, maar kan het me niet meer herinneren. Maar vanaf morgen 100 eenheden. We starten lekker rustig aan,omdat ik bij de iuis altijd erg snel ging. Op dag 10 al een eisprong/IUI dat was behoorlijk snel. Of rustig... in het zknhuis zeggen ze dat dit een rustige startdosering is, heb er geen idee van eerlijk gezegd.

Geplaatst

Succes morgen met je tp Tine.

Matroosje welkom, klets gezellig mee.

Eve, ja spannend wat je wel of niet voelt, ik word er zelf ook gek van.

Droompje ik heb bijna alle keer bij iui behoorlijk buikpijn gehad soms ging het na 1 dag over maar soms pas naar een paar dagen

Miesje, wat een lage dosis puregon ga jij spuiten, bij ons is de standaart start 150 e, heel veel succes in ieder geval.

Ik heb vandaag een test gedaan, veelset vroeg natuurlijk en was negatief, en stomme must ben ik ook, verder voel ik van alles in mn buik, ongi gevoel trekkerig links en rechts en gewoon zeurederig onderin, maar ja komt dat door de bollen of niet, zucht ik word er gek van.

Raba, hoe gaat het met plassen??

Saba hoe gaat het met spuiten?? doet manlief het nog voor je of doe je het al zelf???

Geplaatst

medusa je bent ook wel heel erg vroeg hoor emt testen vind je het niet vervelend om dan naar zo'n negatieve test te moeten kijken

eve ja wat kun je al voelen en wat voel je echt je lichaam kan je goed voor de gek houden in ieder geval

tine succes met de tp

melis ja die bollen kunnen fijn overal voor zorgen zelf gebruik ik nu lutinus, vorige keren ook die bolletjes, en heb hier echt last van veel bijwerkingen en dat moet zijn is zo herkenbaar las zelf vandaag op de bank ook in te dutten

verder alle nieuwe welkom en iedereen weer veel succes

ben bang dat ik jllie niet gelijk kan melden hoe de uitslag van de test is omdat wij zondag op vakantie gaan voor 2 weken maar als het lukt om ergens internet te vinden (zitten in het buitenland) dan laat ik het jullie natuurlijk zo snel mogelijk weten

Geplaatst

Ja ik baal als een stekker dat ik getest heb, maar ja is niet anders, over paar daagjes weer.

lekker veer op vakantie.... geniet ervan en hoop dat jullie mooi weer hebben, en dat je met goed nieuws thuis komt :-)

Geplaatst

@ medusa: hoop dat je test over een paar dagen positief is! Ga voor je duimen.

Ben vandaag ongi geworden! Ben zo blij! Ik mag nu zaterdag beginnen met Gonal-f!

Geplaatst

Stom he, dat je blij bent met je ongi, ik vond het een raar gevoel toen ik dus ook mocht starten, je wilt al heeeel lang niet dat je ongi wordt en nu ineesn erg blij :-)

Succes met het starten van je poging Rican

Geplaatst

Weer ff naar boven gehaald, voor wie nodig is kan up daten

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : 29 Juni

Veer : 30 Juni

Melis25: 1 juli (bloedtest)

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Geplaatst

Rican: fijn he dat je ongesteld bent geworden! Kun je weer een stapje verder gaan! Krijg jij niet eerst een uitgangsecho voordat je mag stimuleren?

Medusa; ja het nadeel van zo vroeg testen is dat je idd teleurgesteld kunt worden. Gelukkig weet je dat je te vroeg bent en kun je nog even hoop op een goede afloop houden! Ik start met zo`n lage dosering omdat ik tijdens de eerste hormoonstimulatie dreigende overstimulatie heb gehad. Ik had 6 grote dominante follikels en liep krom van de buikpijn. Dat was bij de IUI en met fostimon maar daar heb ik me zo naar van gevoeld dat ik liever rustig aan doe. Daarnaast had ik van puregon ook steeds een snelle cyclus, vaak al een IUI op dag 9/10. Het zknhuis vind het verstandiger om rustig te starten zodat we het eventueel na een week kunnen verhogen. Ben ik heel blij mee maar anderzijds voel ik me ook een beetje onzeker. Dadelijk hebben we maar een paar eitjes. Maar ach we zullen wel zien, probeer maar niet te veel te piekeren. Bovendien zag ze tijdens de echo maandag al 10 kleine follikels , 4 links en 6 rechts. Dus die zullen nu gestimuleerd gaan worden lijkt me.

Merk uiteraard nog niks van de eerste keer puregon. Was wel blij met het naaldje, is toch een ander naaldje dan de deca, hij glijdt er veel makkelijker in. Erg prettig. Zie nu trouwens heel wat rode stipjes op mijn buik van het spuiten. Overal waar een naaldje is geweest staat een stipje...ach ja als die stipjes voor een baby zorgen hoor je mij niet klagen:)

Geplaatst

@ medusa: indd! Heb me man ook nog nooit zo blij gezien met me ongi! Hihi Dank je wel.

@ meisje1979: nee die krijg ik niet. Ik mag zaterdag gewoon beginnen met gonal en 3 juli hebben we onze 1ste fm. Waarom heb jij eerst een uitgangsecho en waar kijken ze dan naar? Hoe ver ben jij nu met de behandeling?

Geplaatst

Niet ieder zh doet een uitgansecho, allen als er dan een rede is als bijvoorbeeld in het verleden cyctes, wij hebben ook uitgangsecho, ze kijken naar de dikte van je bms en hoe je eilieders eruit zien en aantal start follikels.

Geplaatst

Weer ff naar boven gehaald, voor wie nodig is kan up daten

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Medusa : 27 Mei puregon

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca

Veer : 06 Juni Puregon

Veer : 07 Juni orgalutran

Miesje : 08 Juni Deca

Miesje : ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : 30 Juni

Melis25: 1 juli (bloedtest)

raba: 4 juli

Droompje : 4 juli

Nou meiden, het moet wel wat beter gaan hier

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden