Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ PixelEgelmeers, en is het gelukt om niet meer te roken vanaf vandaag? Als je iets echt wil, dan kan je het. Zo ben ik ook een half jaar geleden "cold turkey" gestopt en ik heb er geen dag moeite mee gehad! Ik denk dat nicotine wel degelijk invloed heeft op de behandeling, ongeacht in welk stadium je zit. Je lichaam heeft een aantal weken nodig om de giftige stoffen uit je lichaam te drijven, dus hoe eerder je stopt hoe beter! Je kan 't, ik heb er vertrouwen! :-)

Hoe is je echo vandaag gegaan? Mag je ook starten met de gonal-f? Hadden ze al een aantal follikels gezien of hebben ze geen voorspellingen gedaan qua aantal follikels?

@ matroosje, leuk om weer een berichtje van je te lezen! Hoe is het met je? Is er voor jou al bekend wanneer je de punctie hebt?

@ miesje1979, gefeliciteerd met de bevruchting(en). Fijn om te lezen dat de punctie je is meegevallen, altijd fijn om te lezen voor de meiden die de punctie nog moeten ondergaan. Vrijdag dus een spannende dag voor je/jullie. Leuk hoor! :-)

@ bird, gefeliciteerd met je 9 eicellen, wauw! Hopen op een mooi aantal bevruchtingen! Ook voor jou spannende tijden dus...

@ Rican, succes met het spuiten van de pregnyl vanavond!

@ saba, het kan heel goed zijn dat je nog niks voelt hoor.. Je spuit nog niet heel lang de gonal-f, meeste meiden voelen pas de laatste dagen hun eierstokken. Niks om je zorgen over te maken, a.s. zaterdag kan je zien hoe het gaat!

@ eve, vervelend zeg dat de punctie je zo zwaar is gevallen :-( Maar het resultaat mag er zeker zijn, 6 eicellen!! Doe lekker rustig aan de komende dagen. Ik duim voor je voor een mooi aantal bevruchtingen!

Hier alles goed.. Morgen krijg ik bezoek van een consulente van Moeders voor Moeders. Kan niet wachten om te beginnen zodat er uiteindelijk weer meiden, net als ons, geholpen kunnen worden met pregnyl injecties!

Gaan jullie vanavond ook weer Babyboom kijken? Ik zit elke woensdag stipt om 20.30 uur aan de buis gekluisterd samen met manlief, wij kijken echt elke aflevering!

Fijne avond meiden...

Liefs Melissa

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

De punctie is echt meegevallen. Het morfine infuus is echt een aanrader. Bij een stuk of vier eiblaasjes was het even gemeen. Maar volgens mij heeft het maar vijf minuten geduurd.

Het resultaat is top, veertien eicellen. We horen zaterdag pas of er goede emmy's bij zitten. Als die er zijn krijgen we op zaterdag dan ook de TP.

Super spannend ik hang hier nu op de bank en ben super aan het duimen voor ons allemaal. Succes allemaal.

Dikke knuffel dede

Geplaatst

@ melis, ja nog een paar daagjes wachten dan weet ik het. Had er in ieder geval al 4.

@ dederika, dat is mooi!! Hoop dat er veel bevrucht worden!!

Liefs saba

Geplaatst

Hey meiden,

De echo was helemaal goed vandaag, geen follikels te zien (ook geen voorspelling over gehad), baarmoeder zag er goed uit en de eierstokken waren rustig zoals het moet zijn.... Toppie dus. We zijn gestart met Gonal-F Jippie de Pippe, weer een stapje verder!!!!

Het roken is mij vandaag ook gelukt en het kost mij eigenlijk geen moeite, op naar dag 2 :-)

@Melis Ja zeker gaan wij ook babyboom kijken, zal wel weer janken worden hihi maar ja dat hoort erbij he :-)

Hoe voel je je? Goed man dat je moeders voor moeders gaat doen! Heb het toevallig met mijn moeder er over gehad dat ik dat straks ook heel graag zou willen doen. We weten ten slotte hoe belangrijk het is. Maar goed, laat ik eerst maar even afwachten of we dit traject goed volbrengen.

@Dederika Top score dus.... super zeg. Op naar goed nieuws voor de zaterdag.... Enuhu dat infuus zal ik onthouden, ben niet zo een held in het ziekenhuis namelijk :-)

@Matroosje Een beetje geslapen? Ja die Babyboom afleveringen zijn niet altijd even makkelijk om te kijken. Fijne en leuke is wel dat mijn vriendinnen het ook kijken en zo helemaal goed kunnen zien hoe het hele traject ivf verloopt.

@Miesje Helemaal TOP , wat leuk om te horen/lezen. Op naar de vrijdag, nog 2 nachtjes slapen. Succes meid!

@Bird Fijn dat het mee viel, hopelijk maar je zaterdag de laaste stap zetten... duim voor je.

@Saba Ja dat stoppen met roken, tis wat. Vandaag ging mij goed af maar eerlijk is eerlijk, dat is pas 1 dag. Spannend zaterdag je eerste fm, ik mag volgende week woensdag voor de eerste fm. Schiet nu echt op he bij ons allemaal.....

@Rican rustig aan doen dan he!!!! :-) Hoop zo voor jullie dat je vrijdag de punctie mag doen, duim voor je!

@Eve Shit zeg dat het zo tegen is gevallen.... hmmm zo zie maar dat elke keer anders kan zijn en elk lichaam anders reageert. Hopelijk komt er snel goed nieuws... rust maar lekker uit... We gaan voor de tp zaterdag, hoop het zo voor je.

Meiden, het was weer een spannende dag en het zullen ook spannende dagen worden voor ons allemaal.

Heel veel succes iedereen en ik duim voor jullie allemaal.

Liefs Pixel

Geplaatst

@ dederika: dat is fijn. Ga voor je duimen dat je tp heb?

Heb net pregnyl gespoten. Het deed helemaal geen pijn. Van de meeste vrouwen hoor ik dat het een gemeen injectie is. Nu ben ik bang dat het verkeerd is gegaan. Zijn er nog meer meiden die deze spuit niet als vervelend hebben ervaren? Misschien heb ik wel last van spanning voor vrijdag en maak ik me voor niks druk!

Geplaatst
Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca / 27 Mei puregon

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca / 2 Juli Gonal-F 300

Veer : 06 Juni Puregon / 07 Juni orgalutran

Matroosje: 10 juni Decapaptyl; 30 juni Gonal-f

Miesje : 08 Juni Deca / ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

PixelEgelmeers: 22 juni deca en 6 juli gonal-f

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Matroosje: 8 juli

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli - 6 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni - 29 juni - 1 juli - 4 juli

Saba: 9 Juli -

PixelEgelmeers: 13 juli -

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

Meisje1979: 5 juli

Dederika: 6 juli

Eve: 6 juli

Appel:6 juli

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : Zwanger!

Melis25: Zwanger!

raba: -

Droompje : 4 juli

....

Geplaatst

@ saba: schiet nu voor jouw ook op! A.s zaterdag je 1ste fm! Ga voor je duimen dat alles er goed uit ziet!

@ pixel: ga ik cker doen. Doe alleen nog de hondje uitlaten en koken voor de rest wordt het bank hangen en lekker in bed liggen. Het is nu ook voor jou echt gestart! Je zult zien dat je zo de punctie heb! Ga voor je duimen!

Geplaatst

rican ik werd er ook onzeker van, en na de pregnyl voelde ik mijn eierstokken ook niet meer. Had zowieso geen echte buikpijn maar het was wel gevoelig maar door de pregnyl was het weg, en ik dacht even dat mn eitjes ook verdwenen waren, maar dt was natuurlijk niet zo. Misschien krijg jij dat ook nog en dan weet je bij deze dat ook dat erbij kan horen!

Geplaatst

@ pixel, dat is mooi, ook begonnen met de gonal-f!! Nu schiet het zeker op voor ons!! Hoop dat alles verder ook voorspoedig verloopt!!

@ rican, ja echt, morgen lekker vrij en die dagen gaan altijd snel dus :-) bijna zaterdag haha. Spannend he jij bijna de tp!! Je zal de pregnyl wel goed gespoten hebben toch?!!

Liefs saba

Geplaatst

Zo, net terug uit het ziekenhuis. Er waren 17 folliekels, dus daar zou genoeg moeten zijn om mooie eicellen te genereren. Nog even een bloedtest gehad, en afhankelijk van mijn bloedwaarden zondag of maandag de punctie. Ik heb nog steeds amper last, behalve een beetje een drukkend gevoel af en toe. :happy8:

Vanmiddag weet ik meer.

Geplaatst

Hoi matroosje,

Wat een super aantal, wat fijn dat je er niet al teveel last van hebt.

Ik ga voor mooie eicellen duimen.

Dikke knuf dede

Geplaatst

@matroosje. Woh dat zijn er veel. Daar zitten vast wat mooie eicellen bij

@pixel. Fijn dat je mag beginnen. Spannend

@ dederika, eve en appel. Hebben jullie al gehoord hoeveel er bevrucht zijn? En hoe laat jullie zaterdag de tp hebben.

Ik ben gisteren gebeld dat er 6 van de 9 bevrucht zijn. Dus nu afwachten. Zaterdag om 9:30 de tp. We gaan vannacht naar het concert van prince in ahoy, dus ben benieuwd of ik een beetje wakker ben :-)

Geplaatst

@ matroosje, dat is een heel mooi aantal!!! Hoop dat er veel bevrucht worden!!

@ bird, 6 bevrucht super!!! succes morgen,geniet van de tp ;-)

Liefs saba

Geplaatst

@ matroosje, wauw!! Hoop dat er mooie eicellen inzitten. Succes

@Bird, 6 bevruchtingen super hoor! Ontvangen hem met open armen morgen! Succes

@ de rest, heb me eerlijk gezegd niet zo ingelezen maar denk echt aan jullie! Vind het lastig om alles bij te houden. het lijstje is al aardig verouderd denk ik

Vandaag gesproken met het lab, er zijn 5 eicellen bevrucht (van de 6) en 4 daarvan hebben zich gedeeld. Ze hopen dat de andere nog bij gaat trekken maar ga er niet vanuit. ben al helemaal blij het het resultaat! Zondag heb ik de TP...... Hoop dat mini me zich thuis gaat voelen in mijn buik.....

Geplaatst

Hallo dames,

Vanmorgen de punctie gehad. De rechter kant viel mee. De linkerkant deed meer pijn. Ze hebben ze ook niet allemaal weg gehaald, omdat ze der niet makkelijk bij konden en ze al genoeg hadden.

Binnen 1 uur kregen we te horen dat er 18 eicellen zijn gevonden. En dat manlief een acuta pesa moest ondergaan. Gelukkig hadden ze bij 1 prik genoeg zaadcellen. Het is nu afwachten tot zondag of er een bevruchting heeft plaats gevonden. Hopelijk maandag de terug plaatsing.

Ga nu even slapen en lees vanavond het topic door!

Geplaatst

Rican, wat fantastisch. 18 eicellen!!!!

Rust lekker uit en je man ook. Nu weer wachten tot zondag.......heel veel succes!

Geplaatst

Wow wat een positieve berichten hier! Ga ik ook even lekker aan meedoen;)

Rican: wat een mooie opbrengst zeg! super! wel zielig voor je man, is dat hetzelfde als dat laatst bij babyboom was? dus dat de zaadjes rechtstreeks uit de testikels gehaald worden, of was dit weer een andere techniek? fijn dat het kan overigens, maar wel heel sneu voor je man. hopelijk heeft hij er verder geen last van.

matroosje: zo, jij doet het ook goed zeg! wauw! super.

eve : spannend he, hopelijk delen de anderen zich ook nog even lekker door! maar 4 is zowieso al een mooie score, toch!

saba; genoten van je vrije dag? morgen fm , spannend alvast veel succes!

bird: jij ook al zo`n goed nieuws, fijn hoor meid!

Ik heb vanmorgen een topembryo teruggeplaatst gekregen!!! Ben helemaal blij! en we hebben 1 cryo!

Uiteindelijk is gekozen voor icsi. Het zaad was niet goed genoeg voor ivf, de normen zijn erg streng in ons zkh. We hadden het al een beetje zien aankomen omdat mijn vriend twee keer een potje moest inleveren.

Ik vind icsi prima en heb er totaal geen moeite mee, maar vind het wel vreemd dat het nu met icsi gebeurd terwijl we altijd dachten dat er geen probleem was. Blijkbaar waren de zwemmers nu niet helemaal in orde. Misschien hebben we in die 3 jaar dan toch niet altijd een eerlijke kans gehad en hebben we nu wel een eerlijke kans.

Over 2 weken zullen we het weten, ik hoop dat ik de wachtweken zonder al te veel spanningen en hersenspinsels doorkom!

Geplaatst

Hoi miesje, wat gaaf een top embryo en nog een cryo. Helemaal top. Ik ga voor je duimen.

Bij ons is ook op de dag van de punctie besloten voor isci. Op dit moment zit ik nog volop in spanning. Morgen komt hopelijk een positief telefoontje van het zh. Met ook een tp met een top embryo.

Dikke knuf dede

Geplaatst

@ eve, wat goed!! Hoop dat die andere ook nog meedeeld!! Maar wat een mooi resultaat!!

@ rican, dat zijn er heel veel!! Top!! Nu afwachten hoop dat ze goed gaan delen!!

@ miesje, heb lekker genoten, kwam half 11 pas mijn bedje uit :-) daarna lkkr geluierd, aardig last van m"n buik ook vandaag, en half 4 heb ik weer geslapen tot 5uur had t vast nodig!! Nu hopen dat ik vanavond nog kan slapen,ben heel erg benieuwd wat er morgen te zien is!!

Hopen dat hij bij jou lekker blijft zitten!! En nog een cryo super!! Hopen dat die nu niet nodig is ;-) doe lekker rustig aan!! En hopelijk over 2 wkn een postieve test!!

@ dederika, spannend hoop op een goed telefoontje morgen!!

Liefs saba

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een goede en spannende berichten allemaal, we zijn allemaal goed op weg!!!!

Succes allemaal de komende dagen en again.... hopelijk weer een aantal pixels onderweg :-)

Ik voel me goed en de Gonal-F met bijwerkingen valt reuze mee. Hoop dat het goed zijn werk aan het doen is..... op naar de woensdag maar dat duurt nog even.

Fijn weekend

Liefs Pixel

Ps jullie zijn allemaal TOPPERS!!!!! En zo is het! :-)

Geplaatst

Hè meiden wat zijn jullie allemaal alweer goed op weg

Voor de meiden die een tp hebben gehad succes in de ww dat die maar lekker snel mogen gaan

Voor de meiden die binnenkort (vandaag toch?) horen of ze tp hebben heel veel succes en hopelijk hebben jullie niet al teveel last meer van de punctie

Als ik me niet vergis ook 2meiden de punctie binnenkort succes dat er een mooi aantal geoost wordt

Voor iedereen die net of al een tijdje aan het spuiten is ook succes jullie zijn een stapje dichterbij

Echt iedereen heel veel succes ik blijf jullie verhalen lezen en hopelijk komen er meer groene bij

Geplaatst

Hoi saba succes vandaag bij je eerste fm. Het wachten op een telefoontje is echt super spannend. Binnen nu en anderhalf uur weten we of we nog op de goede weg zijn.

Ik duim voor mooie folikels. Dikke knuf dede

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden