Ga naar inhoud

wie start er mei/juni

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ miesje1979; heel herkenbaar dat je alle verhalen over puncties e.d. van anderen leest en eventueel ook op jezelf betrekt. De dag voor mijn punctie schreef iemand een ervaring over haar punctie, die was hel. Ik heb toen uit angst een halve dag gejankt. Je moet het gewoon zelf meemaken, iedereen ervaart het natuurlijk anders. Ik vond de punctie een belangrijke stap in dit proces, er hangt veel van dat onderdeel af. Kortom, een spannende tijd die komen gaat. Heel veel succes en probeer er ook van te genieten (alles gaat nl. al zo snel). Bij mijn punctie kreeg ik geen eendenbek, alleen het echo-apparaat met de bijbehorende attributen natuurlijk! Bij de TP had ik die wel, maar voelde er weinig van!

@ saba, moeheid.. Ik weet er alles van! Zowel tijdens het spuiten van de hormenen, als na de punctie maar ook nu! En dat zal voorlopig wel ff blijven aanhouden, maar ik vind het totaal geen probleem. Sterker nog, soms lig ik al om 21.00 uur in bed, *schaam, schaam, schaam*.. Nog een paar uurtjes en dan mag nr. 2 a 300IE er alweer in. Zet 'm op!

@ PixelEgelmeers; hier alles goed hoor meid.. Heb niet zoveel te melden. Ben (nog) niet misselijk, behalve als ik te lang wacht met eten. Verder alleen een beetje moe. Hoe is het met jou? Hoop voor je dat a.s. woensdag ook met de gonal mag beginnen, dan zul je merken dat het "echte" werk gaat beginnen.

Meiden, geniet van jullie zondag!

• Reacties 984
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Neeeeeeeee Raba, zo bedoel ik het helemaal niet schat!!

Probeer er alleen mee aan te geven dat het juist NIET nodig om je vanwege andermans verhalen bang te maken. Het is juist zo fijn dat alle meiden hun verhalen/ervaringen hier kunnen delen, daarmee kunnen we elkaar alleen maar steunen.

Ik had juist heel erg met je te doen toen ik dat las!

Geplaatst

@ miesje, ja erg he, zoveel slapen en nog moe,vandaag ook weer erg moe op 't werk. Morgen de punctie voor jou! Spannend!! Succes!!

@ pixel, ja gaat goed, voel nog niet zo heel veel behalve dan dat ik heel erg moe ben, en af en toe wat steken en een beetje hoofdpijn. Hoop dat het zo blijft het is nog te doen!

Heb zaterdag mijn eerste fm,ben echt benieuwd!! Jij woensdag een echo toch???

En de gonal-f spuiten zijn echt 10 keer beter, vind de deca ook soms pijnlijk.

@ melis, inderdaad de tweede 300E zit er weer in, vind het wel veel spannender worden, als ik dan voor maar 12 dgn gonal-f heb tel je elke dag af, en dan is de punctie al.

Liefs saba

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca / 27 Mei puregon

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca / 2 Juli Gonal-F 300

Veer : 06 Juni Puregon / 07 Juni orgalutran

Matroosje: 10 juni Decapaptyl; 30 juni Gonal-f

Miesje : 08 Juni Deca / ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

PixelEgelmeers: 22 juni deca en 6 juli gonal-f?

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Matroosje: 8 juli

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli - 6 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni - 29 juni - 1 juli - 4 juli

Saba: 9 Juli -

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : Zwanger!

Melis25: Zwanger!

raba: -

Droompje : 4 juli

Geplaatst (aangepast)

@Dederika: Misschien een beetje een late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan. Ik heb de eerste keer dat ik Deca spoot ook een heel erg heftige reactie gehad. Ik kreeg toen het advies om als je het hebt ingespoten 10 tellen te wachten en dan met een rukje de naald uit je lichaam te halen. Dit zorgt er voor dat je huid niet in contact komt met de decapeptyl. Het heeft bij mij geholpen. Ik heb sinds ik dat doe geen last meer van irritaties. De medicijnen die ik moet spuiten haal ik pas uit de koelkast als ik ze nodig heb. Ik heb er niet echt last van dat de vloeistof koud is als ik het inspuit.

Ego: Ik heb nu drie dagen Gonal-f gespoten. Ik heb tot nu toe weinig last van de hormonen. De vorige behandeling was ik extreem moe, toen heb ik 14 dagen alleen maar geslapen. Nu voel ik alleen af en toe mijn eierstokken een beetje rommelen, heb een beetje een opgezette buik en de stoelgang gaat niet helemaal soepel. Maar tot nu toe valt met die kwaaltjes prima te leven :happy3:

aangepast door Matroosje
Aanvulling op oorspronkelijke tekst.
Geplaatst

@Saba de vermoeidheid gaat mij nu ook parten spelen. Maar het is fijn om te weten dat het redelijk normaal is. Mijn eierstokken zijn behoorlijk gevoelig, ik voel me af en toe een behoorlijk oud en saai mens. Maar goed we blijven ervoor gaan.

@

Geplaatst

@Rican wat een goed nieuws tien aan allebei de kanten, heb je last van pijnlijke eierstokken?

@PixelEgelmeers mijn tweede fm was top, heb in totaal vijf mooie eiblaasjes. De grootste was 17 mm dus we krijgen woensdagochtend de punctie. Spannend of er een bevruchting plaats vindt.

Meiden bedankt voor de deca tips, heb er veel aangehad. Vanavond gelukkig de laatste.

Dikke knuffel voor allemaal

Geplaatst

Hallo dames,

Mijn vierde Fm was top!! Afgelopen weekend een dikke spurt gehad en er zitten er nu 13!! 2 Daarvan wel te groot dus daar hoeven we niets van te verwachten, maar ben echt helemaal blij haha

Vanavond de pregnyl erin en woensdag de punctie. Vind het nu toch wel spannend worden.

Zal straks even alles weer bijlezen en reageren nu eerst met de voetjes omhoog....

Geplaatst

@ dederika, ja inderdaad heel lastig die vermoeidheid maar het hoort erbij, dus ook last van pijnlijke eierstokken?? Heb vrijdag ook maar een dag vrij genomen, dan ben ik de hele week al gonal-f aan het spuiten dus ben daar ook wel bang voor, maar ja tot nu toe valt het mee.

@ eve, wat goed!! Spannend woensdag!! Hoop dat er veel bevrucht worden, en dat de punctie meevalt!! Succes in ieder geval!!

Liefs saba

Geplaatst

Dederika en Eve wat spannend! Goed nieuws dus bij jullie beiden, te gek zeg! Hopelijk een mooie punctie overmorgen!

Saba; lekker een dagje vrij, vrijdag! Soms heb je dat gewoon ook ff nodig he. Ik was overigens heel blij dat ik kon blijven werken want de afleiding kon ik goed gebruiken.

Melis: gek genoeg 'geniet' ik ook van iedere stap en verheug ik me als ik weer een stapje verder mag gaan. ik laat me overigens niet bang maken door verhalen over puncties hoor, iedereen beleeft het toch op zijn eigen manier. Ik heb me voor de hsg heel bang gemaakt, voor de kijkoperatie ook simpelweg door verhalen op internet te lezen en mijn ervaring was dat het allemaal reuze meeviel. Dus bij dit ga ik ook met die instelling. En als het tegenvalt... dan zien we dan wel weer. Een bevalling zal echt wel veel pijnlijker zijn denk ik dus dat is dan meteen een goede voorbereiding;)

Hier nemen de zenuwen wat toe, vind het spannend worden. Ben niet zo zeer bang voor de punctie, maar meer voor de verdoving. Ben een controlefreak enben bang om de controle morgen te verliezen. Ik weet niet wat ik kan verwachten over hoe ik me ga voelen als ik verdoofd ben en dat vind ik heel eng... maarja dat is dan weer een overwinning als ik het achter de rug heb.

Heb vandaag nog lekker gewerkt, daar was ik heel blij mee dat dat nog kon. Heb echt vrijwel geen buikpijn en vandaag lijkt het nog minder te zijn geworden, ben zelfs een beetje bang dat mijn follikels weg zijn. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, toch?

Geplaatst

@ Dederika.... goed te horen... spannend hoor de woensdag, ik zal voor jullie duimen. Wij hebben woe de eerste echo, hopelijk mogen we starten met de Gonal-F, weer een stapje dichterbij :-)

@Eve... ook woensdag de punctie, net als dederika. Jullie gaan gelijk op! Spannend.... en ook voor jullie zal ik duimen woensdag. Suc6

@Saba.... ja inderdaad, woe de eerste echo, ben benieuwd. Jij zaterdag de eerste fm, ook spannend. Het schiet al op voor ons allemaal.... hopelijk zijn er binnen nu en 2,5 week een heleboel pixel onderweg. :-)

liefs Pixel

Geplaatst

Wat gebeurt er toch veel de komende week!!

Meisje, heel veel succes morgen met de punctie. Het is toch altijd weer spannend.

Kan me voorstellen dat je een beetje nerveus bent, weet je wat voor een verdoving je gaat krijgen? En je hoeft echt niet bang te zijn dat je follikels weg zijn, die zitten er echt nog wel. Mogen er maar mooie eicellen inzitten en bevrucht raken! Zal voor je duimen...

Saba, Hoe is het nu met het spuiten? Groot gelijk dat de vrijdag lekker vrij hebt genomen, geniet er lekker van en pak de rust die je nodig hebt! Zaterdag je eerste FM spannend hoor, voel je al wat?

Pixel, hoop dat je overmorgen te horen krijgt dat je mag starten met stimuleren! Weer een stapje dichterbij.

Matroosje, fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Wanneer heb je de eerste FM?

Appel, hoe is het met jou?

Melis, kun je het al een beetje geloven? Hoe voel je je en heb je het al iemand verteld of ga je de echo afwachten?

Dederika, jij ook woensdag de punctie!!!!!! Dan gaan we gelijk op! Hoelaat moet jij je melden? Heb inmiddels de pregnyl erin zitten. las dat jij ook nog de deco moest spuiten vandaag? Ik niet, alleen de pregnyl. Soms is het toch wel vreemd om te lezen hoe verschillend alle ziekenhuizen te werk gaan. Ga je vanaf de punctie ook de bolletjes gebruiken? Heel veel succes woensdag,

Als ik iemand vergeten ben, sorry.....

Geplaatst

Start hormonen:

Roxanne: 4 Mei Deca 11Mei GONAL F 225

Medusa : 15 mei Deca / 27 Mei puregon

Raba : 20 mei deca/ 4 juni Gonal f 225

Tobbert : 20mei Gonal F / Cetrotide

Melis25: 23 deca / 4 juni Gonal-F 150

Inge : 26 mei gonal-f/cetro cide

Rican : 11 juni deca / 25 juni Gonal f 112,5

Saba : 19 juni deca / 2 Juli Gonal-F 300

Veer : 06 Juni Puregon / 07 Juni orgalutran

Matroosje: 10 juni Decapaptyl; 30 juni Gonal-f

Miesje : 08 Juni Deca / ?? 21 Juni ?? Puregon

Droompje: 9 juni gonal-f/cetrotide

Appel: 9 juni deca en 22 juni puregon

Eve: 4 juni deca en 18 puregon 250E

PixelEgelmeers: 22 juni deca en 6 juli gonal-f?

FM:

Roxanne: 23 en 28 Mei

Tobbert 28 mei

Inge : 30 Mei - 6 Juni

Matroosje: 8 juli

Medusa : 3 Juni - 6 Juni - 8 Juni

Natas : 4 Juni

Veer : 9 Juni - 12 juni

Raba 12 Juni- 14 juni

Melis25: 12 & 15 juni

Rican : 3 juli - 6 juli

Droompje: 16 juni ws

Appel: 1 juli

Eve: 27 juni - 29 juni - 1 juli - 4 juli

Saba: 9 Juli -

Punctie :

Roxanne: 31 Mei

Tobbert : 31 mei

Inge : 6 Juni

Medusa : 11 Juni

Veer : 15 juni

Raba:16 juni

Melis25: 17 juni

Meisje1979: 5 juli

Dederika: 6 juli

Eve: 6 juli

TP :

Roxanne: 4 Juni

Tobbert : 4 Juni

Inge: 9 juni

Medusa : 14 Juni => 2

Veer : 18 juni

Raba: 19 juni => 2

Melis25: 20 juni

Droompje : 20 Juni escape IUI

Testen :

Roxanne: -

Tobbert: -

Inge: -

Medusa : -

Veer : Zwanger!

Melis25: Zwanger!

raba: -

Droompje : 4 juli

Geplaatst

@ Eve, wat een goed nieuws zeg, 13 mooie follikels!! Pregnyl is geen fijne prik he, maar wel een soort afsluitende prik vond ik het.. Heel veel succes morgen met de punctie en laat alles lekker op je afkomen. Ik zal voor je duimen voor een mooi aantal eicellen! Zal aan je denken morgen, liefs!!

@ Saba, over 4 dagen alweer je 1e FM, spannend hoor. Ik weet nog als de dag van gisteren dat je zei; alles gaat zo langzaam! Kijk waar je nu alweer in de behandeling bent, ik zei toch dat het snel ging ;-) Week 29 de punctie? Komt helemaal goed hoor, ook jou verwacht ik bij de topic uitgerekend in maart 2012!!

@ miesje1979, ook voor jou morgen de punctie, spannend!! Hoe kijk je er tegenaan? Voelt je buik al lekker vol:P Ook voor jou ben duimen aan het draaien voor een mooi aantal eicellen! Ik zal aan je denken morgen..

@ PixelEgelmeers; voor jou ook een spannende dag morgen, de uitgangsecho. Heel veel succes, ik hoop dat je morgen met de gonal kan/mag starten! Toi, toi, toi!

Hier alles goed, op de vermoeidheid na.. 's Ochtends sta ik om 6.30 uur op om mij klaar te maken voor mijn werk, dan heb ik geen last van moeheid. Maar zodra de klok 12.00-13.00 uur slaat, stort ik in en ben ik de rest van de dag niets meer waard... Volgens mij hangen er 's middags ook wolkjes boven mijn hoofd met teksten in de trant van; mag ik slapen? ik ben zo moe! ik wil naar bed!

Vanaf dag 1 van onze ICSI behandeling ben ik heel open en eerlijk geweest over de stand van zaken bij de meeste collega's leidinggevenden, medewerkers heb ik (nog) niks verteld. Vrienden en naaste familie waren/ook op de hoogte van alles. Ik heb dit als prettig ervaren, veel mensen leven met je mee in deze onzekere tijd en dat gaf ons een enorm goed gevoel. Zeker ook op mijn werk, als ik mijn dag niet had of last van de hormonen, dan wisten ze hoe laat het was en lieten ze mij met rust, heerlijk!

Een bijkomstigheid daarvan is dat iedereen 1 juli (dag van de bloedtest) belde/smste/pingde/mailde om te vragen naar de uitslag van de bloedtest. Dus ja, veel mensen in onze omgeving weten dat we zwanger zijn. Ik vind dat geen probleem. Ben nou eenmaal een flapuit dus die 12 weken zou ik zowiezo nooit mijn mond kunnen houden, haha.

Ik zit nu in mijn baas zijn tijd te schreven, dus ik ga mijn berichtje afronden.

Fijne dag allemaal en tot snel!

Liefs xxx

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben in juni ook begonnen met de eerste poging IVF na 6 mislukte IUI behandelingen

Ik heb decapeptyl en puregon gespoten en vorige week woensdag de eerste fm gehad...6 follikels waarvan eentje mega, waarschijnlijk een cyste. Vrijdag de 2e meting, nog steeds 6 follikels en gisteren heb ik dan de eerste punctie gehad. Achter die mega follikel waar wel 3 buisjes vocht uit kwam volgens manlief vonden ze er nog 3 dus ze hebben er 9 aangesprikt maar ohh wat is het me tegen gevallen zeg. Het deed echt pijn en ik moet zeggen dat het nu nog steeds niet echt lekker gaat. Veel buikpijn.Maar goed...als het ergens toe leidt dan heb ik het er graag voor over.

Ze hebben helaas maar 4 eicellen gevonden die gelukkig wel van goede kwaliteit zijn en de bijdrage van mijn vriend was ook goed dus laten we er maar het beste van hopen. Morgen tussen 12 en 2 wordt ik gebeld en als alles goed gaat moet ik vrijdag komen voor de terugplaatsing.

Vind het allemaal enorm spannend....

Groetjes Kaatje

Geplaatst

@ miesje, ja een heerlijk dagje vrij genomen, ga ook de hele dag niks doen!! Lekker op de bank hangen. En je follikels zullen niet zomaar verdwenen zijn, eerder zal je lichaam gewend zijn aan alles,en dat je daardoor minder voelt. Ben benieuwd!! Succes!!

@ pixel, het schiet inderdaad op :-) hoop dat jij morgen ook mag starten met de gonal-f, dan is het voor jou ook nog maar ong. anderhalf week.

@ eve, ja lekker een dagje vrij, ben een beetje bang voor de verhalen ''pingpongballen,, als je met de hormonen bezig bent dat je dan dat gevoel krijgt als de follikels groot zijn pffff dus vandaar me bankhang dag ;-) ben dan al een week bezig met de gonal-f dan zou het al wat moeten zijn denk??? Jah ik voel wel wat rommelen enzo af en toe wat steken,had zelfs wat bloedverlies nog op cd 5, ma ja dat zal wel nog van de ongi komen nog denk. Voor jou spannend morgen!!

@ dederika, ook heel veel succes morgen!!

@ melis, ja inderdaad, het gaat toch wel vrij snel ;-) gelukkig, nu vind ik het wel veel spannender, omdat het nu afwachten is hoeveel eitjes hoe groot,maar ja nog even geduld dan weet ik het!! Lief van je hoop met je mee te schrijven in de uitgerekend topic!!! Met de rest natuurlijk!!! Gelukkig gaat alles goed met je!!

Liefs saba

Geplaatst

@eve gezellig samen op woensdag de punctie. We moeten om tien uur in het zh zijn. Hoe laat moeten jullie? Zeker apart dat de protocollen zo verschillend zijn. Ik hoop wel voor iedereen op het forum dat de uitkomsten zowiezo positief zijn.

@pixel morgen eerste echo altijd spannend, succes hoop dat alles volgens plan verloopt.

@miesje ik heb gisteren de laatste injectie gedaan voor mijn punctie morgen. En ik moet ook bekennen dat ik bang ben dat ze eerder dan 35 uur springen. Mijn eierstokken zijn vandaag ook minder gevoelig dan gisteren. Het is fijn dat we morgen weten hoe de kwaliteit van zowel eicellen en zaadcellen is. Super spannend.

@saba lekker zeg vrijdag vrij? Ik ben een beetje jaloers. Hi hi. Geniet ervan spannend hoor zaterdag eerste fm.

Meiden succes met alle spannende dingen en de hormonen. Ik hoop dat we over drie weken allemaal verhuizen naar het in maart/april uitgerekend forum.

Dikke knuf dede

Geplaatst

de punctie was erg meegevallen! Heb er weing van gevoeld. Zijn 6eitjes gevonden! Morgen hoor ik of we tp hebben. Heb nu wel buikpijn, als ik sta dus ik lig maar lekker te lounchen! Kom later terug vd rest!

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb morgen mijn 1ste punctie, dus ik was een beetje aan het googelen en kwam op deze site.

Ik ben behoorlijk zenuwachtig voor morgen. Het duurde even voordat ik reageerde op de gonal. De 1ste poging is dan ook gestaakt. Deze keer moest ik gelijk starten met 300 eenheden. Ik had nu wel een aantal goede follikels. Dus we zien het morgen wel.

Ik heb sinds gisteren wel enorme last van mijn buik. Kon gisteren ook bijna niet slapen..

Als ik nu rustig zit, gaat het wel. Ik heb wel het bovenste knoopje van mijn broek los, want mijn buik ik aardig opgezet. Lijkt wel of ik me enorm te buiten ben gegaan aan een lopend buffet :laugh:

Ik zal nog even iets over mezelf vertellen. Ik heb gelukkig al een prachtig zoontje van 5 jaar. We zijn nu al 4 jaar bezig voor zo'n 2de wonder. Heb in totaal 8 miskramen gehad waarvan 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Daardoor heb ik geen eileiders meer en is IVF nog de enige optie.

Mijn zoontje begint steeds vaker dat hij heel graag een broertje of een zusje wil en dat doet zo'n pijn. Ik wil het natuurlijk ook heel graag. Hij is in zijn klas de enige zonder broertje of zusje.. Dat is best confronterend.

Maar nu eerst morgen maar afwachten....

Ik ga me proberen een beetje in te lezen in jullie verhalen...

Geplaatst

@ Meisje, wat goed, 6 mooie eicellen, nu op naar goede bevruchtingen. Wanneer krijg je dat te horen? Overmorgen?

Rust maar lekker uit, had de vorige keer ook buikpijn na de punctie en een kruik deed wonderen!

@ Bird, welkom! Dus jij ook morgen de punctie, Dederika en ikke ook! Lees dat je al aardig wat meegemaakt hebt.... Heel veel succes morgen en hoop dat dit je een broertje/zusje mag brengen voor je zoon!

Zet jezelf gerust op het lijstje.

@ Dederika, ik moet me morgen om 8.15 uur melden 9 uur heb ik de punctie. moet eerder komen omdat een infuus prikken bij mij altijd drama is haha

Heb je vandaag ook zon last van de buik? Voel het gewoon kloppen, zou dat wel goed zijn? Had 2 follikels die een beetje doorgeslagen zijn, gisteren waren ze 35mm en 28mm

De spanning begint nu wel een beetje te komen...brrrr hahaha

Geplaatst

@ dederika, ja ga ik zeker doen, vrijdag lekker genieten!! Oude films aanzetten wat lekkers kopen en op de bank ploffen ;-) vind het echt super spannend, ook omdat ik 300E spuit, als het er maar niet TEVEEL worden :-)

@ miesje, gelukkig is het meegevallen!! Nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden!!!

@ bird, welkom,schrijf gezellig mee!! Succes morgen, en hopen op een brusje voor je zoontje.

Liefs saba

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden