Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Onze zoon sliep eigenlijk altijd prima. Maar nu sinds een paar dagen is het een ramp om hem in slaap te laten komen. We hebben elke dag een vast ritme. En we halen hem niet uit zn bedje.. Alleen als hij heel overstuur is troost ik hem en leg hem weer terug. En dan begint hij weer hard te huilen natuurlijk. Ik vind het echt een moeilijke periode.. las in de boeken dat het vaak verlatingsangst is en uitproberen rond deze leeftijd.. Maar ik hoop dat het snel weer voorbij is. Overdag is het nog lastiger en duurt het vaak wel een uur voordat hij in slaap valt. Helaas ging het nu voor het eerst ook savonds niet goed.. het duurde ook ruim een uur. Ik weet dat ze hem op de creche laten huilen.. maar dat kan ik echt niet.. Ik vind het al goed vanmezelf dat ik hem wel in zn eigen kamertje laat en dan ook steeds weer weg loop.. het is zo hartverscheurend...

Wie heeft er tips en hoelang duurt zn periode???

Alvast bedankt!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Posted

Ik denk dat niemand weet hoe lang het duurt. Hier was het met een week weer over. Inderdaad iedere keer terug naar z'n kamertje, troosten (liefst in bed en met zo min mogelijk woorden), bedritueeltje weer aflopen en weer weg. En zo iedere 10 minuten herhalen. Nou bleek bij ons al vrij snel dat het niets met verlatingsangst te maken had, maar met last van de tandjes. Met een zetpilletje, hoofdeinde omhoog en chamodentdruppeltjes kwamen wij een heel eind (Thomas had met 9 maanden pas z'n eerste tandjes).

Voor de verlatingsangst spelen wij ook veel "kiekeboe" overdag. Zodat hij doorkrijgt dat we echt wel terugkomen. Dus als ik de keuken in ga en terug kom, dan zeg ik ook vaak "kiekeboe". Naast dat ze dat een geweldig leuk spelletje vinden, helpt het naar mijn idee ook. Ik praat bijvoorbeeld ook tegen Thomas als ik niet in zicht ben, zodat hij wel weet dat ik er ben. Nu is hij bijna 1 en hebben we afgelopen week weer zo'n aantal dagen gehad waarin hij maar bleef huilen 's avonds in bed om niks en dus maar weer iedere 10 minuten terug, troosten, ritueeltje enz. Nu gaat het weer goed. Meestal duren die periodes bij ons een dag of 4 op z'n langst. Maar ja, dat zal ook wel weer verschillen bij iedere kind?

Succes ermee, het is wel erg vermoeiend vind ik.

Posted

Hey Peggy,

Erg vervelend zeg die slaapproblemen. Hoop voor je dat de periode niet te lang duurt. Heb idd ook geen idee hoe lang het gaat duren en denk ook dat het per kind verschilt. Heb wel vaker gehoord net als wat Esk zegt dat het helpt om kiekeboe spelletjes te doenen als je weg loopt wat blijft praten, dat doe ik bij J_esse ook. En vinden ze die kiekeboe spelletjes idd erg leuk. Overdag heeft J_esse er dus ook wel last van, met name als ik hem in de box leg en vervolgens weg loop, 's avonds met op bed doen gelukkig (nog) niet. Dus kan je eerlijk gezegd ook niet zo goed helpen, want ja die kiekeboe spelletjes helpen natuurlijk niet voor 's avonds ;) Hoop dat bij jullie het ook niet langer dan een paar dagen gaat duren en het gauw beter wordt. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het sowieso best lastige leeftijd vind. Merk aan J_esse dat ie meer wil dan dat ie kan en daar wordt ie dan weer boos/onrustig van.

Meis sterkte ermee en hopelijk is de 'periode' gauw voorbij!

liefs

Posted

Peggy,

Je kan je behoorlijk machteloos voelen wanneer je kleine niet wil/kan slapen. Wat ik doe is het lijstje met tips van bovenstaande reacties nagaan en boven alles jezelf blijven zeggen dat het maar van tijdelijke aard is. Ik zie die lastige periodes vaak ook als groeiperiode van je kleine. Omdat groeien goed is verlicht dat volgens mij de last op je schouders. Succes!

Posted

Hallo Peggy,

Als het nou langer dan een paar dagen duurt, en ook overdag blijft, is zijn slaapritme misschien veranderd. Heeft hij gewoon behoeft aan iets minder slaap. Misschien niet meer om een uurtje of 10 laten slapen, maar opreken tot een uurtje of 11/12 en dan niet meer na 16.30 uur in bed leggen.

Of misschien is hij heel erg aan het groeien en heeft hij in bed honger => anders iets van bambix in de avondfles, wie weet helpt dat. En gaan 180 cc maar 210... (weet niet precies meer hoe de hoeveelheden zijn, maar in ieder geval iets meer ;-))

Succes & sterkte. En écht, het gaat weer voorbij!

Michelle

Posted

nou ik las je bericht en dacht nog, nee daar heb ik geen ervaring mee. en wat denk je: mijn zoon van 8 maanden en 2 weken sinds gisteren exact hetzelfde. kun je dat geloven?! vreselijk, hij sliep normaal al zodra zijn hoofd t matras raakte en nu al 2 avonden niet in slaap te krijgen. zodra ik m oppak is het dikke pret, maar leg ik m weer neer begint het weer. echt groot verdriet ook. snap er niets van want hij is wel echt moe als ik m om 7uur op bed leg. hij slaapt tussen 12uur en 14 uur en daarna niet meer (is ie sinds 4 weken mee gestopt) dus het kan niet zijn dat ie niet moe is.

na ja, het zal wel bij de leeftijd horen dan.

groetjes

noor

Posted

@Noor, als hij direct vrolijk is als jij hem oppakt, dan zit het er dik in dat hij ontdekt heeft dat het leuker is dat jij er bent dan dat hij alleen moet slapen... de deugniet! Succes ermee!

Posted

Ja sinds een week merk ik ineens dat ie ondeugend begint te worden, nog niet echt maar je ziet de ondeugd in zijn ogen.

we zullen zien... ik laat m vandaag wel extra lang kruipen of ik hou m een half uurtje langer op als ie nog niet in zijn oogjes wrijft, maar ik vind 7 uur eigenlijk een perfecte tijd. voor moeders in elk geval, kan ik lekker ongestoord koken en eten. ha! Hoe laat gaan jullie koters naar bed?

groetjes

noor

Posted

Thomas is nu bijna een jaar en gaat rond 19 uur naar bed, vaak al iets eerder. Ik heb gemerkt dat het niet uitmaakt hoe laat hij naar bed gaat als hij niet wil slapen. Zelf vind ik dat een fijne tijd aangezien ik dan nog even een stuk avond heb waarin ik voor mezelf wat kan doen.

Posted

Peggy..ik loop vanavond ook al anderhalf uur te klooien..naar boven ..naar beneden..en maar krijsen.

Hier heeft dame t ook in de smiezen dat samen zijn gezelliger is.

Daarbij draait ze zich iedere keer op de buik..in bakkerzak en safe t sleep heen..dikke worstel partij dus en eindigt dus weer in krijsen.

Hier ook 8 maand en 2 weken. Zal ook wel een ontwikkeling zijn (sprongetje) Overdag doet ze dit niet. Ze kruipt en ontdekt van alles nu. Net nog wat van tafel af getrokken..gevaarlijk ook..stenen ronde ballen met waxinelichten er in. Begint zich dus ook al op te trekken. Echt op letten is begonnen dus.

Mevrouw blert nog nu..wil toch echt ongestoord babyboom zien zo..pfffff. Maar ze blijft liggen..want idd ze heeft t in de smiezen nu hoor!

Peggy sterkte...hier is t nog maar pas begonnen..hoop dat jij inmiddels er van verlost bent?!

bye bye

Posted

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Het gaat inmiddels wel ietsje beter.. Gelukkig.. Maar ook mijn kleine man is erg ondeugend.. Precies het zelfde... oppakken en lachen en neerleggen en heel hardverscheurend huilen. Het kiekeboespel doe ik wel veel overdag. Maar in bed ga ik daar niet aan beginnen.. S-t-a-n- sliep ook altijd perfect.. Maar hij wordt nu savonds en ook snachts wel een paar keer wakker.. Soms gilt hij dan even. Dat schijnt dan een nachtmerrie te zijn. (heb ik gelezen hoor, dat ze nu gaan dromen) Gelukkig als ik zn speen geef en zn kroel is het meestal wel goed. Hoewel eergister was ik dus wat later boven (het was midden in de nacht en ik was blijkbaar diep in slaap, en toen was hij wat meer wakker.. dus duurde het wel ander half uur voordat hij in slaap viel. Ik was echt gebroken de volgende dag op mn werk..

Vandaag toen mn man s-t-a-n naar de creche bracht moest hij ook weer hard huilen (ben ik blij dat ik ophaal hihih) Maar ik breng s-t-a-n de dinsdag en donderdag naar de gastouder en dan hoeft hij niet te huilen. Dan is er toch wat meer rust.. Hij wordt gewoon heel onrustig van al die ouders die dan weg gaan en komen bij de creche.. Snap ik ook wel weer..

Het is zeker weer een lastige fase.. En volgens de creche slapen de kinderen tot 1 jaar wel 2x op een dag. Dat houden zij eigenlijk ook aan. Dus ik wil kijken hoe het gaat. Hij slaapt nu smorgens wel weer goed. sMiddags is het vaak wat korter. Ik las ook ergens dat het vaak weer beter gaat als ze naar 1x slapen op een dag gaan.

We gaan het zien... Thanks voor jullie berichtjes enne jullie ook sterkte en succes!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

25 augustus bevallen van ons wonder S-T-A-N

Posted

Ik ga ook even inbreken. Tuurtje heeft nooit echt geweldig geslapen. Op een gegeven moment begon het eindelijk echt goed te gaan en opeens was het weer afgelopen. En toen bleek toch echt dat het door zijn tanden kwam. Van dat spul gehaald rood/witte verpakking voor op zijn tanden, een zetpilletje (die doen echt wonderen!) erin en dan gaat het toch wel weer goed. Maar eer ik in de gaten had dat het aan zijn tandjes lag, kwam de kies er al echt doorheen. Ik voelde me echt een slechte moeder! Maar nu ik het eenmaal weet, zal het me niet meer gebeuren. Vervelend voor een kind, maar ook héél vervelend voor de ouders! Slaaptekort is echt een heel naar iets!

groet,

Jeanine