Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bri, opeens stiekem je 20-weken echo gehad!! Wat fijn dat alles in orde is. Nog wel een keertje terug dus, maar so far so good! Geweldig!

Hier vanochtend teruggegaan naar de Prenatal (ik had toch verteld dat ik na 1 dag al uit mijn broek was gescheurd??). Gelukkig heb ik ook zonder bon een nieuwe broek meegekregen.

Ben ook gelijk even de Mediamarkt ingedoken en heb een doppler gekocht. Vanmiddag geluisterd en ja hoor, het hartje was te horen! Weer helemaal gerust gesteld en het was het geld dus nu al waard!

Nu even naar de buikfoto van Fren spieken....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2249[/ATTACH]ja, hij belde af en maakte een nieuwe afspraak voor dezelfde dag, hahaha...maar zal ze erop zetten :)

de links boven is bil, schaamlip, bil, zoiets...die daaronder is babygirl met handje bij haar mond, linksonder is haar mondje die een beetje open staat, rechts is gewoon babygirlie :)

lief he :) oh ja...ze is rond de 25 cm, wat wel klopt, want ik ben ook op de helft :)

Geplaatst

Haha Benbri, is goed dat je het er bij schrijft, want ik moet eerlijk bekennen dat ik die linkerfoto's moeilijk te ontcijferen vind :-0... Maar super dat alles goed is. Nu dus straks lekker nog n keer spieken?!

Verder rustig hier?

Eef - ik heb gister de doppler bij m'n nichtje gehaald en moest echt wel ff zoeken, maar wat bleek - ik zat veel te hoog (rond m'n navel) terwijl t nog pas net boven m'n schaambeen zat! Dacht dat t al verder omhoog zat inmiddels... Maar goed, toen vond ik m dus - echt heerlijk! En terwijl ik zo zat te luisteren en dat ding op 1 plek hield, was het ineens weg, dus denk dat de kleine zich omdraaide ofzo... Voel t nog niet, maar goed, we wachten af. Vandaag n soort dagboekje gekocht. Ben de naam ff kwijt - Pauline nog wat- geloof ik, die heeft n hele serie: "mijn 9 maanden", "kraamboek" vd visite om in te vullen, "baby's 1e jaar" etc. Ik ben niet zo'n dagboek schrijver, maar zo vind ik het wel leuk, want er staan gerichte vragen in die je dan kan beantwoorden om later nog s op terug te kijken...

Geplaatst

Ink, heel herkenbaar wat je schrijft over je ervaring met de doppler. Ik dacht ook, omdat ik al een flinke buik heb voor 14 weken, dat ik idd rond mijn navel moest zoeken. Meneer/mevrouw lag idd boven het schaambot en ik vond hem/haar direct. Leek wel een spelletje, want zodra ik hem/haar had gevonde, was hij/zij weg. Kennelijk weggezwommen want toen vond ik hem/haar weer links..Meiden, ik ben zoooooo bang!! Het onweert hier als een gek! Vreselijk :-(

Geplaatst

Meiden wat fijn dat jullie de kleine weer even gehoord hebben en zo wat vaker de kleine kunnen horen. Hier gister avond na mijn buik insmeren even heerlijk ontspannen gaan liggen en daar kwam de kleine hoor af en toe een handje of een voetje die tegen mijn handen aan stotten, helemaal gelukkig werd ik daarvan, Nu moet manlief nog wat geduld kunnen opbrengen zodat hij ook de kleine kan voelen, meestal is hij na een minutje klaar en dat is toch te kort om de kleine te voelen.

Benbri, wat gaaf de echo foto's ik moet nog 6 dagen wachten. Dinsdag wel even naar de verloskundige dus dan horen we het hartje weer. Eens kijken hoe mijn bloeddruk is en mijn ijzer, vermoed allebei aan de lage kant want ben zooooo moe.

Ink, het boekje is van Pauline oud, hij ligt nu naast me en ik schrijf er iedere week in. echt heel leuk en leuk voor later om terug te lezen. Ik heb hem van mijn vriendinnetje gekregen. Voor de opa's en oma's heb je ook een leuk boekje e n dat is weer leuk voor later als de kleine groot is.

Geplaatst

Ja, ik kon het hartje ook vrij laag horen. Ik had gezien waar de verloskundige het de vorige keer deed dus rond die plek ben ik ook gaan zitten en toen had ik hartje eigenlijk direct gevonden.

Bri, mooie foto's hoor. Al kan ik er bij sommige idd niet zoveel van maken haha. Maar alles is goed met de kleine meid!

Ik heb trouwens ook zo'n dagboek. Het is wel een andere dan die van jullie geloof ik. Hij heet het 9-maanden dagboek (ofzoiets dacht ik....). Hij is knalroze met een ringband in ieder geval.

Geplaatst

Mooie foto's benbri, ben benieuwd of onze spruit er woensdag ook zo goed voor ligt!!!

Aan de dames met een dopler, zie je dan ook hoe snel t hartje gaat? Ze zeggen nl boven de 140 is het een meid! Bij ons was ie eerst 166 en afgelopen week 144!

Vandaag gaan we t kamertje opzetten, nu wordt t steeds leuker, lekker je spulletjes inruimen en heerlijk tutten!

Morgen lekker een saunadagje met mn vriendin, heb er nu al zin in!

Geplaatst

Benbri wat een verrassing dat je onverwacht de 20 weken echo hebt gehad!! Super mooie foto's. Ik kan er ook niet veel uit halen in die je links boven hebt, is maar goed dat je het erbij hebt gezegd :) Nu ga je lekker meiden shoppen? En is ze al 25cm? Pff dat is al best groot!!

Fren, heb even je buikfoto gekeken, mooi buikje al hoor!! Duidelijk een zwangerbuikje!! :)

Jeanine, wat een gedoe op je werk.. goed voor je zelf opkomen hoor!! Gewoon lekker halve dagen gaan werken als jij dit wil, en de rest in de ziektewet. Dit kost je werkgever niets, en jij bent de tijd die je dan wel aanwezig bent productiever dan wanneer je de hele dag werkt!! En het belangrijkste is dat je goed je rust pakt voor de 2 kleintjes!

Spannend hoor met de doppler luisteren. Ik wil ook wel, maar manlief is er niet zo van...

Ik heb ook het dagboekje van Pauline Oud, Mijn 9 maanden dagboek.

Afgelopen week hebben wij de eerste dingetjes besteld, 2 ledikantjes en commode, tweelingbox en een geweldige tweelingwagen!! Nu is het echt begonnen.

Manlief ga ik hard aan het werk zetten op de babykamer zodat we snel kunnen gaan inrichten!!

Zal komende week nog even een buikfoto plaatsen..

Geplaatst

Vanmiddag in de stad voelde ik ineens wat lopen. Besteedde er niet gelijk aandacht aan, omdat ik sinds de zwangerschap wat meer witte afscheiding heb, maar toen ik net dus thuis naar de wc ging, zag ik dat ik gewoon doorgelekt was van bloed! Was bruin, dus denk oud bloed, maar ja, liep er ook al uurtje of 4 mee rond, dus misschien was t in t begin wel vers rood bloed... Bleh... Heb wat lichte rugpijn, maar geen buikpijn ofzo. Net het hartje ook gewoon horen kloppen, dus maak me op zich niet heel erg druk, maar ja, ik begreep bij bloed altijd de vk wel op de hoogte stellen, dus die ga ik morgen toch maar ff bellen dan denk ik...

Geplaatst

he bah ink...jij durft, ik had per direct de spoedlijn gebeld, whaha...nee, bloed en zwangerschap moet ik niets van hebben, of het nou oud bloed is of niet, dat boeit me niet, maar heb je mss gevreeen of zo? mss gewoon een bloedvat, aangezien je bm erg doorbloed is, maar toch....zou het wel eng vinden...hou ons op de hoogte meid...en geen pijn is altijd goed, maar met bloed altijd bellen, mag vaak ook de spoedlijn he!

xxx

Geplaatst

Jemig INk! Ik zou ook echt meteen bellen hoor..

Hier wordt het nu ook spannend.... de bevalling is begonnen!

Nee niet van mij gelukkig.. Maar van onze hond Chanel... Zal een lange nacht worden ben ik bang.

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Ja, maar ik kwam er zelf dus pas 4 uur nadat ik t had verloren achter. Als ik het gelijk had ontdekt had ik misschien wel al gelijk gebeld hoor, maar daarna heb ik niet meer gebloed, dus heb met mezelf afgesproken maar gewoon morgen te bellen, behalve als ik nog een keer bloed. Heb eergister wel gevreeën, dus weet niet of het dan daar nog van kan zijn. Ben nu echt super blij dat ik die doppler heb, want alles klinkt gewoon goed, dus daarmee hou ik t wel uit tot morgen...

Nofje - succes vannacht!

Geplaatst

owww ink, hoop dat het niks is. Maar gelukkig is het bruin. Morgen gelijk maar bellen met de vk. Kan trouwens idd van het vrijen komen.

Van het weekend kreeg ik trouwens van een tante te horen (is voedvrouw) dat je ook ,et een keukenrol het hartje zou moeten kunnen horen. Blijkbaar eenzelfde soort effect als met zoiets tegen de muur aan. Een wcrol zoi te kort zijn. Heb het nog niet geprobeerd, maar als de rol op is ga ik toch maar is aan mn man vragen om te luisteren...

Truste!

Geplaatst

Heb toch maar ff gebeld - zolang het bruin is, kan het geen kwaad, behalve als het langer dan 2 dagen aan zou houden en als ik kramp er bij zou krijgen. Dus maar hopen dat t bij vandaag blijft... Getise- is dit nou weer nodig??? In t begin ook al dat bloedverlies wat me zo onzeker maakte en nu dit dan weer... Zou blij zijn als we de grens gepasseerd zijn dat t kindje levensvatbaar is!

Dank je wel in ieder geval voor de lieve berichtjes meiden...

Geplaatst

oh meissie, wat maak je het toch ook spannend...blij dat het geen kwaad kan en mss is het idd wel van het vrijen, dat kan heus nog wel na 2 dagen (mss zat het ergens "verstopt") en geen kramp enzo hoop ik....moet je nu niet plat liggen dan of zo? eventjes voor een paar daagjes? gelukkig klopt het hartje wel, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste toch? :)

heeeeeeele dikke knuffel van mij iig

Geplaatst

Ink, jeetje meis.. Wat een schrik! Ondanks dat het (waarschijnlijk) niets ernstigs is, zou ik wel ff rust houden i.d.d. Enne, fijn dat je de doppler in huis hebt! :):)

Denk aan jezelf en luister goed naar je lichaam!

Meiden, weten jullie of het klopt dat het een meisje is al de hartslag boven de 140 ligt? Vanaf het begin aan is de zwangerschap ver boven de 140;

met 7 weken 154x, met 10 weken 178x met 14w3d 162x... Zou het dan toch een meisje worden???

Fijne dag meiden, ik ga weer aan het werk!

Geplaatst

ik denk dat dat toch een soort bakerpraatje is, maaaaaaaaaar grote kanttekening is dat ik al had gezegt dat het een meid is melis :) hahahaha....nog een paar daaggies...gaat manlief nou nog mee of niet? enne....iedereen een mail sturen over dat je fb eruitgooit en ik moet je gewoon ineens missen, tssk...hahaha

Geplaatst

he ink wat schrikken zeg!!! ik hoop dat het vloeien is gestopt want ongeacht de kleur maak je je toch zorgen!! Doe maar lekker rusitg aan! xx

nofje, hoeveel kleinkinders zijn er geboren?????

melis, ik heb ook gelezen dat een hartsalg boven de 140 een meid is, bij ons was het 166 en 144 dus ben benieuwd woensdag met de echo!!!!

lig nog effe in bedje metde laptop, dadelijk boodschappen doen en dan heerlijk naar de sauna!!!!

Geplaatst

Benbri.. Ik heb niemand een mail gestuurd, ik vroeg Elke ook al hoe ze daaraan komt. Waarschijnlijk dat dit automatisch gebeurd ofzo? No worry, ik heb je nr. en je bent één van de eerste die zal weten wat het wordt, goed?! Ik begin nu ook ernstig te twijfelen of het geen meisje is, gezien de hartslag die elke keer zo hoog is.

Hoe gaat het met je shop? Ik heb helaas geen verstand van websites bouwen etc., had je graag willen helpen.

Bikkel, jij hebt a.s. woensdag de geslachtsbepaling? Spannend..!! Heb je zelf een voorgevoel? Tot een paar dagen geleden was ik overtuigd van een jongetje, maar nu weet ik het niet meer. Donderdag a.s. hoop ik dat dr. Papa ons uit de spanning kan helpen. Welke sauna ga je? Heerlijk geniet ervan!!

Fren, hoe was Ibiza? Een aanrader? Wij hebben van 17 t/m 26 oktober vakantie en nog geen bestemming, dus wie weet..

Alle meiden, fijne dag vandaag :))

Geplaatst

Ink, ik vind dat maar niks hoor dat bloed! Ik hoop dat het nu dan echt wegblijft. Wel een geruststelling dat je nu een doppler hebt hoor. Iedere dag even luisteren. Wanneer heb je weer een afspraak?

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. Ik vind het zelf ook maar niets! Vannacht niets meer, maar vanmorgen wel weer nog n paar drupjes. Wel minder dan gisteren, want toen was ik gewoon echt doorgelekt en voelde het echt als zo'n golf die je verliest als t ware en daarna dus nog een keer een beetje... Maar geen kramp ofzo, dus ben gewoon gaan werken etc - geeft wel afleiding.

We hebben volgende week dinsdag pas weer de afspraak. Dus nog n weekje wachten. De vk klonk wel geruststellend en zeker van z'n zaak, maar toch... Ik wil gewoon helemaal geen bloed - wat voor kleur dan ook!!! Maar ja, dat geldt voor elke zwangere vrouw...

Gister trouwens de hartslag ook geteld. Kwam op 132, dus sja, dan zou het toch echt een jongetje worden...

Bikkel - fijne dag in de sauna gehad?

Nofje - hoe is jouw nacht verlopen?

Geplaatst

Ink, wat een spanning, hoop dat de drupjes van vanmorgen het laatste is geweest. Als je het niet vertrouwd gewoon weer vk bellen en vragen om een echo hoor!

Stress is voor jou en de kleine ook niet goed!!

Bikkel hoe was je sauna dagje? Lekker genoten???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden