Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk nog iemand die het niet wil weten! Wel zeldzaam tegenwoordig geloof ik... Bij ons is het helemaal leuk: ik wil de kinderen graag twee namen geven, net als mijn dochter, dus: wij moeten 8 namen verzinnen!!! Geloof dat we er nu 2 hebben, zo'n beetje...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jrn, veel sterkte vandaag, ongeacht de leeftijd blijft het altijd verdrietig!!

Ik vond het al een uitdaging om 2 namen te bedenken, laat staan 2 keer 2 pfff

We zijn er hier wel uit dus nu is het afwachten welke we gaan gebruiken haha...nog anderhalve week!!

Woensdag moet ik voor de 2e controle weer naar Leuven, manlief kan helaas niet mee dus nu gaat mijn moeder mee, ook gezellig en dan kan ze ook de gyn zien haha, een aparte vrouw maar wel erg fijn!

Het kamertje is nu leeg, alleen nog schilderen en dan kunnen de meubeltjes erin! De gordijnen zijn besteld, heb er zin in!!!

Het is nu z'on rommeltje boven, overal tassen en kratten en dozen met babygrut, als de meubeltjes staan dan begin ik met wassen en dan kan ik het tenminste meteen opbergen!

24 september gaan we met mijn schoonouders naar Genk, daar ligt een grote babyzaak en die hebben de bugaboo denim 150 euro goedkoper dan in Nederland, we krijgen deze kado van mijn schoonouders dus die gaan gezellig mee.....we willen dan tevens de rest ook aanschaffen!

We zijn alleen aan het twijfelen over de kinderstoel, manlief wil graag de bloom en ik twijfel tussen de bloom en tripptrap...wat zouden jullie doen?

Verder heb ik van een lieve collega de badset silver van bebe-joo overgenomen en een zilveren wipper, mijn collega kon zelf geen kids krijgen zonder eiceldonatie maar is 2 keer spontaan zwanger geraakt dus het voelde heel speciaal dat zij mij die spullen gaf haha....

Het kamertje wordt barokstijl, kroonluchter met zwarte organza kap, zwarte/zilveren gordijnen, witte muren met op een muur een lieve tekst en met roodaccenten wordt de rest aangekleed....heb er zin in! De meubeltjes hebben we jaren geledel van lieve vrienden gekregen toen zij gingen emigreren naar Australie, ze hadden niet meer verwacht na al die jaren dat we het kamertje nog zouden gebruiken, jawel hoor, niet zozeer voor het mooie maar voor ons heeft dit kamertje een emotionele waarde en dat vinden wij belangrijker! Het kamertje is wit met grenen en ja als ik nu een kamertje zou uitzoeken werd dat een wit kamertje zonder teveel poespas maar dat doen we dus niet haha....

Het is de bedoeling dat ze naar Nederland komen als de kleine er is dus er is dan niks zo speciaal om ons kindje in hun kamertje te zien liggen!

Voor de rest gaat het prima, ben wel erg vermoeid de dagen dat ik werk dus nu heb ik besloten met manlief dat de 3 dagen dat ik werk ik alleen kook en voor de rest niks en de 4 dgn die overblijven zijn voor de was, boodschappen en huisje poetsen! Dit werkt prima, moet me soms wel inhouden maar als ik toch teveel doe krijg ik last en moet ik overgeven dus dan laat je het snel genoeg, en dadelijk met een kind is het huis ook niet iedere dag blietseblank haha

Ben wel benieuwd hoe dat straks allemaal gaat hoor, ben toch wel een poetsfiemeltje en met een baby zal dat niet altijd makkelijk gaan en door de keizersnede zal ik de 1e tijd ook niet veel kunnen doen...ach ja als dat kleine spook er dadelijk is dan gaan we genieten en dan maar even niet in het oude ritme....

Zo een heel verhaal haha....

Geplaatst

Wij geven ook wel doopnamen, maar daar ga ik mee puzzelen dat ik ze voor jongens en meisje kan gebruiken.... ik blijf het leuk vinden om het niet te weten. het is toch een extra verassing na al dat zware puffen. Bij Tuur was het zo'n verassing dat we het nu weer wilden.

groet,

Jeanine

Geplaatst

wij willen het wel weten. Zijn helemaal zeker van de meisjesnaam (2 'doopnamen' en een afgeleide roepnaam). Voor de jongensnaam hebben we toevallig net een paar dagen geleden een naam bedacht die niet door neen van beiden direct werd afgewezen, maar of dat m wordt... vind jongensnamen zoooo moeilijk, terwijl ik wel 10 meisjesnamen kan bedenken. Toch gek, zou dat kloppen met mn voorgevoel (en dat van iedereen om ons heen) dat we een meisje krijgen? nog een kleine 2 weken wachten, dan wteen we het!!

Geplaatst

Wij willen ook graag weten van wat het wordt, en wat betreft namen jah ben daar nog niet mee bezig, nu dus wel door jullie haha, meisjes namen vind ik makkelijker dan jongens namen, wil graag een bijzondere naam die niet veel voorkomt. Ik ga eerst een aantal namen uitzoeken en dan mag manlief daaruit kiezen haha, als ik het aan hem over laat dan wordt het waarschijnlijk een naam die ik absoluut dus niet leuk vind haha.

Liefs Janis

Geplaatst

Haha ja die namen dat is wat! Ik heb van een collega een namenboek gekregen, die heb ik aan mn man gegeven en ik pen en papier! Het heeft wel gewerkt want de meisjesnaam hebben we nu ook!

Vertellen jullie hier de namen of houden jullie ze voor je?

Geplaatst

als ik ze eenmaal weet zal ik ze denk ik wel delen (jullie wonen toch te ver weg om het te verklappen,w hahahaha...maar...denk dat we het pas definitief weten als het geboren is, hihi

Geplaatst

Grappig hoor, die discussie over de namen. Wij zijn er inmiddels ook wel uit. Moet eerlijk zeggen dat ik al een hele tijd namen in mijn hoofd heb. Tja, je moet wat met je tijd als je 5 jaar bezig bent om zwanger te worden haha.

Ook leuk om te merken dat er dus nog meer zijn die het geslacht een verrassing laten tot aan de geboorte. Tuurlijk ben ik heel nieuwsgierig naar het geslacht, maar vind het toch wel heel speciaal om het pas te weten na de geboorte. En het is ook wel een uitdaging om nu alles unisex te kopen.

Ik heb sinds gisteren van die steken in mijn buik. Het is een beetje aan de zijkant en alleen aan de linkerkant. Zou dit nu bandenpijn kunnen zijn? Iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

Ja leuk over namen nadenken, wij gaan er pas over nadenken als we het geslacht weten, als het een jongetje is gaat het nog strijd worden, Michel wel perse vernoemen naar zn opa en ik wil absoluut geen namen die vernoemd zijn en al helemaal die naam niet. dat gat nog wat worden dan.

Geplaatst

Wij willen ook niet weten wat het wordt, vinden het een enorme verrassing. Nadeel is wel dat ook wij dus 2 jongens en 2 meisjes namen moeten verzinnen. Ze krijgen denk ik maar 1 naam, anders zijn het er 8 die we moeten verzinnen. We hebben al wel een paar jongens namen maar geen meisjes namen, manlief vindt niets leuk wat ik opper... en zelf komt ie ook nergens mee....

Bikkel, mooi buikje al hoor!!

Jnr, dat je afgevallen bent zegt niet veel hoor! Mijn schoonzus is eind deze week uitgerekend en is ong. 5 kg aangekomen. Baby groeit goed dus dan zou ik me nergens druk om maken..

Benbri, is je mannetje al gewend aan het idee dat het een meisje is? Super hoor, nu lekker shoppen voor allemaal meiden spulletjes! Geniet er lkker van...

Doen jullie ook de buikomtrek meten? Ik ben er mee begonnen vorige week en ben in 1 week 5cm gegroeid!!! Had al wel gehoord deze week dat ze vonden dat ik met de dag dikker werd, maar dat is dus ook wel zo... Als ik voorlopig elke week 5cm in de omtrek groei wordt ik tonnetje rond :).

Fren, hoe is je vakantie? Geniet je lekker van de rust?

Geplaatst

Bikkel mooi buikje!!!

Eef, ik heb soms steken vooral als ik me snel omdraai, maar verder niet. Mijn verlos zei dat het wel es de banden konden zijn.

Benbri, wanneer ga jij je buik weer showen???

Lianne, ik deed mijn buikomtrek meten, maar waar het nu dik is was het niet dik. maar ik zie het wel aan de foto's en merk het wel dat ik gegroeid ben, heb het opgegeven te meten haha.

Denk dat ik zo nog ff in namenboeken ga kijken voor namen, heb er al wel een paar opgeschreven welke ik al van internet heb, en die ik toevallig ben tegen gekomen via tv of wat anders.

Ik weet nog niet of ik jullie ga zeggen welke namen we hebben, het kan ook bij mij zo zijn dat ik op het laatste moment zo ineens ga veranderen haha.

Liefs Janis

Geplaatst

vakantie is heerlijk!! We vzijn echt lui en doen eigenlijk vrij weinig. heel fijn dus. Buik begint nu ook eindeijk te groeien. Vanmorgen beetje geschrokken van steken rechts onder mn bekken, bleven een uur aanhouden nadat ik brood was gaan halen en de berg opgeklommen was waar ons app zit. Dus morgen gaat vriendlief ;-)

Wbt vernoemen; de vader van mn vriend is vorig jaar overleden en we worden toch wel geacht naar hem te vernoemen. Ik heb alleen tegen mn vriend gezegd dat het in geen geval de voornaam zal zijn, en als 2e naam eerder een afgeleide vorm. Voor een meisje heb ik zelf een afgeleide bedacht waar we allebei heel blij mee zijn, zou zelfs als eerste naam kunnen zo moi vinden we m, maar dat is echt te beladen vindt ik.

In welke richting denken jullie kwa namen? Wij zitten echt op een oer-hollands spoor...

Geplaatst

oja, nog een tipje: op de site van de svb (even googlen) kun je checken hoe vaak een naam in 2010 is gegeven. Wij willen geen veel voorkomende naam, dus dat is een zeer handige lijst!

Geplaatst

Leuk om te zien dat iedereen zo een beetje in dezelfde fase zit. Ook hier zijn we druk bezig met namen verzinnen. We hebben voor een jongen en een meisje een naam die we beide heel leuk vinden, maar ik hou mijn ogen en oren open, want je weet maar nooit. We gaan wel voor korte namen maar niet echt hollands.

Bij ons wordt het kamertje volgende week gestuukt en dan kunnen we gaan schilderen, soms denk ik ineens hoe gaan we het in hemelsnaam redden voor de tijd. Maar het zal wel loslopen en mijn mannetje is wel lekker van het doorwerken dus dat scheelt.

Benbri, wat cool een meisje!!!! Gefeliciteerd, lekker roze shoppen.

Bikkel mooi buikje!!! lekker hoor dat je zo opgeruimt bent. Ik ben een vrezelijke rommelkont en zou willen dat ik eens wat netter was.

Ik weet niet wie vroeg naar buik opmeten, maar ik doe dat ook regelmatig. van week 6 - 65 cm ben ik naar week 18 - 83 cm gegaan en nog mensen die niet zien dat ik zwanger ben (ZUCHT!!!)

Geplaatst

ik ga vanmiddag kijken, ik moet gewoon iets kopen, hahahaha...en buikomtrek opmeten doe ik niet, maar meer omdat ik zo ook wel zie dat ik groei en ik heb geen meetlint (erg belangrijk bij opmeten he, hahaha) en ja melisje...je woont bij mij op de hoek, maar dan nog weet ik dat je niet de naam zou verklappen, maar dan nog denk ik dat we het pas zeker weten als ZE :) geboren is, zo ging het bij die andere 2 van mij ook, hadden namen klaar, zodra ze op de buik lagen werden het hele andere namen, hahahaha....manlief kwam met lisara aan, op zich een mooie naam, maar ik slis een beetje en ben daar vroeger erg mee gepest, nu wel volwassen en nu niet meer zo enzo...maar trauma..blablabla, maar goed, ik wil geen naam met een S erin....zucht...word moeilijk denk ik, hahaha....en ja, manlief is er inmiddels ook aan gewend en ik ook :)

buikfoto...ik vergeeeeeeeet het steeds, zal het vanavond aan die kerel van me vragen :)

veel liefs

Geplaatst

Heb hier al 2 dagen een erg vervelend onheilspellend gevoel dat er iets fout is met de kleine. Eigenlijk nadat we dus met dat speedbootje op die golven zijn geklapt en ik 's nachts een nachtmerrie er over had, namelijk dat ik daar een miskraam door had gekregen. Sindsdien raak ik dat gevoel niet meer kwijt dat het hartje misschien gestopt is... Bah...

Of misschien is t een combi van dat en dan we zondag voor t eerst zijn gaan babyshoppen. Hebben wat basisdingen gekocht, zoals aankleedkussen, hydrofiele luiers / washandjes, een klamboe (jippie - m'n man heb ik omgepraat, want ik vind dat zo veel liever staan dan alleen zo'n ledikantje ;-) en ook een draagdoek, waar de kleine vanaf t begin al in kan liggen. Zo een die je op minstens 6 manieren kan dragen - erg lekker, maar we zijn 's avonds er nu mee aan t oefenen, omdat t dus een megalap is ;-)...

Misschien dat het daardoor ook ineens wat echter wordt ofzo... Ik weet het niet, maar fijn is het niet...

Geloof aan de ene kant dat ik me geen zorgen moet maken, maar toch, aan de andere kant blijft dat vervelende stemmetje zeuren.

Wil er niet voor naar de vk, want heb verder helemaal nergens last van - geen erge buikpijn of wat dan ook. Ja, wel s die steken linksonderin, maar dat hoort er bij...

Ben dus nu maar aan t kijken of ik niet van iemand een doppler ofzo kan lenen om thuis even naar t hartje te luisteren. Is er iemand van jullie bekend met zo'n apparaatje?

Verder qua buikomtrek - meten jullie dan over de navel of op je heupen?

Geplaatst

Ink, wat vervelend dat je je zorgen maakt om je kleintje.. Ondanks dat je geen hevige buikpijn hebt zou ik wel ff de vk bellen.. Weet zeker dat je ff langs mag komen zodat je ff naar het hartje kan luisteren. Dat is waarschijnlijk het enige wat je nu kan geruststellen, ondanks alle goed bedoelde oppeppers, toch!?

Ik heb geen ervaring met een doppler. Lijkt me ontzettend leuk om het hartje thuis te kunnen horen, maar aan de andere kant ook super stressvol als je het een keer niet hoort omdat de baby gedraaid ligt of je placenta net in de weg.

Geplaatst

Jeetje ink begrijp dat je je een beetje zorgen maakt. Je kleinetje kan een hoop hebben hoor in het waterzakje. Die dient toch een beetje als botsband. Maar als je je zorgen maakt kun je cht gewoon de verloskundige bellen, bij mij zeiden ze dat ze liever hebben dat je tien keer om niks beld als 1 keer niet en er is wel iets. Het gaat er toch om dat jij je goed voelt.

Gaaf trouwens zo'n draagdoek. Die wil ik ook graag, maar ik wacht even tot we weten wat het wordt.

Ik meet trouwens altijd op navel hoogte daar ben ik o veel meer gegrowid als om mijn heupen, want ikpas zo goed als al mijn broeken nog.

Geplaatst

Sja, misschien moet ik dat toch maar gewoon doen ja... Probeer t gevoel nu wat weg te drukken, maar dat werkt ook niet echt merk ik... Of dacht dus aan zo'n doppler, maar inderdaad, als ik het dan niet zou horen zou ik alleen maar verder in paniek raken...

Ik pas inderdaad ook nog 3 van m'n (grootste ;-)) broeken. Alleen als ik ga zitten, moet ik wel even 't bovenste knoopje open doen, omdat t niet echt lekker zit anders...

Geplaatst

Haha bij mij ook, zeker met auto rijden doe. Mijn broek vaak los heerlijk even de ruimte geven aan de baby.

Ik zou zelf niet kiezen voor zo'n doppler inderdaad omdat als je het niet hoort je je alleen nog maar gekker maakt

Geplaatst

He bah Ink, wat rot dat je je zorgen maakt terwijl we eigenlijk moeten genieten, zoals de anderen ook al zeggen bel de verloskundige!!!

Ook daar kunnen ze je in begeleiden en niet alleen maar de standaard afspraken!! Zorgen veroorzaakt stress en dat is helemaal niet goed voor beebje dus.....BELLEN!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden