Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

whahahahaaha....mutsie ben je ook he :) allemaal fabels...ze zeggen ook dat als je het naar voren draagt je een meisje krijgt (of jongen) maar ik heb beide kids naar voren gedragen en deze ook weer, dus zegt niets (dani is toch een een mannetje en demi toch echt een meisje) misselijk ben ik van beide niet geweest en deze dan wel weer, pukkels of slechte huid heb ik ook niet gehad bij beide....dus het zegt heeeeeelemaal niets :)

enne...je kan wel mee :) het word zaterdag 26 november of de zondag...mogen jullie zelf bepalen wat het gaat worden, al denk ik zelf dat zaterdag een leukere dag is, dan kunnen we nog stadden voor degene die dat willen en diegene die later willen komen of niet kunnen stadden alleen met de luncht of zoiets...maar goed...gooi maar en balletje op dames :) en oh ja..ik ga nu naar boven rennen om een buikfoto te maken, want dat had ik beloofd haha

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ga maar weer eens even reageren. Ik las dat Medusa me zoekt, en niemand meer weet waar ik gebleven ben. Nou, heel slecht van me, maar ik had echt geen puf om te reageren. Ik heb wel gelezen, maar het was ontzettend druk met vanalles en nog wat en doordat ik steeds doodmoe ben, ging ik vaak naar bed met zoontjelief tegelijk. En dat waren nou altijd de momenten dat ik even hier schreef.

Ik ben nog steeds druk, maar gelukkig is het einde in zicht en mag ik met 20 weken halve dagen gaan werken. Dat scheelt enorm denk ik. Dan kan ik tussen de middag dutje doen en de rest van de dag nog 'meemaken'. Morgen heb ik echo. Dat heeft me wel wat lang geduurd. Ik voel nog niks, ondanks dat ik soms denk van wel heel even kort. En morgen moet ik me natuurlijk inhouden om niet naar het geslacht te gaan kijken. We willen het niet weten, maar ik weet dat als je de echo ziet, je toch naar de bewust plek gaat kijken.

Medusa, brengt me gelijk op jouw vraag: weet ik dat het een jongen en een meisje worden? Nee. Hier vond iemand het leuk om de bovenste lijst te kleuren naar wat we dachten dat het zou worden. Dus ik denk dat. Maar mijn man denkt 2 jongens, mijn zwager 2 meisjes en van de week had ik mijn moeder aan de telefoon en zei: die kast hoort eigenlijk bij de bedjes van de meisjes. Dus tja, wie zal het zeggen! Ik blijf de verassing leuk vinden, dus we houden vol!

Mijn buik is inmiddels erg dik, ik loop wel bij een dietiste om alles binnen grenzen te houden en dat gaat redelijk. Mijn botten laten me lekker in de steek, maar ja, daar doen we het dan maar mee. De kinderkamer schiet lekker op. Dus verder z'n gangetje. Maar ja, ik ben dus niet heel goed in reageren op het moment.

26 november ga ik ook nog aansluiten als het mag/kan en mijn botten het toelaten. Ik begrijp dat nog geen plek bekend is. Maar ik lees natuurlijk gewoon mee hier, al neem ik niet altijd de tijd om te reageren.

Sorry dames, maar ik leef wel met jullie mee!

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Hihi ink, bij mij is het ook 50/50 de een zegt jongen de ander meisjeen ook de bakerpraatjes kunnen voor beide. en de chinese horoscoop kan ik ook niet vertouwen, want ga ik uit van de bevruchting of van de inneseteling. Bij de bevruchting wordt het een meisje en bij de innesteling een jongen. Nog ruim 2 weken en dan weten we het!!!

Ja en mijn inie minie buikje voelt voor mij al groot, heb soms de neiging om mijn buik in te houden, terwijl ik ook weer graag wil dat mensen kunnen zien dat ik zwanger ben. Maar nu is het net of ik gewoon een paar kilo ben aangekomen.

Benbri, ik kan misschien toch de 26ste niet dan hebben we sintfeest op het werk, al is het nog niet zeker of dat de datum wordt, maar wel zo goed als. zucht!!! Om dan ook nog eens de zondag daarna weg te gaan wordt me denk ik een beetje te pittig met 7 maanden zwanger dan. Maar plan hem maar in want voor hetzelfde geld wordt het toch een andere datum

Geplaatst

Hey Jeanine, leuk om weer ff van je te lezen, ook leuk als je er bent de 26e :-)

Je heb het dus nog behoorlijk zwaar, en met je bekken gaat ook niet.

Ben je al naar de efteling geweest???

Knap hoor als je het volhoud zonder het geslacht te willen weten.

Ja met mij gaat goed, ben 1,5 week erg misselijk geweest maar nu al 3 dagen niet meer, ben nog wel erg moe.

Vandaag voor het eerst fysio voor mn bekken gehad want uiteraard ook al last van, heb ondertussen ook al dikke buik.

Fijn dat je met 20 weken halve dagen mag gaan werken.

x

Geplaatst

Ohhh meiden, wat gaan jullie allemaal hard!

Hoop dat iedereen zich langzaamaan weer wat beter is gaan voelen na alle zwangerschapskwaaltjes...

Liefs Can

Geplaatst

@liminous, thanx meid...hoop dat september bankje wel weer jouw bankje word :) (lees daar wel eens mee, hihi)

@jeanine, jeeeeeeanniiiiiiine :) wat leuk om weer te horen dat je weer in het land der februari-en bent :) en nog veel leuker om te horen dat je meegaat als alles het toelaat :) super hoor :), datum is iig 26 november dus in omstreken utrecht :)

en oh ja...dit wilde ik nog even vertellen...manlief voelde het voor het eerst gisteren...ik legde zijn hand op mijn buik toen de baby aan het "ploppen" was en hij lag in bed met zijn ogen dicht, ineens voelde ik "plok" en keek hem aan, hij deed zijn ogen open, dus ik vroeg of hij dat voelde, ja zei hij....ik zei, dat is je kind *glunder* maar hij sliep half, hij zei nog wel wat bijzonder...maar toen lag hij in coma, hahaha...maar wel leuk dat hij het nu eeeeeeeindelijk voelde en sinds deze week voel ik ook echt plopjes en geen vlinders meer :) zooooo leuk :)

voelen jullie al de plopjes of vlindertjes?

Geplaatst

hey allemaal!

Benbri ik voel ook al een beetje plopjes ipv vlindertjes.. Placenta ligt aan de achterkant dus gyneacoloog zei ook al dat dat de baby is. Maar ik voel het niet elke dag en dat schint dan ook weer normaal te zijn.

Gister dus een echo gehad en het beebje doet het perfect. Hij lag met zn rugje naar ons toe en toen hij zich omdraaide konden we over zijn voetjes heen het buikje zien... De gyn meende dat hij wat uit zag steken... maar kon niet met 100% zekerheid zeggen dat het dan ook een jongetje was... Dus we moeten nog 2 weekjes wachten... Grrrrrrr... Zelf heb ik al de hele tijd het gevoel dat het een jongetje is... Ik wil het weten, ik wil het weten, ik wil het weten... grrrrr...!!!! En nu dan nog even wachten dus... tot 15 sept. dan krijgen we al de volgende poging. Zal niet zo lang meer duren want er komen een paar drukke weken aan...

Liefs,

Nofje!

Geplaatst

WHAHAHAHAAHAHAHAHAHA....wat een dwarsligger, nu al :) ja, das het lastige van jongetjes...dat uitsteken kan ook nog navelstreng zijn, lol.....ik hoop dat wij het morgen wel weten, maar bij ons is het niet een gewone echo he...qua controle of zo, morgen is echt een geslachtsbepaling, dus ik ga ervanuit dat ze dan goed gaat zoeken (mag ik toch hopen) hihi

Geplaatst

hey meiden, wat een stralende dag!!!!

heb vanmorgen gewerkt en straks lekker met een paar tijdschriften buiten in het zonnetje, de was hangt lekker, ga nog even genieten van hetmooie weer.

gister met mijn vriendin en haar 2 dochter en mijn zoon een dagje op stap geweest en morgen gaan we een middagje naar drouwenerzand, daar ons lekker vermaken.

maandag moet mijn zoontje weer naar school, de vakantie is voorbij helaas!!!

ook toevallig, wilde er net wat over zeggen over de plopjes:D

ik ben teleurgesteld, voel nog niks, tenminste dat denk ik:)

bij de oudste vernam ik het al bij 12 weken( de plopjes) en dit is waarschijnlijk onze laatste en daar wilde ik extra van genieten, maar voel volgens mij nog niks, soms een "stootje" maar denk niet dat dat de baby is,

de placenta ligt ook voor dus dan duurt het ook wat langer.

begin me dan gelijk weer zorgen te maken of alles nog wel goed is.

maar hou me voor dat het goed is!!

dinsdag weer een echo!!!!

krijg al een behoorlijk buikje , mensen om me heen zien en zeggen het nu ook, das wel leuk:D

toen ik vanmorgen aan het werk was hoorde ik alleen maar " denk erom je doet kalm aan he? niet te druk maken he? dan maar wat langzamer en volgende week maar weer" haha lief hoor die oude mensjes, gelijk bezorgd!!

vandaag alweer 16 weken!!!!!

s' avonds na het eten heb ik zo'n harde gespannen buik, is dat wel goed?

hebben jullie dat ook?

fijne middag!!

groetjes marjan

Geplaatst

joh marjan..ik voelde het met de eerste 2 ook veel eerder, stom he...dat je dan bij je laatste het ineens later voelt...maar ik heb dan ook geen flauw idee waar de placenta ligt hoor...ik heb zelfs harde buiken als ik op de fiets spring of gewoon zomaar ineens....ook irritant. verder echt gespannen buik...niet meer dan normaal eigenlijk en das al abnormaal bij mij, hihi..mss zijn het je darmen? die hebben natuurlijk ook een hele dag eten en dergelijke achter de rug en minder ruimte?

Geplaatst

Hoi!

Wij hadden ook vandaag de echo. Een baby lag helemaal languit te bewegen voor het beeldscherm en de ander was amper te zien! Dat wordt nog moeilijk met de 20 weken echo! Alles leek verder goed, dus we gaan vrolijk door.

26ste staat in de agenda Benbri! Medusa, 12 september ga ik naar de efteling voor 3 dagen. Vervelend dat jij je nog misselijk voelde, maar ja, je zit nog niet buiten de 'gevarenzone'. ik heb in de middag wel veel hoofdpijn. Beetje onhandig. Nog twee weekjes en dan lekker slapen tussen de middag....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Leuk leuk leuk, we hebben een date lees ik :-)!!!

Haha Nofje - ook zo nieuwsgierig? Jammer dat je t dus nog eigenlijk echt niet kan zeggen, maar Benbri - lijkt het er op dat jij toch je primeurtje ga hebben hahaha! Leuk hoor - morgen al - JALOERS!!!

Liminous - je bent nog niet vergeten hier hoor! Leuk dat je nog even lang komt. Hoe gaat het met je? We duimen voor je dat september een mooie maand gaat zijn voor je hoor!

Jeanine - gezellig dat je hier ook weer meeschrijft :-)! Wel vervelend dat je zo moe bent, maar het vooruitzicht dat het nog maar even is, is dan wel weer lekker...

Ik heb net n slaapdienst gehad van gistermiddag 13:30 tot vanmiddag 13:30. Meestal trek ik dat wel, maar nu had ik de hele nacht heel slecht geslapen - het elk uur zien worden en toen de vergadering nog voorzitten tot m'n lichaam ineens aan gaf dat het genoeg was en ik naar de wc moest rennen om te kotsen!!! En nog geen 30 minuten later nog een keer! Echt zo bizar, want dit was dus de eerste keer in de hele zwangerschap tot nog toe!!! Geloof dat m'n lichaam me even iets duidelijk wilde maken en ik dus niet meer zulke lange diensten moet draaien... Net dus maar ff 2 uurtjes m'n bed ingedoken ondanks t mooie weer...

Ondanks dat ik niet sliep op m'n werk, wederom geen neusdruppels - joepie! Dat was nacht 2! Hoe is het met de andere snotterende dames? Was t eenmalig of heeft t doorgezet?

Oh ja, en harde buiken - soms heb ik het gevoel dat ik echt vel tekort kom en m'n buik uit z'n voegen barst ofzo. Lijkt dan net een groeispurt ofzo. Weet niet of dat vergelijkbaar is met harde buiken? Want hij voelt dan inderdaad wel mega hard, maar lijkt niet van binnen uit te komen ofzo... Klinkt misschien wat vaag, dus weet niet of jullie begrijpen wat ik snap ;-)?

Meezie - zou jammer zijn als dat Sintfeest precies die datum is! Zou gezellig zijn als iedereen kon...

Geplaatst

hoi,

Date staat in de agenda!! heb er zin in!!!!

Hier ook al een aantal weekjes plopjes en vlindertjes...niet iedere dag maar wel geregeld! verheug me op de duidelijke trappeltjes!

Hier is de misselijkheid weg en alleen vermoeid en Ink dat overgeven van vermoeidheid herken ik ook want dat heb ik dus wel nog....als ik echt moe ben en doorga dan ren ik ook naar de wc! Dus we moeten goed luisteren naar ons lichaam!!!!!

Geplaatst

Ja, ik vond het zo vaag - de eerste hele periode zonder misselijkheid of al te veel moeheid, maar nu dus zodra ik moe ben...! Bleh! Maar aan de andere kant wel goed - ben niet iemand die t snel rustiger aan zou gaan doen, maar als ik me zo voel, moet ik wel ;-)... Mooi hoor, hoe die natuur dan werkt hahaha...

Ben jaloers op jullie "plopjes en vlindertjes". Heb volgens mij echt nog niets gevoeld. Sja, misschien een keer, maar kan ook heel goed m'n verbeelding zijn geweest...

Lijkt me erg bijzonder! Zie soms wel dat m'n buik wat scheef naar 1 kant ligt - als ik op m'n rugplat lig - en vraag me af in hoeverre dat dan al kan komen door de houding van de kleine???

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar.

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar

Eerstvolgende afspraak:

Benbri: 3 sept: geslachtsbepaling

Marjan: 6 sept: gyn + 5e echo

Bikkel: 7 sept: gynaecoloog

Meezie: 13 sept verloskundige

Eef: 13 sept intake medische 20-weken echo

Bikkel: 14 sept: geslachtsbepaling

Fren: 14 sept controle gyn, 17 sep geslachtsbepaling

Meezie 16 sept 20 weken echo

Ink: 20 sept verloskundige

Benbri: 20 sept: 20 weken echo

Janis: 21 sept verloskundige

Eef: 22 sept 20 wkn echo

Ink: 5 okt: 20 wkn echo

Janis: 7 okt 20 weken echo

Eef: 7 okt verloskundige

Bikkel: 10 okt: 21 wkn echo

Bikkel: 2 nov: gynaecoloog

Bikkel: 21 nov: gynaecoloog

Bikkel: 16 dec: echo en gyn

Gisteren naar de verloskundige geweest en het hartje gehoord. Het klopte keurig gelijkmatig en snel. Was weer leuk om te horen.

Moest een afspraak maken voor de 20-weken echo in het ziekenhuis. Mijn schoonmoeder is namelijk geboren met een open ruggetje, dus nu krijgen we een uitgebreide medische echo.

Benbri, veel plezier vandaag!!!!

Geplaatst

@ Benbri - hoe laat heb je de afspraak? Ben gewoon plaatsvervangend zenuwachtig voor je!!!!!!! Ik gok ook een meisje... Haha, maar in hoeverre dat wordt beïnvloed doordat ik vandaag weer denk dat ik zelf ook een meisje krijg??? Morgen denk ik waarschijnlijk weer een jongen hihihi...

@ Eef - leuk het hartje gehoord te hebben! Hebben wij nog nooit gehoord! Hoop wel met de volgende afspraak, want lijkt me inderdaad weer een bijzonder momentje! Mag ik vragen hoe het nu met je schoonmoeder gaat dan? Want ik heb geen idee wat ze er aan kunnen doen als je met een open ruggetje geboren wordt. Maar dan krijgen jullie dus een wat uitgebreider onderzoek? Op zich niet vervelend lijkt me, maar is het risico voor jullie dan ook echt veel hoger omdat het bij haar zo was? Want dat lijkt me dan weer geen fijn idee... 22 sept zag ik dat je m hebt - spannend hoor... Van mij mogen we even fast forward in de tijd, ff paar weekjes skippen :-0 :-).....

Geplaatst

Ik ben jaloers op jullie plopjes en vlindertjes! Ik dacht met 12 weken een keer iets te voelen maar het is bij die ene keer gebleven... Ik moet nog even geduld hebben maar het lijkt me zo fijn om steeds gerustgesteld te worden ipv steeds te moeten wachten op een echo...

Benbri ik gok een jongen hoor!! Ben benieuwd!

Geplaatst

Bri, veel plezier.

Caro, ik voel ook nog niks hoor en ben 16 weken. Bij de laatste (pret)echo met 12 weken lag de placenta voor, dus kan ook nog wel ff duren.

Meiden, ik ga weer verder met vakantie vieren ;-)

Geplaatst

neeeeee, we zijn toch maar naar huis gegaan, even bij komen van de shock, whahahahaha.....arme kerel van me, arme meid van me...die heeft nu al huisarrest tot ze gaat samenwonen en ze moet nog geboren worden ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden