Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden.

hier alles goed, heb wel elke keer een gevoel alsof ik een voetbal in mijn buik heb, kalm aan dus.

merk wel dat ik deze zwangerschap zwaarder ervaar als mijn eerste zwangerschap.

heb nu natuurlijk 1 lopen, dus zwemles en logopedie en noem maar op:)

en ben bijna 10 jaar ouder dus ook minder conditie.

werk nu ook een paar uur in de week en toen niet, nou doe gewoon rustig aan en als ik de kans heb om te zitten/liggen doe ik dat.

zometeen de 20 weken echo! spannend hoor.

hoop dat alles goed is.

zal vanavond even verslag doen:)

groetjes marjan

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier doen we het ook rustig aan, moet er even aan wennen dat ik in de ziektewet zit! Ben benieuwd wat de gyn volgende week zegt.... We krijgen eerst de 20 wk echo, ben dan wel al 22wk maar maakt niks uit! En daarna de afspraak bij de gyn!

Zal vandaag weer eens buikfoto maken!

Dikke knuffel

Geplaatst

He bikkel, heb even gemist dat je in de ziektewet zit?

Hier drukke weken voor de boeg, hoop dat ik het volhoud... vandaag ook weer lange dag met vanavond om 1700 uur nog een fotoshoot waar ik bij moet zijn...

Heb ook wel last van harde buiken, maar eigenlijk alleen als ik in bed lig. Gister verstandig geweest en s middags nog 2 uur extra geslapen, vannacht ook eindelijk weer een keer een goede nacht, dus ben redeliujk fit.

Geplaatst

En Marjan - hoe was je 20wkn echo???

Wij mogen a.s. woensdag avond. Ben erg benieuwd! Spannend he, Janis - voor jou dan nog 2 daagjes...

Ga misschien morgen proberen of er niet eerder die dag n plekje is, want bezoekuur bij mams is maar tot 19:30 en de afspraak is pas om 19:00 en zou een leuke verrassing zijn voor mams om na de echo daar langs te kunnen gaan met iets roze of blauws...

Er zit nog weinig vooruitgang bij haar in - valt me op dat ze erg verward en vergeetachtig is, dus ik hoop maar dat alles wel met de tijd goed gaat komen.

Ze heeft wel gezegd dat ze minder wilt gaan werken, zodat ze op kan gaan passen... Eerst maar s kijken hoe ze herstelt...

Verder is m'n buik de laatste 2 weken echt voor m'n gevoel ineens huge geworden! Zal eerdaags toch maar s over moeten gaan stappen naar m'n zwangerschapsbroeken denk ik. En misschien nog ff op marktplaats kijken voor n korte broek voor de vakantie ofzo..

Moet zeggen dat ik wel "opgelucht" ben dat wel meer van jullie harde buiken hebben - als ik moe ben of n lange dag gehad heb, voelt het inderdaad alsof m'n buik in n voetbal is veranderd, zo hard en gespannen. Volgende ochtend is t dan altijd wel weer weg en t doet ook geen pijn ofoz, maar meer wat irritant. Fren - pas jij ook wel n beetje op jezelf als je zo druk bent?

En woensdag s om oefeningen vragen voor m'n onderrug, want die voel ik ook we lwat op langere dagen, of hebben jullie daar nog wat tips voor?

En Bikkel, kom maar op met die foto! Is al wel weer ff n tijdje geleden dat hier buikfoto's geshowd werden ;-)!

Nofje - alle pups al een adresje voor in de toekomst inmiddels? Je moest er nog 4 onderbrengen toch?

En Benbri - hoe gaat t met je blaasontsteking? Geen bloed meer? En heb je al wat verkocht met je startende handeltje?

Geplaatst

blaasontsteking gaat goed, denk eerder dat het ukkepuk is geweest die ergens een bloedvat aan gort heeft getrapt of zo...heb nog steeds nergens last van, maar das wel fijn iig :) en duizeligheid is ook minder eigenlijk, denk echt dat dat weer lage bloeddruk is (itt mijn moeder heb ik gewoon "last" van een lage bloeddruk), beginnende handeltje wil nog niet echt vlotten helaas :( tweedehands verkoop ik genoeg (ben mijn halve huis aan het verkopen, hihi...mijn kleding waar ik toch niet meer in ga passen (is allemaal 34) en de oude kleding bvan de kinderen, ik ben het allemaal kwijt of aan het kwijt raken, maar het nieuwe wat echt niet zo heel duur is wil gewoon niet (hebben jullie een idee waar het aan zou kunnen liggen?) of moet ik gewoon veel geduld hebben? verder nieuwe wagen gekocht vandaag, een paars met zwarte, de kees aero of zoiets, superblij ben ik er mee :) donderdag een nieuwe bank...ook weer happy...volgende week weer een kleine lading nieuwe kleding voor de verkoop, ook erg benieuwd naar dus :)

uhm...verder errug nieuwsgierig naar jullie echó's buikfotos etc..etc..

verder oh ja...slaapgebrek, weten jullie of je melatonine mag slikken? ga er even een topic over openen denk ik

veel liefs

Geplaatst

nou onze 20 weken echo was heel goed!!!

wat mooi om alles zo mooi te zien.

Alles was goed met de kleine vent!

Hij was zeer bewegelijk en ze kon het hartje eerst niet goed checken, want hij lag in ale bochten.

Op den duur lag hij helemaal dubbel, met zijn knietjes tegen zijn neusje aan en daar heb ik ook een foto van:)

en 1 van de voetjes en nog 1 maar die is vrij gangbaar.

over 10 weken moet ik wel weer komen voor nog zo'n uitgebreidde echo om de groei te zien ( die was nu wel heel goed hoor maar dat willen ze extra in de gaten houden omdat onze oudste zo klein was) en omdat ze de niertjes dan beter kunnen zien of die goed zijn, hij heeft er keurig 2 maar mijn man heeft cystenieren en dat kunnen ze nu nog niet zien bij de baby maar over 10 weken waarschijnlijk wel.

gewoon even extra controle:)

ik drink vaak een beker warme melk vor het slapen gaan, of melatonine mag weet ik niet.

mss kun je iets vinden via google.

fijne avond meiden ik ga bankhangen:)

Geplaatst

ja, kreeg net op mijn topic al antwoord...het word dus afgeraden bij zwangere vrouwen :( geen flauw idee wat ik dan moet doen...het inslapen is totaal geen probleem, ik slaap heerlijk in en snel ook, maar het blijven slapen is veel moeilijker :( word er radeloos van, want het lijkt wel erger te worden. vandaag vanaf 2 uur wakker gelegen, niet meer kunnen slapen en nu nog niet, want de kidneren zijn nog op, maar het lijkt wel erger te worden :(

Geplaatst

Hè marja, een jochie dus! Van harte!

Bij ons lag ze telkens op haar linkerzij met een arm erover, dus hartje wordt over 2 weken als we toch in het vu zijn nog een keer goed bekeken.

Leuk is het hè!

Geplaatst

Marjan - heelijk dat alles goed was! Ik wil ook!!! Nog 2 nachtjes slapen...

Benbri - vervelend zeg, dat je zo slecht slaapt! Kan je het niet gewoon aan de HA of VK vragen of er iets is wat je dan wel mag?

Geplaatst

Ik herken het wel benbri, maak meer slechte dan goede nachten momenteel. Ligt ook aan vriendlief, als hij stilligt en niet snurkt slaap ik oed :-) vannacht gelukkig oed geslapen, ben net een half uurtje thuis, dag van bijna 12 uur gemaakt, wat veel van het goede helaas...

Geplaatst

bedankt meiden!

maar benbri melatonine is ook een inslaper en geen doorslaper, mijn zoon gebruikt ook melatonine.

wat je voor het doorslapen kunt doen weet ik niet..

sterkte want slapen is zoo lekker nu:)

ik lig s nachts ook wel eens een paar uur wakker, maar niet elke nacht, lekker op tijd naar bed, even ontspannend voor het slapen gaan, lekkere massage van je partner:D...

fren ja we wisten al dat het een jochie werd en nu voor de derde keer bevestigd!

ja dat zouden wij eerst ook, toen vroeg ik iets waardoor ze de echoapparaat iets anders op mijn buik zette en toen zag ze het wel..

en heel leuk om te zien, echt een acrobaatje.

Geplaatst

Ze heeft bij mij twee keer geprobeerd, maar toen ik toch door moest naar het vu is ze toen gestopt. Ook omdat de baby heel diep in m'n buik ligt, de placenta vooraan en ze dus heel hard moest duwen op m'n banden... AUW!! Dus toen maar gestopt en over twee weken een nieuwe poging ;-)

Geplaatst

Sorry meiden maar ik moet dit ff kwijt....

Ik ben de afgelopen week thuis geweest... omdat ik niet meer zon zin had om naar de baas te gaan (uiteraard heb ik mn baas wat anders verteld; nl verkoudheid en hoofdpijn)... Aangezien mijn contract toch niet wordt verlengd.. En vandaag ben ik dan voor het eerst weer gegaan. En ik merkte dat ik wel gemist werd door mn interne klanten. Maar in die dagen thuis heb ik ook niet echt kunnen genieten.. Ik was zo druk in de weer met vanalles dat mijn hoofd op het einde van de dag over liep.... Dus werd ik moe en chagerijnig.. En ja manlief die moest het dan ontgelden...

Nu heb ik gister eens een heel indringend gesprek gehad met mn moeder... Ik ben nl niet zon thuiszitter.. en ik word hierdoor erg down..

maar ze gaf aan dat ik er anders naar moest kijken. En mijn dagritme anders moest indelen, zodat ik niet om 7 uur savonds nog de vloer sta te dweilen enzo.

Ja en ze heeft gelijk.... ik moet langzaam (of snel) voor mijzelf gaan kiezen.. In die hele week heb ik de beeb nog niet een keer goed gevoeld.. En mijn lichaam voelde alleen maar gespannen. En ik zag er heel erg tegenop om weer te gaan werken.. Want ja, wie doet het huishouden dan en wie verzorgt de pups..

Mijn moeder waarschuwde me dat ik op deze manier regelrecht afteven op een depressie.. En dat is niet goed voor de beeb.

Dus vandaag naar mn werk gegaan en voorzichtig losgelaten dat ik me nog niet echt heel goed voel.. maar iedereen deed alsof ik weer volledig meedoe.. en waren al afspraken in aan het plannen voor volgende week en de weken erna.. Ik voelde me zo klote... Want ik vind het fijn dat ze mij nodig hebben.. maarja, over 2 maanden zetten ze me toch aan de kant. het liefst wilde ik zeggen dat ik vanaf maandag niet meer terugkom.. Maar om dat nu zo plompverloren mede te delen... ik weet niet of dat netjes en verstandig is.. Aan de andere kant... aaarrrghhh die tweestrijd is te erg gewoon!

Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen... Door blijven werken (welliswaar de helft van de tijd) of gewoon de komende maanden lekker thuis zitten en een nieuw ritme opbouwen en mij voorbereiden op de komst van onze zoon... Wat is wijsheid?

Zit er ff helemaal doorheen nu...

xxx Nofje

Geplaatst

Jeetje Nofje, wat vervelend voor je dat je er zo doorheen zit :-( Digiknuffel!

Is het al definitief dat ze je contract niet gaan verlengen? Dan zou ik niet 'zomaar niet komen opdagen' maar me ziekmelden. Anders verlies je je recht op een eventuele WW-uitkering. Ik weet het, werk is lang niet zo belangrijk als je eigen gezondheid en die van je kindje, maar wilde het toch ff zeggen. Als je nl. ziek uitdienst gaat, krijgt je een ziektewetuitkering i.v.m. je zwangerschap. Stap je zelf op, krijg je helemaal niets :-( Volg je hart meis, dat is vaak de beste keuze! Ik kan je niet voorzien van advies, behalve dat je uiteraard ten alle tijde voor jezelf en je kindje moet kiezen!

Hier nog ff een foto'tje van mij, van vandaag;

[ATTACH=CONFIG]2442[/ATTACH]

Geplaatst

jeetje melis...buikje :) enne...luister je ook even naar je eigen advies? nee, oke, dan is het goed :) (en wat ga jij nou trouwens doen, toch gewoon werken tot half 3 dan maar?)

en nofje...ben het met melis eens...nooit zeggen dat je niet meer komt uiteraard, altijd ziek melden...en idd...ik geef mams ook gelijk. ik heb met mijn dochter een pre natale en post natale depressie gehad...geloof me, isse niet leuk...en als je zo doorgaat krijg jij het ook...en ik gun het je echt niet meid. als je contract toch niet verlengt word zou ik de ziektewet ingaan, maar ben daar zoiezo met zwangerschap wat makkelijker in, omdat het gewoon best zwaar kan wezen. maar je moet je eigen gevoel doen...ik ben ook nooit een thuiszitter geweest, maar nu heb ik mezelf daaroverheen gezet en is het een stuk makkelijker geworden om in ieder geval de muren niet op mij af te laten vliegen en ook niet om alleen maar met schoonmaak bezig te wezen...

in ieder geval doe ik met melis mee...een digiknuffel van mij ook

veel liefs

Geplaatst

ja Nofje ik ben het ook met Melis eens.

Blijf aan jezelf denken en de beeb.

lastig hoor, weet niet zo goed wat ik zou doen, zit niet in die situatie dus vind het ook wel moeilijk.

mss kan je met je baas praten en iets van halve dagen ofzo. weet niet wat er mogelijk is.

ik heb vandaag ee gat in de dag geslapen.

toen mijn zoon naar school was ben ik weer mijn bed ingedoken, hij was om 07.20 al weg.

heb mijn telefoon gezet voor 10 uur want vanmiddag zou ik even oppassen op mijn vriendin haar dochtertje.

om 10.00 ging mijn telefoon maar heb hem tot 3 x toe op sluimeren gezet, dan gaat ie 4 minuten later weer zeg maar.

maar werd er amper wakker van en schrok om 10 voor 1 !!!! wakker!

jemig zeg, schrok er zo van, nou ja zal het nodig gehad hebben:)

mooie foto melis trouwens:)

zal vragen aan mijn man of die de echo foto's even wil inscannen.

groetjes marjan

Geplaatst

ja het is zeker lastig.. maar ik denk dat ik toch voor mijzelf ga kiezen.. en daarmee ook voor de beeb. Ik wil nietover 1 jaar terugkijken op mn zwangerschap en me helemaal niks meer gerinneren daarvan omdat ik zo bezig was met andere dingen.. Mijn man wist het goed te zeggen net: Hij zei wil je nou echt dat ze jou herinnering aan je zwangerschap van je afnemen of neem je het heft inj eigen handen en begint eens met genieten.. Niemand daarzo geeft wat om jou. Ze willen alleen maar dat je de komende maande zoveel mogelijk shit afmaakt.. Zodat je opvolger een fijne start heeft.. Maar wat heb jij eraan? brengt het je wat??? En daarna zei hij nog eens... je bent zwanger geworden door eiceldonatie... En ik ben 37.... Dit kind is het enige kind dat je zal krijgen, dus de enige keer dat je zwanger zal zijn in je hele leven! Neem dan ook de kans die je hebt om ervan te genieten en begin daar eens mee??!! Hoeveel vrouwen zouden niet tdoorbetaald thuis willen blijven om volop bezig te kunnen zijn met deze toch wel speciale tijd...

Nou en toen viel het kwartje voor mij.. want zo is het dus maar net! Ik laat mij niet meer langer gebruiken en begin eindelijk eens met genieten! Deze tijd krijg ik nooit meer terug! Ik ga morgen naar de huisarts en vertel haar wat er aan de hand is en daarna bel ik mn baas op dat ik mij ziekmeld... En als hij vraagt wanneer ik weer kom dan zeg ik dat ik denk dat ik helemaal niet meer terug kom... Als hij wil weten waarom.. tja dan gooi ik het er gewoon op dat mijn ik zwangerschap en de hele situatie eromheen niet meer kan handelen... Als hij dan wil dat ik naar de bedrijfsarts ga dan doe ik dat natuurlijk... Geen probleem. En verder maak ik er niet veel woorden meer aan vuil... Morgen ga ik lekker met dochterlief naar de gamma om kleuren uit te zoeken voor haar nieuwe kamer en dan denk ik dat ik de week erna eens rustig aan ga schilderen en ga klussen...

Thanks meiden dat ik mn hart ff mocht luchten hier.... En dank jullie wel voor jullie steun! Echt wel lief!!

xxx Nofje

Geplaatst

YOU GO GIRL!!!!! goed zo....lekker egoistisch zijn mag als je zwanger bent, daarna moet je al genoeg inleveren van jezelf (werk, kind, huishouden, kind, etc..kind en dan pas ergens jij)

was vandaag de bankpas van mijn man geblokkeerd, ik dacht eerst ohoh, wat nou dan, hebben ze ergens beslag op gelegt of zo, maar niets gehad, dus snapte er helemaal niets van....manlief komt thuis, belt de bank...is hij gewoon geskimd...tsssk...het lef!! maar goed...ik heb nog niets gemerkt, morgen toch maar even de bank bellen, want vaak pinnen we bij het zelfde en ik heb geen flauw idee of zo'n skimmer per bank is of gewoon per bankpas....*zucht* zit weer mee dus *not*

Geplaatst

Hè nofje, vind het knap van je hoor, mij lukt het nog niet echt om de balans te vinden tussen werk en zwangerschap...

Wel mazzel, afgelopennzaterdag al met 20% korting m'n slag bij prenatal geslagen, allemaal leuke roze dingetjes gekocht. En net lees ik dat ons behang deze week n de aanbieding is bij de gamma. Scheelt ook weer 20%. en op rollen van 25 euri per stuk kan dat lekker oplopen ;-)

Geplaatst

Hoi,

Wat ik merk nu ik thuis zit dat het ook een stukje acceptatie is!! We willen zoveel, vitaal naar ons werk, stralend zwanger zijn en het huis en alles erom heen schoon en fris!! En in mijn geval "vergeet" ik dat ik een volledig mensje met mij meedraag wat ontzettend veel energie vreet en bijna niks overlaat voor moeders....flauwekul, kan toch gewoon werken, nee niet dus en daar heb je het maar mee te doen!! Wat gaat gaat en wat niet niet...dus begin ik nu langzaam te genieten van mijn lange verlof!!!

Dus nofje, kies voor jezelf en beebje en het duurt even maar je gaat vanzelf genieten...succes meissie!!

Tja en hier rustig aan, zelfs thuis zijn kost energie haha, vandaag weer een vermoeide dag met weinig inspanning!

Geplaatst

hey Bikkel, Dat is het bij mij dus precies! Ik wil teveel.. en om eerlijk te zijn vergeet ik dus heel vaak dat ik nog een leventje bij mij draag... Vorige week alleen maar achterstallig poestwerk gedaan en met mn hoofd bij mijn werk gezeten.. De boog was gewoon veel te strak gespannen... Sinds het telefoontje van manlief is er ineens iets geknapt... Ik heb zitten huilen met de puppies in mn armen... en daarna ben ik met de 2 grote schatten een heel stuk gaan wandelen.. Even eruit.. Even alleen maar met de hond wandelen en genieten van het kleine beetje zon dat er nog was.. dat heb ik de hele vorige week niet eens gedaan. Sukkel die ik ben...

En het is wat je zegt... een stuk acceptatie.. Maar meer nog loslaten.. En dat is niet mn sterkste punt.. daar loop ik keer op keer weer tegenaan.. En dan hebben ze het over een ezel en een steen LOL!!!

Wat deed jij voor werk voordat je thuis kwam te zitten? En hoe heb je dat aangepakt? Ik ben bang dat ik terug zak in alleen maar huishouden doen en tussen 4 muren zitten... Maar weet dat er veel meer kan en mag....

Liefs, Nofje

Geplaatst

Ik werk als onderwijsassistent in een groep 2, kleuters! Ik ben donderdagmorgen naar mijn bazin gegaan met de vraag of ik halve dagen kon gaan werken, dat vond ze prima maar ze wilde van een arts weten of het verstandig was om sowieso te komen werken....dus ik kon die dag om half 11 bij de huisarts terecht want Leuven ging niet eerder en die zei meteen volledig ziekmelden totdat je in Leuven bent geweest en daarna met de gyn overleggen maar het lijkt me niet verstandig dat je nu gaat werken ook geen halve dagen! Bloedonderzoeken zijn verder allemaal oke, suiker, ijzer, schildklier etc....fijn om te weten maar dat is dan tevens de bevestiging dat het er dus bij hoort en dat is juist waar ik moeite mee heb, had liever een te laag ijzergehalte om voor mezelf te kunnen verantwoorden waarom ik al met 21 wkn thuis zit!!! Van de gekke natuurlijk maar tja zo denken we dus blijkbaar haha, nu gaat het steeds beter en het is dus ook niet zo dat ik nu volop energie heb voor leuke dingen, nee ook die moet ik met mate doen omdat de energie er gewoonweg niet is!!!!! Ik voel me op dit moment eerder bejaard dan zwanger!!!

Geplaatst

nou nofje een juiste beslissing hoor, petje af!!!

ga overdag je tijd gunstig indelen, lekker met de honden wandelen, lekker een uurtje zwemmen, geboortjebedankjes maken als je dat wilt ( alvast de kaartjes maken die je eraan wilt hangen) .....

wat gaan jullie doen trouwens?

een kraamfeest of gewoon kraambezoek.

vond kraambezoek aldoor zo hectisch bij onze zoon, elke avond bijna wel iemand.

maar een kraamfeest is ons huis niet groot genoeg voor, als de baby nou in de zomer geboren zou worden, tja dan wist ik het wel:D hebben wel een enorme tuin!

Geplaatst

hey Bikkel en Marjan..

Ik werkte al 4 uur per dag. Normaal meer dan 8 uur per dag... Ik ben/was Internationaal HR manager.. Maar dat reizen hakte er in het begin goed in bij mij. 1 keer in de 2 weken minimaal 2 dagen weg van huis.. Dus ik ben op de achtergrond getreden en hou me bezig met beleid maken.. En ben betrokken bij het zoeken naar mijn opvolger.. Alhoewel ik betwijfel of ze die in Limburg gaan vinden.. Ik werk namelijk in Maastricht.. En ik moe elke dag 1,5 uur rijden heen en een uurtje terug ofzo.. Dus dat begon me ook al flink tegen te staan.. Ik werd al gestrest van al die stomme limburgers in de file voor Maastricht.. En ja ik ben ook een Limburger.. maar ik werk liever in Brabant.. mensen zijn daar directer. Ben ik zelf ook (normaal gezien dan).. De baas heeft het erop gegooid dat mijn competenties en mijn ambitie niet bij het bedrijf passen.. Maar wat hij eigenlijk zei is dat ik een bedreiging voor zijn functie was.. En tja, die zwangerschap van mij was een verdomd goede reden om mn contract dan maar niet te verlengen... Begrijp me niet verkeerd.. als mijn contract was verlengd was ik toch wel op zoek gegaan naar iets anders.. Want dat reizen kan ik niet met een kleintje thuis.. Dat trek ik niet! Ik wil hem zien opgroeien en niet een of andere vrouw zijn die op zondag het vlees komt snijden..

maar ik ben nou net zon persoon die het allemaal goed wil doen.. Voor iedereen en altijd.. En daarom ben ik nog een maandje of wat na zijn bericht door gegaan. Eigenlijk gekkenwerk he? Ik ben toen dus ook 4 uur per dag gaan werken.. Vooral ook omdat ik heel veel last heb van mijn rug en stuitje. Dat gaat als ik thuis werk of lekker gewoon kan doen en laten wat ik wil en stuk beter.

maar in de hele week dat ik dus thuis was heb ik geen enkel bericht gekregen, van niemand.. Noch collega's. noch mn baas. Ja op maandagochtend kreeg ik een mail met de vraag hoe het ging en wanneer ik weer terug kwam.. Eigenlijk had ik toen moeten zeggen dat ik niet meer terug zou komen.

maar ja.. ik wilde het netjes doen.. Waarom weet ik niet, maar dat was wel even mijn gevoel.....

Ik voel me opgelucht dat ik de keuze heb gemaakt en de knoop ga doorhakken! En ik heb zojuist even heerlijk weggedroomd in bad met een goed boek! Had ik wel even nodig. Morgen komt dochterlief weer tot en met zondag en dan wil ik leuke dingen doen!!! Inderdaad lekker zwemmen, wandelen en spelen met de puppies. Ik kan bijna niet wachten!

Qua kraamtijd.. Ik weet nog niet... Ik heb het idee dat zoveel bezoek elke dag mij ook gaat tegenstaan.. Dus ik denk alleen bezoek van ouders en schoonouders en dan daarna een kraamfeest. Ik denk zelfs dat ik de geboortekaartjes pas een paar dagen na de bevalling ga opsturen. Ik wil eerst zelf kennis maken met onze zoon. En daarna is de rest van de wereld aan de beurt!

Fijne avond allemaal.. Ik ga er vanavond vroeg in. Weltrusten voor straks!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

ik denk dat ik uberhaupt weinig kraambezoek krijg eigenlijk...voel me nu wel een beetje zielig :( nichtje van ben krijgt een complete kraamfeest georganiseerd door haar zus en ik ga er braaf heen, maar wil eigenlijk niet...beetje jaloers denk ik (gezonde jaloezie hoor)...ik ben ook zwanger, maar dat boeit niemand..ik krijg geen kraamfeest georganiseerd, net zoals met mijn trouwen...niet dat ik daar drastisch behoefte aan had (mss ook wel, weet niet, vind het prima zoals het gegaan is, meer dan zelfs) maar iedereen krijgt een vrijgezellenfeest, word opgepikt, mag voor lul lopen enzo...heb ik ook niet gehad en nu kraamfeesten die komen en weet ik het...denk niet dat ik jaloers ben bedenk ik me niet...vind mezelf meer eenzaam dat ik niemand om mij heen heb die dat voor mij zou doen, terwijl ik wel altijd naar andere ga of voor andere mensen dingen doe (wat ik overigens al een heel stuk geminderd heb)...oh jee, nu word het toch een zeurstukje en dat wilde ik helemaal niet, maar eigenlijk besef ik nu dat ik best wel eenzaam ben, zonder dat ik dat echt ben mis ik denk ik toch een echte echte vriendin die dat soort dingen ook voor mij doet :( oke, ga maar weer wat doen denk ik en hier vooral niet bij stilstaan, want anders gaat het niet goed komen vandaag. zit alleen nog te twijfelen of ik moet gaan naar het kraamfeest, of zal ik gewoon geld storten en niet gaan? en wat moet ik zeggen dan, liegen of de waarheid zeggen? en wat is de waarheid? dat ik jaloers ben, ook al voelt het niet als jaloezie? nichtje en ik schelen maar 7 weken of zo en denk dat ik toch jaloers ben dat zij allemaal cadeautjes krijgt en dergelijke en ik waarschijnlijk amper een bezoekje en ik weet nu al van tevoren dat nichtje zoiezo niet bij ons komt, want dat is ze nog nooit geweest (weer een apart verhaal, maar we kennen de familie van manlief pas anderhalf jaar of zo) en zij is jong en de wereld boeit niet, alleen haar wereld enzo...(lang leve de leeftijd) nou ja...erg vervelend voor mij dus even en weet niet zo goed wat ik moet doen, wat zouden jullie doen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden