Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stiertje, petje af voor je geweldige humeur! Ik ben blij dat het goed gaat met de dames. Laat jij je nog maar even lekker vertroetelen!

Limounes, volgens mij heb ik in mijn handtekening de hcg waarde van een bepaalde dag staan. Ik zat ook heel hoog en ze zeiden al dat ik van een tweeling kon uitgaan. En zie hier: maandag worden mijn twee schatjes geboren als alles goed gaat. Maar ik zit meestal op de iPhone en dan kan ik mijn eigen handtekening niet zien. En ik weet de dagen niet meer precies. Heb je er twee teruggeplaatst gekregen?

Groet,

Jeanine

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje, trouwens wel slimme meiden dat ze eerst met de grote teen willen voelen hoe koud het is. Zeker nu het volgende week kouder gaat worden. Die van mij denken daar helemaal niet over na en storten zich gelijk allebei met het hoofd naar buiten. Let maar op, ik krijg van die impulsieve donderstenen waar ik vast een plekje achter het behang voor moet reserveren... ;-)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Heerlijk eindelijk weer s 'n nacht goed geslapen vannacht! Was afgedraaid - nachten er voor in de weer geweest en gister van 9-17 gewerkt met aansluitend een afscheidsfeestje van collega, waardoor ik pas 23:00 thuis was - pff, was beetje veel van t goede!

Werd 1 keer ook ineens echt even heel duizelig - hoofd tolde helemaal en moest even heel stil gaan zitten om me weer op 1 punt te kunnen focussen! Geen idee wat dat

nou was - bloeddruk of suiker ofzo?

Maar goed, heb nu weer even bijgelezen met pen en papier op schoot voor alle tips voor de tas!

Ga vandaag denk ik maar even nog wat kleine boodschapjes doen en dan die tas ook maar klaar zetten voor de zekerheid na al het schrijven hierover ;-)!

Heb ook een 1e wasje gedraaid met de hydrofiele luiers en lakentjes etc. Kleertjes etc moet nog, maar vandaag gaan eerst onze eigen kleren er in en die zullen dan eerst nog even moeten drogen voor ik de volgende draai kan doen...

Spannende week volgende week voor de tweelingmoeders!

Geplaatst

Inkie, laatste weekje werken voor ins!! Joepie, ben erg aan verlof toe moet ik zeggen!!

Hier slaat de nesteldrang ook echt toe hoor: gister nog op zoek geweest naar overslag vestjes, niet gevonden, maar wel weer een leuk jurkje ;-). Verder wil ik nog wat meer hydrofyl luiers en washandjes en sta ik te popelen m'n vlucht tas in te pakken... Word er onrustig van dat die nog niet klaarstaat. Gister ook tel van kraamzorg en verloskamers in mobiel vriendlief geprogrammeerd. Just to be sure...

Geplaatst

Haha, ja, dat is ook een goede, om die bij hem voor te programmeren! Ga ik dit weekend ook even proberen te regelen!

En zal die nr's ook even op t krijtbord schrijven hahaha, moet dan goed komen lijkt me!

Ja, lekker hé, laatste weekje werken?! Hebben we mooi volgehouden - hebben we nu heerlijk 2 weekjes langer met de kleine verlof ;-)...

Maar besef me dat ik bof hoor meiden, genoeg van jullie die met die klachten geen keus hadden hierin!

Vind het aan de ene kant onwerkelijk, maar aan de andere kant inderdaad heeel veel zin in - gewoon even lekker helemaal niet meer met t werk bezig zijn!!!

Zin om allemaal leuke dingen te gaan plannen!

Hoeveel hydrofiele luiers heb je? Ik heb er nu 12, dus denk dat ik daar wel even mee vooruit kan. Collega zou dit weekend nog op zolder kijken, want daar had ze er misschien ook nog wel een paar. Nooit mis om wat extra te hebben...

Ik moet voor mezelf nog even grote onderbroeken halen voor het kraamverband - ik heb nu gewoon nog mijn normale strings aan, en dat gaat straks niet passen met de enorme verbanden ;-)!

Wil dan ook wat dingetjes in huis gaan halen zoals beschuit met muisjes, verzorgingsproducten en misschien ook vast die infacol voor darmpkrampjes enzo. Maar aan de andere kant is dat snel genoeg gehaald natuurlijk als de kleine er last van blijkt te hebben... Alleen beetje het gevoel dat ik het straks wel alleen moet gaan doen - moeder kan nog niet zelf langs komen, man werkt tot 's avonds 22.00, dus echt op de kraamhulp aangewezen ben ik bang... M'n man neemt de week na de kraamhulp een weekje vakantie - die ziet het niet zitten om hier tegelijkertijd met iemand van de kraamhulp rond te lopen, wat ik me wel voor kan stellen...

Geplaatst

Mijn vriend neemt twee weken vakantie als de kleine er is, dus dat soort dingen haal ik nog niet. Hij vindt het fijn om ook de kneepjes van het 'vak' te leren van de kraamzorg.

En ja, hebben we goed volgehouden! Maar moet idd ook toegeven dat ik echt een voorbeeldige zwangerschap heb tot nu toe. Wanneer ga jij weer aan t werk? Ik wil nog wat dagen opnemen en dan rond 1 juni weer beginnen.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Verstandig van Vin, dat heeft mijn vriend destijds ook gedaan, met als gevolg dat hij eerder een luier kon verschonen en wist hoe je dochter moest badderen dan ik... Na een week zou hij eigenlijk weer gaan werken maar hij is bij de trein omgekeerd haha en is vervolgens nog een week thuisgebleven...

Geplaatst

Ja, ik ook hoor - doe mij in de toekomst nog maar zo'n zwangerschap ;-)!!!

Ik wil idd ook weer rond 1 juni beginnen - heb nog iets van 65 overuren staan, dus die kan ik dan mooi wegwerken / heb ik wel al mijn vakantieuren gewoon nog.

Moet even kijken of het dan precies 1 juni wordt of ma 4 juni, want anders start ik precies in een weekend en weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb ;-)...

Gekke vraag misschien, maar hoe voelen jullie je ten opzichte van andere meiden die vertellen dat ze zwanger zijn? Ik heb mezelf er op betrapt dat ik wel heel blij voor ze ben, maar dat ik tegelijkertijd toch een soort van jaloezie voel die ik niet goed kan verklaren. Stom hé? Schaam me er ook wel een beetje voor / heb dit nog geen ene keer hardop uitgesproken, want vind het best vaag, want ben normaal echt helemaaaaal geen jaloers type! Maar misschien het idee dat ik extra besef dat het nu nog maar een paar weekjes duurt dat ik zwanger ben en dan mogelijk in de toekomst niet meer ofzo terwijl het bij anderen "gewoon" lukt en die daar niet over na hoeven te denken ofzo... Hm, zou ik dit ook op de hormonen kunnen schuiven ;-)? Muts dat ik soms ben...

Geplaatst

Ink dat gevoel herken in niet echt, vind het vaak heel leuk voor iedereen en ik hou me altijd maar voor dat je niet bij iedereen het verhaal kent wat e vooraf gegaan is aan de zwangerschap.

Ondanks dat we hier ook een super goede zwangerschap hebben denk ik niet dat we het nog eens doen, al weet je het nooit. Ik geniet wel en vind het heel byzonder, maar begin nu ook wel echt weer te verlangen naar mijn eigen kleren, nu zijn het ook wel mijn eigen kleren. Maar dat is toch heel anders. Zeker als ik de hond ga uitlaten in de jas van mijn vriend omdat die van mij niet meer past zou ik willen dat de kleine snel komt.

Dat is trouwens wel grappig, ik moest echt naar dat punt toegroeien, langzaam aan ben ik er steeds meer klaar voor dat de kleine meid komt twee weken terug was ik daar nog helemaal niet aan toe. Al vind ik het wel super spannend zon frummel die helemaal van jou afhankelijk is. Pfffff.

Mijn mannetje werkt gelukkig aan huis, dus die heb ik dag en nacht om me heen, ik moet zeggen dat het me niet tegen valt om 24 uur per dag lekker bij hem in de buurt te zijn. Hij zal verder ook geen vrij nemen, dat gaat ook niet want dan moet hij de zaak ook sluiten voor een paar dagen.

Hydrofiele luiers heb ik er een stuk of 24 van, er is mij verteld dat je er nooit genoeg van kan hebben. Voor het afdrogen gebruik je er al een aantal en eventueel in bed ond het hoofdje (ik weet dat ze dat afraden) als je er wat meer hebt hoef je niet zo heel vaak te wassen.

Geplaatst

Hier ook een berg hydroluiers! Ze adviseren volgens mij 12!

Ik herken ook dat gevoel niet van jaloezie, maar dat komt denk ik ook omdat wij ingesteld zijn op 1 kindje en ik na 7 jaar hormonen, operaties etc gewoon toe ben aan mezelf! Hoe zit ik eigenlijk in elkaar want dat ben ik gewoon een beetje kwijt! De zwangerschap is mij tegengevallen in die zin dat ik nooit had verwacht dat het z'on heftige uitputtingsslag voor mijn lijf zou zijn! Ik verlang naar "rust" geestelijk en lichamelijk! Natuurlijk besef ik me wel dat met een baby alles anders gaat en rust een ruim begrip is maar ik denk dat jullie me wel begrijpen haha!

Ohh volgende week idd een hele spannende week, ben ook heel erg benieuwd naar de namen!! Succes meiden!!

Geplaatst

Hm, zal wel aan mij liggen dan - soort heimwee vooraf naar het gemis van dat getrappel in m'n buik - wil geloof ik voorlopig gewoon nog niet dat dat over is ofzo...

Ik wil en en - én zwanger zijn én de kleine man zien / vast houden, maar ja, dat wordt een beetje lastig... Ach, ik heb nog n paar weken om er van te genieten en dan ben ik er misschien wel helemaal klaar mee / klaar voor om m'n buik te gaan missen... Maar nu gewoon echt nog niet... Vind het gewoon zo'n bijzondere ervaring...

Geplaatst

Fijn toch dat je zo ervaart! Ik had ook anders van mezelf verwacht! Het is wel zo dat op het laatst de buik echt wel in de weg zit en je gewoon zoooooo nieuwsgierig bent dat je er klaar mee bent, althans zo ervaar ik het nu! Als er een gekke bult uit mn buik steekt en ik dan zo een voetje kan pakken dan heb extra dat gevoel van "ik wil je hebben, NU!" Haha lekker blote voetjes en teentjes knuffelen....

Geplaatst

Mijn man neemt ook vrij als de kraamhulp weer weg is. Kan me goed voorstellen dat hij niet vrij wil zijn terwijl er iemand in je huis rondloopt. Sowieso is hij natuurlijk 2 dagen vrij en dan valt er altijd ook nog een weekend in die kraamtijd. Dus in principe is hij van de 8 dagen dat de kraamhulp er is er 4 toch thuis. Dan kan hij dan mooi het een en ander leren zoals luier verschonen, badderen, flesjes geven, handig aan- en uitkleden. Want we zijn hier allebei totaal niet ervaren in. Alles is nieuw. En daarna dus nog lekker een weekje met z'n tweetjes met de baby. Lijkt me ook wel lekker eigenlijk.....

Ene kant ben ik nog niet toe aan de bevalling, maar dat is meer omdat ik tegen de bevalling opzie. Aan de andere kant ben ik het zwanger zijn wel een beetje zat. Ondanks dat ik een vrij makkelijke zwangerschap heb volgens mij. Ik ben het gewoon zat dat ik zo moeilijk kan bewegen. Ik denk dat de boel behoorlijk aan het verweken is ofzo, want heb nu veel last van mijn schaambot en liezen. Zeker bij het omdraaien in bed of opstaan, ga ik zo wat door de grond. Lijkt me wel lekker om mijn eigen lijf weer een beetje terug te krijgen eerlijk gezegd....

En natuurlijk gewoon heeeel nieuwsgierig naar de kleine. Hoe zou hij/zij eruit zien? En inderdaad lekker knuffelen. Kijk er wel naar uit!

Ik kan best nog even tijd voor mezelf gebruiken, maar de kleine mag best een weekje te vroeg komen ofzo haha!

Geplaatst

Ja, die nieuwsgierigheid neemt hier ook wel toe, maar nog niet voldoende om niet meer zwanger te willen zijn haha, maar goed, ik loop dan ook n paar weekjes op jullie achter, dus dat komt dan waarschijnlijk wel als ik eenmaal even van m'n verlof heb kunnen genieten ofzo... Of misschien moet ik maar gewoon in week 39 ineens wel erge lichamelijke klachten krijgen, zodat ik abrupt "klaar" ben met het zwanger zijn en de kleine zich vervolgens de dag er na aan kan dienen hihi...

Geplaatst

Hihi ink, ik had precies hetzelfde gevoel toen ik 35 weken was, nu twee weken verder begint het steeds meer om te slaan, misschien komt het ook wel omdat jij nog druk aan het werk bent en daardoor ook minder kan genieten van je zwangerschap. Een hoop van ons zitten al een tijdje in hun verlof en dan heb je toch meer tijd om wat meer stil te staan bij het kleine wondertje. Misschien worden we wat stijver en strammer en groeit de kleine nog meer door de rust die je dan kan pakken, bij mij wel. En merk je daardoor meer de ongemakken bij mij is dat wel van invloed, ook mij lijkt het gek om zometeen niet meer die wieblvoetjes te kriebelen die uit mijn buik komen zetten zo af en toe. Maar de pijn aan mijn ribben, mijn sokken bijna niet meer aankrijgen, billen en voeten in mijn lever en maag ga ik niet missen.

Geplaatst

Ik kan me voorstellen Ink dat je de kleine nog niet wil missen in je buik. Als je straks eenmaal lekker thuis zit, kan het ineens heel anders zijn hoor!! Geniet nu nog maar lekker zolang het nog kan. Het kriebelen, trappelen en soms wat uit je buik zien steken!

Vanmiddag nog bij Prenatal geweest en kleertjes gekocht. Staat er op het kaartje een andere maat dan in de kleertjes. En heb ik nog een wieglakentje gekocht, zaten er 2 in de verpakking, zijn het niet dezelfde. Kan ik maandag (mijn laatste dag) nog weer terug naar de winkel. Daar zat ik nu niet op te wachten......

Ik ben er nu wel klaar mee! Vindt het nog heerlijk dat ik ze voel hoor, maar ze zijn zo groot en de ruimte is gewoon op in mijn buik. Nu begint het gewoon zeer te doen. Vanmiddag heb ik zo'n kramp gehad, dat ik dacht dat de bevalling zou beginnen. Nu is het wel wat beter maar niet over. Het is ook aan 1 kant, en daar zit ook zoveel kind of kindjes!! Nog even volhouden en dan is het dinsdag. Hopelijk gaat alles voorspoedig!!!!!!!..........

Geplaatst

Oh ja, Limi, ik heb ook geen ervaring met de waarden. Daar ben ik nooit op geprikt. Hoeveel heb je er terug laten plaatsen? 2? wel spannend hoor... Ben zeer benieuwd of het er 1 of 2 zijn. Heb je al een echo gepland?

Geplaatst

Meezie - fijn te lezen dat je dat paar weken geleden ook nog had. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt qua verlof en waarschijnlijk piep ik wel anders over n paar weken als m'n verlof gestart is en ik het wel zat begin te worden qua klachtjes enzo...

Bikkel - moet wel lachen om je uitspraak "ik wil je hebben, NU!", haha, ik zie het helemaal voor me, een voet die uitsteekt, dat je m probeert te pakken en dat tie m dan net weer terug trekt ;-)... Nog even voor jou ook maar...

Vervelend zoiets nog op de valreep Lianne! Lijkt me best een raar idee dat je dan nog maar 1 dag de tijd hebt om terug te gaan ;-)! Spannend dinsdag!!!

Eef - zie je erg op tegen de bevalling dan? Tegen de pijn? Heb je voor jezelf bedacht wat je wilt qua evt pijnbestrijding?

Oh ja, ik had ook nog niet op Liminous gereageerd: bij mij is ook nooit bloed geprikt, dus ik heb ook geen idee wat bij mij de waarde was. Nog even afwachten tot je echo en dan weet je het zeker meid!

Ben benieuwd hoe het met Benbri en Jrn gaat met de kleintjes...

Heb begin gemaakt met de tas qua wat spulletjes voor mezelf er in doen. Bij de boodschappen doen gelijk dextro, fishermanfriends en flesje water mee genomen die ik er ook in heb gestopt. Wilde de spullen voor de kleine er ook in doen, maar dat was de verkeerde volgorde, want die moeten eerst nog gewassen worden ;-)...

Dus rest komt volgende week dan wel...

Geplaatst

Lianne, wat een pech en dan op je laatste dag nog weer terug, is het wel in de buurt?? Vervelend dathet zo krap begint te worden, ik vind het met 1 al krap kan me niet voorstellen dat er nog 1 kindje bij zou zitten, pfff. Bij mij zit die ene al de hele dag met haar gat in mijn lever en ondertste ribben te porren, gister lagen daarhaar voeten nog en ik moetzeggen datdat stukken beter was. Hopenlijk gaatze gauw weer met haar rug naar links liggen en dr voetjes rechts.

Ink nog een paar weekjes en dan weet je hoe je daarover denkt, maar het kan ook zo zijn dat je tot het eind geniet en na de bavlling je buik heel eg gaat missen, want die zijn er volgens mij ook.

Moet trouwens wel lachen om jou woorden over bikkel, met dat uitstekende voetjes diehem dan weer terug trekt, hihi beetje zo van nananana.

Mijn zus heeft ook tijdens de bevalling staan roepen en schreeuwen dat het eruit moest, en wel NU. Dat was nog tijdens de onsluiting die maar niet opschoot.

Geplaatst

he meiden, hier gister voor het eerst echt ongemak; kindeke vond het nodig mijn lever als springplank te gebruiken, AU! Heb daardoor erg onrustig geslapen, kon eigenlijk niet lekker liggen. Maar ik klaag niet hoor, veel van jullie hebben dit al weken...

hoe zou het met Bri en de kleine J zijn?

Geplaatst

Voor zover ik weet gaat alles goed met Benbri en J..

Heb ze donderdag ff gezien, wat een mooi klein prinsesje!

Volgens mij is ze op en top aan 't genieten en daarom niet of nauwelijks op 't forum...

Geplaatst

Benbri, heeft een nieuwe verslaving haha, nee hoor grapje, als ze weer er aan toe is dan komt ze vast wel weer aan haar verslaving werken.

Fren- denk dat het in de lucht zat of zo, ons meisje vond het vannacht ook nodig om enorm druk te zijn, kon er dus ook niet van slapen, denk dat het half drie was voordat ik in slaap viel, en vanmorgen 8 uur klaar wakker weer. Hoop dat ik vannacht een betere nacht zal maken.

Gister buikshoot gehad, en daar zitten hele mooie plaatjes tussen, ook van mijn man en mij.

Ik denk niet dat ik ze hier ga neerzetten, maar zet ze zo en zo op facebook.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Hallo dames,

ff een berichtje uit de ziekenboeg, hier gaat het wel goed. bloeddruk is nu onder controle met de meds en de urine wordt vandaag weer gecontroleerd. Morgen weer bloedcontrole en elke dag een CTG. Ook gaat het pessarium van de pro twin studie er morgen uit. Deze week gaan ze per dag bekijken wanneer de kindjes gehaald worden,,kan dus dinsdag worden maar ook vrijdag pas..weet niet of ze het 's weekends doen denk het niet. Ik ben moe..uitgeput en emo..vanochtend lekker gejankt om niks..haha.

Jeanine meid ik ga morgen de hele dag aan je denken alhoewel ik natuurlijk hoop dat je er er niet de hele dag over hoeft te doen. Ik wens je onwijs veel succes en natuurlijk een snelle pijnloze bevalling..(nooit verkeerd om te dromen toch haha). Hoe gaat het in z'n wek? je moet je 's ochtends vroeg melden, dan de gel erin en afwachten maar..?

Lianne natuurlijk zijn mijn gedachten dan dinsdag de hele dag bij jou!! ben je al zenuwachtig?

Ben wel jaloers op jullie hoor had het ook graag zelf geprobeerd maar ja helaas pindakaas

Liminous, gefeliciteerd!!

Bij mij is ook nooit op hcg geprikt maar moeders voor moeders deed bij mij op 5 weken zwangerschap een hcg test en die sloeg na 1 seconde al knalroze uit en die zeiden tegen mij dat het hcg erg hoog was. Heb je twee teruggeplaatst gekregen?

liefs stiertje

Geplaatst

He stiertje sterkte nog even dan de laatste dagen als zwangere, wel vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt over wanneerze ze gaan halen.

Jeannine, wat een dubbel vooruitzicht voor morgen, je weet dat je kindjes nu echt bijna gaan komen, maar je weet ook dat het morgen niet makkelijk zal zijn. Ik hoop voor jou op een voorspoedige bevalling van je twee wonders en daarna hopenlijk (zo snel mogenlijk) van alle zwangerschaps klachten af.

Hier vandaag druk aan het lezen geweest over een sluitlaken/sluitband. Deze is bedoeld om je rechte buispieren weer naar elkaar toe te trekken en om te zorgen dat alles van binnen een beetje op zijn plek blijft zitten na de bevalling. Je kunt hem vanaf de bevalling dragen tot een paar weken erna en het schijnt heel prettig te zijn. Heeft iemand van jullie er ervaring mee?? Of moeders erover gehoord want vroeger gebruikte ze dit heel vaak.

Geplaatst

Stiertje, sterkte nog even. Kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent!

Bij mij inderdaad 7.30 melden, gel erin en afwachten. Maar dat afwachten duurde bij mijn zoon ook tot de volgende ochtend 6.30 eer hij het levenslicht zag. Ik ben benieuwd of het nu sneller gaat. Inmiddels staat alles klaar voor de thuiskomst van de nieuwe mensjes.

Groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden