Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, dus dat is geen fabeltje, dat met die lamp? Ik dacht altijd dat dat onzin was, maar bijzonder zeg! Super!!!

Geplaatst

zo even bijgelezen hoor:)

Fren mooie buik hoor!!! en geniet van je verlof! en bedankt voor je leuke reactie, ja leuk zo met die stroken he? wilde eens wat anders dan een ander.

Ink nee geen fabeltje dus haha, prettig was het niet toen ie draaide lag letterlijk auw te roepen op de bank " auw auw auw auuuuuwwwwww, Harm dit doet echt zeer auwwwww" zei ik tegen mijn man.

Stiertje hoe is het nu met je? oorpijn al wat minder??

morgen zijn we toevallig in het UMCG, hebben om 15 uur een afspraak bij accare met onze zoon, maar word te druk voor je als ik even langskom denk ik.

morgen ga ik nog even naar de kapper, heb er zin in:)

en zaterdag gaat de hond naar de trimsalon, die heeft ook een onderhoudsbeurtje nodig qua vacht, normaal knip ik haar altijd zelf ( malthezer - shi tzu) maar heb er de puf niet meer voor en blijf stofzuigen met de haren die ze nu verliest en dat wil ik echt niet in de kraamtijd.

gisteravond 110 enveloppen geschreven en 100 postzegels geplakt, nou ben er klaar voor.

ja ik begin me ook meer te irriteren aan de troep in huis, zie ineens overal vuil, terwijl het best meevalt:)

Geplaatst

Ink en Fren, VERLOF!!!! Heerlijk dames, ga er lekker van genieten!

Marjan, wat een ontzettend leuk kamertje is het geworden zeg. En wat goed dat de kleine is gedraaid.

Wat grappig trouwens dat ik op zoveel babykamerfoto's dezelfde zeehondknuffel zie.... Iedereen heeft duidelijk de cadeaubox van de Babydump gehaald haha!

Geplaatst

Jeetje Eef - oog voor detail zeg! Maar idd staat de knuffel hier ook ;-)!

Zo, goed begin is t halve werk - net doekje gehaald over de dingen die me t meest irriteerden en gestofzuigd / stofgezogen (hm, welke is t nou ook al weer?!? Kind eet m'n hersenen op geloof ik!). Zelfs bovenop de tafel gestaan om n lamp af te stoffen, wat zo'n spookhuislamp geworden was, incl stofrag ;-)... Was even bang dat ik door de tafel heen zou krakken, maar hij hield me gelukkig nog ;-)...

Vannacht wasje draaien en morgen naar vriendin in leeuwarden - 2 uur alleen rijden...

We krijgen over anderhalve week de box pas, dus die moet nog even wachten, maar dan zit ik ook 2 weken van te voren, dus prima timing hoop ik ook maar!

Nofje - irri he, die ramen met dit weer? Ik had ze vorige week gedaan, maar slechts 1 dagje van kunnen genieten - schiet niet echt op nou om te doen, maar als de zon er door komt, schijnt tie r recht op (tuin op t zuiden), dus ziet er niet uit!

Idd leuk bedacht zo Marjan, met dat behang!

Geplaatst

Pfff, gelukt! Teennagels geknipt! Manlief vond t eng om te doen en werd toch wel tijd! Nu kan ik er hopelijk tot na de bevalling tegen aan hahaha...

Geplaatst

wauw marjan leuk zo met die stroken en wat een heerlijk kleurtje blauw, super trouwens dat hij gedraaid is. Gek dat dat echt werkt met zo'n lampie.

fren en ink wat heerlijk verloF!!! ga lekker genieten en toegeven aan de schoonmaakdrang.

Melis thanx, ben ook wel trots op mijn mini buikje.

Vandaag even op de koffie gegaan op mijn werk. Gelijk de kleintjes voor de deur in de groep en mijn naam roepen toen ik door de hal liep. Toen ik binnen kwam kreeg ik gelijk een super dikke knuffel van een aantal kids, echt heerlijk. Ik baal echt dat ik zometeen weer helemaal opnieuw moey beginnen, want voor je weer zo'n band heb met de kids ben je weer verder. Wel helemaal kapot toen ik thuis was.

Geplaatst

hahaha fren je meent het:) breien nou dat moest vroeger op school en was heeeel blij dat ik eraf was, mijn schoonmoeder breid nu voor me:)

maar hoop dat het lukt!! toch leuk als je zelf iets maakt.

bij Lucas heb ik zelf de wiegbekleding genaaid op de machine en het hemeltje en dekbedovertrekjes.

nu hebben we geen wiegje.

Meezie dankjewel:)

ja dat werkte echt!! gelukkig.

hopen dat ie zo blijft zitten:)

ja moeilijk is dat he? als je even weer teruggaat.

dames ik ga naar de kapper:) toedeloe

oja meiden 36 weken!!!!! melis jij ook weer een week verder toppie!!!

Geplaatst

Haha die Fren, dat is wel heel crea!

Ik denk dat ik hier vanmiddag ook maar heel even ga buurten op mijn werk.... Kijken of er iemand tijd heeft voor bakje koffie.

Hoe lang blijf je meestal in het ziekenhuis na een keizersnee?? (dan weet ik tenmniste een beetje wanneer we een berichtje van Lianne zouden kunnen verwachten....)

Geplaatst

Yeah, Marjan/Ink alweer 36 weken.. Spannnnnnnend!!

Ik ben vandaag ook weer een weekje verder, 33 om precies te zijn!

Kan niet wachten tot hij er is, ik ben zo nieuwsgierig naar degene die in mijn buik woont!!

Marjan, laat je lekker vertroetelen bij de kapper! Ik ga straks ook ;-)

Geplaatst

Even inbreken:

fren: eindelijk geloof, bikkel. Geniet ervan en dat huiselijke heken ik wel, ben nog steeds aan het haken!

Dames succes met de laatste loodjes!

Breek uit

Geplaatst

Jaah Melis- ook weer een weekje verder!

Haha, Marjan gaat naar de hondenkapper geloof ik, dus weet niet of t n goed idee is als ze zichzelf daar laat verwennen hihi...

Geen idee hoelang je in t ziekenhuis moet blijven na een keizersnee Eef - volgens mij als alles goed gaat maar 1 nachtje ofzo toch?

Haha, ik ga voorlopig nog niet buurten op m'n werk hoor- kom er gister net vandaan - eerst maar eens afkicken ;-)...

Lag vannacht nog te bedenken wat ik nog moest doorgeven, dus straks nog maar paar laatste mailtjes de deur uit - hoe bedoel je moeilijk je werk loslaten???

Fren - jeetje, breien! Dat is s wat anders dan schoonmaken als nesteldrang ;-)...

Manneke is hier erg beweeglijk. Ben ook ineens weer heel veel aangekomen zag ik op de weegschaal! Terwijl t vorige keer maar 2 ons was! Ben benieuwd dinsdag bij de controle...

Wat ik me afvroeg - hoe is de kleine als de bevalling gaat beginnen? Ik bedoel, is tie dan nog zo beweeglijk, of houdt tie zich dan juist heel rustig? Iemand een idee?

Geplaatst

Hahahaha, dat heb ik dan over het hoofd gezien Ink.. Sorry Marjan, wist niet dat je naar de hondenkapper ging :$

Ik denk dat de baby zich dan rustig houdt omdat hij/zij toch door een nauw geboortekanaal moet, maar je leest soms ook verhalen dat sommige kindjes wel bewegen. Kortom, ik heb geen idee.

Ik heb ergens wat gelezen over perineum-olie om het gebied tussen de vagina en anus mee te masseren om uitscheuren tijdens de bevalling te beperken. Iemand ervaring mee?

Geplaatst

Ja, kan me dan voorstellen dat tie zich op t einde dan stil houdt - maar ik bedoel meer tijdens de ontsluitingsweeën, of tie dan nog gewoon druk is?

Hahah, ben me vast aan het voorbereiden / instellen op tekenen voor de bevalling denk ik ;-)...

M'n man had gister t bed verschoond, dus ik vroeg of tie t zeiltje er ook gelijk onder had gelegd, omdat ik dus over 1 weekje al thuis zou mogen bevallen. Daar schrok tie toch wel wat van - zei gelijk "zondag zetten we het bed wel gelijk op klossen en dan leggen we dat er ook gelijk onder, dan is dat vast klaar nu het zo dichtbij komt", achossie ;-)...

Maar heb idd ook wel s gehoord van die olie. Zou fijn zijn als t inscheuren voorkomt, maar geloof er zelf geloof ik niet zo heel erg in. Heb wel n proefmonstertje liggen, maar lijkt me ook helemaal niet lekker om je in te moeten smeren met olie daar - haha, glijdt zo als je beweegt lijkt me ;-)...

Geplaatst

fren lekker crea hoor. Hier ook druk aan het handwerken, een klein schilderijtje geborduurd met de naam van de kleine erop en nu een slingertje van vilt aan het maken, met een wieg, ooievaar en een beschuit met muisjes en dan ook weer de naam erop. Eigenlijk kwam er baby te staan maar vond de naam veel leuker.

Melis. Ik heb van de yoga juf een beschrijving gekregen van hoe je dat dus moet masseren, ik zat echt even met mijn ogen te knipperen, ben niet zo preuts maar als ik dat zo las had ik niet het idee dat ik mezelf zo zou zien zitten. Zal even kijken of het nog op de pc staat.

Hier dus geen ervaring met die olie.

Na een keizersnee blijf je in ieder geval 5 dagen in het ziekenhuis en soms langer, mijn zus had een week in het ziekenhuis gelegen ook na een keizersnee van een tweeling, dus verwacht lianne pas na het weekend thuis.

Ink ik zou het ook niet weten of de kleine bewegelijk is tijdens de bevalling. lijkt me voor de baby ook heel vermoeiend om geboren te moeten worden, maar het zal per kindje wel verschillend zijn

Geplaatst

haha nee ben wel naar mijn eigen kapper geweest:)

morgen gaat de hond naar de kapper...us ja toch ergens wel goed opgelet!

ik ben alweer klaar, lekker fris kort koppie:)

als ik een keizersnee zou krijgen zou ik iig 4 dagen moeten blijven, de catheter blijft vaan 24 uur in, en je moet ook nog een trombosespuit na een paar dagen meen ik.

gewone bevalling in het zkh soms 1 nachtje blijven, hangt van tijdstip bevalling af en hoe het met de kleine gaat.

nu hij is gedraaid draait ie elke keer met zijn hoofdje over mijn blaas of duwt even, ingedaald was ie nog niet maar dat zou ook heel snel gaan, en draaien en indalen in dezelfde nacht.

gister heb ik van die witte snoepmuizen gekocht, in de supermarkt kon ik ze nergens vinden en bij een soort jamin winkel in de stad een hele zak gekocht, ik wil denk ik voor trakteren op de school van mijn zoon een cake bakken, glazuur erover, blauw/witte muisjes en dan op elk puntje een muis. maak dus een ronde cake, gewoon in een taartvorm. desnoods snij ik die nog doormidden en daar wat jam tussen.

meiden ik ga nog even aan de poets, man komt zo thuis en vanmiddag met zoon richting zkh voor controle

Geplaatst

Oh sorry Marjan, had Melis toch gelijk ;-)!

Wat crea, die taart! Klinkt leuk...

Inderdaad als tie hier aan het bewegen is ook veel tegen m'n blaas aan. Moet dan oppassen dat ik niet ineens wat laat lopen! Klinkt misschien stom, maar ook veel last van winderigheid 's nachts. Herkenbaar bij iemand? Kan dan zelfs pijn doen, omdat het bekneld lijkt te zitten...

Wie weet, misschien is tie ineens zo goed gaan liggen, dat hij ook gelijk is gezakt haha, dat zou mooi zijn! Ben benieuwd dinsdag of hij hier veel verder ingedaald is de afgelopen 2 weken...

Geplaatst

Ink, ik join de club van winderigheid!! Overdag valt het reuze mee, ja.. Tijdens het lachen wil er nog weleens één ontsnappen, maar 's nachts Lijkt er geen einde aan te komen! Het 'windje' lijkt idd moeite te hebben met naar buiten te komen, alsof er van alles inde weg zit!

Zijn jullie ook zo moe? Voel me vandaag echt aangereden :(

Geplaatst

Hallo meiden,

Voordat jullie je afvragen waar ik ben gebleven, ben niet weg, maar heb het idee dat ik wat uit deze topic ben, en het allemaal niet mee bij kan houden. Ik heb dus ook besloten om niet veel meer actief te zijn hier. Ik zal nog wel mee lezen, maar niet reageren, het ligt niet aan jullie. En ik denk aan iedereen, en wil via deze weg ook jullie heel veel succes en sterkte wensen met de laatste loodjes en jullie bedanken voor de steun welke ik van jullie heb gehad.

Als ons meisje is geboren dan laat ik jullie het wel weten.

Liefs Janis

Geplaatst

nou, dat was me het ochtendje wel weer...

Moest voor controle en echo naar het ziekenhuis. Echo was erg leuk, onze favorite echocscopiste, dus ook gezellig zitten kletsen. Ze gaf wel aan dat de groei iets afgezwakt was op de curve, maar nog binnen alle normale grenzen, dus niks aan de hand.

Vervolgens door naar de gyn, en na wederom een leuk gesprek, goede bloeddruk, keek zij naar de waardes van de echo en sloeg de positiviteit om in bezorgdheid... kindeke blijft achter in groei, dus ik moest direct aan de CTG. Wij naar boven, ik aangekoppeld, en terwijl ik daar lag en we hoorden dat de hartslag prima was, keek ik even op mn telefoon om de tijd te doden en zag dat mijn baas dus vrolijk mijn werkmailadres verwisseld heeft voor mn prive-adres en me dus al de hele morgen hefet zitten mailen over werk dingen. Dit gecombineerd met de schrik, zorgde voor een behoorlijke huilbui aan de ctg. Kindeke besloot vervolgens te gaan breakdancen, dus dat zat allemaal goed gelukkig.

Viel allemaal dus uiteindelijk wel mee, maar ze houden me nu onder verscherpte controle: volgende week dinsdag en vrijdag weer een CTG en over 10 dagen (dus maandag over een week) nog weer een echo en controle. Kindeke woog nu overigens 2552 gram (4 weken terug 1950, dus ze was te weinig aangekomen), maar is al wel aan het indalen. Krijg dus ineens het gevoel dat het dus zo maar zou kunnen dat ik mn uitgerekende datum ook niet ga halen. We wachten het maar af. Maar ben voor het eerst deze zwangerschap toch wel een beetje geschrokken...

Geplaatst

Jeetje Fren, dat zal schrikken geweest zijn!

Hoe groot zou ze nu moeten zijn dan, dat ze achterligt? Ik heb echt geen idee - dat wordt bij mij allemaal niet in de gaten gehouden, qua groeicurve enzo... Tot nog toe dus alleen een geschat eindgewicht gehoord...

Wat ontzettend lomp trouwens van je werk zeg! Jeetje, je 1e verlofdag en dan dit al! Kan je hem niet blokkeren ofzo?

Janis - maakt niet uit als je wat minder actief bent hoor - we kakelen hier soms wat af ;-). Maar je bent altijd welkom om te schrijven wanneer je wilt natuurlijk!

Gaat het wel goed met je?

:-), inderdaad Melis, overdag valt het reuze mee, maar 's nachts word ik er soms gewoon wakker van! Voel me dan zo lekker lomp tegenover manlief als tie wakker ligt van mijn gewoel en er dan wat uitvliegt!

Moeheid is wisselend - hangt er erg vanaf hoe ik geslapen heb. Vandaag wat beter dan gister, dus dat valt mee. Ik slaap overigens nog niet tussen de middag, doen de meesten van jullie dat wel? Ik kan er de rust nog niet voor vinden, maar dat komt misschien omdat'dit pas m'n 1e verlofdag is ;-)...

Geplaatst

Hoi, 6 ons erbij, Wel positief getest op streptokokken dus als spontaan de vliezen breken direct melden in leuven, verder niet ernstig, krijg nu tijdens keizersnede antibiotica! Bij natuurlijke bevalling krijgt kindje ontstoken ogen door dit virus omdat t in de vagina zit!

Bloedruk was iets hoger vandaag maar de verpleegster bleef kletsen en ja dan slaat ie hoger uit dus een 2e keer meten, toen lager maar gyn wilde toch effe bloedprikken! Als het niet oke is dan zouden ze bellen maar ik ga er niet vanuit!

Volgende week vrijdag de laatste controle en dan gaat het gebeuren!

Ik beval in belgie en daar blijf je 7 dgn, ik heb internet dus laat zo snel mogelijk iets weten haha...

He fren, effe schrikken, gelukkig is alles oke! Ik zou je baas wel effe mailen en anders markeren als "spam" haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden