Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb inderdaad zijn mailadres als spam aangemerkt nu... lullig, maar beter voor mn gemoedsrust.

Ink, ik kan de rust ook niet vinden hoor, hoewel ik nu wel lekker op de bank ga liggen met een filmpje. Slapen word 'm niet, maar rustig liggen dan toch wel.

Geplaatst

mijn kleintje word geschat op 2300 gram en de gyn maakt zich daar geen zorgen om, hij is nu al groter dan de oudste rond deze tijd. ik krijg gewoon geen grote kindjes.

ik ben ook blij dat ie nu 2300 gram is.

ik zou me dan ook niet zorgen maken.

mijn zoontje was 2500 gram met 42,3 weken en was ook keurig gezond, ze groeien nu gemiddeld 150 gam per week volgens mijn gyn, en je kunt alle kindjes niet met elkaar vergelijken.

vaak is het een gemiddelde en als je daar net buiten valt dan gelijk zorgen, niet te veel doen hoor.

kind hoeft niet perse 3000 gram te zijn bij de geboorte.

Janis jammer maar snap het wel, om een beetje "bij" te blijven moet je beetje actief zijn en anders mis je al heel snel wat.

wil jou ook heel veel succes wensen met de laatste loodjes en met de bevalling!!

ben erg benieuwd naar je kleintje!!

de taartcake staat nu in de oven, heb ook 12 gehaktballen gedraaid en gebakken en die gaan per 3 in een diepvrieszakje de vriezer in, lekker makkelijk voor in de kraamtijd ( niet dat we dan elke dag ballen eten hoor, doe dit wel vaker, lekker makkelijk als je even niet veel tijd hebt om ballen te draaien en te bakken je haalt ze uit de vriezer en huppa opwarmen maar)

Geplaatst

ik maak me ook geen zorgen hoor, gewicht van 2500 gram nu is prima, maar ze zagen dat ze de afgelopen maand te weinig aangkomen was om van een normale groeicurve te spreken. Het gaat te langzaam zag maar. Ze zat eerst op de middellijn, nu op de onderste lijn van de curve, vandaar dat ze even vinger aan de pols houden om te zien of alles nog goed gaat,

Geplaatst

Maar heb idd ook wel s gehoord van die olie. Zou fijn zijn als t inscheuren voorkomt, maar geloof er zelf geloof ik niet zo heel erg in. Heb wel n proefmonstertje liggen, maar lijkt me ook helemaal niet lekker om je in te moeten smeren met olie daar - haha, glijdt zo als je beweegt lijkt me ;-)...

Ik breek even in :)

Die olie ... DOEN!

In ons topic destijds gebruikte meerdere meiden het en volgens mij zijn we allemaal niet uitgescheurd! Ikzelf had een minischeurtje wat niet hoefde te worden gehecht en dat terwijl ik ons kind in 11 minuten eruit heb geperst. En inmiddels echt veel goede verhalen over gelezen.

Ik smeerde vanaf week 34 of 36 pas geloof ik, deed het zittend op de WC, dan kon ik er prima zelf bij (je leest van die verhalen dat vrouwen het door hun man laten doen ... tsja).

Je hebt helemaal geen last van het spul hoor. Ik raad het aan.

Succes allemaal meiden, met de laatste loodjes!

Geplaatst

Hihi sjsl, dus alleen de olie is al voldoende??? Ik kreeg van de yoga juf een hele massage omschrijving wat ik mezelf niet zag doen. Misschien dan toch maar alleen de olie proberen. ben nu 38 weken maar ja beter iets dan niets zal het nu dan zijn.

Fren, zou me er niet te druk om maken, je moet niet vergeten dat jij ook gewoon tot 36 weken hebt doorgewerkt, nu krijg je rust en je kindje zal nu misschien wat meer aankomen als dat de curve aangeeft.

bikkel netjes hoor 6 ons erbij, voor jou nog zeker 12 dagen en dan heb je je wondertje in handen. bij mij is het maar gissen, kan net zo goed nog 14 dagen langer duren, al blijf ik erbij dat het nog een januari kindje gaat worden. Hebben andere dat ook dat ze heel sterk een gevoel hebben over de geboorte datum van hun kleintje. Het is bij mij nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel.

Janis, begrijpelijk er wordt een hoop gekakeld wat marjan al schreef, hihi. Dus als je mee wilt schrijven is dat super gezellig en anders snappen we het en zien we het geboorte berichtje van jullie wondertje wel.

Geplaatst

volgens mij van weleda, heb ergens een proefmonstertje liggen, vroeg me toen al af wat dat was perineum olie. Ik ga eens even kijken boven

Geplaatst

Ja, weleda is mijn proefmonstertje ook van...

Hm, nou ga ik ook twijfelen - misschien toch maar wel proberen dan - bedankt voor t inbreken in ieder geval SJSL ;-)...

Hoe vaak moet je smeren dan? En misschien gekke vraag, maar toch alleen de uitwendige huid tussen je anus en vagina?

Janis - wel fijn dat alles in ieder geval in orde is met jullie beiden.

Fren - voor jou te hopen dat Meezie dan gelijk heeft, maar voor mij niet, wat betreft die rust die we nu gaan krijgen en de invloed op het groeien - hij werd nu bij de geboorte 3800-3900 geschat, dus hoop niet dat het ineens heel veel meer gaat worden, want dan zal die olie vast niet meer uit gaan maken voor het uitscheuren auw auw auw hihi...

Hier schatten we een valentijnsbaby - 14 februari ;-)... Anders 29 februari - schrikkelkind haha, achossie! Nee hoor, alles best, behalve de 24e, want dan is m'n moeder, neefje en schoonvader al jarig!!!

Geplaatst

jeetje meiden wat gaan jullie snel, zeker verlof allemaal? whahhaha....*zucht* ik ben ook iets minder aanwezig. merk het ook, maar dat komt meer omdat ik als ik jullie verhalen lees het weer mis dat zwanger wezen. gaat op zich harstikke goed hier hoor, maar ik wil zo graag nog even mee praten over de kwaaltjes en dat gaat niet meer :( dus ik zal vast meer aanwezig zijn als jullie allemaal ook over baby perikelen kunnen praten :). J.enna doet het supergoed en groeit zo ontzettend hard, ook zo moeilijk, want dat kleine was ook wel lekker :)

ik zei net al tegen manlief, "aha, daar is die olie voor...sja, die hoef ik niet meer in te smeren, loop weer achter de feiten aan :( maar komt vast wel goed allemaal. ik ben er nog wel hoor :) alleen even niet zo vaak meer, vooral omdat ik het idee heb dus dat ik niet meer bij jullie hoor of buiten de boot val (of te wel...heb een beetje last van zelfmedelijden, haha) maar dat komt vooral omdat ik dus niet meer mee kan kletsen en het ineens over hele andere dingen heb (bv, huilbuien, bevalling, slaapritme of beter gezegt slaapgebrek hihi)

ach dames, jullie delen snel weer in mijn wereld, geloof maximaal nog 6 weken dan zal iedereen wel bevallen zijn :) dus dan kan ik iedereen gaan uithoren, hahaha.

Blijven we wel hier op dit topic actief dan of gaan we door naar een andere topic? nee toch??

anyway, weinig tijd om echt online te zijn dus, want J.enna vraagt aandacht en soms zoals nu slaapt ze lekker eventjes :)

Bevalling. zal ik maar beginnen bij maandag? makkelijkst denk ik he, das de dag geweest

sochtends 09:30uur kreeg ik het weeenopwekkende spul in mijn infuus (had natuurlijk al infuus vanwege de antibiotica)

deed nog niet heel veel en zolang je nog kan praten vinden ze dat het niet opschiet (en dat doet het ook niet, maar is zo lekker niet pijnlijk hihi)

het werd iedere keer een tandje hoger gezet en uiteindelijk bleef ik hangen op standje 14 (dacht dat dat laag was, maar schijnt dus superhoog te zijn) en de weeen waren ook echt heel erg pijnlijk, zo pijnlijk heb ik ze niet eerder gehad en ik heb daar ook letterlijk bij elke wee zitten janken van de pijn. om 15.00uur had ik nog maar 4 cm ontsluiting. Daarop besloot de gyn. mij een pompje te geven met een soort van roesje. na nog 3 kwartier "pijn lijden" kreeg ik eindelijk het pompje. het haalde de pijn niet weg, maar wel het randje wat mij aan het huilen maakte, dus ik kon tussen door lekker high een beetje roezelen. Zoon en manlief zaten aan mijn bed en ik mocht ook dankbaar in hun handen knijpen :)

om 5 uur besloot mijn moeder mijn zoon mee te nemen om wat te gaan eten. manlief wilde eigenlijk ook wel, maar die durfte mij (gelukkig) niet alleen te laten. ik had wel het gevoel dat ik moest persen, maar kon het nog wel tegen houden, dus mamslief nam zoonlief mee naar de snackbar. manlief werd om half 6 gebeld door de buurman (die had hem vanaf zaterdag heen en weer gebracht) en manlief zegt nog tegen hem...ze had net 4 cm ontsluiting, dus kan nog wel even duren.

Daarop komt hij de kamer weer binnen en tot zijn schrik ziet hij de verpleegsters door de kamer heen wandelen, lampjes aan doen, etc..

ik riep ook heel snel dat ik nu toch echt moest persen en het eigenlijk niet meer kon tegen houden, waarop de verpleegster ook riep dat de gyn. gehaald moest worden, want de baby kwam er echt aan. gyn ging voelen en zei idd dat ik 9 cm ontsluiting had, waarop manlief een rolberoerte kreeg, naar beneden rende, sigaretje op ging steken (wie denkt daar nou aan, haha) en mijn moeder belde dat ze toch echt zo snel mogelijk terug moest komen, waarop hij daarna weer naar boven rende. Hij kwam de kamer in, kon mijn hoofd vasthouden en ik kreeg mijn eerste perswee. waarop hij mijn hoofd vast hield en mijn moeder smste dat ze maar heel snel moesten opschieten.

2e perswee, mams en zoonlief kwamen de kamer binnen rennen, zoonlief helemaal gebiologeerd naar de muts kijken (kwam inmiddels een hoofd met haartjes uit) moeder snel een foto gemaakt (geen weet van gehad, was zelf erg druk bezig met andere dingen hahaha) 3e perswee (hoofdje was er al uit) riep ik nog heel hard dat ik niet meer wilde en dat het au deed (netjes gezegt) 4e perswee wilde ze dat ik naar beneden reikte om haar aan te pakken (dacht het niet, deed nog veelste zeer, jullie trekken haar er zelf maar uit riep ik nog) en toen glibberde er een mensje boven mijn buik waarvan ik eerst dacht "jemig, jij lijkt op je vader" en daarna, "oh jee, je hebt mijn voeten" en daar was J.enna L.isara om 17.43 na 5 minuten persweeen dus. geen kik gegeven, dus ik was bang dat er echt heel vee lmis was met haar. heb het ook 4x gevraagd...ze huilt niet, wat is er mis en waarom huilt ze niet etc..etc.. maar ze huilt gewoon niet omdat ze niet wilde huilen :) en eigenlijk nu nog niet :) Door de snelheid van het persen was ik ietsjes uitgescheurt. 2 hechtinkjes, dus valt me supermee. en meiden...ja, bevallen doet pijn en uitscheuren en inknippen en allerlei andere dingen ook, maar die voel je op dat moment toch allemaal niet en daar ben je ook helemaal niet mee bezig. Alles gaat echt geheel natuurlijk, dus dont worry meiden :)

ik heb dus eigenlijk wel een hele pijnlijke bevalling/weeen gehad (van alle 3 was dit echt de pijnlijkste) maar geen zware bevalling. Vond het zwaarder dat het zo vroeg was en nog eigenlijk :(

maar goed. eerste bevallingsverhaal is dus een feit en voor meer vragen enzo hoor ik het wel weer :)

benieuwd naar de rest (jeanine, jrn, lianne) en uiteraard ook als de tijd zover is naar jullie verhalen en dan gaan we lekker kletsen daarover, hahaha.

heel veel liefs van ikkes

Geplaatst

Geweldig benbri, zo even te lezen hoe het is geweest. En dan je opmerking dat ze haar er zelf maar uit moeten trekken, hihi.

Hoe heeft je zoon het ervaren?? Is denk ik wel heel wat voor hem geweest om zijn zusje zo geboren te zien worden.

Geplaatst

Die olie tja.... ik heb er wel over zitten nadenken..... Maar ben al bijna 38 weken zwanger en zie mezelf eerlijk gezegd ook niet zo de boel daar even lekker inmasseren. Kan me eerlijk gezegd ook niet zo goed voorstellen dat het wonderolie is waardoor je niet uitscheurt. Maar nu ga ik toch weer twijfelen..... Maar denk dat ik het maar an me voorbij laat gaan.

Janis, is niet erg hoor dat je wat minder van jezelf laat horen. Als alles maar goed gaat! En wel verplicht je te melden als je een nieuwe wereldburger ter wereld hebt gebracht natuurlijk!

Benbri, het eerste bevallingsverhaal! Au au au, pijnlijk die weeën..... En om nou zelf je kind er uit te trekken.... Nee, dat doen zij maar hoor! Maar zo dacht jij er dus duidelijk ook over haha!

Na een keizersnee dus een dag of 5 nog in het ziekenhuis. Dan zal Lianne inderdaad waarschijnlijk pas na het weekend thuiskomen denk ik zo. Moeten we helaas gewoon nog even geduld hebben.

Geplaatst

Volgens mij deed ik het een paar keer per week, weet het al niet zo goed meer. Zoals op de verpakking staat in ieder geval.

En je leest wel eens instructies dat het ook inwendig moet, dat heb ik niet gedaan hoor. Misschien een heel klein stukje erin en verder gewoon het gebied waarvan je denkt dat het misschien wel eens uit kan scheuren.

Leuk onderwerp he ... als je eenmaal bevallen bent (zeker na IVF enzo) ken je geen schaamte meer :)

Geplaatst

och SJSL, ik geloof dat we voor de bevalling al geen schaamte meer hadden, hahahaha....

en zoonlief vond het heel speciaal en indrukwekkend, geloof niet dat hij het schokkend vond :)

en ja....heb je harstikke pijn (ik bedoel, halloooowwww...er zit een hoofd vast in je muts) en dan moet je die eruit trekken terwijl je alleen maar denkt auwauwauw, haal dat kind eruit, doe een perswee of weet ik het, hahaha...ik was iig niet helemaal helder :)

Geplaatst
och SJSL, ik geloof dat we voor de bevalling al geen schaamte meer hadden, hahahaha....

en zoonlief vond het heel speciaal en indrukwekkend, geloof niet dat hij het schokkend vond :)

en ja....heb je harstikke pijn (ik bedoel, halloooowwww...er zit een hoofd vast in je muts) en dan moet je die eruit trekken terwijl je alleen maar denkt auwauwauw, haal dat kind eruit, doe een perswee of weet ik het, hahaha...ik was iig niet helemaal helder :)

Hahaha .. ja, waar.

En AUW, dat moment dat het hoofdje staat! Niet normaal hoe zeer dat doet. Maar dan is de kleine er ook bijna.

Bij mij ging het vergelijkbaar. Ze was geboren en de VK zei: pak je kindje maar .. en wat zeg ik: ik wil haar niet! hahahah ... ff de weg kwijt. Natuurlijk legde ze Milou gewoon bij me en wist ik meteen: jou wil ik wel. Heerlijk moment.

Het is al 1,5 jaar geleden, maar ik kijk nog steeds wel eens terug op de bevalling, met een trots /emo gevoel. Het was echt een mooie en zo'n natuurlijke gebeurtenis. Je lichaam neemt het gewoon over.

Ga er van genieten hoor meiden. Rustig blijven en op je lichaam vertrouwen.

Oh, en wist je dat overgeven tijdens de bevalling heel normaal is? Emmer bij de hand dus! En ook dat je aan het begin van de bevalling vaak naar de wc moet, je darmen legen. Je lichaam kan de spijsvertering niet handelen tijdens de bevalling zelf ofzo. Ik wist het niet (ondanks cursus). Maar ook dat voelde dus heel natuurlijk, je lichaam doet.

Err ... ik ben weer weg hoor met m'n 'wijsheden' ... hahaha.

Geplaatst

maar wel oh zo waar :) alles loopt (over het algemeen gesproken dan, uitzonderingen daar gelaten) zo ontzettend natuurlijk. je lichaam doet toch wat hij moet doen en dat maakt het (achteraf vooral) gewoon superspeciaal, want ondanks dat zwanger worden niet vanzelf hoeft te gaan gaat een natuurlijke bevalling (over het algemeen en weer uitzonderingen daar gelaten) gewoon ook natuurlijk :) maar idd erg herkenbaar *grijns* gelukkig heb ik niet overgegeven, maar had idd een moment dat ik wel misselijk werd. poepen had ik gelukkig ook al gedaan. maar met dochterlief 1 (de middelste dus) had ik en overgegeven en tijdens de persweeen gepoept *schaamschaam alom, maar tis normaal....

Geplaatst

Hallo wat een geklets hier over massages van het perineum en inscheuren...hahaha!! Helaas ga ik dat allemaal niet memekane.

Zo he ..heb ik even een slapeloze nacht hier in het UMCG..pfff ..en overdag ben ik kapot nah jah dan maar bij slapen.

Dames met verlof, geniet ervan!!

Benbri, fijn dat het zo goed gaat met je meisje en natuurlijk ook met jou.

Bikkel 6 ons erbij toppie hoor,nog even en dan mag jij ook onder het mes!

Jeetje FRen da's schrikken vanwege de groeiachterstand maar ik weet zeker dat je dat nu met je verlof en de rust gaat inhalen je gaat nu vast groeien als een gek!!

Dames ik begin al een beetje nerveus te worden voor woensdag, een beetje vanwege de operatie maar vooral vanwege het feit dat ik mijn dochters ga ontmoeten..wat een dag zal dat zijn ...zullen ze gezond zijn.. op wie lijken ze...mijn dochters..klinkt nog steeds vreemd..nah jah ik ga maar weer slapen!

Liefs stiertje

Geplaatst

***** breek in *****

ik had met mijn 1e bevalling de olie gebruikt (weeenzwakte en ruggeprik), en was niet ingescheurd. ook bij de 2e gebruikt (vlotte bevalling), en ook niet ingescheurd.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoontjes resp 2630 gram en 3030 gram wogen. niet groot dus.

het kan toeval zijn of combinatie van factoren of wel de olie die goed werkt.

succes met de laatste weekjes. het kan zo gebeuren (hier twee weken eerder bij mijn jongste zoontje.)

***** breek uit *****

Geplaatst

hihi stiertje, logisch toch :) het is ook spannend :) volgens mij ben jij de laatste 2ling mama toch van hier? en je denkt dat het nu raar is, wacht maar tot ze er zijn :) komt helemaal in orde vrouwtje :)

Geplaatst

Lieve dames allemaal,

Ik heb het zóoooooooooooooooo druk, dat ik niet eens tijd heb om alles terug te lezen. De twee nieuwe mensjes maken het goed, maar sukkelen nog erg met de temperatuur. En de nachten zijn VRESELIJK gebroken! Maar wat zijn ze lief! En schattig! En mooi!

Ik ga toch mijn bevallingsverhaal hier doen, want ik wilde die verhalen zelf ook altijd graag lezen. En wie dat niet wil, die moet Nu stoppen met lezen!

Op maandag kwamen we om 7.30 in het ziekenhuis. We moesten eerst aan de ctg voordat definitief de gel erin werd gedaan. Dat bleek weer moeilijk. Want ik ben niet de dunste en de kleintjes waren lekker aan het bewegen. Hoe dan ook kreeg ik om 9.30 pas inwendig onderzoek. Daar bleek dat ik nog steeds 0 cm ontsluiting had, dus de eerste gel was om 10.00 een feit. Ze zeiden dat ik mocht rondlopen (in mijn geval rijden in de rolstoel) tot 15.00. Als dan niks was gebeurd, dan zou ik nieuwe gel krijgen.

Wij dachten dus even een rondje te gaan doen, maar de gel zat er nog niet in of ik kreeg al krampen. Dus maar op de kamer gebleven. Ik heb toen wel nog tot 12.00 kunnen slapen. Het waren dus nog niet ontzettend heftige krampen, want dan had ik geen oog dicht gedaan. Toen ik om 12.00 wakker werd begonnen ze heftig te worden. Naar de wc gaan begon al moeilijk te worden omdat ze erg snel elkaar opvolgden. Ik was inmiddels zover dat ik het echt weeen noemde. Ik moest al erg flink wegpuffen, dus ik dacht: ik zal nu toch ongeveer wel 4 cm ontsluiting hebben. Omdat ik zo'n pijn had gingen ze iets eerder inwendig onderzoek doen. Om 14.30 begon ze. Dat vind ik trouwens erg vervelend dat inwendig onderzoek. Het ligt natuurlijk ook aan de stand van de baarmoeder, maar ik vind het geen pretje. Tot mijn verbazing en schrik was er nog steeds géén ontsluiting. Ik dacht dat ik wat kreeg! Ik zei tegen de verloskundige: hoe moet dit dan? Ik hou dit niet vol nog 10 uur! Ik ging dan even uit van 1 cm per uur. Maar blijkbaar deed het bij mij dus nog minder! Gewoon geduld hebben zei ze. Ik kon me echt niet herinneren van mijn andere zoon dat het zo heftig was. Maar goed, ik moest dus afwachten.

De weeen waren weggezakt door het onderzoek, maar langzaamaan kwamen ze terug en werden nog heftiger. Er zou een tweede inwendig onderzoek aankomen. Aan de hand van dat onderzoek zou worden bepaald of ik nog een keer gel kreeg. Ik zei nog: ik ben anti-ruggenprik, maar ik begin er nu wel over te denken. De verpleegkundige zei: tja, die wordt pas gegeven bij ontsluitingsweeen. En dat zijn dit nog niet, want je hebt nog geen ontsluiting! Ik had haar bijna een hoek gegeven door dat stomme eigenwijze toontje erin. Maar goed, ik lag dus nog steeds met hartstikke pijn, zonder een cm. Om 16.00 ging ik naar de wc. Ik moest plassen, maar er kwam maar een heel klein beetje. Ruud stond buiten, want ze hadden het infuus voor de weeenwekkers vast geprikt (maar nog niet gegeven, want ook dat mag pas bij ontsluiting), en hij kon me dan helpen en ondersteunen omdat ik achter elkaar weeen had. Ik baalde dat er maar zo'n klein beetje plas kwam, want ik voelde wel dat ik moest. Maar ja, toch maar weer opgestaan.

Ik loop naar de deur en voel een steek/knal in mijn buik. Schrik ervan. Kijk hem aan en zeg: ik voelde iets. En er straalde een straaltje in mijn broek. Toch nog die plas dacht ik. Nog een straaltje. Hmmm raar. Terug op bed, ga zitten, een hele vijver valt uit me. En nog één! Ik hoest (want die kloteverkoudheid is er natuurlijk ook nog steeds) en pfffff!!!! Nog een hele straal. Ik was er gewoon van geschrokken. Roep iemand, mijn vliezen zijn gebroken! Verloskundige erbij en nog bleef het komen. Wat veel water! Is dat normaal? Ik was natuurlijk bang dat van het tweede kindje ook de vliezen waren gebroken. Maar het was blijkbaar normaal. Ze ging voelen en voelde nog steeds niks!!!! Maar nu kon het wel eens gaan beginnen zei ze.

Nou dames, daar begon het! Ik heb een bevalling meegemaakt. Met een totaalruptuur als resultaat. En toch had ik geen angst voor de bevalling en heb ook geen moment gedacht over een ruggenprik. Maar wat een natuurgeweld nu over me heen kwam had ik nooit durven denken. Weeen met zo'n hoge pieken waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Ik kreeg er geen adem meer van. Mijn hele lijf werd overgenomen, ik had er geen grip meer op. Het puffen heb ik omgezet in tellen omdat er dan een eind aan kwam. Voor hele korte tijd dan, want het kwam achter elkaar door. Ik riep nog: ik red dit niet! Geef me een prik, ik red dit echt niet! En ze gingen maar door, ze kwamen achter elkaar door, ik gilde het uit, ik huilde er gewoon bij! De verloskundige zei: ik wil het nog tien minuten aanzien, want het kan wel eens hard gaan en dan sta je daar beneden en dan komen ze daar. Dat willen we ook niet. De gynaecoloog moest nog geroepen worden, noem maar op.

Het was een hel! En waarom was het zo'n hel? Omdat ik dus uiteindelijk in precies 50 minuten tijd van 0 tot 10 cm ontsluiting ben gegaan, opeens moest persen, Siem eruit heb geperst, eigenlijk niet eens rust heb gehad tot de volgende wee, na 6 minuten werd Maria geboren. En toen nog de nageboorte. En alles in 50 minuten. Dat kon natuurlijk ook niet anders dan met geweld, anders red je dat helemaal niet. Een infuus heb ik dus niet nodig gehad.

Al met al was deze bevalling véél zwaarder dan mijn eerste. Maar het voordeel hiervan is weer dat van een totaalruptuur je daarna lang onder de pannen bent en ik dat nu niet heb. Nu moeten alleen mijn botten herstellen en dat gaan natuurlijk langzamer dan ik wil. Maar ik moet geduld hebben.

Met de kindjes gaat alles goed. Siem had eerst problemen met zijn suiker (omdat ik suiker had), maar dat is opgelost inmiddels. Nu is de temperatuur nog af en toen lastig, maar dat houdt in goed kruiken bijhouden. En overdag slapen ze als roosjes en 's nachts gaan ze spoken. Dat is een beetje onhandig, maar zal ook vast tijdelijk zijn.

Ik zet hierna even een foto voor jullie erop van onze schatjes.

Voor degenen die nog moeten bevallen héél veel succes. Ik lees wel vaker mee, maar heb weinig tijd om te reageren.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

WAUW!!!

Wat een prachtige kindjes heb je op de wereld gezet Jeanine, gefeliciteerd!

Meid, wat heb ik een respect voor jou zeg.. Eerst al je ellendig zware zwangerschap en nu een heavy bevalling waar je U tegen zegt, mijn hemel!

Wees trots op jezelf en je kindjes, en geniet vooral van/met elkaar!!!

Heel logisch dat je minder actief bent hier, maar onwijs leuk dat je toch de moeite hebt genomen om ons je bevallingsverhaal te vertellen!

Tot snel :-D

Geplaatst

Jeanine ik krijg er nu iets minder zin in... Lees meestal de bevallingsverhalen niet maar wel die van tweelingen nu natuurlijk. Pfff... wat een hel. Maar wat een resultaat! Geweldig!

Sterkte en geniet van ze!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden