Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed te horen Fren!!!

Ctg was prima. Vrijdag weer terug.

Net enveloppen helemaal klaargemaakt. Mis nog een handjevol adressen, maar dat komt wel. En... Tas staat klaar, dus daar geen stress meer over.

N me een broodje op de bank, vanmiddag kot m'n schoonzusje, dus ff rustig aan.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wow kiet ook al bevallen.

gefeliciteerd!!

en Fren fijn dat alles goed was, ik moet donderdag aan de ctg.

Eef ja dan kun je het moeilijker terug vinden, als je de namen intypt kom je anders gelijk hier uit, en ja dat willen de meesten niet.

ik typ hier gewoon geen dingen die geheim zijn ofzo, stel je voor:)

Geplaatst

Jeetje, Kiet ook al bevallen! Van harte voor het geval je hier nog wel leest?

Fren - fijn, alles weer goed bij je!

Bij mij was het zozo - bloeddruk was 150-80, dus dat was een flink stuk hoger dan anders (vorige keer nog iets van 125-65 en dat was een beetje waar het telkens rond zat...). Zodra ik klachten krijg die ik eerder niet gehad heb, moet ik gelijk aan de bel trekken (haha, dus eigenlijk bij alles, aangezien ik nog nergens echt last van gehad heb). Ga dus maar ff op m'n zout letten en proberen van de dropjes af te blijven :-(...

Hij vroeg of ik de kleine nog wel genoeg voelde, dus ik gaf aan dat hij de afgelopen 2 dagen een stuk rustiger was. Dat bleek te verklaren omdat hij nu bijna helemaal ingedaald ligt en daardoor mogelijk wat minder bewegingsruimte heeft, maar als ik hem een heel dagdeel niet zou voelen, moet ik ook contact opnemen...

Verder adviseerde hij dat ik alles nu wel een beetje klaar moet gaan hebben staan, omdat ik over 3 dagen dus al thuis zou mogen bevallen - jaja, ben ik me heus wel van bewust en ben dan ook druk bezig voor m'n gevoel om alles voor die tijd klaar te hebben, dus net ook gelijk weer paar laatste dingen gekocht (zoals toch maar nog paar extra grote onderbroeken en extra hydrofiele luiers, zwitsalspulletjes, badthermometertje en billendoekjes) en nu ga ik niets meer kopen voor m'n bevalling!!! Haha, goed voornemen hé? Heb een oud dekentje van mij van vroeger van m'n moeder mee gekregen - die is wat kleiner en kan ik dus mooi gebruiken voor het reiswiegje en heb me voorgenomen om daar geen aparte lakentjes voor te gaan halen, anders blijf ik bezig...

Wij hoeven trouwens geen enveloppen te schrijven - bestellen het kaartje digitaal en heb alle adressen ook al digitaal ingevoerd (op 2 na, die ik nog niet heb), dus met 1 klik op de knop kunnen alle adressen geselecteerd worden en worden ze direct verzonden. Lijkt me wel zo makkelijk ;-). Heb wel even stap voor stap opgeschreven voor manlief hoe hij het precies moet doen haha, want stel ik lig boven in bed en meneer is zelf helemaal bekaf en raakt gefrustreerd achter de computer (waar hij niet zo geduldig mee is als het niet lukt zoals hij wilt ;-)) en dan blijkt later dat er geen 1 kaartje verzonden is ofzo! Haha, beetje controle houden hé ;-0?!

Geplaatst

Ja Ink dat worden minder dropjes:)

fijn dat verder alles ok was.

ja komt nu echt dichtbij he?:)

ik wil het kaartje eerst zien met eigen ogen en voelen voordat ze weggaan.

maar snap je angst wat betreft de kaartjes in combinatie met je man, ik heb dat ook hahahah.

ik hoop toch echt in feb te bevallen hoor. eerder teken ik niet voor:)

eerst mag mijn nichtje geboren worden daarna mijn mannetje.

Geplaatst

Hihi dat zijn er veel!!

Ink hou jij ook veel vocht vast? Enkels of handen, dan kan extra drinken ook een stuk schelen, controleren ze bij jou vk niet standaard je urine. Ik moest vanafwk 36 standaard een potje urine meenemenen dan checken ze je eiwitten.

Vandaag voor de zekerheid twee pakjes met 3 zakjes babyvoeding gekocht, mocht de bv niet aanslaan of ik geen voeding hebben, ga er niet vanuit, maar je weet maar nooit. Als het s avonds of in het weekend is moeten we een half uur rijden naar de weekend nacht apotheek, fijn wonen in een dorp.

Hier moet ik nog een knippertje en een vijl hebben voor de babynageltjes, misschien zo nog maar even halen. Hihi tijd begint te dringen want morgen alweer 39 weken.

Misschien eenstomme vraag, maar die grote onderbroeken?? Volstaan hipsters ook of eh.... Moet ik ook nog voor grote onderbroeken shoppen???

Geplaatst

Net telefoon gehad van babypark over het ledikant: besteltijd van een nieuw hoofdeind minimaal twee weken. Wordt straks terug gebeld, want heb aangegeven dat ik dat niet accepteer! Dan ben ik bijna uitgerekend. Even rellen dus straks!

Geplaatst

Marjan - dan spreken we bij deze af elkaar op het zwangerschapsbankje te houden tot minstens 14 februari haha, goed idee?

Wanneer wordt je nichtje ook al weer verwacht?

We hadden een proefdruk van het kaartje besteld met fictieve gegevens qua datum, gewicht etc, en die vonden we goed, dus wat dat betreft ben ik daar wel gerust op, maar dus niet helemaal of manlief de gegevens allemaal goed in weet te voeren, dus die laatste, maar zeer belangrijke stappen alvorens ze te bestellen hihi, ben benieuwd naar zijn reactie al tie m'n instructies leest ;-)...

Geplaatst

Meezie, als de kraam verbanden uit het kraampakket in jouw hipsters passen is er niks aan de hand.

Ik moet alleen nog badspul, versers les in huis. Overigens: bi het kruidvat hebben ze een proefverpakking zuigelingenmelk van hun eigen merk, met 3 zakjes

Geplaatst

Ja, volgens mij begin ik nu wel aardig wat vocht vast te houden. Ben in gewicht de laatste 2 weken enorm aangekomen, m'n laarzen gaan moeilijk aan, ringen zitten straks en horloge moet een gaatje losser...

Ze controleren idd ook elke keer urine, maar dat is telkens gewoon goed, dus het zal allemaal wel best zijn denk ik dan maar...

Sja, voeding en nagelspulletjes heb ik idd ook niet in huis. Maar lijkt me eng om de nageltjes in t begin te knippen - kreeg de tip de nageltjes zachtjes af te bijten, dus daar heb ik niets voor nodig hihi.

En die grote onderbroeken - ik draag altijd een string dus daar gaat het niet in passen ;-)... In een hipster weet ik niet zeker - denk van wel, maar ja, dat verband is best groot en dik, dus daarmee komt je hipster wel nog een stuk lager uit, haha, dan zit tie misschien net onder je schaamhaargrens ;-)...

Fren - nee, zou ik ook niet blij van worden - ga maar lekker rellen ja, kan je afschuiven op zwangerschapshormonen hihi!!!

Geplaatst

Nageltjes mag je pas na 6 weken knippen, daarom zit er een vijl bij ieder schaartje, in het begin moe je ze afvijlen

Bij mij wordt nooit urine gecheckt... En ben alsnog vergeten te vragen naar de uitslagen van m'n bloed van vrijdag. Stom!

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag de voorbereidingen voor de keizersnede morgen, echo gehad en nu liggen ze alletwee met de voeten naar beneden en gezellig met de koppies tegen elkaar aan. Bloed geprikt en uitleg gekregen over hoe en wat en om 08:00 lig ik op de tafel....slik..begin nu echt te zenuwen..Net nog een mega bloedneus gehad vanwege de hoge bloeddruk in combi met de neusverkoudheid.

Ik zal proberen zsm iets van met te laten horen/lezen maar weet natuurlijk niet hoe snel ik enigzins beweeglijk ben met die wond.

dames tot gauw en zet em op he!!

liefs stiertje

Geplaatst

Stiertje - spannend spannend spannend!!! Lijkt me een heel raar idee voor je!

Wat liggen ze er nu lief bij dan - haha, klinkt gezellig in jouw buik!

Heel veel succes, ik hoop dat het meevalt en we kijken uit naar het nieuws van jou twee kleintjes!!!

Geplaatst

Stiertje spannend, heel veel succes!!

Ink, veel water drinken helpt echt. Twee weken terug had ik mega enkels en heb daarna echt bijna 2 liter water gedronken per dag.

De week erna gewoon weer slanke enkels en ruim anderhalve kilo kwijt. De laatste week weer veel te weinig gedronken en weer dikke afdrukken van mijn sokken in mijn enkels en weer flink wat kilos erbij (2 kg) dus deze week maar weer oed opletten, wel raar dat je door veel drinken juist vocht kwijtraakt maar het wekt echt!!

Geplaatst

Meezie - thanks voor de tip, ik zal er inderdaad de komende week extra op gaan letten. Drink normaal best veel spa, maar afgelopen dagen is dat idd wel wat minder geweest, dus wel apart...

Geplaatst

succes stiertje!! en hopelijk gaat alles goed meid!!

Ink ja haha , dat vind ik ook wel een mooie datum.

en mijn schoonzus was gister uitgerekend.

Fren laat je maar lekker gaan hoor, zijn ze nou helemaal betoeterd stelletje soepkippen!!!!

ik merk ook dat ik vocht vasthou en mijn vingerkootjes doen gewoon pijn, dus moet ook meer drinken, ben geen drinker en als mijn man thuis is nou dan ben ik verplicht goed te drinken want die let daar echt op.

gaan nu eerst even eten.

Geplaatst

Stiertje, heel veel succes!!

In principe zou ik de 1e echte febmama worden aangezien de keizersnede de 1e zal plaatsvinden, ben benieuwd! Wij moeten ons om half 8 melden, hopelijk zijn we dan ook snel aan de beurt!

Geplaatst

Nou, dat zou dan toch nog moeten lukken Marjan- zij eerst en wij pas er na...

Ja, de eerste officiële februari moeder is wel al bekend ja - vind je het al spannend worden Bikkel? Haha, moet niet iemand anders 's nachts voorpiepen natuurlijk, zoals Meezie, want die is dan ook uitgerekend ;-)...

Jammer hoor Fren, dat ze al zo snel komen en je geen relletje kan schoppen haha - ze zullen wel denken: het is ook nooit goed ;-)!

Marjan - had het trouwens vandaag ook nog gevraagd van de hik, omdat ons mannetje elke dag wel minstens 1 keer de hik heeft - vroeg me af of het iets met zijn slikreflex te maken kon hebben ofzo, maar de vk antwoordde dat hij dan waarschijnlijk een gulzige drinker is ;-)... Wordt nog leuk :-)...

En toen ik vandaag langs de winkels liep, kon ik gewoon een klotsend geluid horen!!! Echt heel raar - net water in een kruik dat heen en weer klotst! Vraag me af of het vruchtwater was of een volle blaas, maar zo'n herrie heb ik nog nooit gehoord uit m'n buik...

Geplaatst

uhm, stiertje...wij zet hem op?? jij zet hem op :) morgen ben je mama :) apart idee he?

ik droeg echt zwangerschapsonderbroeken van de missetam. erg duur vond ik, maar ze zaten lekker en eerlijk gezegt draag ik ze nu nog, maar das meer omdat ik nog niet overal inpas, haha. en strings droeg ik al heel lang niet meer. wel hipsters, daar past het ook wel in, mits je ze nu ook past anders word het wel moeilijk, want kraamverband is echt superdik :)

en inkie...ja, ik voel me ook echt in een andere fase. vind het heerlijk om te moederen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar heb er soms nog steeds moeiljk mee dat ik eigenlijk net zoals meezie morgen 39 weken was geweest. ipv is mijn dochter al 2 weken en groeit veeeeeeel te snel, hahaha...als ik nu naar haar kijk denk ik "hm, maar goed dat ik toen bevallen ben, want jeetje ik had er wat uit moeten persen dan *grijns*" en ik blijf het jammer vinden dat ik niet even lekker meer kan meekletsen. voordeel is wel dat ik nu allemaal antwoorden kan geven op jullie vragen :) hahaha.

zijn idd veel bevallen al in januari, ben benieuwd in februari, maar volgens mij verschuiven we allemaal heel braaf. inclusief maart topic of zo, hahahaha :)

nou ja...ik geef wel bv en gaat ook supergoed, ze komt harstikke veel aan. ik merk wel dat ze te vroeg geboren is, want ze wil vooral dicht bij iemand liggen en liever niet alleen. wat savonds om negen uur gaat ze haar bedje nog wel in, maar daarna wil ze alleen nog maar bij ons in bed, wat wel weer gebroken nachten oplevert. heb idd wel ook gewone pakjes voeding in huis, maar dus nog niet gebruikt.

zal morgen een foto van haar maken (heb wel wat foto's, dus wie weet pak ik die wel) en zal ik haar even "showen" morgen.

overigens heb ik zondag bij de vend foto's laten maken van haar...echt super mooi. mijn ring om haar voetjes en mijn vinger in haar hand. ze ligt op haar buik met blommen op haar (ala anne geddis) en nog meer, over anderhalve week word het dus crisis met uitzoeken welke ik (wij) willen hebben en welke niet (maar ik wil toch geen foto weggooien van mijn kind, gevoelsmatig net alsof ik haar dan weggooi, haha)

ze heeft nu maatje 50 en is dus nog steeds een klein popje, maar voor ons is ze al mega gegroeid, dus dat is wel vreemd.

zo weer een beetje update, blij wanneer we snel kunnen kletsen als iedereen bevallen :) oh ja...neem labello of zo mee als je in het ziekenhuis moet bevallen. heb nu door de antibiotica een schimmeltje bij mijn lippen (de bovenste) opgelopen, superpijnlijk en erg droog. manlief en zoonlief hebben ook harstikke droge lippen van die 3 dagen ziekenhuis, dus hou ze goed vochtig. mijn tip naar jullie voor nu.

veel liefs weer en nogmaals stiertje....komt helemaal goed morgen :)

Geplaatst

Stiertje, heel veel succes morgen!! Wat een raar idee he? Morgen ben je moeder en kun je je kleintjes in je armen houden! Zet hem op!

We wachten hier in spanning op je nieuws!

Meezie, ik heb ook gewoon hipsters ingepakt hoor.... Ik begin alleen nu toch wel te twijfelen of dat wel past.....

Nou ja, het moet maar goed zijn zo. Ze zeiden alleen maar dat je geen strings bij je moet hebben, dus neem aan dat hipsters wel goed zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden