Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Over die kraamverbanden: de eerste dagen had ik zelfs twee van de fijne kraamverbanden!! Dus een fijne grote onderbroek is wel zo fijn :-). Denk er ook nog ff aan dat het katoen is.

Voor zover de fijne weetjes :-)

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat spannend hier zeg! Bijna alle tweeling mama's dus al bevallen?

Dan volgt de rest dus ook heel snel ;)

Heel veel succes allemaal en ik hoop op voorspoedige bevallingen!

Toch gek dat ik die spanningen niet met jullie kan delen, maar wat prijs ik mezelf gelukkig dat ik toch voor mn uitgerekende datum weer zwanger ben.. Maar toch wel gek idee dat ik nu ook bijna 38 weken zwanger zou zijn geweest, of misschien zelfs al wel bevallen zou zijn..

Geplaatst

Haha, kom zojuist van m'n laatste zwangerschapsles vandaan, waar ze idd ook vertelde dat er soms wel 2 of 3 van die verbanden in je onderbroek worden gelegd! Ik zat met'm'n oren te klapperen - vind ze al zo groot!

Realiseerde me verder dat ik de adressen van de lesgenootjes helemaal nog niet digitaal had ingevoerd - lekker slim, was het anders zo vergeten! Straks maar ook gelijk nog even doen... Ik ben de 1e van het groepje - die na mij moeten allemaal nog 5-8 weken, maar waren er al veel meer aan toe leek het wel! Ze keken of ze water zagen branden toen ik zei dat ik nog graag even van m'n buik en het getrappel wilde genieten. Zou het voor ons anders zijn omdat het via de medische weg gegaan is? Dat het zwanger worden al een soort doel op zich was / extra bijzonder is ofzo?

Benbri - hihi, maatje 50 is echt nog mini! Ik ben bang dat velen van ons er meer uit moeten gaan persen straks! Maar dat zal wel een raar idee zijn voor je nu je haar al 2 weken om je heen hebt! Vertel ons maar lekker over je kleine meid hoor, want het zorgt er bij mij ook wel voor dat ik er wel meer naar toe ga leven, dus een goede voorbereiding voor de bevalling ;-)...

Geplaatst

Gek idee - Stiertje is inmiddels onder het mes gegaan! Vraag me af hoe het met haar en de kleintjes gaat...

Liminous - sorry, zie nu dat ik gister over je berichtje heen had gelezen. Ik had nog gekeken bij uitgerekend in september en las dat je gelukkig een goede 1e echo hebt gehad! Super hoor! Kan me voorstellen dat het een raar idee blijft dat je anders nu ook zo ver zou zijn, maar dat je nu zwanger bent verzacht het denk ik wel wat voor je? Het is je in ieder geval van harte gegund meid!

Geplaatst

Wauw, bijzonder zeg..!

Nu er al wat meiden bevallen zijn, willen jullie ook niet heel graag?

Ik ben er helemaal klaar voor, komt mede doordat ik al 8 weken thuis zit. Ben zo nieuwsgierig naar 'm!

Bevalt jullie verlof tot nu toe goed? Ik vind het heeeeerlijk...!!!

Geplaatst

Ik moet me nog een beetje aan m'n verlof overgeven. Ben nog best wel druk in de weer en kan moeilijk rust nemen. eerst alles op orde ;-) maar ja, ik ben wel heel erg benieuwd! Tussen nu en 5 weken (als ik 2 wk over tijd ga) ben ik gewoon mama!

Geplaatst

Haha, NEEEE, ik ben er nog niet klaar voor!!! Wel benieuwd natuurlijk, maar hoop ook eerst nog een beetje m'n rust te kunnen vinden...

Vind het heel herkenbaar wat Fren zegt - ik ben tot nog toe ook elke dag nog druk in de weer geweest / ga nog niet tussendoor rusten of iets, maar wil eerst alles helemaal in orde hebben. Maar is misschien nog niet zo gek - pas 5 dagen verlof achter de rug, waarvan ik 3 dagen op pad was naar vriendinnen die wat verder weg wonen (ruim 2 uur rijafstand en anderhalf uur afstand), zodat ik daar ook weer eens geweest ben, want dat was al even geleden en wie weet hoe lang ik nu nog zo lang achter elkaar kan / durf te rijden alleen in de auto...

Dus heb me voorgenomen dat ik vandaag nog als een gek rond mag lopen om zoveel mogelijk af te krijgen en dat ik het daarna rustiger aan moet gaan doen van mezelf. Ben dan ook tegelijk met m'n man er uit gegaan om 7:30 - heb nog niet ontbeten, maar wel al de was afgehaald, opgevouwen en zit nu met naald en draad een lakentje te naaien waarvan de stiksels los waren...

Geplaatst

Hihi ben ook benieuwd hoe het met Stiertje en haar twee kalfjes gaat! Twee koetjes weer, er worden een hoop meiden geboren, heb het idee dat ze momenteel in de meerderheid zijn of niet?

Moet nog wel eens denken dat iemand zei: met IVF/ICSI worden er veel meer jongens geboren want dat is sterker zaad... of zoiets. Nou, volgens mij is dat echt een fabel...

Geplaatst

Ik dacht juist dat jongetjes het zwakkere geslacht zijn - dat de reden dat er iets meer jongens worden geboren is omdat zij verhoudingsgewijs veel vaker iets hebben van allergiën, ziektes, etc en de natuur er daarom voor zorgt dat er al iets meer van rond lopen ofzoiets... En dat de meisjes de doorzetters zijn / sterker...

Haha, nou ja, ik weet het niet hoor, maar gelukkig hebben we tot nog toe allemaal mooie kindjes in onze buik of al op de wereld gezet ;-)...

Zo, nu eerst maar s ontbijten...

Geplaatst

Heb net 2 beschuitjes met blauwe muisjes achter m'n kiezen, heerlijk!

Twijfel of ik naar de kapper zal gaan of lekker thuis zal blijven... Nadeel van thuis blijven is dat ik stil moet zijn, want manlief heeft nachtdienst gehad.

Geplaatst

Hahaha... Vorige keren ben ik niet gegaan, ondanks m'n goede voornemen!

Ben nogal impulsief en plan dat soort dingen nooit. Ik moet echt a la minute denken; ik ga dit of dat doen, anders komt er vaak niks meer van..

Scherp hoor, Ink ;-)

Gaan we nog naar de 9 maanden beurs? Dan ben je een week over tijd he? Ik denk niet dat je dat redt hoor...

Geplaatst

Ik heb hetzelfde als ink, hoewel ik nu nog wel lui inbed lig... Straks de nieuwe kast in de babykamer uitmesten: daar zijn al t gereedschap en klusspullen in belandt. Verder geen plannen vandaag. Heb alles wel onder controle denk ik.

Lekker hè melis, beschuit met muisjes! Staan bij mij ook al standaard op het menu ;-)

Geplaatst

Oja, 9 maanden beurs doe ik echt niet. Ben dan if neg bevallen of inderdaad een week over tijd. En om

Nou het risico te lopen middenin de RAI te bevallen, Euh nee...

Geplaatst

Dacht ik al, anders groeide je haar wel erg snel of was je snel ontevreden met je nieuwe kapsel ;-)...

Valt me denk ik op, omdat iktelkens als jij dat schrijft, ik me ook afvraag of ik nog eerdaags wil gaan voor een frisse look in het kraambed, maar de rust er nog niet voor gevonden... Wie weet volgende week...

Haha, ja die 9-maandenbeurs blijft me wel aantrekken hoor, maar idd de vraag of ik dat ga redden... Ik hou m wel in m'n achterhoofd, maar als jij iemand weet die voor jou "veiliger" is om mee te gaan daarheen qua uitgerekende datum of iets, moet je dat gewoon lekker plannen voor jezelf hoor :-)...

Benbri wilde ook wel mee toch? Ze zei toen al achter de wandelwagen, maar dat het zo snel zou zijn, had ze vast ook weer niet verwacht ;-)...

Geplaatst

Nee, midden in de rai bevallen staat ook niet op mijn lijstje van bevallingsplannen nee ;-)...

Maar denk dat ik tijd zat heb als het gerommel gaat beginnen qua eerste weeën etc, dat ik dan nog wle tijd zat heb om thuis te komen, maar ja, dat weet je natuurlijk ook weer niet helemaal zeker ;-)... Geen idee - denk dat het wel lang zal gaan duren, de bevalling, maar weet niet of ik het gelijk herken als het begonnen is, want manneke is nu helemaal ingedaald, maar heb nooit iets van indalingsweeën ofzo gevoeld, dus ben benieuwd!

Geplaatst

Echt, is ie bij jou al helemaal ingedaald?! Bij mij nov helemaal niet! Hoop dat dat wel snel gaat gebeuren, want kan nauwelijks zitten. Heb t gevoel af en toe dat haar kontje in m'n keel zit ;-)

Geplaatst

Vriendin belde trouwens net - eergister hele dag met haar op pad geweest en nu blijkt dat haar kleine meid de 6e ziekte heeft en dat dat gemeld moet worden als ze in aanraking is geweest met een zwangere... Ze dacht "ik meld het even voor de zekerheid", wat ik wel erg op prijs stel, maar maak me niet druk er om - lijkt me dat er nu toch niets is wat gedaan kan worden door de vk ofzo en ik voel de kleine vandaag gelukkig weer flink bewegen en voel mezelf ook goed, dus het zal allemaal wel oké zijn, of ben ik nu te luchtig?

Geplaatst

Hmm, misschien even voorleggen aan de vlos? Weet niet of de zesde ziekte een incubatie tijd heeft, want anders kan t misschien tijdens de bevalling voor complicaties zorgen? Ik zou in ieder geval even bellen, dan weet je t zeker.

Geplaatst

Ja, dat zei de vk gisteren, dat hij nog verder ingedaald was dan de vorige keer, dus ik vroeg dat als m'n vliezen nu zouden breken, of dat het dan nu betekende dat ik gewoon nog rond mocht blijven lopen, waarop tie ja antwoordde... Merk ook idd dat hij niet meer onder m'n ribben zit te porren met z'n voeten of billen (meer halverwege ribben en navel in) en ik wat meer wijdbeens moet gaan zitten / soms zelf begin te waggelen! Maar daar probeer ik mezelf wel in te corrigeren, anders krijg je alleen maar last van je bekken...

Geplaatst

Ink, kijk maar joh.. Of je zin/tijd/energie heb én niet al bevallen bent of mee bezig bent ;-)

Manlief is agent in Amsterdam, dus mocht een van ons beginnen; een telefoontje en je wordt met toeters & bellen weggehaald uit de RAI, haha!

Fren, die beschuit met muisjes, oh heerlijk! Schijnt ook goed voor de productie van borstvoeding te zijn door de anijs, dus wie weet wat er straks allemaal aan melk uitkomt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden