Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis en Fren - bedankt ;-)!

Ik heb het idee dat tie wel wat groter is dan de jouwe Fren, die was volgens mij iets bescheidener ;-)...

Voor m'n gevoel was tie hier echt zomaar ineens zo dik haha, maar dat zal de confrontatie met de weegschaal geweest zijn, afgelopen controle bij de vk...

Pff, dat was schrikken, maar ik schuif het af op vocht vast houden hihi...

Geplaatst

Ink, mooie buik hoor!

Wij maken altijd op zondag een foto, dus zal kijken of ik de foto die we morgen maken hier even kan plaatsen.

Als iedereen het doet, kan ik natuurlijk niet achterblijven haha!

Geplaatst

Ink heel net buikje hoor!!!

Zal ik morgen ook mijn foto plaatsen, als mijn voorspelling klopt wordt het ook mijn laatste foto ik heb steeds 31 januari als datum gezegd. Zal je zien dat ze er helemaal niet vanzelf uit wil komen en iknog twee weken langer loop. Pffff. Ik wil zo graag dat ze komt......

Nofje heerlijk zo een man, ik heb gister zelf de beneden boel gepoetst ik hoop dat hij me mrgen helpt met de bakken van de katten en de bovenboel.

Geplaatst

ik wil mijn buikfoto wel plaatsen, zit alleen niets meer in, whahahahaha...oke....grappig weer :)

bij ons in bed...sja, ze ligt vooral tegen mij aan (komt wel als je in slaap valt tijdens bv, haha) maar ik moet zeggen dat het ook niet lekker slaapt hoor. ik ben van mezelf al een lichte slaper en ik slaap nu heel bewust (niet lekker dus) dat ze bij mij ligt, maar het gebeurt ook vaak dat ik lekker lig met haar aan de borst en dat ik in slaap val, maar ik slaap gewoon licht. in het midden doe ik idd niet ivm ik geen controle heb over hoe mijn man slaapt en nu slaapt hij ook wel redelijk licht, maar vertrouw wat dat betreft alleen mezelf :) en zeker als hij wat biertjes op heeft (wat overigens momenteel goed gaat gelukkig if you know what i mean)....meestal slapen mensen toch vaster dan en ik weet dat ik niet op haar ga liggen (ben zoiezo geen beweger in mijn slaap, lig eigenlijk heel vast) maar soms ligt ze ook op mijn buik in slaap en ik dus op mijn rug slaap, wat ik normaal ook niet doe, waardoor ik tussen wakker en slapen in zit. maar moet eerlijk zeggen dat ik altijd wel zo slaap (dat lichte) en ik val geloof ik ook in dit mini stukje al 30x in herhaling, maar ach...overleven jullie wel, haha.

maar ze raden het in principe wel af ja (maar daar heb je het weer...ik ben geen beweger en lichte slaper, dus maak mij er niet zo heel veel zorgen om) maar als je een vaste slaper bent of een beweegbare tiep zou ik het niet doen, maar wat ik al zei...soms ben je zo moe, zie maar eens wakker te blijven met bv geven dan. en soms heb je gewoon geen zin om echt helemaal rechtop te zitten of in een stoel of wat dan ook.

mooie buik trouwens inkie...ik mis mijn buik ook wel eigenlijk nog steeds :( stond gisteren onder de douche waarbij ik het wel even een beetje moeilijk had, ik mis mijn buik (lees: niet de klachten) vooral omdat dit de laatste keer was (ja, echt superecht de laatste keer) had ik er nog zo graag even van willen genieten en bewust afscheid willen nemen, maar door de stress van die vliezen en te vroeg en zo heb ik dat niet echt gedaan :( maar ja...tis niet anders. al moet ik er gewoon af en toe even iets over zeggen, anders ga ik het opkroppen en gezien ik vatbaar ben voor depressie enzo...liever niet, dus hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik even lekker blijf klagen soms. ben blij met mijn meissie hoor, begrijp me niet verkeerd, maar had haar nog zo graag even in mij willen hebben en bewust afscheid willen nemen. nu gaat het allemaal zo snel :(

maar goed. genoeg geklaagd weer :) ik wil de volgende baby zien, dus nofje...doe je best het weekend :) of beter gezegt, babyfrummel van nofje :) of gaat stiekem iemand anders je snel voor piepen? hahaha

Geplaatst

Jaaa, leuk, morgen meer buikjes kijken!

Bri - snap ik best hoor, merk ook dat bij het maken van deze "laatste" foto's ik bewuster bezig ben dat m'n buik ook zomaar ineens "leeg" kan zijn en ik op die manier alvast een beetje afscheid er van neem... Kan zomaar zijn dat er ook nog 4 of 5 volgen per week hoor haha, maar goed, je weet het niet.. En goed dat je dat wel gewoon schrijft hoor, denk dat we dat allemaal hier prima begrijpen en het totaal los kunnen zien van of je nu wel of niet van je kleine meid geniet, dus idd niet opkroppen!

Ja, kan het me goed voorstellen dat je tijdens het bv geven idd wegsukkelt. Vroeg me gewoon af of je er iets specifieks voor deed ofzo omn haar "veilig" te laten liggen, maar als je idd niet zoveel beweegt zal het wel niet zo los lopen. Hebben wij dus wel - bewegen wel veel (tenminste van mezelf denk ik t maar kan ik t niet met zekerheid zeggen), en idd zeker als manlief een biertje er in heef zitten of wanneer hij erg diep slaapt, is hij erg onrustig. Fijn te horen dat dat overigens bij je man wel goed gaat!

Geplaatst

Bri, ja ben ik me bewust van, wij verschonen de bakken erg regelmatig en pas met ontlasting van meer dan drie dagen moet je bang zijn voor de bacterie. We hebben ook van die zakken, heel stevig en dan kan je ze er zo uitpakken en in een grote zak doen. Geen gestuif en geen handen in de viezigheid.

Maar van rood vlees enzo kan je die bacterie ook krijgen en ook dat heb ik af en toe nog gegeten.

Lekker hoor je meisie zi bij je in bed, maar ben je niet bang dat ze zometeen alleen niet meer in bed wil slapen?? Daar zou ik bang voor zijn, heb je over een jaar een dreumes tussenin liggen.

Geplaatst

Breek even in...........

Meezie en Ink, meiden heel veel succes met de bevalling! Ben misschien wat aan de vroege kant maar beter te vroeg dan te laat!!!!

Andere meiden ook veel succes natuurlijk en voor diegene die al is bevallen, GEFELICITEERD!

Liefs,

Goofy

.........Breek weer uit!!

Geplaatst

Lieve Goofy - wat lief dat je ons succes komt wensen hier!

Ik zie dat jij weer volop in de race bent op t moment? Jeetje meid, dat heeft een tijdje geduurd - zat jullie niet mee hé? Maar ik hoop echt dat deze poging raak mag zijn voor jullie. Schrijf je bij het wachtbankje januari / februari? Want dan kan ik spieken hoe het bij je gaat...

Geplaatst

Mooi hoor Ink!! trots op zijn hoor!!

Dankje Goofy!

heb mijn man een lijstje gemaakt met de laatste dingen die hij even moet doen ( bv douche even en grote beurt geven)

wasbak en zo redt ik wel maar alle tegeltjes onderin schoonmaken lukt niet meer.

Kattenbak doe ik wel zelf, heb al 15 jaar katten en dan is de kans groot dat je het al een keer gehad hebt.

doe het wel met handschoentjes hoor, als ik elke keer op mijn man moet wachten daarmee.....

vandaag gezellige dag gehad, eerst met zoon naar zwemles daarna de stad in, me.diamarkt geweest maar snel weer weggevlucht, kraamkadootje voor mijn nichtje gekocht die nog steeds niet geboren is:) nog even gewone boodschappen gedaan en samen lekker gekookt en gegeten.

ben wel erg moe hoor, lichamelijk er wel zat van, geestelijk nog niet:)

nog niks van stiertje???

Geplaatst

ja, het is eigenlijk al vanaf het begin dat ze niet echt in haar bed wil, te vroeg geboren, alleen krijg ik haar nog steeds moeilijk in haar bed, wat supervermoeiend is. probeer het toch echt elke keer na de voeding, maar ga haar ook niet overstuur laten huilen. levert alleen maar stress op voor beide. overigens ben ik superverkouden aan het worden, manlief is snurken dus die word ook verkouden en dochterlief loopt ook te proesten, dus hoop niet dat de jongste telg er last van krijgt *zucht*

maar ik doe op zich niets om haar veiliger te laten slapen, kreeg van de kraamhulp eventueel nog de tip om haar op het aankleedkussen tussen ons in te leggen, dus mss dat als tip?

en kattenbak verschonen...ik moet eerlijk zeggen dat ik dat al niet meer doe sinds de zwangerschap van de oudste, hahaha....erg he :)

maar je hebt ook gelijk meez...ik at tijdens de zwangerschap ook een broodje filet american....

nou ja...ik kwam even polshoogte nemen naar nofje en kijken of stiertje zich al gemeld had...ben zo benieuwd dat zij en haar kindjes iig gezond zijn.

en ik droomde dat bikkel vanacht bevallen was....stom he, die mag nog heeeeeeeeeeel effies :)

knufknuf

Geplaatst

Haha nee hoor, hier zit nog alles op de plek!

Nog even wachten want vandaag nog een verjaardag en morgen ga ik met mn beste vriendinnetjes uiteten en daarna mag hij komen!!

Ben ook erg benieuwd naar stiertje, geen nieuws is goed nieuws zeggen ze!

Geplaatst

Nou, ik hoop het, van Stiertje, want vind het wel een beetje spannend worden!!!

Ja Bikkel, nog 3 nachtjes met je buik te gaan! Klaar voor?

Die tip van dat aankleedkussen is idd wel een goede ja, had ik nog niet gehoord en die zal ik onthouden als het niet lukt om in eigen bedje te slapen...

Geplaatst

ja, vond het ook wel een idee...en nee bikkel, was ook geen voorspelling of zo hoor :) ik droomde gewoon van dit forum en dat jij er had neergezet dat je bevallen was, kan je nagaan hoe ik mee leef met iedereen hier, ik droom er gewoon van, hahaha....maaruh, nofje had ook meldplicht nog steeds...zou ze nog slapen of toch stiekem?

toch is het een raar idee dat iedereen hier (van de eenlingen dan) nog moeten bevallen en mijn dochter is alweer 3 weken oud, zo snel gaat het gewoon *zucht*

en overdag slaapt ze prima, maar de nachten wil ze nog niet echt. ze heeft nog steeds een beetje het ritme van in de buik en krijg dat er nog niet zo snel uit, vooral omdat ze nog zoveel slaapt. ach ja, we zien het wel....zo een keer in de paar nachten dan slaapt ze ineens wel 4,5 uur door in haar bedje, dus de volhouder wint :)

nou....ik ga even verder met mijn wraps maken voor de visite...feyenoord-ajax vandaag he en met twee feyenoorders in huis, word weer wat, haha...maar ze zijn superzenuwachtig....

zal in ieder geval vanavond nog even proberen te kijken of nofje toch niet al stiekem is bevallen of iemand anders die we al een tijdje niet hebben gezien hier (iemand een idee? haha...mijn hersenen staan nog op zwangerschap en liggen bovendien ook nog in bed, dus nadenken is moeilijk.

kiet is bevallen, eef leeft ook nog, janis is ook nog niet bevallen, ink niet, fren niet, bikkel niet, nofje onbekend....mis ik nou nog iemand? (behalve mezelf, maar dat antwoord mag ook duidelijk zijn, haha) oh ja, duuuuh...meezie en marjan ook niet uiteraard, vergeet ik nou iemand? (mijn allernederigste excuses dan) maar ik haal de echte namen (fb en hyves) door de war met de namen hier, dus dat kan wel wat verklaren, haha...

nou ja, veel liefs en mocht er iemand bedenken dat ie gaat bevallen vandaag dan heel veel sterkte toegewenst, hahahaha (die was gemeeeeeeen, maar ik heb het lekker al gehad, moet het toch positief bekijken he :)) nee, jullie snappen mij wel...ik kraam onzin uit nu en dat is gelukkig ook wel normaal bij mij en zijn jullie gelukkig inmiddels ook wel gewend :)

Geplaatst

Hihi benbri, moet altijd zo lachen om je stukjes, je kan bijna lettelijk in je hoofd meekijken.

Ik kan me ook even niemand bedenken die nog zou moeten bevallen, zo maar even het lijstje opsnorren. Hier nog helemaal geen voortekenen van een bevalling, ik hoop zo dat dat snel gaat gebeuren!!! Alhoewel, die nesteldrang, vanmorgen dat mijn mannetje nog half lag te slapen, wekker was al gegaan, moest en zou ik het bed afhalen verschonen. Haha hij werd helemaal gek van me en gister moest en zou ik ook al onze babyboeken opsnoren en alle kinderleesboekjes, wat inhield dat ik een heel aantal dozen moest doorzoeken en dus gelijk die kamer maar even onder handen heb genomen.

Hoe zit het trouwens met jullie en rusten tussen de middag, mijn moeder en schoonmoeder zeggen steeds dat ik even moet gaan liggen tussen de middag, maar als ik dat doe dan lig ik echt op bed een uurtje voor me uit te staren, maar slapen lukt echt niet. Ik doe het dus ook alleen maar als ik echt moe ben. Ik ben verder ook niet echt moe.

Ik ben ook wel heel benieuwd naar stiertje, zeker omdat ze voor de keizersnee nog zo actief was en we nu al even niks gehoord hebben. Hoop dat alles met haar en de kiddies goed gaat.

Geplaatst

Hè meezie, ik heb nog niet een keer 's middags geslapen. Heb er ook de behoefte nie aan. Ik kijk wel vaak 's middags een filmpje op de bank of in bed, dus dat is ook rusten, toch?

Hier net de box in elkaar geklust, hoezo nesteldrang!?

Geplaatst

Hier een schone slaapster die bijna elke middag ff een uurtje slaapt! Anders red ik 21.00 uur 's avonds niet :-(

Vraagje.. Waarin wikkelen jullie de baby in de maxicosi? Je hebt een voetenzak speciaal voor maxi-cosi, maar er zijn ook van die speciale wikkeldekens waarin je kindje wel vast kan in de maxi-cosi..

Iemand enig idee?!

Geplaatst

ik probeerde wel te slapen, maar kwam er ook niet van. na de bevalling trouwens ook niet, nu wel spijt van, maar het komt er gewoon niet van, hahaha...manlief is volgende week ook nog thuis, mss volgende week maar eens proberen, anders red ik het ook niet meer :(

melis. denk dat het persoonsgebonden is hoor. in mijn "maxicosi" (kees autostoel, past nl beter op mijn kees wandelwagen, haha) daar past helemaal geen voetenzak op, dus ik gebruik gewoon een fleecedekentje, werkt overigens ook prima. maar bij die andere kiddies gebruikte ik wel een voetenzak, dus ik denk dat het is wat je makkelijker vind. zou het niet beiden doen, zonde van het geld omdat het niet echt goedkoop is. (enige tip die ik heb is dat je de wikkeldeken ook buiten de cosi kan gebruiken en dus multi functioneel. dat is een voetenzak niet. mss om mee te nemen in de beslissing?

en meezie...thanx :) zie het als een compliment dat ik zo'n open boek ben en fijn dat ik iemand aan het lachen kan maken met mijn hersenspinsels :)

nou ja, nofje nog steeds niet gemeld, dus stiekem...?? hahaha...

nou, ga maar vlug terug naar de wedstrijd, want alleen in zo'n hoekkie zitten achter de laptop terwijl de kinderen (behalve jenna) de bovenboel onveiligmaken en de volwassenen hier in het beeld gekluisterd zit en jenna in de box slaapt....is een beetje saai, hahaha

veel liefs en vast tot straks xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden