Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, fijn dat de echo weer goed was!

2900 gram is toch keurig?

Er vanuit gaande dat ze met 40 weken geboren wordt en elke week nog 200 gram aankomt, weegt ze bij de geboorte toch rond de 3500 gram, netjes toch?

Voelen jullie je kleintje nu juist vaker of minder door het ruimtegebrek? En zijn het echt schoppen of meer schuifbewegingen? Ben nieuwsgierig, i know :-D

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja hoor melis, is prima. Het blijven menselijke metingen natuurlijk, en de 2900 gram is een schatting. Van mij hoeft ze geen 10 pond te worden hoor, moet er ook nog uit...

Ik voel haar nu meer, en ook harder, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nu verlof heb en rustiger aandoe. Het zijn zowel schoppen als verschuivingen en vaak de hik, zoals Ink ook al aangaf.

Melis, heb je de info over mn draagdoek nog gelezen? Staat inmiddels op de vorige pagina.

Geplaatst

Precies, ze moet er ook nog uit en het zou fijn zijn als dat zonder scheuren/knippen kan, nietwaar!?

Mijn kleine man heeft ook vaak de hik, zeker 3-4 keer per dag. Heb hem ook vaak op echo's zien drinken, haha.

Ja, super! Dat is precies de wikkeldeken die ik bedoelde :-D Zit nu puf en energie te verzamelen om te gaan douchen & aankleden en richting Prenatal te gaan om 'm te kopen, dus thnx voor de info Fren!

Oh ja, privé vraagje.. Hoe zit het met de seks bij jullie? Heb sinds een aantal weken wel zin, maar al doende ben ik niet helemaal op m'n gemak. Herkent iemand dit?

Geplaatst

Hier oefent onze zoon alvast zijn bovenarm en billen biceps geloof ik, hij rekt zich dan in 1 x uit, man deed het even voor:) leek zo vreselijk komisch.

gisterochtend nog gemeenschap gehad maar de hele dag moest ik aldoor naar de wc, alsof ik blaasontsteking had. het ging nog wel goed maar kregen een vreselijke lachbui, zo erg dat ik dacht dat mijn vliezen zo konden breken!!

we zijn nogal beelddenkers en ik zei dat de kleine elke keer mijn man zijn...wilde pakken met zijn handjes, hoe zou dat eruit zien? he mis, ja daar is ie weer en ja weer mis ....hahaha sorry:) en zo hging dat de hele tijd, van dat soort grappen.

lichamelijk ben ik er wel zat van, de ongemakken worden erger, ben erg snel moe.

maar aan de andere kant vind ik het nog heerlijk!!

mijn broertje en zijn vriendin komen woensdag, en wilden voor ons koken, ze wilden me wat uit handen nemen.

maar laat dat nu net het enige zijn wat ik zelf nog erg graag doe en kan doen.

ik kan dat staand doen, hoef er alleen maar even op te letten, af en toe roeren.

stofzuigen heb ik meer moeite mee en wil alle deuren nog wel even schoon hebben in huis, of op de wii met mijn zoon dat wil ie zo graag, lekker sporten maar dat lukt gewoon niet zo goed.

is het raar om te zeggen dat ik dat liever zelf doe en hun voorstel om wat anders te doen?

vind het zo ondankbaar maar koken is mijn hobby!! en kan ik nog zonder al te veel moeite volhouden.

Geplaatst

hihi...melis :) je kan gewoon sex hebben hoor...wij hadden zaterdagochtend nog sex en paar uur later braken de vliezen, hahaha...ik gaf ben al de schuld "jouw zaadjes willen haar er gewoon uithebben, hahahaha" maar tis gewoon mogelijk en het kan als alles er klaar voor is zelfs weeen opwekken....

nou, ik ga weer naar dochterlief, die is echt niet lekker vandaag :(

Geplaatst

Sex......wat is dat???? ;-)

We hadden dit weekend nog even qualtitytime willen hebben maar heb z'on last van mn bekken....en ik durf nu het risico niet meer te nemen dat de boel spontaan gaat beginnen dus helaas.....manlief moet of wachten of voorlopig zelf zn beste vriend een hand geven!

Geplaatst

melis, kan nog gewoon hoor, kan wel begrijpen dat je je wat ongemakkelijk voelt. Ik voel me niet zo charmant als ik zo met mijn bolle buik lig, maar vind het met 39wk 5dg nog steeds erg prettig, al had ik dat aan het begin echt niet verwacht. Mijn mannetje trouwens ook niet, dat zei voordat ik zwanger werd altijd dat er niet meer ge..... zou worden omdat we anders een kind met een deuk ik zijn/haar hoofd zouden krijgen. hihi.

Ow en benbri ik zou willen dat de zaadjes van mijn mannetje mijn vliezen zouden doen breken, maar helaas lag daar bij ons het probleem, dus vandaar dat het misschien niet werkt, hihi, ze zijn gewoon met veeeeel te weinig.

Marjan, je kan dat toch best zeggen, ik neem aan dat je broertje een spelletje met zijn neefje op de wii ook wel heel leuk vind. Aan de andere kant is het ook wel eens fijn om je te laten verwennen, maar alleen als ze na afloop ook de afwas doen en de keuken netjes achter laten.

Geplaatst

Bri - vervelend dat de kleine meid niet lekker is! Hoop dat ze snel opknapt!

Melis - ja hoor, seks kan nog gewoon, haha, maar ik heb wel een extra drempeltje nu voor mezelf om overheen te gaan met rugpijn en de moeheid ;-)...

Vannacht om 4:15 ruim een half uur met manlief beneden warme melk met honing zitten drinken - lagen al een tijdje samen wakker te wezen en besloten er dus maar even uit te gaan.

Vonden het beiden niet heel vervelend, aangezien we alle twee vrij zijn vandaag en kunnen we vast wennen aan de gebroken nachten dat we samen wakker gehouden zullen worden door het manneke ;-)...

Zojuist heerlijk een uur buiten gefietst - ik kan echt zo genieten van de verschillende seizoenen in Nederland! Ben blij dat het wel even winter is.

En nu lekker vanmiddag warmpjes binnen tutten - net de box klaar gezet. Vind hem niet zo stabiel, dus misschien ga ik er nog ff wat extra schroefjes doorheen jassen...

Zo wat kleertjes uitzoeken die we gisteren op een verjaardag weer hebben mee gekregen - haha, de kleine heeft dadelijk nog meer kleding keuze dan wij!

Melis - qua bewegingen zijn het hier idd nu meer "verschuivingen" met hier en daar dan ineens een uitstulpsel, zoals wanneer hij zijn benen strekt of zijn billen naar achteren gooit ofzo. Voelt dan net of m'n hele buik hard wordt, zo groot is hij al voor m'n gevoel!

Oh ja, wat een bescheiden buikjes zag ik trouwens gistern voorbij komen zeg! Wauw wat mooi! En wow, wat voel ik me nu groot!!!

Fren - krijg jij nogsteeds ook echo's dan? Wat leuk zeg!

Ik moet morgen weer voor controle naar de vk - hoop dat m'n bloeddruk weer wat omlaag gegaan is.

Eef, heb jij daar trouwens nog wat mee gedaan, aangezien je er niet echt gerust op was, toch?

Oh en Marjan, ik zou het ze gewoon eerlijk voorleggen - dat je heel blij bent met dat ze wat willen komen doen, maar dat je dan graag zou willen vragen of ze iets anders willen doen wat je wel lastig af gaat en dat je dan als dank wel voor hun wilt koken - is toch niet gek? Vind ik tenminste niet - als ze je echt willen helpen, kunnen ze dat heus wel begrijpen lijkt me...

Geplaatst

Euh... seks???? heel eerlijk gezegd doen we daar al weeeeeken niet meer aan. Ligt met name aan mezelf. Sinds ik een grote spatader op mijn schaamlip heb is het daar een no go area voor mijn man..... We halen de schade over een tijdje wel weer in. Maar ook na de bevalling zal het vast wel even duren, voordat je daar weer iets of iemand in de buurt wilt hebben lijkt me zo.... Ik hoop overigens wel dat die spatader dan weer verdwijnt, want erg charming is het niet....

Nee, heb niet meer gebeld naar de vk. Had van het weekend wel hoofdpijn, dus dacht gisteren nog dat ik vandaag wel even zou bellen. Maar voel me vandaag goed, dus heb het maar laten zitten. Heb vrijdag weer controle, dus daar wacht ik denk ik maar gewoon op als alles goed blijft gaan.

Geplaatst

Heel eerlijk? Nee, sex is bij ons ook al enige tijd geleden... Heb er ook niet veel behoefte aan nu, wel aan knuffelen en bij elkaar zijn, maar 'het echte werk' hoeft voor mij ff nie ;-)

Ink, ik kreeg weer een echo vanwege de groeiachterstand van 10 dagen geleden. Nu krijg ik ze ook niet meer hoor!

Bloeddruk en dergelijke waren weer prima, ze doen alleen nu extra onderzoek naar trombose waarden, dus moes weer bloed prikken voor de verandering. Vanaf nu iedere maandag om half 10 controle.

Geplaatst

Grappig dat het zo verschillend is, het sexleven van een zwangere.

Wij hebben regelmatig sex, al moet ik me vaak ook ff over die drempel heen zetten zoals Ink al zei. Dan denk ik; geen zin, moe. Maar aldoende voelt het intieme toch ook wel erg fijn. Meestal denk ik achteraf wel; goh, zou hummel hier geen last van hebben gehad? Al dat gebonk in de buurt van je hoofd lijkt mij niet heel prettig, maar goed.

Wie o wie zou de volgende (natuurlijke) bevalling zijn?

Bikkel jij bent a.s. woensdag aan de beurt he, spannend hoor!!

Geplaatst

Mooi om te lezen hoe nieuwsgierig iedereen op Facebook is, haha!

Geef je groot gelijk dat je de datum niet aan iedereen hebt verteld, nu heb je een enorme verrassing te melden straks!

Geplaatst

ja...bikkel wilde ook meedoen aan de bevallingswedstrijd...maar eigenlijk niet eerlijk, jij weet het al, hahaha. maar melis heeft wel gelijk. ik vind het geweldig al die nieuwsgierigen :). maar nofje heeft nog een kans vannacht ;) of iemand anders spontaan :) heb jij eigenlijk wel inet op je mobiel bikkel? willen het wel weten natuurlijk :)

Geplaatst

Hey meiden.

Heb mijn broertje even gebeld zonet en gevraagd of ze ook wat anders eventueel wilden doen, en dat vonden ze prima.

Ik heb de laatste tijd wel geleerd dat ik van mijn hart geen moordkuil moet maken,

Woensdag kunnen ze hier schaatsen en ook dat wilde hij wel met mijn zoon doen en zij wilde mijn ramen nog wel even wassen.

Dus komt helemaal goed.

Raar idee dat onze kleine over 1 of 2 week gehaald word misschien.

Bij mijn broer en schoonzus nog geen baby geboren.

Moet deze week gebeuren want vandaag is ze 41 weken.

Maar ik denk niet dat ik de lange reis nog ga maken, tis 3 uur rijden.

Vandaag even wat boodschappen gedaan maar kwam misselijk thuis omdat ik niet fatsoenlijk kon zitten omdat ie in stuit ligt.

Ik ga mijn lieve jongen op bed brengen, Trusten voor straks allemaal.

Geplaatst

Ja cool he op facebook! Ach sommige zullen het wel in de gaten hebben maar gewoon leuk om te hinten zonder het te zeggen!

Ja ik heb een blackberry dus probeer zo snel mogelijk iets achter laten, of hier of facebook en dan moet een van jullie het hier maar even plaatsen! Ik weet niet wat er allemaal op me afkomt dus ik zie het wel maar probeer zo snel mogelijk te reageren!

Etentje was gezellig, nu ben ik er echt klaar voor haha!

Geplaatst

Pffff ik ben er nou wel ff klaar mee... Vannacht de halve nacht rechtop in bed gezeten met fikse rugpijn en menstruatiekrampen. En het laatste uur ben ik echt om de haverklap naar de wc aan het gaan om te plassen (?!?!) en dan niet een beetje maar best veel!

Durf niet te zeggen of het al begonnen is... Ik weet het niet? Lijkt erop of ik diarree krijg ofzo... zo gaan mijn darmen tekeer. Nu ik wakker en aangekleed ben lijkt het iets beter te gaan alhoewel de rugpijn nog steeds prominent aanwezig is.. dadelijk maar ff een douche nemen kijken of het weg gaat...

pfffff..

Geplaatst

oh nee nofje, duurt niet lang meer voor jou, hoop niet dat je rug weeën hebt, die zijn zo vervelend. Een warme kruik tegen aan en lekker je rug laten masseren.

Men zegt wel dat je veel moet poepen voor de bevalling maar kan ik me niet meer herinneren.

Ik zweet zo vreselijk veel de laatste tijd in bed. En rare dromen

Denk aan je nofje

Geplaatst

oh, nofje...zou zomaar kunnen. douchen zou het idd erger of minder erg moeten laten worden (als het weeen zijn dan tenminste). klinkt wel als...in ieder geval als begin. het plassen zou ik niets over kunnen zeggen eigenlijk, vaak heb je zat tekenen, maar die herken je pas allemaal achteraf. ik hoop het voor je in ieder geval. en ik denk zelfs (hoop ik voor je in ieder geval, maar elk lichaam is anders natuurlijk) dat je zelfs al 1 of 2 cm ontsluiting hebt door het gerommel, ik had dat in ieder geval wel bij de eerste 2, maar wat ik al zei..elk lichaam is anders.

anyway, ben al een paar dagen met gedachten bij iedereen en speciaal voor jou ben ik vandaag helemaal alleen bij jou :)

hier worden we allemaal ziek, bah...ik had ontzettende pijn in mijn keel...dag daarna stem kwijt, dag daarna neusverkouden, ontstoken oog, hoofdpijn *zucht* rot anti biotica heeft echt alle weerstand weggehaald bij mij :(. als volgt begon manlief gisteren met pijn in zijn keel en vannacht hoofdpijn, en zoonlief komt net zijn slaapkamer uit met pijn in zijn keel...hoop zo dat de 2 meiden er geen last van krijgen. met name de kleinste....kweet niet of ik dat aan zou kunnen (vast wel, maar dat ik niet om de 2 minuten bij de huisarts op schoot zit of zo, haha)

anyway....voor degene die gaan bevallen vandaag (nofje?) heel veel succes, hoop dat het doorzet voor je en wens je voorspoedige bevalling :)

bikkel...voor het geval ik jou ga vergeten vandaag (hoe zou ik dat nou kunnen doen?) maar met alle ziekte kiemen hier in huis bedoel ik meer, hihi...jij ook een voorspoedige bevalling toegewenst en ik hoop zoiezo wat van je te horen morgenavond of zo :) want das een teken dat het zoiezo goed gegaan is :)

heel veel liefs en ik kom straks nog wel even buurten hier denk ik, maar you'll never know

Geplaatst

pfff, nofje dat is echt vervelend, hopenlijk gaat het nu eindelijk doorzetten. Ik kreeg gister van mijn zus als tip even een lange wandeling te gaan maken. Ik weet niet hoe het met jou bekken is enzo maar misschien zo even een flink stukje lopen??

marjan, dat zweten herken ik heel goed, als ik wakker wordt is het tussen mijn boobs zeiknat en waat mijn benen op elkaar liggen, soms ben ik dan bang dat mijn vliezen al gebroken zijn. maar nee!!!!

Benbri, zag het al op facebook staan. Fijn de hele familie goed ziek en dan ook nog van die gebroken nachten voor de voeding. Ik hoop dat je overdag een beetje je rust kan pakken.

Geplaatst

Dromen en zweten; check!

Ik zweet me suf en m'n dromen zijn te bizar voor woorden.

Nofje, klinkt als of t niet heel lang meer gast duren. Misschien anders ff vlos bellen voor tips?

Ik straks naar de tandarts; een week lang niet kunnen kauwen en nu is de pijn weg. Handig... Not!

Geplaatst

hahaha...das altijd zo fren :) of naar de dokter gaan met iets en als je eindelijk naar de dokter kan is het weg, haha :)

nofje...wandelen en traplopen, klaarkomen (oke, heb je mij weer :) maar vast niet iets waar je aan denkt) uhm....oh ja, warm bad of douche, dat zijn eigenlijk de enige tips die er zijn die zouden kunnen helpen idd (vroeger zeiden ze ook wonderolie....bij mijn middelste gebruikt, raad het dus ook af, veel pijn en kramp, maar geen wee of baby, hahaha)

meezie en fren....dat zweten blijft hoor. heb er nu nog last van, vooral tussen de borsten/buik enzo, zo erg dat het bed vaak zeiknat is snachts (bah) kreeg van de kraamhulp te horen dat het echt hormonen zijn en dat het nog wel even kan aanhouden, dus bereid jullie maar vast voor :)

en idd de hele familie hier ziek :( zoonlief red het nog wel even, maar die zal van de week ook wel ziek zijn denk ik en dochterlief belde huilend op halverwege school...ze kon niet meer en hele koude handen ondanks de handschoenen, zo zielig...ik had al een hekel aan de winter, maar nu helemaal :( hoop alleen echt dat de mini dochter nergens last van krijgt...*zucht*

anyway....tis niet anders. ze ligt nu bij papa op de borst te slapen en papa ligt in bed te slapen, dus mama gaat maar even poetsen en doen, nu het nog kan.

moest er wel om lachen (en was ook een beetje geirriteerd) dat ik ook ziek ben, maar dat je als moederzijnde altijd het onderspit delft qua ziek zijn. het mag gewoon niet en zullen het ook niet delen of zo, neeeeee, want als mannen ziek zijn, dan is dat altijd erger dan mama, hahahaha...tis alweer over hoor, maar toch, baalde er wel van.

dus voor de eerste keer moeders, ik verwelkom jullie vast in de harde wereld die moederschap heet (maar je krijgt er zoveel voor terug, dat maakt het wel weer goed hoor, hihi)

Geplaatst

Psss. na het douchen nog steeds rugpijn, maar buikkrampjes waren minder.. voor even.... Heb toch nog een uurtje slaap kunnen pakken. Maar nu nog steeds het idee dat ik heel erg naar de wc moet voor Nr 2.... Er komt alleen niks uit.. grrrr. Al 3-4 dagen niet echt goed geslapen snachts en ik ben nu echt kapot! Daarbovenop nog hoofdpijn gekregen en een loopneus met niesbuien.. Dus zal ik dan ook de griep krijgen ofzo... ben er ff helemaal klaar mee....

Morgen heb ik controle bij de Gyn.. Maar manlief moet morgenvroeg werken en ik zit nu te twijfelen of ik niet de verloskamer moet bellen met het hele verhaal...

Durf bijna niet meer omdat ik daar al 2 keer eerder ben geweest en er niks aan de hand bleek te zijn.. maar ik ben echt kapot! Ik wil niet meer langer zo doorgaan. En daarbij voel ik de beeb niet meer zo bewegen als de dagen ervoor.. Ik weet t ff niet meer..... pfffff

Srry voor mn ego berichtjes hier

Geplaatst

Ha en Benbri ik hoop dat jij en de kids zich snel weer beter voelen. Hier was t vannacjht ook ff ruzie.. Ik had geen oog dicht gedaan terwijl manlief naast me lag te ronken. Om 7 uur ben ik weer uit bed gegaan om te gaan plassen begint ie tegen me tekeer te gaan dat ie helemaal niet kan slapen door mij! Dus ik ben me toch een partij kwaad geworden! Hoezo jij niet slapen.. Zielige man zeg... En nu loopt ie te mokken door t huis heen omdat ie zo moeoeoeoe is.. Ja daaaaag, ik slaap al meer dan een half jaar niet meer goed waarvan de laatste dagen gewoon niet meer dan 2 uur per nacht!!!

Geplaatst

hahaha...arme jij nofje. die mannen slapen juist lekker, dus die merken dat helemaal niet en je kan het wel zeggen, maar ja...wij "klagen" dus dan telt het niet (terwijl mannen idd nog meer kunnen klagen dan vrouwen) maar je kan altijd je vlos/gyn of vloskamer bellen, beter een keer teveel dan te weinig. overigens dat je je zo voelt komt gewoon doordat je weinig geslapen hebt, toch last hebt van iig voorweeen en hormonen ook nog eens, zit je als zwangere gewoon niet mee. maar begrijp helemaal wat je bedoelt en natuurlijk mag je ego-en hier...doen we allemaal toch, zelfs ik die niet eens meer zwanger is :) maar als je twijfelt, gewoon bellen!

en als je de beeb minder voelt kan zijn omdat hij gewoon minder ruimte in je buik heeft en wie weet toch omdat het moet gaan gebeuren (dan voel je beeb meestal ook minder, maar dat besef je je weer achteraf vaak) maar nogmaals...bij zorgen gewoon bellen meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden