Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nofje, ik zou toch eens bellen, je bent zo aan het rommelen, wie weet heb je al beginnende ontsluiting!!! Gewoon bellen en het verhaal doen.....

Ahh ik hoop dat je mannetje beseft dat er dadelijk nog meer onrustige nachten komen en dan niet door moeders......tja mannen, soms rare wezens!!

Succes meis!

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nofje, ik herken me heel erg in je verhaal over niet durven bellen, maar meis... DOEN!

Ook ik ben vaste klant bij de verloskamers waarbij er tot nu toe steeds niets aan de hand is, maar het gaat wel om je wonderkindje he!?

Wellicht is het niks en kunnen ze je gerust stellen of een pilletje geven zodat je kan slapen. Wie weet is de bevalling al gaande en heb je al ontsluiting.

Echt hoor lieve Nofje, bel ff!

Geplaatst

hm...anderhalf uur later :) en nog geen nofje, hahaha...ja, ik vond het ook op weeen lijken, maar ja...voorweeen of het echte werk is altijd afwachten en gelukkig heb ik zelf nooit last gehad van rugweeen, dus weet ook niet hoe dat werkt. ben benieuwd nof....ik hoop voor je dat het iig wat ontsluiting heeft veroorzaakt, dan heb je iig het ongemak niet voor niets gehad :). mss gaat ze je wel strippen, al doen ze dat normaal niet zo vroeg en sommige helemaal liever niet, maar omdat je toch al aan de rommel bent en moe enzo...wie weet :) ohohoh, je maakt het spannend meid :)

zet hem op babyfrummel van nofje...nu willen we jou ook zien :) het eerste 1ling jongetje van een actieveling op februari (kiet was natuurlijk eerst, maar die schrijft hier niet meer mee) yeaj :) en dan nog voor bikkel, haha...(oke, mss nu op de feiten vooruit, maar goed...what eeeeeever :))

Geplaatst

spannend hoor met nofje ik tover alvast het lijstje weer tevoorschijn!!

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (en het is een babygirl :))

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 30 jaar (en het is een babygirl :))

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Jeanine: 4 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (blijft een verrassing :))

Lianne: 6 februari, 1e en 2de kindje, 28 jaar. ( het blijft een verrassing!!! :-) )

Nofje: 10 februari, 1ste kindje, 31 jaar (het is een babyboy :))

Stiertje: 13 februari, 1e en 2e kindje, 35 jaar

Bikkel: 14 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babyboy :))

Ink : 17 februari, 1e kindje, 29 jaar (babyboy :-))

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (en het is een babygirl:))

Marjan77: 17 februari, 2de kindje, 33 jaar (en het is een babyboy :))

Janis: 18 februari, 1e kindje, 34 jaar (en het is een babygirl:))

Cjee: 25 februari, 2e kindje (en het is een babygirl!!)

Jrn: 25 februari, 1ste en 2de kindje, 30 jaar (het is een babyboy en nog een verrassing :))

BEVALLEN:

Jrn: 26 december van een jongen (P.) en een meisje (A.)

Benbri: 9 januari van een meisje (J.enna L.isara)

Jeanine: 16 januari van een jongen (Siem) en een meisje (Maria)

Lianne: 18 januari van een jongen (S.ven) en een meisje (L.ara)

Kiet: 19 januari van een jongen (M.ason)

Stiertje: 25 januari van 2 meisjes

gelijk even aangepast en diegene die al bevallen zijn een cursief en zwart gemaakt weten we gelijk wie nog moeten!!

Geplaatst

Spannend hier Nofje! Ben benieuwd wat de vk zei...

Wij zijn vanmorgen ook weer op controle geweest - bloeddruk ietsjes gezakt, 140-80.

Maar ons manneke is terug omhoog gekropen!!! Lag vorige week helemaal ingedaald en is nu ineens NIETS ingedaald!!! Schijnt wel vaker te gebeuren, maar als vliezen nu dus breken moet ik wel gelijk gaan liggen / bellen, dus daar baal ik eigenlijk best wel van, want voel me nu wel iets onzekerder om nog alleen op pad te gaan naar vriendin in België morgen... Maar ja, zou wel erg toevallig zijn als het a) begint met vliezen breken en b) dat dan gelijk morgen zou zijn, dus ik ga wel gewoon, maar toch...

Geplaatst

even een mini update, maar zat te neuzen op fb of er van stiertje al wat bekend was, maar voornamelijk dat ze bevallen was (maar ja, dat wisten we al) en ik begrijp dat een meisje het niet helemaal lekker doet, dus waarschijnlijk is ze daarom even niet actief. ze is zoiezo niet echt actief op internet iig. dus hoop dat alles goed is verder met haar en de meiden en anders dat het snel weer goed gaat, we zullen het vast snel horen :)

voorlopig eerst nofje aan de beurt en aangezien we maar niets horen....nofje, we zijn weer allemaal actief en vol afwachting, hahaha

Geplaatst

he bah inkie...wat vervelend. zou idd ook wel onzeker zijn, maar belgie is bij jou toch niet zo heel ver weg? ik ging zoiezo de laatste weken niet verder dan almere en zelfs dat eigenlijk niet. de laatste 2 weken van de zwangerschap ging ik alleen maar boodschappen doen en ook niet eens alleen, maar dat had meer met mijn bekken te maken eigenlijk.

ik wilde eigenlijk zo nog even in bedje liggen, maar ten eerste is het nu te laat en ten tweede ben ik veelste nieuwsgierig wat betreft nofje...tenslotte zei ze om half 3 dat ze zo die kant op ging, dus zou ze wel thuis moeten zijn nu inmiddels als het niets was en ze zou ons vast nooit in onzekerheid laten (toch?:)) maar ja...voor het zelfde geldt is ze nu in het ziekenhuis aan het CTG en dat duurt zoiezo ongeveer een half uur/uurtje....hm...was dat bij mij ook zo erg?? blij dat melis jullie nog op de hoogte kon houden dan (behalve toen ik echt de weeen had, hahaha)

anyway....ik haat wachten :)

Geplaatst

Soo he wat leven jullie mee! Wat lief allemaal!! Heeft wel lang geduurd maar dat was omdat de CTG lang duurde omdat beebje aan het slapen was. Bloeddruk was wel wat omhoog voor mijn doen. Normaal 130-65 en nu 145-85 en soms 90. maar dat zou normaal zijn zo tegen het einde. urine en bloed was prima en met de echo was er nog genoeg vruchtwater te zien en de beeb deed het prima. Ze heeft inwendig onderzoek gedaan en de baarmoeder was wel al aan het verstrijken. Ze heeft wat lopen wroeten daar en daarmee hoopt ze de boel op gang te brengen. Dus we gaan afwachten.. Zal niet zo heel lang meer duren. Ze zei dat het morgen al verstreken kon zijn en dat we de eerste ontsluiting al konden hebben. Maar ik zou iig deze week bevallen, was haar voorspelling.

Morgenvroeg moet ik weer ff terugkomen om na te laten kijken en daarna reguliere afspraak met de gyn en dan gaan we kijken of ik misschien eennachtje in het ziekenhuis kan bijslapen aangezien ik de uitputting nabij ben. Voor vannacht heb ik een inslapertje gekregen en als dat helpt dan zou dat al heel prettig zijn! Anyway. de krampjes enzo zijn na het toucheren wel iets erger geworden dus we gaan het meemaken de komende uren/dagen!?!?!

dikke knuffels aan jullie allemaal!

xxx

Nofje

Geplaatst

yeaj, wat fijn dat ze gestript heeft, bij mijn 2e heeft dat wel geholpen, smiddags werdt ik gestript en snachts om 01.21 was ze geboren, dus spannend nof :-)

Geplaatst

zie net op Facebook een foto van de 2 prachtige dochters van Stiertje, denk dat ze hier mss ook nog wel komt dus ik maak de namen niet bekend mag ze lekker zelf doen:) maar heel gaaf!!!!

Gefeliciteerd Stiertje!!!!!

Geplaatst

Nofje, spannend meid!

Bikkel, heel veel succes morgen!

Hier vanmiddag toch even naar de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk was vrijdag te hoog en ik moest bellen als ik klachten kreeg. Aangezien ik toch wel last van hoofdpijn heb en geregeld een beetje duizelig ben, heb ik voor de zekerheid toch maar even een extra afspraak gemaakt. Vanmiddag was mijn bloeddruk weer te hoog, maar urine was goed. Ze heeft me voor de zekerheid toch even doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bloedgeprikt, weer urine gecheckt, aan ctg gelegen en echo gehad.

Hartfilmpje van de baby was in orde, urine was goed. Mijn bloeddruk bleef maar te hoog (werd om de 5 minuten gemeten) en polsslag was behoorlijk hoog. 1 waarde van het bloed was ook iets verhoogd, maar niet zorgelijk.

Uiteindelijk kwam de gyn langs met alle uitslagen en wat we nu zouden doen. Ik moet me morgenochtend om 7 uur in het ziekenhuis melden en gaan ze me inleiden! Nou, dat had ik dus even niet zien aankomen.... Ik ben nu dus weer thuis, maar morgen naar het ziekenhuis en ik ga niet eerder weg voordat we een kindje hebben. Heel raar idee.....

Duimen en denken jullie morgen aan/voor me?

Ze zei overigens dat dit niet betekent dat de kleine ook morgen geboren wordt, kan ook 2 of 3 dagen duren. Dat hoop ik toch niet eerlijk gezegd.....

Geen idee in hoeverre ik jullie op de hoogte kan houden hoor, maar ik zal me best doen om snel iets te laten horen.

Liefs

Geplaatst

whaaaaaaaaaaaaa, wat spanneeeeeeeend :) zo op de valreep gewoon mss 2 mensen bevallen morgen :) jeetje...volgens mij bevalt bijna iedereen eerder, behalve meezie...die is de enige die de 40 weken haalt, er vanuitgaande dat je niet nu nog gaat bevallen meez, hahaha...

jeetje eef. wel spannend ook hoor. hoop dat het allemaal meevalt. jij ook inet op je mobiel? willen wel op de hoogte gehouden worden he. oh, en neem een foto van je buik, geloof me, krijg je geen spijt van enne...probeer er niet teveel bij stil te staan en bewust afscheid nemen van je buik, ik niet gedaan en vind het met vlagen nog steeds vreselijk.

anyway, ik ga vroeg naar bed, dus denk niet dat ik wat mee krijg verder, want ik ben echt niet lekker (voorhoofdholteontsteking) dus ik wens jullie meiden succes voor morgen en jullie kunnen het (bikkel en eef iig) en nofje, hopelijk jij ook :) (jeetje, 3 op een dag dan...*zucht*)

enne...ik had net gekeken en ik kon geen foto's vinden...nog eens kijken :)

knufknuf

Geplaatst

Jeetje het gaat nu echt los.

Nofje, spannend hoor, hopenlijk gaat het nu doorzetten en komt de kleine nu snel. Maar eerst vanacht lekker slapen want dan kan je de bevalling beter aan.

Bikkel, jij heel veel succes morgen, jij bent er in ieder geval zeker van dat je morgen je kleine in handen hebt.

Eef, jeetje morgen gewoon ingeleid worden hopenlijk gaat het snel en ben je niet 2 of 3 dagen bezig. In ieder geval heel veel sterkte en bedenk maar dat het voor jou beter is dat hij/zij nu snel komt.

Benbri, nee ik ben nog niet bezig, en morgen inderdaad 40 weken. Mijn voorspelling is niet uitgekomen dus nu gaan we voor de uitgerekende datum, dus morgen. Maar anders als veel meiden heb ik nog geen voortekenen. Dus ik verwacht dat ze nog wel even zit. Ik hoop alleen dat ze vanzelf gaat komen en dat ik niet ingeleid hoef te worden.

Met de verloskundige vandaag wel besproken wat er nu gaat gebeuren. Als ik volgende week dinsdag nog niet ben bevallen dan moet ik vrijdag naar het ziekenhuis en dan worden er uitgebreide onderzoeken gedaan om te zien hoe het met mij en de kleine gaat. Dan zou het zo kunnen zijn dat ze me die maandag of dinsdag gaan inleiden 13 of 14de, maar alleen als je lichaam er al klaar voor is. Het mag van onder dus niet potdicht zitten want dan doen ze nog niks. We zullen zien hoe het gaat lopen, ikzelf was 16 dagen te laat geboren en mijn mannetje precies op tijd daar heb ik dus ook geen houvast aan.

Geplaatst

Nee, heb geen internet op mijn mobiel. Maar we nemen wel de laptop mee, dan heeft mijn man in de tussentijd ook iets te doen....

Misschien heb ik puf en tijd om af en toe iets te laten horen. Ik zal het proberen, maar ik kan niks beloven!

Geplaatst

Jeetje, wat een vaart zit er ineens in hier!

Bikkel, alvast heel veel succes morgen met je keizersnede! Hopelijk kun je vannacht een beetje slapen en met een gerust hart richting het ziekenhuis. Morgen is het gewoon zover, jullie wondertje wordt geboren, geniet ervan!

Eef, dat verwacht je ook niet, he?! Ook voor jou succes morgen, hopelijk wil de bevalling een beetje vlotten en mag ook jij morgen je wondertje gaan ontmoeten!

Nofje, bij jou ook erg spannend he!? Hoe gaat het nu met je krampen?

Geplaatst

hey Bikkel en Eef! ja zou mooi zijn als we met zn 3'en op 1-2-2012 bevallen! Ook een mooie datum eigenlijk he?

Nou hier gaat t opzich wel ok. Heb net wat gegeten, en de krampen blijven doorgaan. Worden niet erger maar heb wel vaker een soort trekkend gevoel in mijn vagina. Volgens mij gaat het nu mm voor mm en dat vind ik wel prima.

Morgen moet manlief werken om 6 uur en ik moet dochterlief van school halen om half 1... Aangezien het nog wel even kan duren heb ik nog geen actie ondernomen om haar bij haar eigen moeder te laten ofzo. Dat zou nl haar eigen moeder doen als het zo ver is... Maar wel heb ik mijn eigen moeder gebeld of ze dan morgen bij de controle wil zijn en de rest van de dag bij mij en dochterlief als we weer naar huis mogen. geeft wel wat rust denk ik. Dochterlief is namelijk een heel druk veeleisend kind en ik weet niet of ik dat goed kan handelen nu met al die ongemakjes en krampen. Wel lief dat mijn moeder me gezelschap wil houden in het ziekenhuis en thuis. Mocht het zover zijn dan kan ze manlief bellen en de moeder van mijn stiefdochter zodat ik me volop bezig kan houden met de bevalling...

Ik ben er klaar voor in ieder geval! Eef en Bikkel jullie ook heel succes morgen en tussendoor zal ik ook proberen om ff hier wat te komen lezen en schrijven. Vanavond ga ik iig vroeg naar bedje toe!

dikke knuffels allemaal!

xxx

Nofje

Geplaatst

jee zeg eef jij ok al:)

Bikkel, Nofje en Eef succes morgen en in gedachten ben ik bij jullie.

hopelijk word mijn nichtje morgen ook geboren.

en onze baby, ja die mag ook wel komen, ik ben gewoon erg benauwd, zitten is heel onprettig, ben aldoor misselijk omdat ie met zijn koppie op mijn maag en longen drukt.

als ze donderdag zeggen maandag of de maandag erop ks dan zeg ik as maandag.

zet hem op meiden .

Benbri heel veel beterschap meissie!!! denk ook aan jou hoor:)

Geplaatst

Allemachtig wat gaat t ineens snel hier! Wat dachten jullie, morgen is het februari (eindelijk!) dus beetje tempo erin? ;-)

Heel veel succes meiden!

Ink, wat irritant dat t ventje weer lis ligt! Stouterik ;-)

Marjan, ik ken het gevoel erg goed, bij mij zit ze ook heel hoog dus weinig lucht, veel maagzuur en moeilijk zitten. Ik heb wel t idee dat ze vandaag iets gezakt is, ik zit wat makkelijker nu ik dit type.

Geplaatst

Goh Eef, jij dus misschien ook morgen al?!? Hoe hoog was je bloeddruk nu?

Bikkel - heel veel succes morgen!

En Nofje - we houden jullie in de gaten hoor! Toch wel goed dat je gegaan bent dus...

Meezie - goh, dan ben je straks de eerste die je datum gaat halen!

Ik denk overigens nu dat ik ook wel overtijd zal gaan lopen. Zeker nu hij dus weer terug omhoog gekropen is! Heb er eerlijk gezegd een beetje de balen in, want vind het idee gewoon echt helemaal niets dat ik gelijk moet gaan liggen en bellen zodra m'n vliezen zouden breken!

Benri - België is nog anderhalf uur hier vandaan, nou ja, het adres waar ik moet zijn dus en ik dacht dus telkens "als het begint, dan heb ik nog wel alle tijd om thuis te komen", maar ja, hoe moet dat dan als ik moet gaan liggen???

En hoe snel moet je dan gaan liggen? Wat als ik in een winkel loop ofzo? Dan ga je daar toch niet liggen??? Haha, sorry hoor, allemaal vragen waar ik me dus telkens niet druk om maakte, omdat hij 4 weken geleden al aan het indalen was en moet je nou eens kijken... Heeft iemand dit al eens gehoord, dat tie zich weer terug trekt omhoog?

Geplaatst

Ink, je hoeft echt niet daar in die winkel te gaan liggen hoor haha! Maar bij mij op cursus zeiden ze wel dat je dan niet nog even lekker een uurtje verder moet gaan shoppen. Dat je dan dus gewoon gelijk naar huis moet gaan en daar moet gaan liggen. En als jij je niet prettig voelt door naar Belgie te gaan, moet je het misschien gewoon maar niet doen... Kan zij niet naar jou toe komen?

Het gaat bij de bloeddruk blijkbaar steeds om de onderdruk. Die mag eigenlijk niet boven de 90 uitkomen. Tijdens de metingen in het ziekenhuis (ongeveer 10x gemeten) was hij steeds tussen de 90 en 100. Consequent te hoog dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden