Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

eef wat een heerlijk hummeltje en wat een bevalling, ze ging in een keer als een raket!!!

Janis ook al bevallen, jeetje wat gaat iedereen toch snel hier!!! of ga ik zo traag. Heel erg gefeliciteerd met je dochter en succes met herstellen.

Hihi zou wat zijn als ik als laatste ben, den ben ik ook de enige die overtijd heeft gelopen, want dan zal het rond de 15de toch zeker wel gehaald worden.

Bikkel fijn dat de kleine nu goed drinkt, dat geeft wel een goed gevoel.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jij ook melis (nou ja...geen 38 weken dan, maar toch een mijlpaal toch?)

eef, jouw verhaal herken ik wel ja, behalve dat ik 3 cm had op dat tijdstip en ik een kwartiertje later bevallen ben EN ik gelukkig wel plezier heb mogen beleven aan het pompje (geen ruggenprik) :) maar fijn dat het toch zo snel gegaan is :) en wat een poppetje en wat ligt ze lekker tevreden :)

bikkel. wat fijn dat het bij jou ook goed gaat en dat de bv ook goed gaat. hier gelukkig ook, alleen heb wel mijn onzekere momenten als ze veel aan wil liggen of gewoon huilerig is, of zoals vannacht huilerig zodra ze aanligt, loslaten, beetje wakker liggen wezen en weer wil drinken en dit riedeltje zo'n 2 uur lang (wakkere dodo), benieuwd of jij dat ook hebt (en de rest die bv gaat geven)

voor de pasgeworven moeders die het nog niet meegekregen hebben. we hebben een nieuw topic geopend voor als iedereen bevallen is (al kan er nu uiteraard ook al geschreven worden) voor de jan/feb/mrt mama's van 2012 en een mama van december 2011 (tot nu toe)

ben benieuwd hoe het nu met nofje is.....zou er nu eindelijk wat gebeurt zijn?

en wie zou de volgende worden :) meez...zou apart zijn idd he, hihi

daarna gaan we het maart topic eens flink volgen, hihi :)

Geplaatst

Jemig Janis ook al zover?!?!?! Gefeliciteerd!!!! En wat een wolk van een dochter Eef. allebei ook erg mooie namen! Bikkel ook heel fijn dat het beter gaat met jullie wonder!

En ik.... ik snap em niet meer hoor... Ik denk dat hij nog gewoon 2 weken op zich laten wachten. Dus niet half februari maar eind feb en dan ook nog een schrikkelkind wordt ofzo... Nu al et zo eigenwijs als zijn vader..... Nee gister zag het er hoopvol uit en ikhad dus de hele dag al behoorlijke krampen. Die waren rond etenstijd echt niet meer te negeren en kwamen om de 40 minuten en daarna 30 en toen 10... Om ineens om een uur of 11 savonds helemaal te verdwijnen.. Ik begrijp er helemaal niks meer van.. Maar ja ik laat me nu de kop niet meer gek maken en ga gewoon lekker afwachten wat er gaat gebeuren... gewoon even helemaal niks doen dit weekend. Dochterlief komt vanavond ook voor het weekend bij ons te blijven. Dus alles is weer back to normal. Ik neem uiteraard wel mn rust. Maar ik ga gewoon een relaxed weekend tegemoet en doe gewoon de dingen die ik normaal ook doe... Dan zal ie vanzelf wel komen als de tijd rijp is...

xxxx

Nofje

Geplaatst

Pfff nofje het schiet allemaal niet op zo. Lijkt me echt heel vevelend iedere keer die valse starten, dan denk je ja daaaaar gaaaaan we en dan komt er niks.

En het lijkt me ook super vermoeiend iedere keer krampen en pijn.

Dan maar liever alleen afwachten wanneer er nou eindelijk een pijntje gaat beginnen.

Geplaatst

Janis, ook jij gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje.

Goh, nog maar een paar van jullie te gaan.

Benbri, zodra ik bevallen ben kom ik gezellig meekletsen in je nieuwe topic maar ik hoop dat dit nog een paar weekjes op zich laat wachten.

Ben nu nog steeds aan het werk dus nog niet helemaal klaar, zeg maar :-)

Geplaatst

jeetje nof...zo herkenbaar, hahaha...ik had dat idd ook heel erg bij mijn zoon en dochter, d.ani kwam uiteindelijk met 40.5 dagen en d.emi met 40 weken, maar ondertussen wel ruim 3 weken met die weeen gelopen, haha...och, je gaat wel uiterst relaxed de bevalling in dan hoor, als het normaal komt zeg maar. want je gelooft er toch niet meer in en pas achteraf kan je vertellen wanneer je eerste echte wee kwam, dus komt goed meid. idd gewoon lekker je leventje leiden :)

en simonja, gezellig hoor, hoop dat iedereen komt mee kletsen, want we kletsen zo met elkaars topics mee, vandaar dat we ook dachten om het maar samen te voegen :) ben benieuwd wie bij jullie het eerste is :) en dat je nog niet klaar bent...duuuuuh...het hoort ook nog niet :)

Geplaatst

Ik hoor steeds meer maartdames zeggen dat ze er wel klaar voor zijn dus als die ook allemaal in feb gaan bevallen... Blijft niks over in maart of komen dan de aprildames? Het lijkt wel of bijna iedereen een maand naar voren is opgeschoven!

Geplaatst

Jaaaa een geboortebericht!!

Geboren mijn lieve mooie nichtje:D

Noralie!!!!

vannacht in 2 uurtjes tijd, schoonzus is gistermiddag gestript en tegen 23.00 uur begonnen de weeen en m 00.59 zag ze het levenslicht, 4280 gram!

en de vk aldoor maar zeggen een kleintje!! aha.

ze was 41,4 weken.

Zijn erg blij met ons nieuw familielid!!!

Geplaatst

Zo dat heeft ze snel gedaan en wat een flink kind?? Hopenlijk voelt het voor je schoonzus van onder niet al te beurs.

Grappig dat de verloskundige het over een kleintje hadden en dan bijna 4300 gram!!

Geplaatst

neeeee, niet eens. ben nog niet buiten geweest :) ben J.enna aan het voeden en slaap brengen en probeer mijn geboortebord af te maken :)

vast stilte voorde volgende storm hihi

Geplaatst

Nou, er ligt hier wel aardig wat ja! Ik vind het wel erg mooi moet ik zeggen, maar heb t grootste gedeelte van de dag in huis gekeuveld - lees druk in de keuken bezig geweest haha, normaal kan ik echt de rust niet vinden om dingen te bakken ofzo, maar heb vandaag stoofpot gemaakt en baklava... Ik weet het - rare combi, maar daar had ik alles voor in huis en ik had zin om lekker een beetje aan te rommelen ;-)...

Daarna nog wel even er uit geweest voor wat boodschapjes voor morgen...

Marjan, las het idd op je facebook - leuk joh! Daar is ze dan eindelijk ;-). Gefeliciteerd hoor en kan me voorstellen dat je niet zeker weet of je nog op kraamvisite gaat.

Ik ga zelf nog wel naar afspraken die max 2 uur hier vandaan rijden zijn, maar 3 uur is wel erg ver...

Iemand nog leuke plannen voor het weekend?

Gaan jullie nog wat doen aan Valentijn? Wij doen er eigenlijk niets aan - ik vind het te commercieel - vooral bedoeld voor de onbekende aanbidders, en sja, dat is tie nu niet meer ;-)... Maar tegelijkertijd twijfel ik dit keer of ik hem toch ergens mee zal verassen (gewoon iets kleins voor het idee)...

Geplaatst

Wij doen niks aan valentijn, inderdaad commerciel en ik laat hem liever spontaan blijken dat ik van hem hou. Plus mannetje is drie dagen later jarig. Ik hoop met de kleine iets te kunnen maken van een voetafdrukje of een mooie foto voor zijn verjaardag. Ik ga er in ieder geval vanuit dat ze er dan al is!!

Benbri zag het op je facebook dat je druk was met de borden. Ben benieuwd hoe het bord van j. Er compleet uitziet.

Geplaatst

Dat zal toch wel, dat de kleine er dan is?!? Als t niet spontaan gebeurd, zal je wel ingeleid worden tegen die tijd toch?

Ja, wij doen het inderdaad ook altijd gewoon spontaan tussendoor ipv op zo'n vaste dag. Zit meer te vissen naar leuke ideeën eigenlijk en dan kan ik m volgende week gewoon leuk verassen - heb gewoon zin iets voor m te doen, want ik heb wat met hem te doen - hij slaapt al nachten slecht ivm de spanning wanneer de kleine komt, hoe het dan zal gaan, of hij het wel goed doet etc etc en moet ondertussen ook nog gewoon werken...

Geplaatst

Ink, een leuke verrassing voor Valentijn? Ik weet het, ik weet het, ik weet het!!!!

Een prachtige zoon!

Leuk idee misschien?

Geplaatst

Haha Eef, jaaaa, een heel leuk idee!!!

Weet alleen niet in hoeverre ik invloed heb op de uitvoering daarvan ;-)...

Verder iedereen een beetje een goede nacht achter de rug?

De mama's met de kleintjes en de voedingen etc en de zwangeren onder ons met de buiken en de wc bezoekjes ;-)?

Geplaatst

Das een goed idee, Eef. Ink, zet 'm op! Hahaha...

Hier goed geslapen hoor. Hebben het molton hoeslaken op het bed gelegd en die is lekker warm. Raam open voor frisse lucht en lekker warm in bed, prima nachtje gehad. Jij ook?

Geplaatst

Scheelt een hoop hé,die molton? Ik heb het echt warm 's nachts, maar lig pal naast het raam, dus als ik die open doe, is het wel gelijk erg koud (kan niet op ene tochtstand ofzo, maar moet gelijk echt open open ;-()... Liggen dan ook nog steeds niet onder ons winterdekbed, maar onder het herfst / lente gedeelte. Ach, normaal heeft m'n man t altijd veel warmer dan mij en moet ik er een fleece bij pakken ofzo, maar nu hebben we het dus eindelijk s even warm...

Hij had een concert gister, dus dan lig je toch te waken tot tie thuis komt ivm de sneeuw etc. En vanmorgen samen er uit, want nu is tie weer werken, dus wilde m nog wel even zien voor hij weg moest. Vandaag 2 verjaardagen te gaan, zo eerst nog ff cadeautjes halen, dus lekker gevuld daagie voor de boeg...

Begin nu te denken dat de kleine man wel mag gaan komen nu - duurde even, want zat nog in de fase dat ik vooral m'n buik zou gaan missen, maar voel me er nu echt wel klaar voor in de zin dat ik zoooo nieuwsgierig word en zelfs wat jaloers op alle mama's hier die al met hun kleine hummeltjes zitten / liggen ;-) - heb er zin in!!!

Geplaatst

Pff, ik helaas geen goede nacht... Manlief heeft een heel bos omgezaagd... Ik lag wakker van 4-6 en ben toen op de bank gaan liggen. Heb daar nog tot 9 uur geslapen maar kreeg echt last van m'n buik. Heb toen manlief uit bed geschopt ticting bank en nog 1,5 uur geslapen tot de telefoon ging (grrr!). Nu dus brak. Zo maar eens onder de douche en naar buiten, het is hier prachtig weer!

Geplaatst

hier eigenlijk wel een redelijke goede nacht, behalve dat ik er natuurlijk ook nog steeds braaf uit moet voor de voeding (of in ieder geval wakker worden) slaapt j.enna eigenljik best redelijk goed in haar eigen bedje gelukkig. zag al hele senario's dat ze met haar 4e jaar nog tussen ons in lag (dag goede slaap, dag knuffelen en vrijen met man) maar komt goed :) tis zoooo'n lekker grietje :) ze krijgt alleen pokon uit de borst geloof ik want ze word helemaal een dik propje, hahaha :) vanmiddag mag ik de foto's halen van haar bij de v&d, maar jemig wat zijn ze duur. ik betaalde 5 euro, krijg je een foto gratis en voor de rest betaal je 28 euro per foto (vanaf ook nog he), dus schrok wel eventjes, ga dus helaas niet heel veel foto's afnemen, want dat word mij een te duur geintje. zitten superleuke bij, dus helemaal geen kan ik ook niet doen, maar we zullen zien. zodra ik ze heb zal ik ze scannen en dan show ik ze wel eventjes he :)

fren. vervelend dat je zo rot geslapen hebt, mss dat je dan toch straks even moet gaan liggen? al is het tv kijken of zo?

ik mis nofje, meldplicht enzow.....ondanks dat ze dan maar rustig afwacht doet mijn ervaring vaak dat het rustig niet rustig is, hahaha (of te wel...de kleine altijd komt op het moment dat je het minst verwacht, net zoiets als je ware liefde tegenkomen of zo)

eef, wat een goed idee voor ink :) ben benieuwd of het uitvoerbaar is, hahaha (je weet maar nooit :))

anyway...knuffel voor ieder

Geplaatst

Fren dat is echt niet fijn zo'n zagende man, helpt het niet als je tegen hem zegt dat hij op zijn zij moet gaan liggen. Hier probeer ik het meestal eerst met porren en als dat niet werkt dan verzoek ik hem heel vriendelijk of hij op zijn zij wil liggen, dan is gelijk het snurken weer over.

Andersom helpt op het moment niks om mij te laten stoppen met snurken (sinds de laatste weken van mijn zwangerschap) Dus als hij wakker ligt van mij gaan er oordopjes in en slaapt hij weer heerlijk.

Hier hebben we pas vorige week het herfst/lente dekbed erop gedaan, we lagen nog heerlijk onder het zomerdekbed, we waren gelukkig net optijd want dat had nu wel wat te koud geweest. Een molton hadden we er altijd al overheen, omdat we twee matrassen hebben en zo'n schuimrubber t slang ertussen zodat je geen spleet hebt.

Nu ligt er op mijn matras nog een extra waterdichte molton maar dat is gelukkig niet bloedheet.

Slapen gaat hier altijd goed, ik hoef er gelukkig bijna nooit uit om te plassen, ik probeer overdag zoveel mogenlijk te drinken en 's avonds drink ik bijna niks meer. De badkamer is bij ons beneden en heb weinig zin om 's nachts door het huis heen te wandelen omdat ik zo vaak moet plassen.

Ink zie je komt vanzelf dat je er aan toe bent dat de kleine komt, nog een paar weekjes en dan komt hij al.

Geplaatst

Ja, die gewone molton hebben wij ook altijd, maar bedoel idd die waterdichte die zo warm is die er nu extra onder ligt.

Heerlijk Meezie -dat je er zo weinig uit hoeft 's nachts! En idd, die paar weekjes schelen een hoop in hoe je er klaar voor bent! Gelukkig zit dat gedeelte van de natuur er wel gewoon in zoals bij andere stellen hihi...

Benbri - lekker dat ze beter slaapt in haar eigen bedje! Jeetje wat een prijzen voor de foto's zeg!!! Zou ik ook flink van schrikken! Leuk, van die lokkertjes voor 5,-, maar ze worden er altijd zelf wel rijker op op deze manier...

Fren - vervelend, een snurkende man! Snurkt tie standaard of alleen af en toe? Hoop dat jullie een beetje een goede bank hebben dan, maar fijn is anders!

Sja, Nofje dacht zelf dat het toch nog even ging duren, maar we wachten af...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden