Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Femmie heel veel sterkte met het verwerken hiervan

Zelf gisteren weer gewerkt sinds 2weken vakantie en moet zeggen was echt kapot t lieft zou ik smiddags een dutje hebben gedaan

Ook nu ben ik verschrikkelijk moe dus wie weer als dochter lief in bed ligt duik ik er misschien ook wel ff in

Toen we terug van vakantie waren lag er nog een brief van het zkh op de mat en we hebben ook nog gewoon een cryo kon het niet geloven van de 2 die er naar waren zit er 1 lekker in m'n buik en de andere zit nu lekker in de vriezer ben zo blij

Geplaatst

Moontje: wilde toch nog even zeggen dat het voor natuurlijk heel fijn is dat je een mooie echo hebt gehad. En een kloppend hartje gezien, top!

Ansje: jij bent de eerstvolgende nu volgens mij he? Op naar hele mooie echo's voor ons!

Melis: grappig dat jij ook het armbandje had gekozen. Ik twijfelde ook even, maar draag altijd meer verschillende armbandjes en eigenlijk maar een paar kettinkjes, dus vond het armbandje wel leuk om te gaan dragen. Nu nog even niet op het werk, wie weet dat iemand het herkent?! Opzich weten een paar naaste collega's van me nu wel dat ik positief getest heb, maar de grote groep uiteraard niet.

Dat van die darmen herken ik trouwens ook zeg. Ook per dag heel verschillend.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Net terug van kraambezoek: mannetje van 11 dagen. Wat schattig! kan me er alleen nog niet veel bij voorstellen, mijn dochter is alweer zo groot, dat ik straks weer zo'n hummeltje heb...

Geplaatst

@ Benbri, ff laten weten dat ik aan je denk want ik ga zo naar McDonalds :pHebben jullie ook tekort aan plaskannen van mvm? Ik heb er 4 gekregen en ze worden volgende week woensdag pas vervangen voor nieuwe, maar ik heb er vandaag al één volgeplast :sHoe is het verder met jullie? Voelen jullie je goed?Was net ff in Prenatal kijken en kreeg daar de tip van de maffe mama dagen o.i.d. Medio september. Krijg je 20% korting op de gehele collectie!!

Geplaatst

heerlijk he Carolina! Ik heb gisteren bij de oppasmoeder een kindje van 3 maanden de fles gegeven en die vind ik al zo klein. Zoonlief is pas 13 maanden maar lijkt dan ook zo groot.

Hoe gaat het verder met jullie, al last van kwaaltjes? Hier gaat het goed, voel me nog niet echt zwanger. ben alleen moe en heb last van brandende tepels... Sorry voor de details.....

Geplaatst

Details mogen hier he, dat weet je toch intussen wel?

Bij mij nog steeds af en toe opgeblazen gevoel, steekjes en krampjes en pijnlijke borsten en tepels. Dat laatste is dus gebleven, ook nu ik gestopt met met de bollen. Wel gek dat iedere zwangerschap zo anders is, bij mijn dochter had ik echt helemaal nergens last van! En vanmorgen vroeg wakker, moest echt wat eten om half 6, misselijk, maar het voelde meer als misselijk van de honger dan echt 'morning sickness' (hoop ik!)...

Geplaatst

Hallo meiden

Gisteren avond bezoek gehad van mvm, toch weer leuk een testje.

Hier nog geen misselijkheid klachten hopen dat het zo blijft, wel pijnlijke(.)(.).

nog 15 dagen eerste echo kan niet wachten wat duurt het dan allemaal zo lang.

iedereen een fijne avond

Geplaatst

@ Caroline, die steekjes zijn herkenbaar!! Ik heb ze momenteel in mijn rechterzij, heb ff gegoogled en dan kom ik op bandenpijn uit???????????????? Kan dat al in dit stadium van de zwangerschap? Heb geen flauw idee wat het anders zou moeten zijn :s Ik krijg wel pukkels in mijn gezicht :-( Nog 8 dagen en dan heb je je echo, spannend! :-)

@ pjessie, mocht je ook een cadeautje uitzoeken? Heb je toevallig ook de armband gekozen net als Sissy en ik?

Geplaatst

Pjessie: leuk dat jij ook MvM op bezoek hebt gehad en inderdaad fijn om weer zo'n positieve test te zien.

Bij mij gaat het met de kwaaltjes ook nog wel redelijk: wel erg pijnlijke (.)(.), verder af en toe beetje weeig, maar nog niet echt misselijk. Sommige geurtjes reageer ik nu ineens wel sterk op, vanmorgen had manlief kaas over zijn gebakken ei laten smelten en dat vond ik toch stinken! Verder houd ik mijn rug en bekken in de gaten, morgen weer naar fysio.

Carolina: wat leuk op kraamvisite bij zo'n klein hummeltje. En dan helemaal om te bedenken dat je volgend jaar ook weer zo'n hummeltje in je armen hebt.

Melis: goeie tip van de Prenatal. Gaan we straks allemaal in september shoppen!

Femmie: hoe is het nu met je meis! Je bent wel in mijn gedachten hoor vandaag. Vind het zo erg voor je.

liefs,

sissy

Geplaatst

Melis,ja ik mog ook een cadeautje uitzoeken, ik ben voor de ketting gegaan.

ik had ook last van steekjes heb toen een verloskundige gesproken en die zij dat je baarmoeder aan het oprekken is, de puistjes ben ik nu effe voorbij ik leek twee weken geleden wel een puber.

Sissy, vervelend dt je er nu al last van heb nare geurtjes manlief maar geen kaas meer over de ei doen, heb daar gelukkig nog geen last van.

Geplaatst

@ pjesse, thanks voor de geruststelling!!:-) Hoe lang ben je nu zwanget?Sinds vandaag plas ik voor mvm en vang de urine op in witte kannen. Het is mij opgevallen dat mijn urine best donker is, herkennen jullie dit? Lig al lui in bed te wezen samen met manlief, we aan zo de laatste aflevering van Babyboom kijken.@ femmie, hoe is het nou met je? Denk aan je xxx

Geplaatst

Melis, morgen 5 wk hier ook de urine donker, ik ga eind van de week starten met urine opvangen vrijdag worden hier de flessen geleverd.

Geplaatst

Pjessie, je stelt me wel gerust vanavond, thanks!! Haha.. Heb net met dikke tranen Babyboom gekeken. Een paar stellen waren in Afrika bij vrouwen die daar moesten vallen; op de grond! Zo zielig, kon er niet naar kijken!! Heel erg triest... Voel je je verder goed? Of had ik dat al gevraagd? Sorry dan, maar ben enorm vergeetachtig:s

Geplaatst

Dat denk ik wel ja.. Op mijn werk minstens 2,5 liter en als ik thuis en ies minder. Op mijn werk hebben we van die watertanks staan, dus dat vind ik niet iets makkelijker! @ Pjessie, vandaag 5 weken gefeliciteerd!! :-)

Geplaatst

Dames, ik heb het lijstje ff naar voren gehaald zodat ik weer een beetje weet wie wanneer de eerste echo heeft.

Ik heb Femmie er met pijn en moeite maar afgehaald....

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 23 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

ChrisH: 1 augustus

Simonja: 1 augustus

Sylvia83: 4 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 24 maart

volgende week dus 5 echo's en Ansje mag het spits afbijten op dinsdag. Spannend hoor....

Hoe is het met de zenuwen voor de dames die volgende week al mogen?

Geplaatst

Ik heb net gehoord dat ik bij het EMC mag deelnemen aan een studie waarbij je tussen week 6 en week 13 wekelijks een 3-D echo krijgt. Leuk hoor.

Volgens mij zit er ook iemand in het 'uitgerekend in februari-topic' (meezie??) die hieraan meedoet.

Mijn eerste echo is dus vervroegd naar woensdag 27 juli en die van 1 augustus blijft ook staan.Heb het lijstje meteen ff aangepast.

1e echo

Simonja: 27 juli

Sylvia83: 4 augustus

Uitgerekend op...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zal het lijstje meteen nog even aanpassen, ik krijg de 1e echo namelijk wat eerder. Vond het nog zoooooo lang duren, dus heb even gebeld en kan nu toch een weekje eerder al komen.. Joepie!!:happy:

Spannend!!

Verder alles goed hier, nog steeds totaal geen zwangerschapskwaaltjes,voel me niet echt zwanger ook, maar ja, dat zal nog wel komen;)

Heb voor de zekerheid ook nog maar even een testje gedaan gister, en gelukkig al meteen een dikke plus te zien!! Dus dat moet goed zijn! Vind het allemaal nog heel onwerkelijk..

Fijne dag allemaal!!

1e echo

Sylvia83: 29 juli

Simonja: 1 augustus

Uitgerekend op...

Geplaatst

klopt simonja, tis idd meezie, en die echo's zijn echt super, ben stiekem een beetje jaloers op jullie :) maar meezie en ik zijn precies evenver en zij plaatst haar echo's hier op het topic (oke..februari topic dan) en das zo leuk om te zien, want zo ziet die van mij er dan ook uit :) super hoor :)

Geplaatst

Hè simonja had gisteren ook een email gestuurd naar hun maar nog niets gehoord duurde het bij jou lang voordat je reactie kreeg weet ook niet zeker of ik het emailadres juist had kun je mij dit anders even laten weten wat het is wij hebben hier 2 jaar terug ook aan meegedaan (en heb daar het emailadres van genomen) en het is zo bijzonder om te zien we hopen dat we nu weer mee mogen doen

Verder alles goed met je nog niet misselijk

En de rest van de meiden hoe gaat het met de kwaaltjes

Geplaatst

Leuk Simonja, ik heb er ook aan gedacht maar ik vind het toch te ver rijden steeds naar Rotterdam, kost me teveel aan benzine. Ik ben het na 2 jaar en 5 ICSI's ook wel een beetje zat om op en neer naar Rotterdam te gaan dus hoop dat ik na volgende week vrijdag gewoon hier in het zh naar de gyn. mag.

Denk dat dat wel kan, weet niet precies hoeveel weken je bij de gyn moet blijven? Ligt ook aan mijn bloeddruk of ik naar de verloskundige mag, die was wat te hoog en de laatste drie maanden van mijn vorige zwangerschap ook dus moest ik verplicht bij de gyn. blijven. Kan best dat ze nu dan ook weer zeggen dat ik niet naar de verloskundige mag. Zou wel jammer zijn want ze zitten bij mij in de straat en ik zit al jaren te hopen dat ik er een keer naar binnen kan gaan!

Geplaatst

Wauw dat lijkt me mooi Simonja!! Wat is dat eigenlijk voor studie? Echt om de ontwikkeling te volgen ofzo?

Ga je de echo-plaatjes hier ook plaatsen dan?:D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden