Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Simonja,

Gefeliciteerd!!!

Bij is het hetzelfde. Ik ben nu zwanger van een twee cryo´s uit dezelfde poging waar mijn dochter in november 2010 uit geboren is. Dus als het een tweeling is, hebben we 3 kinderen uit onze tweede IVF poging.....(9 embryo's)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ken ook iemand die twee dochters heeft uitdezelfde poging, ze schelen ruim twee jaar... heel bijzonder! Ze heeft nog een cryo maar zij wil die gebruiken, haar man vindt het goed zo. Heb haar al een tijd niet gesproken dus weet niet wat ze inmiddels besloten hebben...

Femmie ik heb niet meer getest, vind het zo zonde dat die 3+ dan na 2 dagen weg is... Wel kijk ik bij ieder toiletbezoek ook kritisch naar mijn inlegkruisje, zal ik voorlopig wel blijven doen ook!

Geplaatst

Caroline, idd bijzonder om samen in een 'uitgerekend topic' te zitten. Jij hebt volgende week al je echo (nou ja, voor jou zal het niet als 'al' voelen).. Spannend hoor!

Ik ga vandaag ff bellen en hoop dat ik de echo een week na jou heb.

Moontje, bijzonder he om 2x zwanger te zijn uit één poging. Is er bij jullie een kans dat dit een tweeling is? Hebben jullie 2 cryo's terug laten plaatsen?

Bij mij is die kans nihil. We hebben maar 1 cryo laten tp en er komen ook geen tweelingen voor in de familie.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

@ simonja, welkom bij deze topic!

Pfff, ik ben nog geen uur op mijn werk of ik zou al weer naar huis willen om te slapen.. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!

Behalve moeheid en gevoelige borsten heb ik geen klachten, ga vanmiddag weer ff een testje doen!

@ Caroline, over 11 dagen de echo! Kijk jij er ook zo naar uit? Ik kan niet wachten.......

Meiden, fijne dag en tot later..

Geplaatst

Hey meiden!

Simonja; gefeliciteerd! Super joh!

Wat grappig dat jullie allemaal ook al extra testjes hebben gedaan! Ik zat er ook al over te denken namelijk, heb het nog niet gedaan trouwens, maar was moeilijk me in te houden..:) Ik had donderdag 2 positieve testen, maar het blijft moeilijk om te geloven voor mij. Ik voel niets, merk niets, ben ik wel echt zwanger denk ik dan?? Onzeker he!:happy:

Pfff... kijk ook erg uit naar m'n eerste echo! Lijkt me zoooo bijzonder!! Maar dat duurt nog wel even! Pas 4 augustus! De meesten van jullie al wel eerder geloof ik he? Ach ja, geduld...

Heb me ook opgegeven voor MvM, ben benieuwd!!

Fijne dag!

Geplaatst

Ik kan uiteraard ook niet wachten tot de echo... Ik denk dat ik dan ook pas echt blij kan zijn, merk dat ik nu toch nog reserves heb... Raar, al die jaren dacht ik: als ik zwanger ben, ben ik door het dolle heen! Maar dat was ik eigenlijk alleen de eerste dag van de positieve test en daarna ga je in een soort zelfbeschermingsstand... Misschien ook omdat ik een stuk ouder ben dan jullie allemaal...

Gelukkig ga ik zondag t/m donderdag kort op vakantie, zodat ik afleiding heb!

Geplaatst

Hoi meiden,Hoe is het met jullie? Voelen jullie je goed of begint de misselijkheid op te komen?Ga morgen ff een testje doen, dan kan ik er weer ff tegenaan qua goed gevoel. Houden jullie hey nog een beetje uit tot de eerste echo?Fijne avond meiden, ik ga met manlief ff een italiaana schepijsje eten! Jammmmmie!!!

Geplaatst

Ha meiden,

Simonja: welkom hier op het topic!

Wat grappig dat we de afgelopen dagen allemaal aan het testen zijn geslagen zeg! En gelukkig 'gewoon' allemaal positieve testen nog steeds. We gaan het gewoon allemaal volhouden tot maart! Niet dat testen dan hoor, dat wordt zo'n duur grapje...

Melis: jij morgen dus nog testje doen zodat je er weer even tegenaan kan. Merk dat ik inderdaad weer rustiger ben nadat ik gistermorgen heb getest. En nu lekker Italiaans ijs eten, mjammie, goed idee! Manlief is er vanavond niet, maar misschien als hij vanavond thuiskomt, is dat nog wel een idee om nog even langs de Italiaan hier in het dorp te fietsen.

Vanavond komt MvM trouwens ook. Vind het ook wel beetje spannend. Moet dan natuurlijk ook testen en kan me daar nu al druk om maken. Maar goed, die test gistermorgen was zo duidelijk positief, dat moet vanavond gewoon goed gaan. Verder vanmorgen bij de fysio geweest en wat tips en oefeningen gekregen om ergere problemen te voorkomen wat betreft mijn bekken (in hoeverre dat mogelijk is natuurlijk). Mijn schoenen met hakken gaan in elk geval de kast in...

liefs,

sissy

Geplaatst

@ sissy81; het ijsje was heerlijk hoor! ;-) Hoop dat jij vanavond ook nog ff jezelf kan trakteren op een lekker ijsje...

Hoe voel je je? Heb je al last van kwaaltjes?

Ik was ook behoorlijk zenuwachtig voor de komst van de informatrice van MvM ondanks dat ik 's ochtends nog een test had gedaan. Zal wel tussen onze oren zitten, want geen bloed=goed he?! Komt helemaal goed hoor meid!

Liefs,

Melissa

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Femmie80, 30 jaar, 1e kindje, 1e IVF poging, 4e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Femmie80: 21 juli

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 22 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

ChrisH: 1 augustus

Sylvia83: 4 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 24 maart

Geplaatst

Rachel, bedankt voor je felicitaties.

Ik heb vandaag het EMC gebeld en heb 1 augustus m'n eerste echo. Pfff... Dat duurt nog 3 weken. Enige voordeel is dat ik dan al ruim 7 weken zwanger. Hahah, moest gewoon een voordeel bedenken.

Verder niet echt last van kwaaltjes hier. Wel een opgeblazen gevoel en buik en zo verschrikkelijk moe.

Vandaag ook aangemeld bij mvm, ze moeten nog bellen voor een afspraak.

Geplaatst

Zo, MvM is net geweest. Test was tuurlijk positief zucht.... Man, wat had ik me weer druk gemaakt om niets.

Verder vond ze het heel leuk dat ik meedeed en ik heb nu een leuk armbandje en ook een nachtlampje voor straks op de babykamer gekregen! Echt leuk dat soort dingetjes.

Simonja: 1 augustus, dat klinkt inderdaad nog heel ver weg. Maar ja, dan wel alweer ruim 7 weken zwanger, leuk om zo'n voordeel te bedenken. Je moet toch wat.

Melis: mooi dat het ijsje lekker was. Ik ga er nu eentje halen met manlief. Althans, ik hoop dat de Italiaan in het dorp nog open is. Het blijft een dorp.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Simonja ik moest ook ruim 3 weken wachten, als je belt dat je zwanger bent is het standaard 3 weken later volgens mij, ze willen zeker weten dat er een hartje te zien is. Ik ben met de echo 7w3 (zo schrijf je dat toch, wat leuk om dat eens te doen!) dus dat is denk ik beter dan ruim 6 weken. Alleen helaas langer wachten dat wel, pfff...

Geplaatst

Melis: nou dat Italiaanse ijsje ben ik dus mooi misgelopen. De Italiaan was al dicht, grrr. Dan maar een softijsje bij de plaatselijke snackbar die nog wel open was. Ach, was ook wel lekker.

Simonja en Elinorac: ik heb ook 'pas' na 3 weken de echo. Ik ben dan 7w4, dus dat is wel hetzelfde als bij jullie. Nog even wachten dus, zucht... Gelukkig ga ik a.s. zaterdag 1 weekje naar Frankrijk op vakantie. En dan in de week erna hebben manlief en ik nog vrij en dan hebben we dus de echo. Dus de tijd zal bij ons hopelijk wat sneller gaan door de vakantie.

liefs,

sissy

Geplaatst

Caroline en Sissy, we moeten idd allemaal net zo lang wachten. Ik ben met de echo ook 7w3d.

Sissy, wat heerlijk dat jullie tussendoor nog vakantie hebben, dan zal de tijd zeker wat sneller voorbij gaan. Wat een lekker vooruitzicht, een weekje naar Frankrijk.. Lekker op het strand liggen en fantaseren over hoe het leven er uit zal zien als jullie een gezinnetje hebben.

HHmmm.. weet nog hoe ik heb liggen fantaseren toen ik zwanger was van m'n zoontje, heerlijk is dat.

Ik merk wel dat ik er nu iets minder mee bezig ben. Thuis houdt die kleine man me goed bezig en als hij in bed ligt (rond 20.30 uur) is moeders ook gebroken...

ChrisH, volgens mij heb jij ook op 1 augustus je echo, in welk ziekenhuis zit jij?

Geplaatst

@ sissy81, das jammer... Hoop dat je softijsje wel lekker was?! Wat lekker dat je een weekje naar Frankrijk gaat, ben jaloers op je... Mijn vakantie is pas in oktober, ik vraag me echt af hoe ik het tot die tijd ga volhouden haha...

@ ansje20, gefeliciteerd met je nieuwe ticker-foto en mijlpaal; 6 weken zwanger!! Jij gaat over één week het spits afbijten met de allereerste echo van deze topic!

@ simonja & caroline, ik moest ook 3 weken en 5 dagen wachten op m'n echo vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Maar denk dat dat achteraf wel beter is voor ons allemaal, rond de 7 weken moet je een hartje zien kloppen als alles in orde is. Enne caro, nog 10 dagen en dan zijn we "al" aan de beurt voor de echo..

Meiden, hoe voelen jullie je verder? Hoop dat alles goed gaat.. Ik lees stiekem wel eens mee in de topic uitgerekend in februari 2012 en daar zijn best veel meiden kotsmisselijk, vind het wel sneu voor ze.. Hoe is dat bij jullie?

Oh ja, en mijn darmen zijn helemaal op hol geslagen, herkennen jullie dat? De ene dag gaat het met moeite en de andere dag gaat het heeeeeel erg makkelijk haha ;-)

Liefs xxx

Geplaatst

ahum...melis....volgens mij lees je niet "stiekem" mee hoor, hahahahahaha.....of lees ik stiekem ook mee met het maart topic...alhoewel ik ook wel eens reageer, dus zo stiekem is het dan ook weer niet :) och...blijft gezellig toch? :) en dat je darmen niet doen wat jij wil dat ze doen is normaal hoor, alleen erg vervelend. bij ons is er roosvicee (jaja, komt wel goed schatje) laxo aangeraden geloof ik, maar doordat ik die zetpillen emesafene heb, smeert het de boel al genoeg van onderen, hahahaha

hoop iig dat jullie je allemaal heeeeeeerlijk blijven voelen en idd niet zoals een paar op "mijn" topic (waaronder ik) echt weken misselijk zijn. we hebben bij ons wel ontzettend veel tweelingmama's, ben benieuwd of dat hier ook zo is? :)

Geplaatst

Haai dames,

Ik ben hier in erge paniek, gisteravond licht bloedverlies bij afvegen,

Vanmorgen was het iets bruin, maar na aantal keer afvegen toch weer rood\roze !!

Heb net zh gebeld, maar mn arts is druk bezig met echo's!

Ze kan me elk moment terugbellen!!

Ik ben echt radeloos nu.....zal me toch niet gebeuren...hoop zo dat ik zo langs mag komen voor een echo!!!pfffffff waaarom......

Geplaatst

Goeiemorgen!

Ik ben ook zo benieuwd of wij allemaal nog misselijk gaan worden, ik hoop zo van niet!! Zo stiekem lees je niet mee Melis, volgens mij schrijf je gewoon mee daar! :-)

Ik ga zondag t/m donderdag met mijn dochter ook een paar dagen op vakantie, met een vriendin met 2 kids, gelukkig wat afleiding! Vandaag mag ik kleertjes kopen voor een jongetje dat op 2 juli geboren is, morgen op kraambezoek, wat een heerlijk idee dat ik voor mezelf ook weer mag over een paar maanden! Is zo lang geleden... Is wel heel anders op kraambezoek gaan als je zelf zwanger bent...

Geplaatst

@ benbri, hahahahahaha.... jij hebt me ook altijd door he ;-) Was van de week met het openbaar vervoer naar Lelystad gegaan, wilde m'n moeder opzoeken in Haven. Heb gewoon tot 2 keer toe een verkeerde bus genomen, wat een dorp zeg :P Het blijft i.d.d. gezellig om zo nu en dan bij elkaar te reageren, gezellige boel!

Ik drink elke dag een glas roosvicee ferro om mijn ijzergehalte op peil te houden, van die ijzertabletten kan je helemaal niet poepen! Maar thnx voor de tip van laxo, mocht het toiletbezoek erg zwaar worden zal ik me daar eens aan gaan wagen. Hoe voel jij je, bijna-11-weken-zwanger-mevrouwtje?

@ femmie80, jeetje wat vervelend zeg, wat zul je onzeker zijn. Heb je ook buikkrampen gehad? Succes in het ziekenhuis!! Ik denk aan je, toi toi toi...Je

Ik denk dat ik morgen of overmorgen lekker een dagje vrij neem, een werkweek van 44 uur vind ik toch wel erg veel worden...

Fijne dag!

Geplaatst

Nou kom net terug van het ziekenhuis, maar ben nog niks wijzer geworden!

We zagen op de echo een vruchtzakje zitten,op de goede plek, maar ben nog te kort zwanger om al wat te kunnen zien! Gerekend van mn 1e dag laatste menstruatie ben ik nu 6 weken precies!

Het enige wat ik nu kan doen is rust houden, en hopen dat het bloeden niet doorzet!!

Ik kan alleen maar huilen op dit moment!!

Afwachten op de echo op de 21e!!

Hoop zoooo dat het goed is...en blijft!!

Geplaatst

femmie, sommige vrouwen hebben dat bloeden hoor. bij ons op het forum (februari) zaten ook een paar dames die bleven bloeden tot bijna week 7 geloof ik, moet je maar eventjes kijken, volgens mij was het nofje die dat had, sommige vrouwen hebben nou eenmaal een hele gevoelige doorbloede baarmoeder en kunnen daardoor bloeden, dus probeer je niet te druk te maken het hoeft helemaal niets te betekenen! (hoop dat ik je een beetje positieve vibe meegeef, maar anders moet je echt maar even lezen bij ons)

@melis...tuurlijk heb ik je door ;) maaruh...haven is vlak bij mij, woon in het galjoen, rijd je dus bijna langs. je moest geloof ik de D hebben, das de enige die naar haven gaat, had ik je ook wel kunnen vertellen hoor...zo moeilijk is dit "dorp" ook weer niet, hahahahaha..maar goed, je had langs kunnen komen en binnen ook nog ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden