Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je! Gelukkig in ons geval inderdaad de aanhouder wint, is toch geen garantie helaas... Ik ben nu na Fren de laatste van ons november 2009 clubje, pfff...

Ik ben voorzichtig heel blij. Heb het net weer aan iemand verteld die wist van de behandelingen en het was zo raar maar ook mooi om te zeggen: "Kun je een geheim bewaren? Ik ben zwanger!"

Geplaatst

Ik wil me voorzichtig aanmelden. Ik heb vanochtend vroeg positief getest. Ik ben blij, kan het bijna niet geloven, maar ik heb ook nog wat reserves. Het is nog zo pril. Straks ga ik het ziekenhuis bellen en hoor ik wanneer ik mijn eerste echo heb.

Geplaatst

@melis, neeeeeeee, je hebt ook niets negatiefs gezegt hoor, maar er zat een negatieve klank aan, vandaar dat ik dat dacht, hahahahaha....volgens mij was het van ik heb geen contact gehad met dat ziekenhuis (zoiets als bill clinton over monica, i don't had intercorse with that women, of zoiets, whahahahaha....) moest er gewoon om lachen :) ik ken het flevo verder ook niet hoor, woon zelf in lelystad, kan niet zeggen dat mcgroep hier geweldig is, sterker nog...ik vind het een vreselijk ziekenhuis hier, gelukkig hebben ze hier ook geen ivf, alleen iui geloof ik....dus ik kan ook niet oordelen over de flevo behalve de fertiliteitspoli, ik vind ze super, ze weten precies wie je bent enzo, heerlijk om eens mens te zijn ipv nummer, maar er is er ook eentje das dan weer een hork, volgens mij is ze alleen maar telefoniste op die afdeling, maar toch...wat een rotgriet vond ik dat, helaas kan je niet alles hebben he :)

veel liefs

Geplaatst

@ benbri... hoe oud ben je als ik vragen mag? wellicht kennen we elkaar, ik ben in Lelystad geboren! Heb op de Arcus gezet..

Wat is de foto van je ticker trouwens leuk om te zien, je mini-mensje! Hoe voel je je?

In het Flevo hebben ze gepresteerd om mijn man chemo-therapie te geven voor de vrouw die naast hem lag met longkanker, terwijl hij zaadbalkanker had.. Nogal een slordige fout, vandaar mijn "negatieve sfeer" rondom het Flevo ;-)

Geplaatst

oh, das zeker een hele domme fout....een fout waarvan je zou denken dat ie niet zou mogen voorkomen meer :s....kan me wel voorstellen dat je dan boos bent ja, uiteindelijk wel goed gekomen? (afgezien van het feit dat je nu heerlijk zwanger bent uiteraard :)). ik woon al 31 jaar in lelystad, ben zelf 33 en heb zelf op de sgl gezeten, maar wie weet met uitgaan of zo, maar volgens mij ben jij ergens rond de 25? of is dat gewoon omdat je een getal bij je naam moest neerzetten? hahahaha...dus dan schelen we wel een aantal jaartjes (wat voel ik mij nu ineens een ouwe muts zeg, hihi)...ik zal je eens eventjes toevoegen :) mss kunnen we een keertje een dagje houden voor de flevoland meiden (iedereen is natuurlijk welkom :))

veel liefs

Geplaatst

Hey Benbri,Die telefoniste met dat korte haar is idd echt een hork. Die heeft echt geen inlevingsvermogen. Dr. Kimmel is echt een topper. Eerlijk, grappig, realistisch! Echt super! Verder is iedereen idd echt vriendelijk. Ferti van het flevo: TOP!Gr,

Geplaatst

Alles is uiteindelijk helemaal goedgekomen hoor... Manlief is weer helemaal beter, maar wat een suffe fout zeg..

Ik ben inderdaad 25, woonde altijd in Haven.. Je bent geen oude muts joh, gekkie.. Ik ben gewoon een snotneus:p

Ik heb je vriendenverzoek geaccepteerd, leuk! Mij lijkt het gezellig om een keer met een aantal meiden wat af te spreken, altijd leuk! :-)

Geplaatst

whahahaha....zo kan je het ook nog bekijken ja...een snotneus....hihi....gek wijf ben je :)

blij dat alles wel goed gekomen is dan, maar suffe fout is nog wel heeeeeeel simpel :) en lynn, ik weet even niet meer hoe ze eruit ziet (slecht van me he) ik weet alleen dat er eentje rondloopt die idd geen inlevingsvermogen heeft, heet ze niet carola/carolien of zoiets? ik weet het echt niet meer..maar schijnt dat halve ferti poli haar niet mag hoor, er was mij zelfs geadviseerd om een klacht tegen haar in te dienen (door de mensen zelf notabene, kan je nagaan, hihi) maar idd...dr kimmel is een tof wijf en ze lult je overal doorheen :) en zo lekker down-to-earth ook, heeeeeerlijk :) nou...als iedereen wat verder is, wat meer vertrouwen heeft enzo moeten we eens afspreken....want nu durven er toch nog een boel niet :) .vergeet alleen niet dat ik zelf niet alles zie van het maart topic he, aangezien ik 1 februari uitgerekend ben, zit ik net in een ander topic, dus mocht ik het niet zien....pb me dan eventjes :)

veel liefs

Geplaatst

@ benbri, ik ben altijd in voor een gezellig dagje, met wie/waar/wanneer maakt me niet zoveel uit :p

maar mochten iemand besluiten iets organiseren zal ik je zeker ff benaderen..

Mag vandaag lekker om 14.30 uur naar huis, heerlijk! Vanavond krijg ik visitie van de moeders voor moeders mevrouw ;-)

Geplaatst

Op 1 augustus heb ik mijn eerste echo. Vandaag meteen de internist gebeld. Ik moest meteen bloed laten prikken voor mijn schildklier. Morgen de uitslag. Dat zal waarschijnlijk mijn hele zwangerschap zo gaan. En speciale vitaminepillen gekocht voor zwangere vrouwen. De komende weken ga ik stress proberen te vermijden, veel rusten en gezond eten. Ik moet zeggen dat van werken (ik werk vandaag thuis) helemaal niets terecht komt. Gelukkig heb ik morgen vrij. Verder valt mij op dat ik mijn ongi-krampen kwijt ben. Vermoedelijk heb ik mijzelf veel te veel op mijn buik gefocust voor de testdatum. Het is alsof er even een last van mij afvalt.

Geplaatst

goed zo chris, waarschijnlijk komt dat gevoel nog wel terug hoor, dat ongi gevoel, maar dat hoort er nou eenmaal bij, das je bm die hard aan het werk is :) dus probeer je niet te druk te maken om allerlei gevoelens die je lijf krijgt :)

en melis...ik ook altijd wel, maar merk dat mensen nog een beetje supervoorzichtig zijn, dus vandaar dat ik dat zei :) ik hoor het vanzelf wel. bij mij op op uiterekend bankje wonen er niet veel in flevoland, die wonen meer in zuid-holland, maar ik zal ook binnenkort eens een balletje opgooien :)

liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd meiden! Ik zat in het 'uitgerekend in maart 2011' topic en ondertussen alweer bijna 4 maanden mama van een prachtige zoon!

De spannende eerste weken... ik kan het me nog zo goed herinneren... De moeders voor moeders bussen, echo's, misselijkheid etc. etc.

Ik kan niet anders zeggen dan dat de tijd gevlogen is, maar het is volop genieten! Ik wens jullie hele goede zwangerschappen toen en natuurlijk prachtige kindjes!

Geplaatst

Haaai dames,

Ik kan met trots melden dat ik me officieel kan toevoegen aan dit topic!

Eindelijk na 7 jaar 6 iui behandelingen en 1 ivf poging na de 4e terugplaatsing verder, ben ik zwanger!!

Kan het nog niet bevatten, maar voel me de rijkste vrouw op de wereld op dit moment!!

21 juli hebben we de eerste echo, kijk er naar uit!!

Ik ben al een week aan het sparen voor moeders voor moeders, voel me zo vereerd om eindelijk iets terug te kunnen doen!

Dit was de eerste terugplaatsing dat ze 2 cryo's hebben terug gezet... Met een ongelooflijk resultaat!!

Wel ben ik benieuwd of het er 1 of 2 zijn!!

Liefs,

Geplaatst

@ benbri, ik ben super enthousiast en probeer van elk moment te genieten, ook in de onzekere 12 weken. Dus als je ineens spontaan zin hebt om naar de Prenatal o.i.d. te gaan mag je altijd ff een pb'tje sturen hoor ;-)

@ mob, nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Ga je voor een brusje?

@ femmie80, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Gefeliciteerd!!! Geweldig nieuws voor je/jullie na zo'n lange periode, te gek!

Schrijf gezellig met ons mee!

Geplaatst

Ga ik zeker doen! ;)

Ben wel benieuwd naar alle verhalen van andere, we lopen allemaal gelijk op! Leuk!!

Veel succes iedereen, en niet vergeten te genieten!!

(Zegt een erg onzekere doos :p )

Geplaatst

Ik breek even in om Elinorac te feliciteren met haar zwangerschap, en Fren natuurlijk, maar dat had ik geloof ik al eerder gedaan.

Meiden, wat fantastisch dat het bij jullie nu ook gelukt is. Jullie hebben allebei veel geduld moeten hebben, maar het is beloond. Geweldig!!! Jullie zijn de hekkensluiters van ons november 2009 topic toch? Wat super dat we in dat topic vroeg of laat dus allemaal zwanger zijn geraakt!

Meiden, geniet ervan. Het is zo speciaal en zo mooi om mee te maken!!! Veel geluk, ik zal zo nu en dan nog even spieken om te zien hoe het jullie vergaat!

Liefs Maaike

Geplaatst

Voor de meiden die willen; aanvullingen zijn hartstikke welkom!

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 22 juli

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Melis25: 9 maart

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Femmie80, 30 jaar, 1e kindje, 1e IVF poging, 4e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Femmie80: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 22 juli

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Melis25: 9 maart

Geplaatst

Zoooo... de moeders voor moeders informatrice is weer weg.

Werd enorm de lucht ingeprezen voor het feit dat ik mee wilde doen en kreeg zelfs een cadeautje; een armbandje met het logo van mvm. Heel erg leuk!

Enne, alvast bedankt voor de waarschuwing voor die blauwe bussen, pfffffffffffff wat een lucht komt daaruit zeg, getver...

Maar ik wil meer meiden helpen die net als ons gebruik hebben kunnen maken van de pregnyl, dus daar doe ik het voor!

Hoe is het verder met jullie? Al klachten of gaat alles naar wens?

Fijne avond meiden, ik duik zo lekker mijn bed in (manlief heeft nachtdienst)....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden