Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk zeg alweer een uitgereken in maart 2012 topic!

Heel hartelijk gefeliciteerd en alle geluk voor tijdens jullie zwangerschap maar ook met jullie kleintjes straks!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Boogie, bedankt voor je lieve bericht! :-)

Meiden, hoe is het met jullie? Hier alles goed, weinig te klagen tot nu toe.. Behalve dat ik zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo moe ben, niet te geloven.

Slaap 9 uur per nacht en zit overdag op mijn werk nog te knikkebollen, pfff...

Manlief is nu werken dus ik ga zo een warme douche nemen en mijn mandje lekker opzoeken en daar tv kijken ;-)

Fijne avond meiden!

Liefsss

Geplaatst

Simonja, wauw wat gaaf elke week een 3d echo van je kleintje! Wat leuk zeg. Wat houdt die studie precies in? Wat willen ze onderzoeken?

nou iin iedere geval geen straf om je kleintje elke week door het beeld te zien buitelen.

Melis, Hier nog zo iemand die moe is, pfff ik kon vanmorgen uitslapen maar stond nog net zo moe op en dat ben ik dan vervolgens ook de hele dag.

Soms ben ik niet vooruit te branden omdat ik geen puf heb. Ik merk wel dat de misselijkheid wat meer begint te komen als ik niet regelmatig iets eet. Ach alles voor het goede doel en ik vind het ook niet erg:happy:

Sylvia wat fijn dat je eerder een echo kan krijgen. Wel lekker dat je nog geen kwaaltjes hebt. Geniet er lekker van, het kan nog gauw genoeg veranderen hihi.

Meiden fijne avond, ik zoek ook op tijd mijn mandje op!

Geplaatst

Veer, ik heb je het emailadres in een pb gestuurd.

Ja, het lijkt mij ook echt gaaf om die echo's te zien. Ik hoop dat alles goed is en dat ik mooie plaatjes ga krijgen. Als jullie het leuk vinden wil ik ze hier wel plaatsen.

Caroline, kan me jouw reden voorstellen dat het te duur is om steeds op en neer te rijden. Voor mij is het toevallig makkelijk geregeld. Ik werk in Den Haag en rij elke dag tussen Etten-Leur en Den Haag op en neer. Ik heb het zo kunnen plannen dat de echo's aan het einde van de middag / begin van de avond zijn dus dan kom ik er praktisch langs.

HIer ook nog geen verschijnselen behalve moe. Ik voel me ook niet zwanger en dat maakt me ook soms ongerust. Maar goed, ik moet nog 13 dagen geduld hebben en dan weet ik in elk geval of het nu goed zit.

Geplaatst

Oh ja, jullie vroegen nog wat voor studie het is.

Dit stukje komt uit de folder:

De Predict studie is gericht op het bestuderen van de jonge zwangerschap, en het vaststellen van factoren die een rol spelen bij ernstige zwangerschapscomplicaties, die al vroeg in de zwangereschap ontstaan. Het uiteindelijke doel van dit onderzoek is om met behulp van de verworven kennis het ontstaan van deze complicaties te voorspellen of zelfs te voorkomen.

Volgens mij hoef je ook niet perse bij het EMC onder behandeling te staan dus als er dames zijn die dit er voor over hebben dan kan je je volgens mij zo aanmelden.

Geplaatst

melis dank je wel.

Voel me goed ook ik ben erg moe, verder nog geen kwaaltjes.

ik heb ook een folder gekregen van het emc om mee te doen met de predict studie, alleen wij weten nog niet of we mee doen, manlief werkt veel s´nacht wij denken er nog over na.

Hebben jullie ook last van moeilijk in slaap komen ik wel, terwijl je zeg dat je zo moe ben dat je gelijk in slaap val niet dus, ik ben s´morgen gebroken en dan moet je nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel de dag.

fijne avond allemaal

Geplaatst

Hè meiden net weer gesport sinds de behandeling eigenlijk en moet zeggen dat t me tegen viel voel me nu ook niet echt lekker nog even vlug douchen en dan naar bed

Doen jullie al aan sport en hoe vinden jullie dat dit gaat

Verder de vermoeidheid ken ik ook hoor en af en toe ook het slecht in slaap vallen en veel wakker worden snacht hoop dat ik vannacht weet lekker slaap

Alvast weltruste iedereen

Geplaatst

Ik moet wel erg veel plassen... pff, moet er nu 's nachts minstens 2 keer uit en kom dan moeilijk weer in slaap. Vanavond stond ik snel op van de bank en ik kreeg me toch een steek aan de rechterkant! Ik schrok ervan, heb het wel vaker, maar nog nooit zo heftig. Ik vind die krampjes en steekjes over het algemeen niet zo erg, dan heb ik het idee dat er nog steeds wat gebeurt daar binnen...

Wat sporten betreft, normaalgesproken zwem ik twee keer per week maar ik heb dat nog niet durven doen, wat eigenlijk nergens op slaat want de punctie is nu al een maand geleden (daarom durfde ik niet). Ik ben sinds de TP elke dag gaan wandelen en dat bevalt me erg goed, al moet ik wel zeggen dat ik soms een 'zware buikgevoel' heb en dan wandel ik langzamer en korter, als ik niks voel dan stap ik stevig door.

Morgen over een week de echo, wat kruipt de tijd voorbij nu zeg...

Geplaatst

Caro, die steken herken ik, krijg je vooral als je een onverwachte beweging maakt, als je even rustig aan doet trekt het weg.

Veer, ik was begonnen met trainen voor de 4 mijl in Groningen maar daar ben ik mee gestopt. Hardlopen voelt nu niet goed voor mij omdat het ook zo'n belasting is voor je lichaam en ik de puf er nu ook niet voor heb. Zwemmen is wel goed! Ik wil er na onze vakantie weer mee gaan beginnen.

Zwemmen is heerlijk ontspannend en je kan je eigen tempo bepalen.

Pjessie, met in slaap komen heb ik niet zo'n moeite, ik moet er nu alleen 's nacht wel een keer uit om naar de wc te gaan. En om daarna weer in slaap te valen kost me wel wat moeite.

Femmie ik weet niet of je nog meeleest hier maar was benieuwd hoe het met je gaat...

Liefs en een fijne (werk)dag allemaal.

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

@ ansje20/caroline, ik heb daar ook last van... Vannacht 3 keer uit bed gemoeten om te plassen (en dan slaapdronken in een mvm-kan) en daarna kom ik niet meer in slaap :-(

Ook heb ik sinds ik zwanger ben dat ik (bijna) elke nacht heel gek/eng droom, ik word dan helemaal zwetend wakker... Mijn gezicht is net een maanlandschap qua pukkels :-( Gelukkig (nog?) niet misselijk, alleen een weeig gevoel als ik te lang wacht met eten. Zou ons de misselijkheid dan bespaard blijven?

Ansje20, nog 4 dagen en dan heb je alweer je echo, super!!!

Fijne dag meiden, ik ga ff weer verder op het werk (knikkebollen, zzzzzzzzz)....

Liefs xxx

Geplaatst

Hé meiden,

heel herkenbaar die moeheid. Heb vannacht opzich goed geslapen, maar voel me nog moe. Gelukkig hoef ik vandaag alleen maar tas in te pakken, nog wat te strijken, huis beetje schoonmaken en boodschapjes te doen ahum. Ach, doe het maar gewoon in lekker rustig eigen tempo. Als het goed is komt manlief vanmiddag iets eerder naar huis zodat we ook nog even samen wat kunnen doen in huis.

Afgelopen week ook meerdere nachten onrustig geslapen, om 2:15 uur wakker worden en dan klaarwakker zijn. Dan maar een boek pakken om te lezen. En inderdaad ook veel dromen, heb ik sowieso al snel, maar nu dus helemaal. Ach, het hoort er allemaal bij.

Werk ze vandaag voor de meiden die nog moeten werken!

liefs,

sissy

Geplaatst

Meer dromen doe ik niet en pukkels heb ik ook niet hoor... Zo zie je maar: sommige dingen hebben we allemaal last van, andere maar sommigen van ons...

Had ik al gevraagd wie er nog meer last heeft van gelige afscheiding? De ene dag bijna niks, de andere dag aardig wat, dikkig gelig slijm (sorry). In het begin zat ik erover te stressen maar nu steeds minder, schijnt er ook bij te horen? Kan het me alleen niet echt herinneren van mijn vorige zwangerschap, is dan ook alweer 8 jaar geleden...

Geplaatst

Hè meiden hier begint de misselijkheid wel echt op te spelen hoor nog niet hoeven spugen maar t hangt er wel tegen aan kan m'n gedachte ook niet echt bij t werk houden

Geplaatst

Ik heb wel veel honger en kan dan lichtelijk misselijk zijn van de honger? Na iets eten meteen weer weg. Arme jullie die moeten werken met klachten... Hou vol!

Geplaatst

Hier (nog) niet misselijk maar wel geregeld honger. Ik eet nu nog vaker op een dag dan voorheen.. hahah

Ook geen puistjes en geen gele afscheiding. Vanochtend wel een beetje rose en toen zat de schrik er ff goed in. Vandaag ook redelijk wat krampen en steken dus ik denk (hoop) dat er vanalles gebeurd daarbinnen. Gelukkig daarna geen rose meer gespot dus dat scheelt weer.

Ik van vandaag 5w.

Veer, heb je nog iets gehoord?

Geplaatst

Caro, die gelige afscheiding heb ik ook. De ene keer weer meer dan de andere keer, net of je het soms voelt 'lopen'zeg maar.

Melis, joehoe, nu 6 weken!

Simonja, wel even schrikken van die rozige afscheiding, gelukkig dat het ook al weer weg is, er gebeurt ook zoveel in je buik nu.

Sissy, bij jou beginnen de kwaaltjes ook al wat op te spelen, goed teken!

Veer jij begint al echt misselijk te worden dus, dan is werken geen pretje lijkt me.

Ik kreeg vandaag mijn eerste berichtje uit mijn buik van moeders voor moeders, zo mooi, ik werd er gewoon een beetje emotioneel van. Is mooi om te zien wat er in je buik gebeurt.

Mijn vriend kwam vanmiddag met twee schattige rompertjes thuis, lief he? Ik dacht dat ik wel de eerste zou zijn die iets voor ons kleintje zou kopen maar hij was me voor haha.

Liefs

Geplaatst

@ veer, heb je je werkdag overleefd? Hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt dan vanmiddag. Wens je i.i.g. een misselijkevrije avond ;-)

@ ansje20, leuk he zo'n verrassing van je partner? Manlief heeft de geboorte-outfit al uitgezocht, haha.. Ik merk dat hij best veel met "de baby" bezig is, op zijn manier.

Schiet al lekker op voor jou de echo, superrr!!

@ caro, ik ben ook niet meer geheel afscheiding-vrij.. Het is niet noemenswaardig, maar zo nu en dan is het er.

@ simonja, is de roze afscheiding al weg? Snap heel goed dat je er ff van bent geschrokken. Hoop voor je dat het snel weg is, of nog beter; dat het al gestopt is..

Heb ff zitten rekenen, maar eind februari is de 9 maanden beurs. Zie ons al lopen met een 38-39 weken buik, hahaha ;-)

Fijne avond!

Geplaatst

Nou die laat ik dan maar even aan me voorbijgaan, moet er niet aan denken zeg! Hoewel het me stiekem best leuk lijkt, ben er nog nooit geweest, ook niet met zwangerschap van mijn dochter. Leuk, allemaal kleine cadeautjes scoren hihi... Is het niet 2x per jaar??

Geplaatst

Caro, volgens mij niet... Er staat me iets bij dat de 9 maanden beurs altijd samen gaat met de huishoudbeurs en die is slechts 1x per jaar... :-(

Geplaatst

Ik moet nog erg wennen aan mijn werk na vorige thuis te hebben gewerkt. Ik moet weer volledig meedraaien en dat valt me tegen, ook weer buiten kantoor op pad. Ik ben de hele dag moe en aan het einde van de dag ben ik gesloopt. Verder ben ik bezig met het vullen van flessen voor MvM. Nu eerst even lekker weekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden