Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé meiden,

wij vertrekken zo voor een weekje naar Frankrijk. Lekker even tot rust komen, we hebben namelijk net een verbouwing/verhuizing achter de rug.

Alle meiden die echo hebben komende week: veel succes! Als ik terug ben, wil ik heel veel verhalen over mooie knipperende hartjes lezen hoor!

Liefs,

sissy

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heerlijk Sissy, geniet ervan!

Morgen ga ik t/m donderdag naar een huisje in Hoenderloo dus ben ik er ook niet de komende week... En dan vrijdag de echo, brrr, leuk en eng tegelijk!!

Geplaatst

@ sissy, heel veel plezier in Frankrijk, geniet ervan!! Hoop dat het weer daar een stuk beter is dan bij ons... Tot snel!

@ Caro, ook voor jou heel veel plezier in Hoenderloo :):) Mocht ik je voor vrijdag niet meer spreken; ik wens je geluk/succes/plezier bij je echo a.s. vrijdag!

@ andere meiden; hoe voelen jullie je?

Geplaatst

Dames, ik heb het lijstje ff naar voren gehaald zodat ik weer een beetje weet wie wanneer de eerste echo heeft.

Heb mijn bevaldatum aangepast, even opnieuw berekend 15 mrt komt beter over heen met mijn zwangerschap.

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 23 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

ChrisH: 1 augustus

Simonja: 1 augustus

Sylvia83: 4 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Geplaatst

Sissy en Caro fijne vakantie allebei!

Melis, hoe voel jij je?

Ik voel me met de dag beroerder worden, ontzettend moe en het gevoel hebben dat elke stap te veel is, ook de misselijkheid begint wat meer door te komen.

Ook heb ik het idee dat ik beter ruik, ik spoot van de week een geurtje op en vond hem ineens te sterk en niet meer lekker, raar he? hihi

Hoe is dat bij jullie dames?

Nou ik ga nog even relaxen want heb vanmiddag verjaardag!

Liefs en een fijne dag!

Geplaatst

Dat beter ruiken heb ik al weken! Kan ik me ook wel herinneren van de vorige zwangerschap trouwens.

Ben nu zo moe! De hele dag schoonouders op sleeptouw, nu 2 pittige uientaarten in de oven, mis mijn middagslaapje! Gelukkig gaan ze na het eten naar huis, ze wonen een eind hier vandaan, moet ze alleen nog naar het station brengen.

Kan ook niks zeggen want we vertellen het pas na vrijdag: onze dochter moet het als eerste weten. En moet nog strijken en inpakken vanavond eigenlijk, pfff zo geen zin in! Misschien maar morgenochtend pas doen hoor...

Ben trouwens af en aan misselijk vandaag, nu bijvoorbeeld, als ik te lang niks gegeten heb... Hoop dat het niet erger wordt.

Geplaatst

@ ansje20, ik voel me op zich goed hoor. Die vermoeiheid lijkt alleen met het uur erger te worden, weet soms niet waar ik het moet zoeken van de slaap. Verder moet ik inderdaad regelmatig wat eten of een trillerig en misselijk gevoel te voorkomen. Hoe was de verjaardag?

Ga ff mijn ogen een uurtje dicht doen, fijne avond meiden!

Geplaatst

Goodmorning ladies,Lekker geslapen? Vanochten had ik ontzettende trek in een pistoletje met Boursin. Dus ik half in pyama naar de Albert Heijn om boodschappen te doen. Bij terugkomst 2 pistoletjes met Boursin naar binnen gestampt en een glag chocomelk, maar daar heb ik meteen spijt van.. Ik ben me toch een partij misselijk, getver...Afijn, verder voel ik me prima. Twijfel soms weleens of ik nog wel echt zwanger ben, heb behalve vermoeidheid nergens van. Ja, meer en vaker eetlust, pukkels maar geen gevoelige borsten of misselijk hangend boven de wcpot. Overigens vond de test vanmorgen al tijdens het nadenken dat ik zwanger ben middels een vette streep. Herkennen jullie dit?Fijne zondag meiden! :-)

Geplaatst

Ik word soms duizelig, licht in mijn hoofd. Dit heb ik voor het eerst dit weekend. Misschien sta ik te snel op of ontbijt ik laat (ten opzichte van doorde weeks). Verder vooral moe. Als het vanmiddag droog blijft, dan ga ik wel weer eens een stukje wandelen in de buurt.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Melis, verjaardag was gezellig al had ik eerst helemáál geen zin om te gaan omdat ik me niet lekker voelde. Maar toen ik er eenmaal was was het wel leuk. Het geeft ook wat afleiding en je bent niet steeds zo bezig met hoe je je voelt.

Dus je hebt nog even een testje gedaan vanmorgen? Lekker om weer die bevestiging te hebben. Misschien ben jij gewoon wel een van de gelukkigen die niet zo veel zwangerschapskwaaltjes heeft.

Chris die duizeligheid en licht zijn in mijn hoofd heb ik ook een paar keer gehad. Bij mij hielp het als ik even iets kleins at.

Nog twee nachtjes slapen en dan eindelijk de eerste echo. Ik vind het superspannend en ik hoop dat alles goed is. Maar ik kijk er aan de andere kant ook wel weer naar uit.

Geplaatst

melis, is de ah bij jullie open op zondagochtend??? ben jaloers hoor, lijkt me heerlijk om op zondag lekkere verse broodjes te halen, alleen niet de bedoeling dat je er misselijk van word he, hahahaha

Geplaatst

Ja, vanaf 9.00 uur op zondag, geweldig!!Hoe is het met je? Alweer bijna 12 weken he?! Te gek! Hoe voel je je?Ik begin een beetje onzeker te worden, niet misselijk en geen pijnlijke borsten maar wel een positieve test vanmorgen. Nog 6 dagen en dan heb ik de 1e echo! X

Geplaatst

mutsie :) gelukkig is iedereen onzeker, dus het is normaal, maar oh zo niet nodig. ik was van mijn eerste en tweede ook helemaal "gezond" totaal geen last van kwaaltjes, geen grotere borsten (dat werd later goed gemaakt hoor, hihi) geen misselijkheid, geen gevoelige borsten, gewoon helemaal niets....ik werd wat dikker, maar hallo, was gestopt met roken, word je uberhaupt dikker van :S, dussssss voel je gelukkig geprezen meid (en dat geldt voor iedereen die nergens last van heeft) nu had ik overal last van, zo erg dat ik bijna spijt had dat ik zwanger was en hormonaal..en..en..pff...gewoon niet leuk dus. maar ja, idd bijna 12 weken, nog effies :) volgende week woensdag de echo, ds ik vind het wel spannend :). misselijkheid verdwijnt langzamerhand. de ene dag erger dan de andere, maar ook hele uren dat ik helemaal nergens last van heb en dat had ik nog niet eerder gehad, dus heb wel goede hoop dat het verdwijnt :) alhoewel ik het meteen even afklop hoor, hahahaha....maar goed, dus niet onzeker worden meid, je bent echt heuse zwanger :) enne...be careful what you wish for ;)

Geplaatst

goedemorgen

melis, je heb vanmorgen weer een test gedaan en je heb nog steeds de bevestiging dat je zwanger bent, kan begrijpen dat je onzeker ben, je moet maar denken niet iedereen heeft last van kwaaltjes, ga er lekker van genieten en over 6 dagen zie jij je prins(ses) op de echo met een kloppend hartje.

Vanmorgen van manlief een ontbijtje op bed gehad zo liefffffffffffffffffff, doet hij anders nooit.

Heb gisteren iets gekocht voor de baby, kon het niet laten een schattig klein broeke met een shirtje met een konijtje erop. had me zelf voorgenomen om voorlopig niets te kopen maar je ziet het toch gedaan.

fijne zondag allemaal

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal!!

Melis; die onzekerheid heb ik ook steeds hoor; ik lees allerlei verhalen van anderen over misselijkheid, gespannen borsten, grotere borsten, extreme vermoeidheid. Ik ben alleen 's avonds wel moe, maar ja, ik denk dan al snel; zit het nou tussen m'n oren, of ben ik nu gewoon echt zo moe?? En verder heb ik echt nergens last van. Ergens wel heel fijn natuurlijk, maar het kan je ook een beetje onzeker maken. Vooral als ik van mijn vriendin hoor dat zij al in de eerste paar weken allemaal nieuwe bh's moest aanschaffen omdat ze zo mega gegroeid waren!! haha.. Nouja, iedereen is anders moeten we maar denken:)

Ansje; bijna de echo!! Jij gaat het spits afbijten hier! Spannend joh! Maar ook hartstikke leuk! We kijken er allemaal erg naar uit denk ik!

Sissy en Caro; een hele fijne vakantie gewenst!! Geniet er maar lekker van!

Chris; vervelend van die duizeligheid!! Tja, het kan er bij horen natuurlijk, maar lijkt me niet fijn! Hoop dat het minder wordt!

Fijne zondag verder allemaal!!

(Oja; ik heb het lijstje nogmaals even aangepast omdat ik mijn echo wat eerder krijg).

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 23 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Simonja: 1 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Geplaatst

Breek even in:

Dames, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Hopelijk verloopt alles heel voorspoedig en kunnen jullie in maart jullie kindje in jullie armen sluiten!

geniet van deze mooie tijd. Het gaat echt super snel.

Groetjes, Doortje

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie bemoedigende woorden!!Vandaag naar een kinderfeestje geweest van mijn buren. Ze hebben een "kleine" (bij de geboorte 53cm en maar liefst 10 pond) van 8 weken, manlief heb ik de hele middag niet gezien of gehoord. Zo schattig om te zien dat hij het zo leuk vindt! :-)Verder heb ik de 4 mvm kannen al volgeplast, ze worden a.s. woensdag pas opgehaald. Heb maar ff gebeld voor nieuwe kratten, zonde om 3 dagen plas weg te spoelen, haha..Hebben jullie een leuk weekend gehad? Nog bijzonderheden qua kwaaltjes?Liefs xxx

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaaa....mijn misselijkheid is langzaam aan het verdwijnen :) (is toch heel bijzonder toch? hahahaha) zucht...gelukkig maar. heb nog wel wat opvliegers enzo, maar zeker minder erg en zeker ook niet meer de hele dag :) ik ben zoooooooo blij daarmee :) anders had ik echt gillend gek geworden, alleen de tetten doen savonds errug pijn, net alsof het 2 open wonden zijn of zo....maar ja, als dat alles is, kan ik er mee leven. nu eerst hopen dat die misselijkheid helemaal verdwijnt :)

ik ga je morgen wel ffies smsen melis :) fijne avond dames :)

Geplaatst

Hi meiden, na een tijdje mee gelezen te hebben kom ik graag hier af en toe wat schrijven en delen, is dat oké?

Ik ben Nadieh, een oudje (40) en morgen 6 wkn zwanger van IVF poging 8. Heb nog geen kindje maar wel 2 keer zwanger geweest, (miskraam 11en 10 wkn).

Ben behoorlijk moe en had vandaag voor het eerst een omhelzing met de toiletpot, fijn. Verder 1 gevoelige borst, géén idee waarom maar één borst het nodig vind pijnlijk te zijn maar goed. Erg moe en tot vandaag geregeld misselijk maar dan zonder overgeven. Heb dat bij de vorige zwngrschppn ook niet gehad. Maar ik vind het allemaal prima, ben enorm dankbaar dat ik zwanger bent en hoop en bid dat ik nu in maart een gezond kindje mag krijgen!

Tot snel

Geplaatst

@ Nadieh, welkom bij ons forum en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hartstikke gezellig als je bij ons komt meeschrijven, je kan hier alles delen/vragen wat je wil. Ik wens je iig een fijne zwangerschap toe met een positief einde in maart; een gezonde baby!!@ benbri, fijn om te lezen dat je misselijkheid steeds verder afneemt. Wat las ik nou in februari? Ga je van de week lekker naar de sauna? Gelijk heb je, ff lekker ontspannen na al die onzekere weken!! Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor haha.. Maar over een week of 6 gaan we gezellig samen! Nog meer sauna liefhebbers:p ? Zie je smsje wel tegemoet mop :-)Fijne avond meiden! Xxx

Geplaatst

Goedemorgen meiden!!Hoe is het met jullie? En met de zwangerschapskwaaltjes? Met mij gaat alles goed. Ben wel extreem vermoeid, maar daar is vrijwel alles mee gezegd. Bepaalde luchtjes vind ik weliswaar niet prettig om te ruiken, maar niet zo erg dat ik moet kokhalzen of zelfs overgeven. Ben zo benieuwd wat we zaterdag op de 1e echo te zien/horen krijgen. Ansje, morgen is het (eindelijk) zover!! Spannend he?!!

Geplaatst

Nadieh, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Schrijf maar gezellig met ons mee!

Melis, ja ik vind het superspannend morgen! Gelukkig heb ik al om 11.10 de afspraak, hoef ik niet de hele dag in de zenuwen te zitten. Ik heb zelf het gevoel dat het wel goed zit maar een beetje gezonde spanning hou je altijd. Ik zal morgen snel laten weten hoe het was:happy:

Pfff een beste baby, het kindje van jullie buren..Is ze natuurlijk bevallen of is het een keizersnee geworden?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden