Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Ansje, de baby is gewoon via de natuurlijke weg geboren. Hij was er ook heel snel zei ze, ze noemt het zelf een elastische doos hahaha...

Gezonde spanning is heel normaal en natuurlijk heel logisch, ik herken het bij mezelf ook hoor..

Je moet gewoon van het positieve uitgaan en dat is dat je morgen een mooi hartje ziet kloppen!! :-)

Ik begin nu ook wel nerveus te worden voor de echo hoor. Ondanks mijn onzekerheid denk ik dat het ook goed zit, ik heb danwel weinig kwaaltjes maar ik heb totaal geen bloedverlies gehad of hevige buikkrampen. Dus we gaan er gewoon vanuit dat alles goed zit!

Nog leuke plannen voor vandaag?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, haha een elastische doos, nou dat mag dan ook wel met zo'n groot kind. haha.

Maar nu ff serieus hihi....Dat je geen bloedingen en klrampen hebt gehad is inderdaad alleen maar een goed teken lijkt me. Daar hou ik me ook aan vast. De kwaaltjes kunnen nog best komen hoor en je bent erg moe, da's ook een goed teken, er gebeurt in ieder geval genoeg in je buik.

Vanmiddag moet ik werken, ben blij dat ik nu nog even rustig aan kan doen ivm misselijkheid die af en toe opspeelt.

Geplaatst

Haai dames,

Hier even een berichtje van mij!

Nu bijna een week geleden dat de hel uitbarste..Na omstandigheden voel ik me goed! Met ups en downs... Donderdag heb ik nog steeds mn echo staan, alleen is het nu om te kijken of alles wel weg is :( ben vanaf maandag aan 1 stuk door blijven vloeien... En nog steeds word ik elke toiletbezoek geconfronteerd met het verlies...Heb met pijn in m'n hart moeders voor moeders afgebeld... Heb toch een weekje kunnen helpen!! Misschien wel weer voor me zelf.. Ga mezelf nu effe rust geven, moet dit een plaatsje geven!Het enige positieve aan het hele verhaal is wel , dat het mogelijk is dat ik zwanger kan worden!!

Hoop echt dat jullie allemaal een mooi kloppent hartje gaan zien met de eerste echo en dat we in maart heel veel mooie kindertjes mogen verwelkomen!

Liefs ,

Geplaatst

@Femmie, wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad. Heel veel sterkte wil ik je wensen, ik ken het helaas maar al te goed!

liefs, Nadieh

Geplaatst

Nadieh welkom hier! En van harte gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap!! Jij hebt al heel wat behandelingen achter de rug zeg!! Wow, knap dat je dat hebt volgehouden! Echt super dat je nu weer zwanger bent! Ook wel heel spannend, zeker na 2 miskramen! Maar dit gaat hem vast worden hoor!! Moet gewoon!

Femmie; wat lief je berichtje aan ons! Zal best moeilijk voor je zijn als je onze verhalen dan leest lijkt me.. Ik hoop echt dat het voor jou ooit ook gaat lukken joh! Zoals je zegt; je kunt in ieder geval wel zwanger worden!! Wie weet een volgende keer mag het een blijvertje zijn! Hoop het heeeeeel erg voor je!!

Ansje; spannend morgen! Gelukkig heb je de echo al lekker 's ochtends ja! Veel succes enne...je laat het ons wel effe weten he!;)

Geplaatst

Nadieh, welkom hier!

Femmie, nogmaals heel veel sterkte. Ik kan mij best voorstellen dat het moeilijk is om op dit subforum nog mee te lezen.

Hier gaat alles nog goed. De moeheid blijft, ik merk soms dat ik flinke trek heb. Toen ik vanmiddag thuis kwam, heb ik meteen wat augurkjes met ham en nog een restantje tomatensoep van gisteren opgegeten. Over twee weken de echo. Nog even volhouden dus voor mij.

Geplaatst

Femmie heel veel sterkte met het verwerken fijn dat je nog even iets schrijft hier hoe het nu met je gaat

Nadieh welkom hier en natuurlijk van harte met je zwangerschap lijkt me wel moeilijk na 2 miskramen en weer te genieten van het zwanger zijn lukt dat al?

Ansje heel veel succes morgen met de echo en inderdaad fijn dat je hem vroeg op de dag hebt we wachten al zo lang en dan op de dag van de echo moet die dan ook maar zo snel mogelijk zijn

Hier blijft de misselijkheid bijna de hele dag hangen crackers is bijna het enige dat goed valt na de boterham vanmiddag voelde ik me gelijk niet lekker nog niet hoeven overgeven maar er wel de hele tijd tegen aan hikken vind t verschrikkelijk maarja hoort erbij en is een goed teken zeggen we dan maar (al hoop ik echt dat het snel over is)

Geplaatst

Ansje, heel veel succes/plezier morgen met je 1e echo!!

Hoor graag van je hoe het is gegaan...

Fijne avond meiden, ik duik zo mijn bed in.. Zzzzzzzzzzzzzz!!

Geplaatst

ha veer, welkom bij de misselijke meiden, hier gaat het nu gelukkig iets beter, maar nog steeds niet zoals ik het zou willen, maar vergeleken bij wat het was mag ik niet klagen :) ik ga het vandaag eens proberen zonder medicijnen, duim maar voor me dat het gaat en dan duim ik voor jullie dat jullie niet misselijk worden, behalve voor veer, daar zijn we te laat mee :) hihi....nee, tis echt vreselijk....mss dat je emesafene kan proberen veer, het haalt de misselijkheid niet weg, maar wel het scherpe randje, waardoor je misschien iets minder het gevoel hebt dat je de hele dag moet kokhalzen..succes iig ermee

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben na 4,5 jaar medische molen eindelijk zwanger via Tese/icsi in Dusseldorf en heb net met 6 weken de eerste echo gehad en t hartje gezien!!! Mijn vraag is of jullie nu bij de gynaecoloog blijven of naar een verloskundige gaan? Mijn arts in Dusseldorf raad een gynaecoloog aan.

Geplaatst

@ Precious, gefeliciteerd met je zwangerschap! En natuurlijk welkom op ons forum.

Ik mag na 10 weken (als alles goed gaat) over naar de verloskundige, 27 juli heb ik alvast een intake.

@ ansje20, hoe was de echo??

Geplaatst

precious, volgens mij heb je in nederland niet echt de keuze, als alles goed en gezond is ga je gewoon naar een verloskundige. bij risico zwangerschap (zoals tweeling enzo) dan ga je naar het ziekenhuis. je kan het altijd navragen natuurlijk, maar volgens mij hebben wij geen keuze :)

Geplaatst

Precious; van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat fijn dat de echo goed was!

Ik ben nu ook bijna 6 weken zwanger na Tese-Icsi in DD.

Dr. S. raadde mij ook aan om bij de gyn. onder controle te blijven, maar ik weet inderdaad niet of dit ook de nederlandse gewoonte is. Volgens mij mag je als alles goed gaat straks gewoon naar een verloskundige. Ik weet 't niet. Eerst maar eens zien of alles straks goed is.

Melis; heb je zelf al een afspraak gemaakt bij een vk, of werd je dat vanuit het ziekenhuis aangeraden?

Geplaatst

precious, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Zelf heb ik me vast aangemeld bij een vk daar mag ik 2 aug heen.

Ansje, hoe is het gegaan?

Geplaatst

@ Sylvia83, ik heb op eigen initiatief een afspraak gemaakt bij de vk. Heeft in mijn ogen zo z'n voordelen, meer controle en een aantal echo's meer. Ik heb volgende week woensdag mijn intake bij de vk.

Jammer dat Ansje nog niks van zich heeft laten horen, denk al de hele middag aan haar...

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Lief dat jullie zo meeleven en sorry dat het even duurde voor ik wat liet horen.

De echo was goed! We hebben een mooi kloppend hartje gezien en alles zag er verder goed uit. Ons kleintje is nu bijna 1 cm. Wat prachtig om je kleintje in je buik te zien, dat maakt alles gelijk een stuk echter. De uitgerekende datum die we via de freya site hadden berekend klopte precies, ik ben vandaag precies 7 weken zwanger.

Ben echt opgelucht en superblij nu. We mogen nu een verloskundige gaan zoeken en we kunnen het ziekenhuis achter ons laten. Gek idee hoor.

Melis, jij bent de volgende nu...de duimpjes draaien voor je hoor meid, las ik dat jij al een afspraak met de verloskundige had gemaakt? Ik kon niet teruglezen maar ga ik zo wel even doen.

Femmie fijn om nog even wat van je te horen. Het is niet niks allemaal en neem de tijd om dit allemaal te verwerken. De echo die je nog krijgt zal ook wel even raar en dubbel zijn denk ik. Nu heb je hem voor een heel andere reden. Meid ik wens je heel veel sterkte toe en ik hoop dat jullie wens toch nog uit mag komen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Ansje, gefeliciteerd!! Wat ben ik blij voor je/jullie!!

Toevallig een foto weten te scoren? Ben zo benieuwd...

@ Veer, jij bent morgen aan de beurt voor de echo, spannend!!! Succes meid, geniet ervan en ik hoop dat alles goed is :-)

Vanmorgen zomaar ineens dikke tranen op mijn werk, geen idee waarom. Was ik net uitgehuild, komt er een collega een kaartje brengen om ons te feliciteren met de zwangerschap. Ja hoor, ik schoot meteen weer vol... Hoezo hormonen?

Heb het lijstje weer ff naar boven gehaald...

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

1e echo

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 23 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Simonja: 1 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Geplaatst

Ansje; wauw wat fijn dat de echo goed was!!:toppie:

Echt super hoor!

En jij kunt dus nu ook op zoek naar een verloskundige...hoef je helemaal niet meer terug naar de gyn?? Wat heerlijk he! Gewoon 'normaal' zwanger zonder ziekenhuisbezoekjes..:)

Ik denk dat ik dan ook maar alvast een vk ga zoeken, zal misschien ook wel wachttijd voor zijn? Geen idee.

En is dat zo Melis; krijg je meer echo's daar? Leuk zeg! Jij mag trouwens ook al bijna he!!:)

Geplaatst

@ Sylvia, in Almere zit een onafhankelijke echopraktijk waar je tegen betaling een echo kunt laten maken. Bij de verloskundige krijg ik ongeveer 2 weken na de intake de termijnecho en dan met 12 weken weer een echo. Uiteraard volgen er ook nog 1 of 2 echo's in het ziekenhuis.

Zaterdag is het mijn beurt, ik kijk er zo naar uit! Heb (gelukkig) nergens last van, maar dat maak me ook wel weer onzeker. Gelukkig geen hevige buikkrampen en/of bloedverlies. Manlief zei al; Melis, de kan dat je bij de 1e ICSI zwanger raakt is al klein, laat staan hoe klein de kans is op een miskraam (10%). Die berekening heeft me enigzins gerustgesteld (i.i.g tot a.s. zaterdag) dus ik probeer me daar maar aan vast te houden.

Meiden, hebben jullie ook zo weinig eetlust? Niets staat me aan :-( Voel me vandaag niet heel gelukkig (fysiek dan he ;-))

Fijne dag!

Geplaatst

@ Melis; dus jij gaat gewoon lekker bij allebei voorlopig.. fijn toch dat dat kan! Ik ga me ook maar eens verdiepen in vk's in de buurt..

Dat je geen klachten hebt is alleen maar positief toch? (heb ik ook niet en ben er ook onzeker over..bah.. vervelend is dat he!!) Maar idd, die 10% kans op een miskraam is eigenlijk maar vrij weinig, maar toch ben ik er steeds bang voor, raar he! Moet er echt niet aan denken!

Wat fijn dat je op zaterdag terecht kunt voor de echo! Ideaal in het weekend!! ik heb er speciaal vrij voor moeten nemen..:(

Geplaatst

Veer morgen ben jij aan de beurt. Alvast veel succes en natuurlijk plezier morgen met de echo!

Sylvia, ik hoef niet meer terug naar de gynaecoloog en mag een verloskundige gaan zoeken, heerlijk idee hoor om nu gewoon 'normaal' zwanger te zijn.

Melis, lief dat je collega zo meeleeft en wat een heerlijke rationele opmerking van je man. Af en toe is dat zó fijn om een man te hebben die nuchter en praktisch denkt, zo is die van mij ook en hij stelt me vaak gerust. Dan zit ik me al weer druk te maken om niks en hij blijft de rustigheid zelve. Wij vrouwen denken veel meer met gevoel en wat als? Mannen staan daar helemaal niet zo bij stil. Grappig om die man/vrouw verschillen zo te zien.

Ps, ik heb een fotootje meegekregen, ik zal eens kijken of ik hem kan plaatsen hier.

Geplaatst

@ Sylvia, in mijn ogen is hoe meer controle hoe beter... Moet er (nog) niet aan weken dat we later in de zwnagerschap zo weinig onze bibi's in beeld krijgen,dus neem ik het er nu maar ruim van haha... Onzeker zijn we volgens mij allemaal wel, ongeacht het stadium van de zwangerschap. Wellicht ontwikkelende moedergevoelens? Ach ja, we zien het allemaal wel! :-) Moet voor de vk ook vrij nemen, maar gelukkig heb ik een vrij makkelijke manager. Ik kan gaan wanneer ik wil, uiteraard blijft het wel geven en nemen maar zo lang die balans er is, is het goed toch?

@ Ansje, ik volg je ticker op de voet, heel apart eigenlijk... Maar als ik naar jou ticker kijk en daarna naar die van mij, denk ik toch wel; jeetje, het gaat best hard. We moeten met z'n allen vooral niet vergeten te genieten van onze zwangerschap, o.a. hiervoor hebben we een (lang) traject doorlopen, toch?! Heel herkenbaar wat je zegt over druk maken om niks, zo ben ik ook. Vanochtend had ik last van mijn darmen; 5.20 uur normaal van structuur (haha) en om 6.40 uur net water (sorry voor de details). Ik vond het zo vreemd en heb er de hele ochtend aan zitten denken :-( Ach, het zullen de hormonen wel zijn...

Was vanmorgen (door manlief die ochtenddienst heeft) om 5.00 uur wakker, ben gesloopt nu... Ga zo eerst thuis ff een tukkie doen!

Geplaatst

Ansje, wat fijn dat alles goed was bij de echo. Dit moet een goed gevoel geven. Je hebt nu echt kunnen zien dat het allemaal werkt.

Melis, die opmerking van je man is ook goed om te horen. Het klopt wel. Mijn man zou dat ook kunnen zeggen. Maar wij voelen ons lichaam en zij niet. We moeten inderdaad proberen nu al van onze zwangerschap te genieten. Ik denk eigenlijk ook aan niets anders; mijn werk doe ik eigenlijk zoveel mogelijk op routine.

Vanochtend kwam mijn manager binnen en droeg me min of meer op om met een big smile achter mijn bureau te zitten. Ze was zeker vergeten dat ik al twee uur aan het werk was en diep in mijn dossier was verzonken. En natuurlijk ben ik hardstikke blij dat ik zwanger ben, maar ik heb toch nog wat spanning. Het is pril en de eerste echo duurt nog eventjes. Ik word soms echt gek van mijn manager.

Verder merk ik dat ik aan het eind van de middag best wel moe ben en snel geirriteerd kan zijn; vooral lastig in het verkeer als ik met de auto naar huis ga. Gelukkig hoef ik nog twee dagen te werken en dan begint mijn weekend.

Mijn man en ik hebben trouwens al besloten dat ik volgend jaar na mijn zwangerschapsverlof meteen mijn ouderschapsverlof en vakantieverlof opneem. En wie weet ook nog wat onbetaald verlof als we het financiele plaatje hebben rond hebben. Ik kan er nu al naar uitkijken om de eerste maanden full time voor mijn kindje te zorgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden