Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee nog niet, ben ook benieuwd. Sissy zal zich morgen wel melden na het ziekenhuisbezoek.

Ik heb gister weer een pak crackers gekocht, om mee te nemen naar Frankrijk (we gaan woensdag) dat helpt eigenlijk altijd meteen om de ergste misselijkheid weg te halen. Overigens gaat het bij mij vandaag een stuk beter dan gister! Ben alleen zo sloom, wil gaan strijken, was opruimen etc. maar ben toch weer hier achter de pc terecht gekomen... pfff om 3 uur afgesproken in de speeltuin, als we niet te lang blijven kan ik misschien daarna nog een tukje doen? :-)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha Caroline, we worden er gewoon lui van.

Ik heb vandaag ook een betere dag dan gisteren maar dat komt misschien wel omdat ik nu op voorhand om de 2 uur iets eet en niet wacht totdat ik misselijk wordt.

Kan me voorstellen dat je crackers hebt gekocht voor onderweg. Ik moet lang in de auto zitten voor mijn werk en daar liggen ook al koekjes, toastjes etc in en heel veel flesjes water.

Daarnaast ook plastic zakjes voor als het niet goed gaat.. hahah

Wat heerlijk dat jullie naar Frankrijk gaan. Is het daar mooi weer waar jullie naartoe gaan en hoe lang gaan jullie? Wij moeten nog 5 weken werken en hebben dan vakantie.

Geplaatst

Hé meiden,

geen echo vandaag, morgenochtend om 9:30 uur hebben we echo. IVF-verpleegkundige heeft me nog gebeld nadat ze overleg had gehad met de arts. Vonden het beter dat ik morgen de echo had (hadden volgens mij ook gewoon geen plek vandaag meer), maar ze zei dat het beter was om even deze dag aan te kijken. Want anders gaf het misschien goed resultaat en ging het alsnog mis. Dan konden we beter morgen zien wat de echo laat zien.

Gelukkig wordt het vloeien niet erger, lijkt heel voorzichtig zelfs iets minder te worden. Heb ook (nog) geen buikpijn, dus ik probeer wel positief te denken. Zeker ook na jullie reacties. Morgenochtend weten we in elk geval meer.

Oh ja: over eten en eetlust. Heb zelf ook helemaal geen eetlust. Probeer wel regelmatig te eten om misselijkheid te voorkomen/tegen te gaan. Maar ja, eten staat me dan juist ook tegen, heel dubbel dus. Ga nu maar even maaltijdsoepje maken, daar heb ik vaak meer zin in dan ander eten. En pakken crackers heb ik inderdaad ook overal bij, in mijn tas, in de auto enzovoort.

Caroline: jullie gaan dus ook naar Frankrijk. Lekker, hoop dat je mooier weer hebt dan wij vorige week. Wij zaten helemaal in Noord-Frankrijk tegen Belgische grens aan, jij misschien wat zuidelijker?

liefs,

sissy

Geplaatst

sissy, ik ben blij om te horen dat het vloeien niet erger is geworden

Ik ga duimen voor een goeie echo met een mooi kloppend hartje.

Geplaatst

Sissy, ook ik ga morgen stevig voor je duimen! Ik ken je angst maar al te goed! Sterkte alvast met die ineens zo enge echo morgen.

liefs!

Geplaatst

We gaan naar Normandië, daar woont mijn zus, dus toen mijn dochter nog niet naar school ging, gingen we wel 4 x per jaar. Nu kan dat helaas niet meer dus in de meivakantie en in de zomervakantie een dag of 5,6. Ik heb gekeken en het zou de hele week zo'n 23 graden worden, prima dus. Als het maar droog is.

Dit jaar zijn we wel heel verwend want 3 dagen nadat we terugkomen, gaan we nog 2 weken naar Kreta! Ik hoop maar dat de misselijkheid dan minder of weg is want dat is geen pretje met 30 graden denk ik... En vliegen vind ik toch al niet leuk... Maar ja, we hadden al geboekt en ik heb er ook heel erg zin in!

Geplaatst

Hi dames,

Door alle drukt helaas niet aan het forum toegekomen.

Maar fantastisch nieuws, hebben donderdag het hartje van onze kleine zien kloppen! 11 aug de tweede echo.

Liefs

Geplaatst

hallo dames,

Mag ik mij ook hier aansluiten? ik heb 2 icsi behandelingen gehad en in totaal 5 terugplaatsingen maar nu ineens spontaan zwanger.. Ik heb nog geen echo gehad dus het blijft wel erg spannend maar de test geeft iniedergeval positief aan, zover ben ik nog nooit geweest...ik kan het nog moeilijk geloven!

lfs sharon

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara, 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline, 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli (hartje klopt!)

Lynn: 21 juli (hartje klopt!)

Caroline: 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25: 22 juli (hartje klopt!)

Simonja: 27 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Chiara: 1 augustus

2e echo

Melis25: 25 juli

Caroline: 3 augustus

Lynn: 11 augustus

Ansje20: 12 augustus

Melis25: 12 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Caroline: 6 maart

Lynn: 7 maart

Veer: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Chiara: 21 maart

Ben superblij! De inwendige echo was veel duidelijker en onze bibi is nu 1,2 cm en heeft een hartslag van 154 slagen per minuut, gyn was erg tevreden! :-)

We kregen de keuze voorgelegd voor een combinatie-test, hoe denken jullie daarover?

Fijne avond meiden! :-)xz

Geplaatst

Sissy, gelukkig dat het bloedverlies wat minder lijkt te worden. Heel veel succes morgen met de echo, ik hoop op goed nieuws. Ik zal aan je denken!

Sharon, welkom hier, wat gaaf dat je na twee icsi behandelingen nu spontaan zwanger bent.

Nog twee nachtjes slapen en dan vertrek ik naar Griekenland. Ben benieuwd hoe het gaat, het is daar nu zo'n 32 graden. Ben ook benieuwd hoe het met eten daar gaat. Eten staat me op dit moment ook erg tegen, vooral warm eten. Misschien komt het ook dat ik vanmiddag mijn lunch er uit heb gegooid, dat ik nu niet zo goed durf te eten. Het is net of mijn smaak ook aan het veranderen is. Hebben jullie dat ook? En sommige geurtjes Blegh....

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara, 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline, 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje, 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

1e echo

Moontje: 12 juli (zit op de goede plek en hartje klopt)

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli (hartje klopt!)

Lynn: 21 juli (hartje klopt!)

Caroline: 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25: 22 juli (hartje klopt!)

Simonja: 27 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Chiara: 1 augustus

2e echo

Moontje: 19 juli (hartje klopt)

Melis25: 25 juli

Caroline: 3 augustus

Lynn: 11 augustus

Ansje20: 12 augustus

Melis25: 12 augustus

3e echo:

Moontje: 3 augustus

Uitgerekend op...

Moontje: 4 maart

Ansje20: 6 maart

Caroline: 6 maart

Lynn: 7 maart

Veer: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Chiara: 21 maart

Was er nog steeds niet aan toegekomen om het lijstje bij te werken.

@ Sissy: Hele veel succes morgen, ik duim voor je dat alles goed is!

Geplaatst

Ook al naar Griekenland Ansje? Ik ga 5 augustus naar Kreta en zie ook wel op tegen 30 graden en het Griekse eten... Maar heb er ook veel zin in. Een paar weken verder in de zwangerschap was handiger geweest, maar ja...

Waar gaan jullie heen?

Geplaatst

Inderdaad wel gaaf maar nog moeilijk te geloven dat het eindelijk gelukt is.. Ik heb nog weinig verschijselen, dat maakt me nog onzekerder. Hadden jullie dat wel vanaf het begin? Ik ben nu 5 weken.

Lfs sharon

Geplaatst

Caro, wij gaan naar Peloponnesos. Heb er wel zin in maar zie er ook wel een beetje tegenop. Omdat ik sinds gisteren ook moet overgeven. Loop ik nu alweer te stressen dat het maar niet in het vliegtuig gebeurt of op andere plekken waar mensen zijn. Ach waar je je al niet druk om kunt maken he? haha Ik ga bovenal proberen te genieten!

Kreta is ook mooi trouwens!

Sissy, sterkte vandaag, ik denk aan je!

Sharon, dat je nu nog niet zo veel voelt is normaal hoor, ik voelde bij 5 weken ook nog niet zo veel, alleen wat pijnlijke borsten en het is dat de test positief was, anders had ik het vast niet geloofd. De echte kwaaltjes begonnen bij mij vanaf een week of 6,5/7. Dus geniet er nog even van dat je kwaaltjesloos bent.hihi.

Ik weet nog wel dat wij een paar weken geleden allemaal schreven nog nergens last van te hebben en moet je ons nu zien.

Zo net mijn ontbijt op, wat er tot nu toe in lijkt te blijven, straks even naar de kapper.

Geplaatst

Sissy; heel veel sterkte vandaag!! We hopen dat alles goed is!

Sharon, ik heb ook nog geen klachten hoor, ben nu 7 weken zwanger en voel me eigenlijk prima. (ik durf het bijna niet te zeggen meiden...: Juliie veel sterkte met alle misselijkheid!)

Geplaatst

Sissy, succes vandaag.

Sharon, wat bijzonder dat je nu spontaan zwanger bent. Met 5 weken had ik ook nog nergens last van. Sinds een klein weekje is de misselijkheid begonnen (ben nu 6w4d)

Geplaatst

Ansje leuk, de Peloponnesos! Zijn wij ook 2 x geweest en naar de Pilion... Toen we nog geen kind hadden gingen we wat avontuurlijker op vakantie, nu met kind moet er natuurlijk een zwembad bij en blijf je eerder op 1 plek. Maar we gaan wel een auto huren en beetje rondtoeren. Eigenlijk is Kreta niet mijn eerste keus (al een paar keer geweest) maar wel het goedkoopste en je kan het vliegen vanuit Eindhoven wat ik graag wil.

Ben vandaag nog niet erg misselijk, gister viel het ook mee... zou het ergste voorbij zijn? Of ben ik dan te optimistisch? Nou ja, zoals nu is het niet fijn maar wel uit te houden!

Ik heb nu die grappige 8 weken ticker, die vond ik altijd zo leuk bij anderen, wat een feest dat ik die nu zelf heb! Soms kan ik het bijna niet geloven als ik 'm lees: slaat dat echt op mij?? Hebben jullie dat ook nog?

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Allemaal lekker geslapen?

@ sharon76, gefeliciteerd met je natuurlijke zwangerschap! Geen zorgen maken om dat je (nog) geen klachten hebt, bij mij begint het ook nu pas echt te komen. Alhoewel is niet hoeft over te geven, gelukkig!

@ caroline/ansje20/moontje, wat een mooi plaatje hebben jullie in de ticker zeg! Wauw :-)

@ sissy, succes vandaag met je 1e echo! denk aan je xxx

Meiden, heb ff jullie advies nodig..

Ik ben leidinggevende en werk 40 uur per week, maar dat trek ik momenteel niet. Na 13.00 uur stort ik in en ben ik niets meer waard, ik wil dan alleen nog maar slapen. Naast mijn werk heb ik bijna geen leven, omdat ik alleen maar lig te slapen, haha. Heb dit aangegeven bij mijn leidinggevende en hij gaat met P&O overleggen hoe we dit gaan oplossen. Nu kwam hij met het 'idee' om mijn contract aan te passen naar 32 uur, maar dat is toch niet noodzakelijk? Ze kunnen mij toch gewoon gedeeltelijk ziekmelden? En zouden jullie dan woensdag de hele dag vrij nemen om de week te breken of elke dag een paar uurtjes eerder weg?

Fijne dag allemaal! :-)

Geplaatst

hee lieve melis, laat je niet naaien door je werkgever hoor. als jij minder contracturen gaat werken, dan zijn zij minder geld kwijt, dus mooier voor hun, slechter voor jou, stel dat je wel volledig ziek moet gaan melden om wat dan ook, krijg je ook maar voor 32 uur ziektekosten ipv 40....dus voor hun allemaal lekker handig en goedkoop, voor jou niet. gewoon gedeeltelijk ziekmelden en waarschijnlijk gaan ze toch wel moeilijk doen bij je...doen ze nou eenmaal graag bij zwangere vrouwen, want die kosten geld....

overigens moet jij doen waar jij behoefte aan hebt, als jij het niet trekt, dan trek je het niet en jij en je baby is het belangrijkste hoor! en niet wat je werkgever ervan vind (heb dit nl zovaak meegemaakt in omgeving en dergelijke) afgezien van dat feit ben ik zelf ook leidinggevende geweest (filiaalmanager)...

Geplaatst

Melis, ik zou als ik jou was je contract niet laten aanpassen. Ik deel de mening van Benbri.

Gewoon gedeeltelijk ziek laten melden en als ze moeilijk doen naar de bedrijfsarts stappen.

Sissy, hoe was je echo????

Geplaatst

Ik breek hier even in. Ik zit in het juridische werk en het valt mij altijd gelijk op hoe mensen andere mensen willen 'naaien'. Dus Melis, absoluut NIET akkoord gaan met een ander contract. Gewoon minder werken en die uren geeft je baas op als ziekte. Als je het vanaf 13.00 niet meer trekt elke dag, heeft een woensdag vrij natuurlijk geen nut. een paar uurtjes minder per dag wel. ik kijk elke dag hoe het gaat, en als het niet gaat, ga ik rond 14.00 weg en kruip ik in bed. Maar de dagen dat ik thuis ben en tussen 12.00 en 14.00 even slaap, bevallen mij het beste.

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ benbri/simonja/jeanine77, thanks lieve meiden voor jullie tips/adviezen/ervaringen...

Ik heb i.d.d. al laten vallen dat ik niet akkoord ga met minder contracturen en dus gewoon 40 uur wil blijven op contract. En dat ik desnoods met de ARBO in gesprek wil, die steunen mij daar wel in...

Fijne dag!

Geplaatst

Melis, ik zou dat ook niet doen hoor, minder contracturen gaan werken. Uiteindelijk wil je dat misschien wel omdat je een kindje krijgt maar ik zou daar nu nog niet mee akkoord gaan.

Dan kun je je beter ziek melden voor 50% ofzo. Ik zou de dagen wat minder lang maken als ik jou was. Als je 's middags steeds zo moe bent heb je er meer aan om eerder naar huis te gaan en eventueel wat bij te slapen.

Misschien voel je je met een paar weken wel veel beter en kun je dan weer volop aan de slag.

Sissy nog niets van je gehoord, ik hoop dat het een goed teken is en je goed nieuws aan het vieren bent met je man.

Caro, Vliegen vanaf Eindhoven is ook wel fijn, lekker wat dichter bij huis. Dus jij bent al eens op de Peloponessos geweest? Wat toevallig zeg. Het lijkt mij erg mooi daar, mooi divers landschap.

Fijn dat de misselijkheid even wat minder is. Na gisteren een slechte dag te hebben gehad gaat het vandaag ook bij mij een stuk beter gelukkig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden