Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

caroline, wat een super leuk nieuws. Een tweeling, niet te geloven.

Heb je het je dochter al verteld? Ben zo benieuwd naar haar reactie..

Wauwww.. Ik vimd het echt geweldig!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze vond het eerst niet leuk, ging zelfs huilen en zei: ik wil geen grote zus zijn! Maar toen een vriendin zei dat ze mee mocht helpen de namen te bedenken was het over en ging ze aan de slag met een namenlijst... En nu praat ze al tegen de baby's en noemt ze de twee rijstkorrels omdat ik heb gezegd dat ze ongeveer zo groot zijn, zo schattig. Overigens is ze nu nog wakker! Ze verzint steeds smoesjes... ach het is ook niet niks wat ze gehoord heeft vandaag... gelukkig is het vakantie.

Kan het bijna niet geloven dat ik na al die jaren een ticker heb mogen maken, wauw...

Geplaatst

wauw enilorac.

wat goed nieuwd zeg, van harte gefeliciteerd!!!!!

een tweeling!!!!:clap2:

sinds ik me aangemeld heb bij dit forum volg ik jou een beetje zeg maar en dit vind ik gewoon helemaal super!!!!!

ik hoop voor je dat alles goed gaat, ik duim iig erg mee, en geniet ervan.

fijne vakantie!!!

die weken gaan echt hard hoor, ik ben al weer 10 weken, zit normaal in het februaritopic,

groetjes marjan

Geplaatst

Dank je Marjan! Volgens mij hebben jullie in het februaritopic 3 tweelingen of niet? Lees daar ook wel eens mee, leuk om te zien hoe het een paar weken verder is...

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara, 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli (hartje klopt!)

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli (hartjes kloppen!)

Melis25: 22 juli (hartje klopt!)

Simonja: 27 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Chiara: 1 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Veer: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Chiara: 21 maart

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Wat fijn om te lezen dat alle echo's van deze week goed zijn verlopen, maar liefst 5 kloppende hartjes (waarvan er maar liefst 2 van Caro, super!) Echt heel erg leuk een tweeling, maar kan me ook voorstellen dat je hier best wel ff van geschrokken was!

Simonja, jij bent de eerstvolgende met een echo, spannend hoor!! :-)

Ik mag a.s. maandag weer terugkomen bij het VU voor een tweede echo, deze keer vaginaal. De vorige echo was gewoon uitwendig en omdat manlief alles niet zo goed kon zien (echt een vent, haha) mogen we terugkomen voor een vaginale echo, helemaal leuk! Ik vroeg ook al of het niet meteen kon, maar er was iets met het apparaat :-S

Afijn, voor een echo op en neer naar Amsterdam vind ik geen probleem :-)

Meiden, fijn weekend. Geniet van de kloppende hartjes en spreek jullie snel weer! :-)

Liefs

Geplaatst

--------- Breek even in ----------

@ Melis25: Wow gefeliciteerd meid! Met het kloppend hartje!

--------- Breek weer uit ----------

Geplaatst

Wow Caroline 2 kloppende hartjes! Leuk joh, maar ook wel even wennen lijkt me, gelukkig dat je dochter het uiteindelijk toch wel leuk vond.

Het is ook niet niks voor haar. Ze is zo lang gewend geweest om alleen te zijn en nu krijgt ze zelfs twee broertjes of zusjes. Maar als je haar overal bij betrekt komt het vast wel goed!

Melis, bofkont, mag je nog een echo, bij een vaginale echo kun je je kleintje nog duidelijker zien, leuk man!

Vriendlief en ik gaan straks even de stad in om alvast een paar leuke spulletjes te kopen voor ons kleintje en vanavond lekker naar de nieuwste Harry Potter film.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara, 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline, 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli (hartje klopt!)

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25: 22 juli (hartje klopt!)

Simonja: 27 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Chiara: 1 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Caroline: 6 maart

Lynn: 7 maart

Veer: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Chiara: 21 maart

Ok, toch maar even het lijstje ingevuld...

Geplaatst

Meiden, ik heb gisteren geen tijd gehad om hier bij te lezen, maar wat is er weer veel geschreven!!! En wat is er veel goed en mooi nieuws!! Wauw!

Caroline; van harte gefeliciteerd joh!! Twee kleintjes in je buik! Dat lijkt me echt een hele rare gewaarwording! Super gefeliciteerd!!

Ik ben geloof ik niet zo snugger; want ik had nu pas door dat jij die Elinorac bent! haha... ik kon het al niet zo plaatsen... (beetje blond he!:)) Maar nu weet ik het!

Geniet er van meid!

En Melis; nogmaals voor jou ook helemaal super joh! Fijn dat je gauw weer een echo krijgt! Zo leuk!:D

Meiden; geniet van jullie weekend!!

Geplaatst

Wauw Caro,

Had nu pas weer tijd om bij te lezen. Wat een verrassing en het is jullie zo gegund. Ik zit hier met tranen in mijn ogen..... Wat een super nieuws. En fijn dat je dochter het nu wel leuk vind!

X Moontje

Geplaatst

Kans is groot dat die van mij ook in februari komen! Tweelingen komen altijd wat eerder toch? Pfff... moet me er eens in gaan verdiepen.

Ik ben nu wel heel veel misselijk, erg balen. Vandaag ook de hele dag hoofdpijn. Mmm... ga het niet redden zonder kwalen deze keer, das wel duidelijk...

Geplaatst

Nog 8 dagen wachten voor mij en dan zien mijn en ik hopelijk ook een kloppend hartje, en wie weet ook wel twee. Er zijn twee emmies teruggeplaatst....

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het volgende. Kun je voelen of je een tweeling krijgt? Ik denk dan met name aan de hoeveelheid en de intensiteit van de verschillende zwangerschapskwaaltjes die je al dan niet tegelijkertijd kunt hebben.

Zelf ben ik eigenlijk alleen maar erg moe en merk ik nu sinds 1 1/2 week dat ik 's nachts vaker moet plassen. Ik heb geen last van misselijkheid. Wel heb ik enorme trek rond de tijden dat ik normaal gesproken toch al wat at zoals de lunch.

Geplaatst

Nee Chris, je merkt er niks van! Behalve misschien aan het HCG als je bloed laat prikken maar dat heb ik niet gedaan. Daarom was ik ook zo verbaasd!! Het enige verschil nu met mijn zwangerschap van 8 jaar geleden is dat ik sinds een week veel misselijk ben en toen nooit, maar ja, dat hoeft niks met een tweeling te maken te hebben. Vaker plassen moet je sowieso in het begin en aan het einde wordt het nog erger... kan me herinneren dat ik er letterlijk 5x per nacht uit moest de laatste weken van de zwangerschap...

Zou leuk zijn nog een tweelingmoeder! In het februaritopic zitten er 3!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hoe is het met jullie?

Hier alles goed, eigenlijk weinig te melden.. Morgen weer een echo, ben ik erg blij mee. Hopelijk zien we onze bibi nu iets beter door de vaginale echo, de uitwendige echo van vrijdag was niet heel erg duidelijk.

Balen van het weer, je kan echt helemaal niks doen. Ik ben al het hele weekend muisstil, want manlief heeft nachtdienst gehad.

Fijne zondag meiden, ondanks het druilerige weer :-(

Geplaatst

Goedemorgen dames,

nou, ik moest behoorlijk wat bijlezen zeg na een weekje Frankrijk. En wat een goeie berichten allemaal: wat veel mooie echo's met kloppende hartjes en als klap op de vuurpijl de onverwachte tweeling van Caro. Helemaal super voor iedereen!

En ook weer een aantal nieuwe meiden erbij in dit topic: welkom!

Wij hebben een lekker weekje weg gehad, helaas alleen echt herfstweer. Heel veel regen en veel wind. Dus dat was wel beetje jammer, maar ach, we waren er even tussenuit. En we hebben net een verbouwings- verhuisproject achter de rug, dus even een weekje weg met z'n tweetjes was sowieso erg fijn.

Met de kwaaltjes gaat het ook redelijk, (.)(.) groeien wel erg nu en zijn ook behoorlijk pijnlijk. Verder voel ik me met vlagen misselijk en niet echt lekker. Het eten smaakt regelmatig ook niet echt. Donderdag hebben we de echo, maar ik denk dat ik morgenochtend even ga bellen. Gisteravond ineens wat bruine afscheiding en schrok dus ineens. Ik weet wel dat dit niet echt wat hoeft te betekenen, maar kan het niet echt meer uit mijn hoofd krijgen. Ben nu heel erg aan het twijfelen geslagen en erg onzeker geworden. Ben zo bang ineens dat het toch niet goed komt. En dan duurt het me nog veel te lang tot het donderdag is. Dus hopelijk mag ik morgen al komen voor echo.

Meiden: fijne (regenachtige) dag weer!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hi dames,

Sissy, fijn dat jullie toch een lekkere vakantie hebben gehad, ondanks het slechte weer.

Hier begint de misselijkheid ook steeds erger te worden. Ik met met vlagen zo verschrikkelijk misselijk en heb al diverse malen met m'n hoofd in de wc gehangen. Pfff.. had ergens gehoopt dat ik hier deze keer geen last van zou hebben maar helaas.

Verder ben ik echt heel erg moe en vaker duizelig/licht in m'n hoofd.

De bloeding is gelukkig weg. Tot gisteren heb ik nog last gehad van bruine afscheiding als gevolg hiervan maar nu lijkt het weg te zijn. Daar ben ik wel blij om.

Nog 3 dagen en dan hebben wij ook een echo. Hoop dat alles goed is maar maak me toch nog wel wat zorgen na die bloeding..

Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

Simonja ik word ook steeds misselijker, eigenlijk ben ik de hele dag misselijk... en af en toe niet, in plaats van andersom. Maar nog niet overgegeven gelukkig. Ik had die bloeding even gemist, balen! En Sissy ook wat bruinigs... Maar ja, gelukkig zijn er genoeg verhalen dat het toch goed ging! Daar aan denken, is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik...

Melis ik snap eigenlijk niet dat jij een utwendige echo hebt gehad? Ik wist niet dat ze dat deden in deze fase, het is toch veel te klein?? Wist niet beter dan dat de eerste paar echo's inwendig zijn...

Geplaatst

Caro, tipje voor de misselijkheid: zorg dat je maag niet leeg raakt. Echt om de 2 uur iets eten, droog toastje, ontbijtkoek, etc. Helpt echt. Als ik dat doe blijft de misselijkheid weg. En wa ik gemerkt heb (al va een week of 7): zorg dat je losser ondergoed draagt. Ook al den je dat je broeken no niet strak zitten, een slip in een maat groter zorgt oom dat je minder snel misselijk bent. Ik draag normaal altijd van die hipsters met breed elastiek, die kan ik echt niet meer verdragen. Succes...

Geplaatst

@ Caro, ik vond het ook heel vreemd :S... We hebben daarom ook aangedrongen op een vaginale echo, wellicht dat onze bibi dan beter zichtbaar is.

Ben nl. niet slank (ook niet dik hoor), maar heb wel een vetje zitten zeg maar, dus was al bang dat ze he-le-maal niks zouden zien :-(

Hoe zagen jou bibi's eruit? Was het al goed te zien dat het 2 kleine mensjes zijn?

Geplaatst

Het lijkt wel of je een amateur hebt gehad, was het wel een arts, of misschien in opleiding? Ik ben geen dokter maar kan ook bedenken dat je bij een rijstkorrel van 7 weken beter van binnen kunt kijken?

Nou... niet echt, je kon wel de (grote) hoofdjes onderscheiden van de rompjes maar het was best onduidelijk omdat ze 'diep' lagen volgens de arts. Wel zagen we bij allebei donkere vlekjes knipperen, dat was heel bijzonder. Ik ga morgen bellen voor de volgende echo op 3 of 4 augustus en hoop dan ook echt wat meer te zien!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden