Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ansje jij zou kunnen vliegen vanaf Groningen toch? Maar dan kun je niet naar de Peloponnesos. Waar gaan jullie naartoe?

Nog een paar dagen Melis dan heb jij ook dat leuke plaatje... het is inderdaad een van de leukste vind ik.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

melis, lekker eerder naar huis als je het niet trek, geen vermindering in contracturen.

Sissy hoe is het gegaan.

Donderdag is voor mij de grote dag ben best nieuwgierig, voor de rest voel ik mij prima, moet wel elk twee uur eten anders voel ik me niet lekker.

allemaal een fijne dag toegewenst

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties, ik ben nu wel iets meer gerustgesteld..na zoveel pogingen is toch echt moeilijk te geloven als dan ineens het echt zo is! ik kan ook echt niet wachten op de eerste echo, deze heb ik met 7 weken, wanneer was jullie eerste echo en zagen jullie al wel gelijk het hartje kloppen?

Geplaatst

Meiden, wat zijn jullie toch lief!! Wederom bedankt voor de goede/lieve woorden...

@ sharon76, mijn eerste (uitwendige!) echo was met 7w0d en het hartje was heel duidelijk kloppend te zien. Net als gisteren, toen had ik een inwendige echo!

Hoe ver ben jij nu zwanger?

Geplaatst

Caro, wij vliegen vanaf Schiphol. Als we via Airport Eelde vliegen heb je een stuk minder keus in bestemmingen, dat vind ik dan het nadeel.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd hoe het met Sissy is........

Geplaatst

Melis,

Wat bijzonder lijkt me dat, ik hoop dat wij het ook mee gaan maken! ik ben nu 5weken en 2 dagen.... dus nog heel vroeg.

Ze komen zo langs van moeders voor moeders.. toch wel fijn weer een testje, ik kan er iedere dag wel een doen ;)

Geplaatst

Ja dat is waar vandaar dat we naar Kreta gaan... Schiphol is zo massaal en meestal vlieg je op onmogelijke tijden en dat zie ik niet zo zitten met mijn dochter...

Ik zou ook wel wat van Sissy willen horen... begin me lichtelijk zorgen te maken, ze had de echo toch vanochtend al?

Geplaatst

Hé dames,

sorry dat ik nog niets van me had laten horen, maar ben vanuit UMCG direct naar vrienden en hun zoontje gegaan, dus zit nu op hun laptop. Moet toch eens internet op mijn mobiel regelen.

Maar goed: we hebben goed nieuws! Er was een kloppend hartje te zien. En nu komt de grote verrassing.......

het zijn er twee! We hebben twee kloppende hartjes gezien!

Ja, ik weet het. Het is echt waar, we hebben maar 1 emmy teruggeplaatst gekregen, maar die heeft zich blijkbaar spontaan gesplitst. Ik ben dus nu zwanger van een een-eeige tweeling. We kunnen het zelf nog nauwelijks geloven en de arts vond het ook heel bijzonder. Dit komt echt maar heel weinig voor binnen ec-behandeling. Ze hebben juist de ec-behandeling ontwikkeld om meerlingzwangerschappen te voorkomen.

Ik moet nu uiteraard onder controle blijven in het UMCG. Over een paar weken krijg ik een oproep van Verloskunde. Bij de IVF-arts word ik niet meer verwacht. Tenzij ik weer een bloeding krijg en het niet vertrouw uiteraard. Maar nu zag alles er rustig uit en konden ze dus ook niet echt verklaren waar die bloeding vandaan kwam.

liefs van een nog steeds heel verbaasde sissy

Geplaatst

Heb het lijstje even aangepast.

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara, 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline, 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje, 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

1e echo

Moontje: 12 juli (zit op de goede plek en hartje klopt)

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli (hartje klopt!)

Lynn: 21 juli (hartje klopt!)

Caroline: 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25: 22 juli (hartje klopt!)

Sissy: 26 juli (huh, 2 hartjes kloppen!)

Simonja: 27 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Chiara: 1 augustus

2e echo

Moontje: 19 juli (hartje klopt)

Melis25: 25 juli

Caroline: 3 augustus

Lynn: 11 augustus

Ansje20: 12 augustus

Melis25: 12 augustus

3e echo:

Moontje: 3 augustus

Uitgerekend op...

Moontje: 4 maart

Ansje20: 6 maart

Caroline: 6 maart

Lynn: 7 maart

Veer: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Chiara: 21 maart

Geplaatst

he sissy wat bijzonder zeg een eeneiige tweeling. geniet er maar lekker van. Kan me voorstellen dat je nog even moet wennen aan het idee van harte

Geplaatst

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

1e echo

Sissy: 28 juli

2e echo

Veer: 21 juli

3e echo:

Veer: 27 juli

Uitgerekend op...

zo ook weer even mijn afspraken aangepast

misschien is het overzichtelijker om als iedereen de eerste echo gehad heeft het kopje te wijzigen in "volgende afspraak" of iets dergelijks

Geplaatst

1e echo

2e echo

Veer: 21 julie

3e echo:

Uitgerekend op...

we waren tegelijk bezig dus hier opnieuw

Geplaatst

Wauw Sissy, het zijn er twee!!Wat bijzonder zeg! Ik ben opgelucht dat alles goed is. Maakte me wel een beetje zorgen over je, maar gelukkig is alles goed!

Dikke knuffel!

Geplaatst

Waaah Sissy! Nog een tweelingmama! Ik ben nog steeds een beetje in shock, niet te geloven he! Maar bij jullie helemaal een verrassing, gefeliciteerd!

Geplaatst

Sissy, wat super dat alles goed is! Een tweeling, hardstikke goed nieuws.

Sharon, gefeliciteerd met jouw zwangerschap. En wat een verrassing, zo spontaan.

Vanochtend na het douchen werd ik opeens misselijk. Ik dacht dat ik moest overgeven. Kort daarna was het over. Ik denk dat mijn douchegel met de geur lavendel mij misselijk maakte. Verder moe en gelukkig morgen een dagje vrij. Ik kan niet wachten tot deze week voorbij is. En dan weten we vast meer over de uitgerekende datum. Ik denk dat het 9 maart 2012 is, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Geplaatst

Helaas Chris, uiteindelijk zijn we volgens mij allemaal misselijk geworden... Ik denk dat jij iets later dan 9 maart bent uitgerekend want ik zit op 6 maart maar had de punctie op 14 juni...

Geplaatst

Caroline, ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik hoor het hopelijk volgende week allemaal bij de echo. Ik had de punctie op vaderdag, was dat niet 18 juni? Ik vond het al wel opvallend dat onze punctie op vaderdag was. Ik zei toen al tegen mijn man dat het een goed teken moet zijn.

Wat ik gisteren nog meer merkte was het volgende. Ik zat op de bank en mijn kater Jaap sprong op de bank en ging bovenop zitten. Hij zat achter mijn hoofd en zat enorm aan mij te snuffelen en dat doet hij normaal gesproken eigenlijk nooit.

Geplaatst

Sissy; wat fijn dat alles goed was! Wat een opluchting!

En dan zijn het er ook nog eens 2!! ...wow... Echt heel bijzonder! Gefeliciteerd joh! Zal vast wel even een hele schok zijn, dat hoor je niet zo vaak als er maar 1tje is teruggeplaatst!

voor ons schiet de echo nu gelukkig ook wel op, ik ben zoooo benieuwd! Vind het erg spannend, voel me namelijk helemaal niet zwanger dus dat maakt me toch wel onzeker.

Hopen maar dat alles goed is!

Chris; bij jou is de misselijkheid nu toch ook ineens begonnen dus....bleh!

Sterkte er mee!

En wat grappig van je kat! Je hebt vast een ander geurtje nu, die beesten ruiken zo goed he!:)

Geplaatst

Chris het was 19 juni, vaderdag. Dus 5 dagen na mij dan kom je op 11 maart denk ik.

Onze kat doet dat trouwens niet maar die houdt niet zo van baby's haha! Toen onze dochter geboren was moest ie er niks van hebben, dat heeft jaren geduurd, terwijl ze altijd rustig was en nooit aan zijn staart heeft getrokken of wat dan ook. Hij kan zijn borst nat maken, het is al een oudje van 15...

Geplaatst

sissy, gefeliciteerd met je goeie echo en een tweeling, wauw, wat een super leuk nieuws.

Niet normaal hoeveel tweelingen er verwacht worden in februari en maart.

Ik heb morgen mijn echo maar pas om 17.30 uur. Spannend hoor.

Mijn misselijkheid word ook steeds erger. Net zelfs mijn avondeten eruit gegooid. Enig voordeel is dat mijn misselijkheid meteen na het overgeven ff weg is en dat ik meteen weer opnieuw kan eten.

Geplaatst

Ik denk dat zowel die van mij als die van Sissy ook in februari komen hoor... Dus heel veel tweelingen in februari!

Bah, jij ook alweer zo misselijk, balen zeg! Bij mij gaat het nog steeds een stuk beter dan de afgelopen 2 weken, overgegeven heb ik nog niet.

Succes morgen, spannend!

Geplaatst

Simonja heel veel succes en plezier morgen bij de echo je moet morgen nog wel even geduld hebben met de echo zo laat op de dag hopelijk vliegt de tijd voor je

Geplaatst

Hey meiden!

Mag ik mij als allerlaatste (denk ik) ook aanmelden? Ik heb afgelopen weekend positief getest en als ik de IVF kalenders er op na kijk zou ik 31 maart uitgerekend moeten zijn, nog even een twijfelgevalletje of ik niet naar het april-topic moet maar ik kom toch steeds op maart uit. Ik vind het allemaal zo ONGELOFELIJK spanned brrr...behalve dat ik erg moe ben en af en toe een beetje duizelig heb ik verder echt nergens last van. Geen pijnlijke borsten of wat dan ook, ik kan mij daar toch zo onzeker over maken maar ja....je moet hier even doorheen:-) Ik hoop jullie allemaal te volgen meiden met die mooie echo's!

Groetjes, Amy

Geplaatst

Opnieuw de lijst:

Amy, 30 jaar, 1e kindje, 2e ICSI, 3 TP

1e echo

Amy: 15 augustus

2e echo

Veer: 21 julie

3e echo:

Uitgerekend op...

Amy: 31 maart

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden