Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het verschil is echt enorm. Bij 7w5d zagen we een vlek met een knipperlichtje, afgelopen vrijdag bij 10w echt een minimensje met armpjes en beentjes. Overigens was ook dat een inwendige echo.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ook hier een enorm misselijke zwangere. Heb van de ha emesafene gekregen. Dat helpt in zoverre dat je nog wel misselijk bent maar in ieder geval niet meer hoeft te braken... Wel heel erg duf van dat middeltje, dus ik slaap veel. Maar oei oei, wist niet dat een mens zo beroerd kon zijn. Eigenlijk voelt het de hele dag alsof je een zware buikgriep te pakken hebt. Jakkes. Nou ja, hoop dat het allemaal tot een mooi gezond kindje leidt, dan heb ik het er helemaal voor over!!!

Geplaatst

Dames, de misselijkheid op dit topic neemt al toe las ik. Helaas bij mij ook. Vanmiddag hele middag op bed gelegen, zó moe en af en toe misselijk.

Zelfs nu ik net gegeten heb is de misselijkheid nog niet weg. Al met al wel goede tekens maar echt genieten van mijn zwangerschap doe ik nu niet echt, ik heb er gewoon de puf niet voor. Begrijp me niet verkeerd hoor, ben héél blij dat ik zwanger ben maar die kwaaltjes putten je zo uit.

Sissy wat jammer dat het weer ook in Frankrijk niet zo meezat, je bent er wel even uit maar een beetje mooi weer was toch wel fijn geweest.

Hebben jullie nog leuke dingen gedaan?

Wat schrikken van het bruinverlies, ik hoop dat je morgen nog terecht kan voor een echo. Het hoeft natuurlijk niets te zijn maar ik snap dat je geschrokken bent en duidelijkheid wilt. Dikke knuffel voor jou!

Caro, ben je al een beetje aan het tweeling idee gewend?

Melis, vreemd dat je eerste echo uitwendig was, wel fijn dat je alsnog een inwendige krijgt. Ze zien zeker bij een prille zwangerschap veel beter als echo inwendig is. Zelfs als je niet dik bent moeten ze toch door de buikwand heen en geeft het alleen maar een vager beeld als je kindje nog zo klein is.

Fren wat leuk om binnen een paar weken al zo'n verschil te zien bij de echo's en leuk om te zien dat je kindje alweer zo gegroeid is. Ik krijg mijn tweede echo ook als ik 10 weken zwanger ben, maar die is zover ik weet uitwendig.

Liefs

Geplaatst

Ook ik ben net wakker na een anti-misselijkheidslaapje.. Ineens kwam het opzetten, jakkes...Sterkte meiden, ondanks de misselijkheis tovh een fijne avond!! Liefs!

Geplaatst

Ik moet wel een beetje lachen... een paar weken geleden waren we allemaal nog niet misselijk en riepen we hier heel optimistisch: ik hoop dat het ons bespaard blijft! Maar nee hoor, net als bij de meiden in het februaritopic is het nu bij ons toegeslagen.

Fren je geeft als tip elke 2 uur eten? Ha! Ik moet elk half uur wat eten anders gaat het echt niet! Heb nog niet overgegeven maar ik wil zo'n emmertje met deksel kopen voor in de auto want je weet maar nooit... Pfff genieten he meiden! :-)

Geplaatst

Ik zeg net tegen mijn vriend: vandaag ben ik of misselijk of ik heb een knorrende maag van de honger, echt bizar... En toch ben ik nog niet aangekomen, eet gewoon heel veel kleine beetjes op een dag.

Geplaatst

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja, 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara, 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli (hartje klopt!)

Veer: 20 juli (hartje klopt!)

Lynn: 21 juli

Caroline: 22 juli (hartjes kloppen!)

Melis25: 22 juli (hartje klopt!)

Simonja: 27 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

Sylvia83: 29 juli

ChrisH: 1 augustus

Chiara: 1 augustus

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Lynn: 7 maart

Veer: 7 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 15 maart

Chiara: 21 maart

Geplaatst

Hier ook bijna heel de dag misselijk en eten helpt bij mij niet echt de eerste dagen knapte ik echt op van avond eten maar nu ben ik gelijk zo misselijk als wat ga nu ook lekker m'n oogjes sluiten dan denk ik er tenminste niet aan

En wat betreft t weer t is ook echt weer om in bed te blijven liggen succes iedereen met de misselijkheid

Geplaatst

Hmm,

dus nu zijn we helaas allemaal misselijk geworden. Helaas sluit ik me daar nu toch vandaag ook bij aan. Hele dag misselijk gevoel en zowel ontbijt als diner zijn in toilet beland... Ga nu maar mijn bedje opzoeken, want ondanks middagdutje ben ik nog steeds heel moe. Ach, het schijnt er dan allemaal bij te horen.

Truste!

Geplaatst

pjessie je hebt niet het laatst lijstje gebruikt, ik had mezelf er namelijk op gezet maar nu ben ik er niet meer bij?

Het is wat dames met die misselijkheid... Hoop maar dat het niet echt maanden duurt... misschien bij mij nog langer omdat het een tweeling is? Pfff..

Geplaatst

arme arme meisjes....ik weet zooooo hoe jullie je voelen, samen met idd een aantal februari meiden. alhoewel ik jullie wel goed nieuws kan geven is dat de meiden zich allemaal steeds een beetje beter voelen. althans...vanuit mezelf ga ik mij steeds beter voelen., heb wel mijn momenten dat ik idd "kotsmisselijk" ben, maar gebruik geen emesafene meer, dus das positief...maar het is nog niet over en voel me 4 dagen redelijk goed en 3 dagen misselijk. maar is al beter dan 7 dagen 24 uur misselijk toch? :) en volgens mij volgen er meer meiden, maar ik ben het eerste uitgerekend, dus het verst (samen met meezie), dus waarschijnlijk daarom...anyway, succes ermee, want kweet hoe vervelend het is en helemaal niets werkt. emesafene haalt idd het braken weg, maar niet de "kokneiging" en ....sja..bij mij hielp niets iig...wens jullie allemaal succes...en het word vast beter na 3 maanden (sorry...kan het niet eerder leuk maken waarschijnlijk)

dikke knuffel

Geplaatst

Vanmorgen vroeg het UMCG gebeld, maar over bruine afscheiding hoefde ik me geen zorgen te maken.

Maar net naar de wc geweest en nu verlies ik dus wel helder rood bloed. Weer UMCG gebeld, maar ja, die kunnen ook niet in de toekomst kijken zeggen ze. Kan 2 kanten uitgaan. De verpleegkundige overlegt nog met de arts en dan word ik teruggebeld. Morgenochtend is er een plekje voor me vrijgehouden om dan de echo te krijgen. Vandaag zit het spreekuur al helemaal vol.

Weet nu dus niet echt wat ik moet doen. Moet blijkbaar gewoon afwachten... Heb (nog) helemaal geen buikpijn, dus ik weet dat dat gunstig is, maar toch. Ben nu eigenlijk wel heel bang dat het misgaat. Vind het ook behoorlijk stom dat ik niet gewoon naar het ziekenhuis mag komen voor een echo.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hoe is het met jullie? Iedereen weer aan het werk? Ik helaas ook, gelukkig maar een halve dag want ik word vanmiddag in het VU verwacht voor een 2e echo :-D

Vannacht erg slecht geslapen, werd wakker van een huilend kindje in mijn dromen dacht ik. Maar het bleek het buurmeisje van 1,5 te zijn die het presteerde om 2 uur te blijven huilen. Ik vertrouwde het niet helemaal, dus heb manlief gebeld die aan het werk was (politie). Volgens mij werd of het kindje of de moeder geslagen, heb de halven nacht wakker gelegen...

Fijne dag meiden, hier kruipt de tijd voorbij!

Geplaatst

1e echo

2e echo

Melis25: 25 juli

Uitgerekend op...

Geplaatst

Oh Sissy wat klote voor je! Kan me zo voorstellen dat je NU naar het zh wil voor een echo. Maar toch nog een dag wachten, sterkte!! Inderdaad stom dat ze je er niet even tussen laten gaan, weet ook niet of ze dat hier zouden doen hoor. Zij hebben waarschijnlijk zoiets van: we kunnen er toch niks aan doen, maar jij wil het weten!

Geplaatst

Sissy, meid ik voel met je mee, wat een onzekerheid kun je hebben. Wat stom dat je vandaag niet meer terecht kon.Gelukkig maar dat je morgen wel terecht kan dat scheelt dan in ieder geval nog een dagje.

Zolang je geen kramp hebt is het goed, maar ja je zit ondertussen wel met die onzekerheid. je schreef gisteren wel dat je al wat klachten begint te krijgen. Dat is ook wel een goed teken. Ik probeer je wat op te beuren maar het blijft gewoon sh*t dit. Dikke sterkteknuffel en ik hoop dat het bloedverlies gauw stopt en dat je morgen een mooi kloppend hartje ziet!

Liefs Ansje

Geplaatst

1e echo

2e echo

Ansje20: 12 augustus

Uitgerekend op...

Geplaatst

Caroline, 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

1e echo

Caroline: 22 juli (2 hartjes kloppen!)

2e echo

Caroline: 3 augustus

Ansje20: 12 augustus

Uitgerekend op...

Caroline: 6 maart

Lijstje aangepast, heb volgende week woensdag intake bij de gyn. in het plaatselijke ziekenhuis en ga ervan uit dat ik dan ook een echo krijg...

Geplaatst

Sissy, wat vervelend dat het nu ook rood bloed is. Het hoeft echter niets te betekenen dus ik hoop dat het goed gaat.

Ik heb vorige week exact hetzelfde meegemaakt dus ik weet hoe bang je nu bent. Ik heb toen wel een echo gehad en daar was niets op te zien (was toen nog geen 6w).

Bij mij heeft de bloeding niet doorgezet en ik heb ook geen buikpijn gehad. Wel heb ik nog steeds bruine afscheiding (restjes hiervan waarschijnlijk).

Hopelijk mag je vandaag alsnog langskomen en anders gelukkig morgen, scheelt toch 1 dag. Sterkte in elk geval

Ik mag woensdag voor m'n echo en ben ook wel een beetje 'bang' .

Geplaatst

Sissy, wat vervelend en onzeker dat je ineens rood bloed verliest, kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar zoals alle andere meiden ook al zeiden; het hoeft niets te betekenen. Probeer positief te blijven en morgen de echo af te wachten, ook al zal vandaag lang voor je gaan duren... :-(

Hebben jullie ook geen trek in eten? Ondanks dat ik wel wil eten, staat niets me aan. Ik eet echt omdat het moet, maar trek heb ik totaal niet :-(

Geplaatst

Ik heb ook geen trek maar eet wel regelmatig. Nu vaak een droog toastje tussendoor om er voor te zorgen dat ik niet misselijk word.

Heeft iemand trouwens nog eens iets van Lynn gehoord en Sissy, hoe gaat het nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden