Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@ Amy, welkom bij ons en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@ Simonja, succes met je echo vandaag!

@ all, hoe voelen jullie je? Hoop dat alles goed gaat met jullie :-)

Ik heb vandaag de intake bij de verloskundige, ben benieuwd wat er allemaal besproken wordt.

Fijne dag allemaal!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Amy, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Melis, veel plezier vandaag bij de vlos. Ben benieuwd hoe de intake gaat.

Was trouwens benieuwd of je al iets hebt kunnen regelen met je werk..kan je tijdelijk wat minder gaan werken?

Sissy, is het tweelingen nieuws al een beetje binnengekomen? Wat vond je man er van?

Simonja, vandaag mag jij voor de echo, succes meid en veel plezier. Wel vervelend dat je er de hele dag nog op moet wachten. Ik hoop voor ik vanavond wegga nog even te lezen hoe het was.

Zo, heb mijn spulletjes gepakt, heb erg veel zin in de vakantie! Ook vandaag voel ik me gelukkig goed, had alleen vanmorgen een klein vlaagje misselijkheid maar met eten was het over. Hebben jullie dat ook? Dat het de ene dag beter gaat dan de andere?

Liefs Ansje

Geplaatst

Dankjewel meiden!

Ik moet nog een hoop bij lezen en jullie even leren 'kennen' maar in ieder geval Simonja: succes met de echo vandaag! Lijkt mij zo spannend!

Aangezien velen van jullie de eerste vier weken al door zijn gekomen even wat vraagjes van deze enorm onzekere meid: behalve dat ik halverwege de dag erg moe ben en ongi-krampen heb lijkt het vooralsnog dat ik weinig last heb, hadden jullie dit ook? Ik zou zo graag bevestiging van kwaaltjes willen...

Vanochtend dacht ik een beetje bruin/roze te spotten maar het is nu lijkt het weer over maar het maakt mij ZO onzeker...ik vind het echt doodeng allemaal en durf gewoon niet te hopen dat dit misschien echt wel eens gaat lukken...

Meiden, succes allemaal en werkse voor diegene die aan het werk zijn en anders een hele fijne dag of fijne vakantie!!!

Geplaatst

Amy bij de meesten van ons begonnen de kwaaltjes geloof ik rond week 7... ze komen echt wel ben ik bang...

Ansje heel veel plezier!! Weet niet precies wat je gaat doen maar als het kan naar Mani gaan, in het zuiden, mooie huizen daar! Heel anders dan anders zeg maar qua omgeving.

Medusa, kom je je aansluiten bij ons???

Geplaatst

Hallo dames hier, ik wil mij hier ook voorzichtig aanmelden, zat te twijffelen of ik wel moest doen, maar ik zit met dezelfde onzekerheid als Amy en hoop soort bevestiging te kunnen krijgen of mee delen hier.

Aller eerst iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Ik heb 7 x iui gedaan met bij de 1e een ma en heb in mei/juni mn 1e ivf poging gehad wederom ook niet zwanger.

We hebben de maand juli verplicht rust maand gehad en nou ben ik dus in onze rust maand op de natuurlijke manier zwanger geworden.

Ik weet het sinds zondag maar ben nog steeds verbaasd en in de war en vol ongeloof.

Ik ben morgen 5 weken zwanger en 29 maart uitgerekend.

Ik heb dus ook weinig kwaaltjes, heel ietsjes last van mn borsten en ongi gevoel, dat maakt mij super onzeker.

ik ben eigenlijk benieuwd in welke week jullie als jullie kwaaltjes hebben daar last van kregen, ik wil zo graag bevestiging, maar ja wie niet :-)

12 augustus is mn 1e echo.

Liefs Medusa

Geplaatst

Inderdaad Medusa, ik zag dat je er was, welkom! :-)

Zoals ik bij Amy schreef kregen de meesten van ons volgens mij rond week 6/7 kwaaltjes, dwz misselijk. Ik had al een paar dagen voordat ik testte last van een opgeblazen gevoel en pijnlijke/gevoelige borsten vanaf de TP en nu nog steeds...

Geplaatst

Dank je wel Caroline :-)

Dat verklaard het wel bij jou met een 2ling :-) ben je al aan het idee gewend?

Niemand houd ervan misselijk te zijn, maar ik zou toch graag willen dat ik iets van misselijkheid of rare luchtjes zou ruiken, mn koffie smaakt ook nog gewoon.

beide keren van mn zwangerschappen had ik dat al in de ww misselijk en onpasselijk worden van luchtjes.

ik zal eens dit topic door lezen

Geplaatst

Opnieuw de lijst:

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25 : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer : 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH : 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83 : 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy : 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie : 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20 : 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja : 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara : 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline : 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje : 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

Amy : 30 jaar, 1e kindje, 2e ICSI, 3 TP

Medusa : 32 jaar, 2e kindje , 1e ivf , spontaan in rust maand

1e echo

Moontje: 12 juli (zit op de goede plek en hartje klopt)

Ansje20 : 19 juli (hartje klopt!)

Veer : 20 juli (hartje klopt!)

Lynn : 21 juli (hartje klopt!)

Caroline : 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25 : 22 juli (hartje klopt!)

Sissy : 26 juli (huh, 2 hartjes kloppen!)

Simonja : 27 juli

Pjessie : 28 juli

Sylvia83 : 29 juli

ChrisH : 1 augustus

Chiara : 1 augustus

Medusa : 12 augustus

Amy : 15 augustus

2e echo

Moontje: 19 juli (hartje klopt)

Veer : 21 julie

Melis25 : 25 juli

Caroline : 3 augustus

Lynn : 11 augustus

Ansje20 : 12 augustus

Melis25 : 12 augustus

3e echo:

Veer: 27 juli

Moontje : 3 augustus

Uitgerekend op...

Moontje: 4 maart

Ansje20 : 6 maart

Caroline : 6 maart

Lynn : 7 maart

Veer : 7 maart

Melis25 : 9 maart

Sissy : 11 maart

Sylvia83 : 14 maart

Pjessie : 15 maart

Chiara : 21 maart

Medusa : 29 Maart

Amy : 31 maart

Geplaatst

Medusa,

Wat grappig, het is net of ik mijn eigen verhaal lees.. ik heb 2 icsi behandelingen gehad en nu ivm vakantie een maandje gestopt met behandelingen en spontaan zwanger geworden.. ik heb ook weinig verschijnselen, behalve vermoeidheid en lage rugpijn..... zo onzeker is dat he? wanneer krijg jij de eerste echo? ik met 7 weken en ik ben as zondag 6 weken dus ik moet ook nog geduld hebben! hoe ver ben jij nu?

gr sharon

Geplaatst

Medusa, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Caro, bedankt voor de tip! Wie weet komen we daar nog terecht.

Meiden ik ben er twee weken tussenuit. lekker genieten van het zonnetje in Griekenland.

Dames die nog een echo hebben, heel veel succes!

Liefs Ansje

Geplaatst

Opnieuw de lijst:

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25 : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer : 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

ChrisH : 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83 : 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy : 29 jaar, 1e en 2e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie : 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Ansje20 : 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn : 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

Simonja : 30 jaar, 2e kindje, 1e TP Cryo (nog van vorige IVF)

Chiara : 31 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 4e TP

Caroline : 42 jaar, 2e en 3e kindje, 5e ICSI poging, 5e TP

Moontje : 36 jaar, 2e kindje, 2 cryo's teruggeplaats (nog van vorige IVF)

Amy : 30 jaar, 1e kindje, 2e ICSI, 3 TP

Medusa : 32 jaar, 2e kindje , 1e ivf , spontaan in rust maand

Sharon: 34 jaar, 1e kindje, 2e icsi, spontaan in rust maand

1e echo

Moontje: 12 juli (zit op de goede plek en hartje klopt)

Ansje20 : 19 juli (hartje klopt!)

Veer : 20 juli (hartje klopt!)

Lynn : 21 juli (hartje klopt!)

Caroline : 22 juli (2 hartjes kloppen!)

Melis25 : 22 juli (hartje klopt!)

Sissy : 26 juli (huh, 2 hartjes kloppen!)

Simonja : 27 juli

Pjessie : 28 juli

Sylvia83 : 29 juli

ChrisH : 1 augustus

Chiara : 1 augustus

Sharon: 8 augustus

Medusa : 12 augustus

Amy : 15 augustus

2e echo

Moontje: 19 juli (hartje klopt)

Veer : 21 julie

Melis25 : 25 juli

Caroline : 3 augustus

Lynn : 11 augustus

Ansje20 : 12 augustus

Melis25 : 12 augustus

3e echo:

Veer: 27 juli

Moontje : 3 augustus

Uitgerekend op...

Moontje: 4 maart

Ansje20 : 6 maart

Caroline : 6 maart

Lynn : 7 maart

Veer : 7 maart

Melis25 : 9 maart

Sissy : 11 maart

Sylvia83 : 14 maart

Pjessie : 15 maart

Chiara : 21 maart

Sharon: 24 maart

Medusa : 29 Maart

Amy : 31 maart

Geplaatst

@ Sharon, nou hoe groot is die kans dat er 2 zijn in 1 maand die spontaan zwanger geworden zijn wauw.

Ik heb ok mn 1e echo met 7 weken 12 augustus, ik ben morgen 5 weken, het duurt dus nog erg lang.

Ik ben ook super onzeker omdat ik vrij kwaaltjes vrij ben, ja lage rugpijn ( bekken ) ongi gevoel en beetje moe.

Hoewel ik ook geen liefde wil met de wcpot zou ik graag ineens rare luchtje ruiken of zo iets :-)

Fijne vakantie Ansje

Geplaatst

Amy en Medusa: wow, jullie hebben je ook aangesloten hier bij ons. Welkom! Grappig, we hebben al eens samen op de wachtbankjes gezeten en nu dus gezellig hier. Alhoewel ik hoogstwaarschijnlijk niet in maart zal bevallen, maar dat mag de pret niet drukken.

Die onzekerheid herken ik heel erg, in het begin had ik ook niet al te veel last van kwaaltjes, wat pijnlijke (.)(.), af en toe beetje weeig. De echte kwaaltjes begonnen ongeveer in week 6/7 bij me. Nu erg moe en veel meer misselijk.

Heb laatste dagen nu ook echt meer last van misselijkheid, af en toe houd ik mijn eten ook echt niet binnen. Ene dag gaat wel beter dan andere dag trouwens.

Het tweelingnieuws begint langzaam beetje door te dringen, maar wel heel onwerkelijk nog hoor. Werd ook wakker met een gevoel van: oh ja, het zijn er 2!

Zo gek, gistermorgen vroeg ging ik met lood in mijn schoenen naar het ziekenhuis voor echo. Zo bang was dat er geen kloppend hartje te zien was en 10 minuutjes later waren er 2 op het scherm! Heel bijzonder en heel mooi!

Simonja: succes met de echo vandaag. Ik hoop dat de tijd een beetje snel voor je gaat vandaag!

Geplaatst

Sissy, gefeliciteerd met je 2ling, ik heb net ff dit topic door zitten lezen, maar jeetje zit je in spanning bang voor slecht nieuws krijg je te horen dat het er 2 zijn, super!!!

Ja we hebben al wel eens samen op een wb gezeten, met meer hier in het maart en dan ineens zwanger!!! vol ongeloof nog.

Eigenlijk moeten we nu nog maar ff genieten van het misselijk vrij zijn :-)

Geplaatst

Wauw Sissy, een tweeling! Zeker als je er eentje terug heb laten plaatsen lijkt het mij zo onwerkelijk! Geweldig!

Ik herken je onzekerheid volkomen Medusa; ik wil zo graag kwaaltjes die mij bevestiging geven. Ik heb ook de hele dag door het idee dat ik iets voel lopen maar toch is er elke keer niks, op vanochtend wat verkleuring na dan en dat maakt mij al stikonzeker! En ook die ongi-krampen vind ik heel eng maar ik lees wel dat heel veel mensen dit hebben dus dat zal er hopelijk wel bijhoren...

Fijne vakantie Ansje!

Geplaatst

Wat grappig medusa, we hebben dezelfde kwaaltjes, nou dan moet het toch goed zijn.;) We moeten nog even geduld hebben, dan hebben we een bevestiging.

Sissy, hoe ver ben jij nu?

Geplaatst

Wacht nou maar af meiden jullie hebben nog tijd genoeg om misselijk te zijn, helemaal niet leuk! Maar ik kan het me goed voorstellen hoor, dat je die bevestiging wilt...

Geplaatst

Medusa en Amy, welkom hier.

Ik sluit me volledig aan bij Caroline, wacht maar.... die misselijkheid komt vanzelf wel en dan zou je willen dat ie er niet was. Bij mij begon het zo'n 1,5 week geleden en nu hang ik dagelijks met m'n hoofd in de wc, zeker geen pretje...

Pfff.. .de tijd gaat nu toch wel langzaam. Vanochtend ff wezen shoppen in het centrum dus ging m'n tijd wel voorbij. Nu moet ik nog 1,5 uur wachten voordat ik m'n hubbie kan ophalen en we naar het ziekenhuis rijden. De echo is echter pas over 3,5 uur...

Leuk hoor, zo laat op de middag. .NOT...

@Ansje, fijne vakantie.

Geplaatst

Das inderdaad afzien zo laat de echo, dat je geduld maar beloond mag worden, ik zal proberen te genieten van mijn nog misslijk vrije dagen

Sharon inderdaad voelen we ons hetzelfde moet goed zijn

Amy, dat heb ik ook het gevoel dat er iets "loopt " heb inlegkruisjes maar die blijven wit.

Geplaatst

Meiden: de kwaaltjes komen vast en dan denk je nog even terug aan de eerste weken waarin je nog misselijk vrij was. Maar ik snap het wel, je wilt zo graag bevestiging en die vind je dan toch in allerlei lichamelijke kwaaltjes.

Sharon: ik ben nu ruim 7 weken.

Simonja: hoe was je echo meid? Ik hoop dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien!

ga zo naar de Italiaan, we waren even bij mijn schoonouders geweest om te vertellen de tweeling. Vonden het helemaal leuk natuurlijk. En toen vroegen ze of we met z'n allen even een hapje zouden eten. Prima, hoewel ik wel heb gezegd dat ik niet mijn bord leeg eet haha. Lukt me tegenwoordig echt niet om veel tegelijk te eten, maar ach, beetje pasta met pesto moet goedkomen volgens mij.

Geplaatst

hi dames.

Ook wij hebben een mooi kloppend hartje gezien. Wel bizar, zo'n 3d echo.

Mijn uitgerekende datum is 15 maart, morgen 7w zwanger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden