Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline, veel plezier bj je echo morgen. Bij een tweeling kun je een placenta hebben of twee. Ik heb twee placenta's. Mijn tweeling is tweeeiig. Bij een placenta is het risico iets groter dat een van de tweeling minder voedingsstoffen krijgt en in groei achterblijft.

Melis, veel plezier met het boeken van een stedentrip.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris fijn dat t werken vandaag beter ging en dat er toch iemand is die je begrijpt

Caroline veel plezier bij de gyn

Melis leuk hè als je eindelijk iets voel lag vanmiddag ff op bed en lag op m'n buik en voelde toen ook iemand flink protesteren zo mooi. T eten gisteren was gezellig maar wel wat laat ben echt bek af lig nu ook al op bed hopelijk slaap ik snel en goed

Slaap lekker allemaal.

Geplaatst

Meiden, vanaf 28 sept t/m 2 okt zijn de Mama Mazzel Dagen bij Prenatal! 15% korting op autostoelen & kinderwagens en 20% korting op alle andere spullen!!Oh ja, je kan je inschrijven op w w w.watkostenluiers.nl krijg je elke week een mail waar de luiers en de billendoekjes in de aanbieding zijn! Caro, succes bij de gyn!

Geplaatst

Chrish, wat fijn dat in ieder geval je senior zo reageerd, er zijn er dus nog wel die luisteren.

Nu de manager nog, hopelijk gaat dat gesprek ook goed vandaag.

Caro, fijne dag bij de gyn vandaag

Gisteravond in bed zou ik zweren dat ik beeb gevoeld heb, weet alleen niet of dat kan, nu al, ik voelde niet de gebruikelijke plopjes.

Ik voelde links onder mn navel alsof er langzaam een bult kwam en weer afzakte en dat bleef zo door gaan, ik mn hand op mn buik gelegd en ik voelde de huidspanning onder mn hand veranderen alsof ik golfjes voelde, ik herken dit bij Ilona, maar heb geeeeeen idee of dit al zo vroeg kan, soms voelde ik het maar heel licht en dacht nee je verbeeld het je en dan ineens echt vrij duidelijk dat ik dacht dit is echt.

later verplaatste dit onder mn navel en toen naar rechts. wie o wie weet of dit kan.

Als het klopt dan heb ik niet mn placenta voor liggen dat kan echt niet.

Geplaatst

Medusa kan best hoor, ik voelde de eerste plopjes met 12 weken en je bent voor de tweede keer zwanger dan is het eerder. Ik geloofde het eerst ook niet, als ik het door had, was het alweer weg.

Ik voel geen golfbewegingen maar heb soms het idee dat mijn hele baarmoeder verschuift! Dus dat zal dan ook wel een kind zijn dat zich omdraait ofzo? Van de buitenkant voel of zie ik nog niets, tot verdriet van mijn dochter want die wil het ook zo graag voelen!

Geplaatst

Ze zeggen dat je bij een 2de zwangerschap de baby al wel eerder kunt voelen laatst had ik ook echt een soort druk gevoel wat zich verplaatste ook zo apart en klinkt wel een beetje zoals jij t beschrijft dat t maar vaker mag komen dan weten we zeker dat we hem/haar voelen

Geplaatst

hm, zou erg leuk zijn als het echt was wat ik voelde en dat zou denk ik ook inhouden dat de placenta niet voor ligt :-)

Ik ga het in de gate houden

Geplaatst

Ik las laatst op internet iets dat bij een tweeling de baby's elkaar soms de tent uitvechten dus over een paar maanden verlang ik misschien weer naar deze rust in mijn buik, haha! Maar voor nu kan het niet vaak genoeg zijn! Vanmiddag weer echo dus dan ben ik weer even gerustgesteld maar ik wil echt iedere dag leven voelen hoor...

Geplaatst

Caroline, veel plezier vanmiddag bij de echo.

Medusa, ik voel de kleine ook al een hele tijd maar wel heel af en toe. Het kan dus goed dat het de beeb was.

Geplaatst

Daar ben ik weer! Met de kindjes gaat het prima, met mama minder: moet helaas aan de medicijnen voor hoge bloeddruk. Mag 3 dagen niet autorijden, je kunt er erg suf van worden, kijk ik niet naar uit. Maar ja, voor een goed doel...

Hij heeft ze weer niet gemeten, maar ik zag overal armen en benen dus dat ze goed gegroeid waren kon ik wel zien. Gelukkig zijn er twee placenta's maar... allebei weer voorliggend, net als bij mijn dochter. Maar aangezien ik al vanaf week 12 plopjes voel, denk ik dat ik toch wel voldoende beweging ga voelen...

Over 2 weken, met 19 weken, weer terugkomen voor bloeddrukcontrole en ook de 20 weken echo, in de hoop dat dat niet te vroeg is, anders daarvoor weer een nieuwe afspraak.

Oh ja, het vocht vasthouden komt mede door die hoge bloeddruk en, hij zei het heel subtiel: U bent ook wat ouder dan bij de vorige zwangerschap, dus uw lichaam heeft er meer moeite mee. Haha, wat ouder? 8 jaar! Zou mooi zijn als die pijnlijke handen dan minder worden met die meds. Ben benieuwd... Meds niet leuk, aapjes goedgekeurd dus blij!

Geplaatst

Caro, inderdaad erg fijn dat de beebs goed gekeurd zijn en ja de meds, was eigenlijk wel te verwachten dat dat zou gebeuren, maar 3 dagen niet auto rijden is te overzien toch??

Wie weet trekt dat vocht wel weg dan.

Jammer placenta voor maar aan de andere kant het zijn er 2 die woelen dus meer beweging :-)

Geplaatst

Hé dames,

heb een paar lange, drukke dagen achter de rug dus had geen puf gehad om te reageren, sorry. Nu alleen deze week nog wat bijzondere dingen en dan is er weer meer rust.

Goed om te lezen dat het met iedereen goed gaat.

Caro: ik moet ook ineens veel meer plassen de laatste twee weekjes ofzo. In het begin was dat zo, toen tijdje niet en nu weer wel. Zodra ik 's morgens wakker word, moet ik ook altijd direct (ook al is dat 5:00 uur zondagochtend). Fijn dat de echo weer goed was en je kindjes het goed doen. Wel balen dat je toch aan de medicijnen moet voor je bloeddruk. Hoop dat die goed zijn werk doet.

Melis en Chris: getverderrie, wat een stom gezeur hebben jullie op je werk zeg. Dat doet mij weer realiseren dat ik het echt top heb op mijn werk, zoveel begrip. Dat is dus helaas niet voor iedereen weggelegd. Terwijl het zo'n onzin is want het UWV vergoedt gewoon 100%. Tuurlijk kan het even lastig zijn voor een werkgever, maar ja, dat hoort erbij hoor als je vrouwelijke werknemers hebt!

Chris: fijn dat je een senior op je werk hebt gesproken en dat die meer begripvol is. Hoop dat je het goed kan regelen, want je kindjes zijn echt het allerbelangrijkst. Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.

Met mij gaat het goed, ben erg druk geweest en dat is dan eigenlijk teveel. Merk gewoon echt dat ik nu al minder energie heb, dat wordt nog wat de komende tijd.... Nou ja, het hoort er allemaal bij en zeker denk ik bij een tweelingzwangerschap. Heb wel de verstandige beslissing genomen om te stoppen met de studie. Ik houd dat echt niet vol, vooral de colleges niet omdat ik 's avonds weg ben en ik ruim een uur enkele reistijd heb. Dat is gewoon veel te laat. Verder merk ik dat mijn hoofd er ook niet echt naar staat. Ik kan me niet zo goed concentreren en wil veel liever me met andere dingetjes bezighouden. Wil de druk van studie nu niet voelen. Ben dus gestopt en dat geeft me nu al meer rust en dan weet ik dat ik de goede beslissing heb genomen.

Komend weekend trouwens nog de trouwdag van mijn broer. Afgelopen vrijdag bij Noppies een heel leuk zwangerschaps-feestjurkje gekocht. Ik kon echt niet meer in diegene die ik in juni had gekocht haha. Mijn buik groeit zo hard nu, mensen blijven het nu ook tegen me zeggen. Met de week zien ze me groeien. Hmm, waar gaat dat eindigen!?

Zal even buikfoto's plaatsen, we maken nu elke 2 weken op zondag een foto. Dus de foto's zijn van afgelopen zondag (16w) en van 2 weken geleden (14w).

[ATTACH=CONFIG]2355[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2356[/ATTACH]

Liefs,

sissy

Geplaatst

Ja waar gaat dat eindigen? Dat vraag ik me ook wel eens af haha! Mijn buik is ook al behoorlijk groot...

3 dagen niet autorijden is helemaal niet zo erg, maar ik vind het een vervelend idee dat ik niet weet wat het met me gaat doen. Beetje zwaard van Damocles gevoel dat boven me hangt... Mijn vriend is nu met de fiets naar zwemles en had al tegen mijn dochter gezegd dat ik de komende dagen suf kan zijn en dat ze rekening met me moeten houden... voel me echt zo'n patient...

Geplaatst

Ja, het gaat waarschijnlijk bij ons toch wat sneller met die buik haha.

Kan me voorstellen dat het vooral niet fijn is dat je niet echt weet hoe je gaat reageren op de medicijnen. Hoop dat je er niet al te suf van wordt.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

4 oktober : Medusa ( vk )

4 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

7 November : Medusa (vk in zh)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83

15 Maart : Pjessie (2ling)

25 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Hoi meiden,

Caroline, fijn om te lezen dat alles goed was met je kleintjes. Wel balen voor je dat je aan de medicijnen moet vanwege je bloeddruk, ik hoop dat alles snel beter gaat. En ja, je placenta's die achter liggen maakt kennelijk niet zoveel uit omdat je je kleintjes al voelt. Oh ja, gefeliciteerd met je 17 weken!

Sissy, mooie buik heb je! Ben net als jij benieuwd hoe groot je buik uiteindelijk zal worden, hoeveel ben je tot nu toe aangekomen?

Hieronder twee buikfoto's van mij, vandaag gemaakt en dus 16w4d. Als ik de foto's zie, denk ik; WOW!!! Wat een buik en dat met 1 kleine man erin.. Gek genoeg ben ik tot op heden nog niks aangekomen..

Ga ff Uitstel van Executie kijken, mijn oude buurvrouw komt op tv.. Fijne avond meiden!

[ATTACH=CONFIG]2357[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2358[/ATTACH]

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

Uitgerekend op...

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

Even lijstje aangevuld. Melis, placenta's liggen juist voor, dus aan mijn voorkant, waardoor je minder voelt. Dat was bij mijn dochter echt wel zo, die heb ik niet zo heel veel gevoeld toen. Maar goed, deze zijn met z'n tweeen!

Flinke buik heb je trouwens al, mooi hoor!

Geplaatst

Melis: mooie buikfoto's hoor! En dus nog steeds niks aangekomen. Ik denk dat ik nu zo'n halve kilo ben aangekomen nadat ik eerst was afgevallen. Ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk wordt. Mijn moeder kwam bij haar zwangerschappen nooit zoveel aan, maar had altijd wel een flinke toeter. Is net als ik niet zo groot en had dus weinig ruimte, dus ja, dan gaat die buik wel naar voren...

Geplaatst

Hey Caro,

Fijn dat de baby's weer goedgekeurd zijn. Wel balen van de bloeddruk. Heb je methyldopa gekregen? Ik heb dat ook namelijk en inderdaad was ik aan het begin wat suffer. Nu nog vaak duizelig als ik opsta, dat is wel balen en kunnen ze niets aan doen...helaas. Ach ja het is voor een goed doel.

Succes

Geplaatst

Hoi moontje, ja inderdaad, dat is wat ik heb. Maar je lichaam went er dus aan? Ik heb er sowieso al een gewoonte van gemaakt om eerst even te blijven zitten voordat ik opsta, hoop dat dat nu ook werkt. Moet jij ook extra vaak op controle komen? Hoop dat het aanslaat bij mij, moet over 2 weken terug.

jij ook succes!

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

Uitgerekend op...

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

Allereerst het lijstje even aangepast. Even een dag niet geweest en zoveel nieuwe berichten.

Caroline, gelukkig een goede echo gehad lees ik, alleen de hoge bloeddruk is wel vervelend.

Sissy en Melis, jullie buiken groeien al flink. Die van mij ook. Steeds meer mensen zien het! Heel erg leuk.

Gisteren een drukke dag gehad, ik was bekaf thuis. Gelukkig wel afspraken gemaakt met mijn manager. Ik mag twee dagen in de week thuis werken. En ik werk 4 dagen in de week. Dus in principe nog maar 1 dag per week naar kantoor. Even zien hoe de praktijk uitpakt. Bij lange wandelingen naar de rechtbank mag ik een taxi pakken op kosten van de baas, maar ze gaan kijken of ze mij nu zoveel mogelijk naar rechtbanken kunnen sturen waarbij de loopafstand tussen station en rechtbank niet zo groot is (niet langer dan 10 minuten). Verder moet ik zelf wel proberen zo min mogelijk dossier mee te nemen, dus alleen de relevante stukken. Dat laatste is wel een uitdaging. Normaal gesproken nam ik altijd alles mee (voor de zekerheid, maar heel vaak heb ik niet alles nodig) en tilde ik me een breuk. De manager had gelukkig ook wel in de gaten dat januari 2012 van werken waarschijnlijk weinig terechtkomt, gelet op mijn uitgerekende datum en de tweelingzwangerschap. Dus alles lijkt voorlopig opgelost te zijn. Dus ik houd nu op over mijn werk.

Melis, ik hopp dat jij er ook snel uitkomt met je werkgever.

Geplaatst

Joepie, ik ben helemaal blij!

De stedentrip is toch een volwaardige vakantie geworden, we gaan 18 oktober 8 dagen naar Kusadasi in Turkije. Even lekker genieten van de zon, zee, strand en he-le-maal niets doen. Ik heb er zo'n zin in, kan niet wachten om te vertrekken.

We kunnen nu al online stoelen reserveren (uiteraard tegen betaling). Manlief vindt het niet nodig omdat we al Comfort Class vliegen i.p.v. Economy Class, maar ik zou stoelen op rij 1 aan het gangpad (met extra beenruimte) toch wel erg prettig vinden gezien mijn lengte (1m90) en mijn buik. Ik word altijd een beetje claustrofobisch als ik tussen de rijen in zit. Aan de andere kant scheelt het wel weer 60 euro en het is maar 3 uurtjes vliegen. Hmmm, dilemma (sinds ik zwanger ben, ben ik volledig besluiteloos, haha)

Caro, wellicht te kort dag hoor, maar merk je al iets van de medicijnen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden